Je raakt werkeloos, waar bezuinig je als 1ste op?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Je raakt werkeloos, waar bezuinig je als 1ste op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-03 18:24

Stel je raakt werkeloos.
Wat is nu het eerste waar je op zou gaan bezuinigen?
Is dat op je paard, je auto, je voeding, je kleding?


Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Ik zou als eerste gaan bezuinigen op vakantie's. Verder zou ik misschien wat minder leuke spullen kopen voor mezelf en mijn paard. Alleen dingen als het echt nodig is.
Verder zal ik altijd proberen om zolang mogelijk proberen te verkomen dat ik mijn paard zou moeten verkopen. Dat zou ik echt als laatste doen...


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:25

Allesbehalve mijn paarden. Maar ja is al lastig want dat wat ik uitgaf was aan paarden.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:27

Eten en kleding.
Vakanties doe ik eigenlijk niet aan en bezuinogen op mijn paard wil ik niet.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:27

Zeker niet op het paard, ik vind dat een paard het goed heeft en zou er graag zelf onder willen leiden.

Niet meer op vakantie gaan, goedkopere kleding kopen, geen make-up meer kopen (want als je na gaat hoe veel geld je daar aan uit geeft) en geen freubeltjes meer kopen die ik toch niet nodig heb.

Maar goed, ik heb geen paard, geen vaste baan (alleen projecten) en woon bij mijn ouders die me van alles voorzien... Over een jaar of 3 kan ik misschien mee praten *LOL*

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:28

dagelijkse boodschappen.

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:31

Denk toch wel op dingen die je puur voorjezelf doet, zoals uitstapjes, vakanties en lekkere dingen. Als laatste op het paard, dat zou ik echt doen als het uiterst noodzakelijk is!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:43

Telefoon,nadenken over wie ik bel en hoelang[pleeg namelijk nogal vaak onzinnige kletstelefoontjes!]
Chips/koek/en andere onnodige lekkernijen,geen les meer nemen maar alleen recreatief rijden,zo kan je wel je paard houden. En solliciteren op van alles zodat bovengenoemde dingen niet te lang niet kunnen.

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:47

geen vakanties, geen onnodige dingetjes voor mezelf kopen, geen make-up geen dingen als snoep&koek enzo, gewoon alleen het hoognodige kopen, en pas als allerlaatste op mn paarden bezuinigen!

en wat vaker fietsen ipv met de brommer ergens heengaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:49

op mijn eten... Haha!

Huismerken kopen ipv "echte" merken bv. Verder iid fietsen ipv brommeren, etc.

Op Banjer ga ik in GEEN geval bezuinigen... zij kan er niks aan doen dat ik zo nodig weer zonder werk kom te zitten...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 18:51

Paard komt pas als allerlaatste aan de beurt. Als ik alles al heb geschrapt (kleding, vakantie, boodschappen ed) dan zou ik misschien nog gaan kijken of ik naar een goedkopere stal zou kunnen ofzo.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:13

-Op de gewone boodschappen, geen merken meer, minder vlees, ed.
-Vaker fietsen dan met de auto of brommer.
-Minder duur op vakantie
-Minder internetten, telefoneren, electriciteit verbruiken, ed.

Niet op mijn paard in elk geval, maar ik zou wel alleen dingen kopen als ik ze echt nodig heb, en goed prijzen vergelijken!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:39

Alles
De luxere dingen van het leven.
Bv extra shabrakjes, dekentjes, meer de fiets pakken, alleen het nodige eten enz.
Ik zou niets echt stoppen denk ik. Tenzij het ECHT moet natuurlijk...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:42

chello
dus niet meer zoveel bokken

op luxe eten, dus eigen merk gaan kopen, zelf een frietje bakken in plaats van kopen.

Op vakantie gaan we al niet en maku-up draag ik al niet en om mode geef ik ook al niks.
Dus dat kan niet minder Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:45

Hm is een goede vraag voor mij aangezien ik volgende maand werkloos ben............. kweenognie.

Ik denk aan de biertjes die Gijs in de kroeg drinkt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:46

Denkt Gijs dat ook? Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:47

runningkawa schreef:
Denkt Gijs dat ook? Lachen


moet ik hem nog in zijn oor gaan fluisteren Haha!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:50

In ieder geval hard op zoek naar ander werk en minder onzin dingen kopen Bloos!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:02

Minder dure kleding kopen, vaker met de fiets (niet dat ik een auto heb maar het gaat om "later" Tong uitsteken), niet op vakantie, geen dure make-up kopen, geen duur eten kopen (meer eigen merk/B-merken).

Misschien zou ik ook op het paard bezuinigen, niet in de zin van eten maar gewoon minder dingen kopen en pas als ze echt nodig zijn Lachen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:07

Mijn auto.hij haalt de keuring toch niet dus daar kan ik makkelijk op bezuinigen.En daarna mijn kooptik.Zal dan proberen om al die kleine hebbedingentjes te laten staan.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:50

Ik heb net een paar maanden zonder werk gezeten (mijn vriend gelukkig niet), en voornamelijk op kleding bezuinigd. Verder toch ook wel op mijn paard, niet op haar onderhoud ofzo maar in zo'n periode koop ik absoluut geen dingen die ik niet nodig heb (een zoveelste shabrakje ofzo).

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:54

Ik zou bezuinigen op kleding, dagelijkse extra boodschappen, alles dug gewoon wat goedkoper. Ipv biefstuk bv een kilo gehakt en er 8 ballen van maken.
Kadootjes voor vrienden, uitjes, maar zeker niet op het paard of andere beestjes...

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:55

Ik ga al nooit op vakantie, koop erg weingi kleding en eet bij mijn ouders Haha!
Ik denk dat ik dan toch maar eens haast zou gaan maken met het verkopen van minstens 1 paard, desnoods 2, kan ik er nog 2 houden en daarbij 2 paarden in training nemen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:47

Mocht het ooit zover komen (wat ik natuurlijk niet hoop,maar geen van ons allen denk ik).
Dan zou ik het eerst bezuinigen op dingen voor me zelf, zo min mogelijk de auto gebruiken, dan op de boodschappen.
Nou dan eventueel mijn spaarrekening plunderen en dan zien we wel weer verder Haha!

Maar mijn paarden.............nee die hoeven daar niets van te merken (natuurlijk geen overbodige dingen, waar ik er al een kast van vol heb liggen kopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:49

Uit eten, daar kunnen we echt op besparen.
Verder geef ik niet zoveel uit behalve aan de paarden/honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:15

Op het moment bezuinig ik op t eten, zit wat krapjes in de maand, en dat scheelt mij enorm. Verder, op school kan ik niet echt bezuinigen, en verder heb ik enkel vaste (verplichte) lasten. Ik denk dat als t echt lastig wordt, ik Amanda weer thuis-thuis zou zetten (geen pensionkosten meer).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, _Nadia_, Bullebeest, Celiien, corinec, Fenders, Lara_, maessie, MagicBullet, Majestic-12, Paardennamen, Peachy, PeerAppel, redbutton, Taucha en 67 bezoekers