Hond gevallen ???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Hond gevallen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-03 13:57

Mijn ouders zijn op vakantie en hun jack russel heeft 2 weken in een pension gezeten. Gisteren heeft een vriend van mijn ouders het hondje alvast opgehaald, hij heeft hem wel vaker in huis en het is voor het hondje ook leuker om bij iemand in huis te zitten dan in dat pension.
Toen hij hem ging halen, kwam het pension met een vreemd verhaal:
het hondje was gevallen Verward (hij zit in zo'n leeg hok met betonnen gladde vloer, dus hoezo, gevallen ?), en had last van zijn rug, en kon bijna niet meer lopen. Toevallig ( Verward ) was het vandaag gebeurd en hij moest het nog maar even aankijken. Hij vond het erg zielig en heeft mij gelijk gevraagd om te komen kijken. Het hondje kon bijna niet lopen, een hele kromme rug, achtervoeten stonden naar binnen en staart tussen zijn benen. Hij piepte al als je alleen maar naar hem keek en had duidelijk veel pijn. Ik ben gelijk met hem naar de dierenarts gegaan, die heeft hem goed onderzocht en hij had niets gebroken maar was gewoon bont en blauw. Hij heeft nu een pijnstiller gehad en het gaat wel wat beter, maar het blijft natuurlijk een vreemd verhaal.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt ? (misschien is hij niet gevallen maar aangevallen door een andere hond, acute reuma van de kou, .... ik weet het allemaal niet meer) (van het pension werden we ook niet veel wijzer).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 14:03

het kan zijn dat er een andere hond op gesprongen is, of dat er iets op zijn rug gevallen is. Mijn hondje heeft dat ook meegemaakt. Hou er rekening mee dat dit in de toekomst een blijvend euvel zal zijn. Dat is ook met mijn hondje zo. Vooral in koude wintermaanden, dan kwam het weer terug. En dan moesten we weer valium geven en warm houden. VAndaar dat ik maar een paar warme jasjes gekocht heb. En sindsdien is dat probleem opgelost. Maar ze mag van mij niet meer trap op lopen en zo min mogelijk ergens op springen. WAnt ook daarvan kan het terugkomen. Het raakt nu heel snel overbelast.