Sponsorloop voor stichting JUA in Kenia

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Sponsorloop voor stichting JUA in Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-11 09:44

Hallo bokkers,

In oktober ga ik een maand naar Kenia om vrijwilligerswerk te doen bij Stichting JUA. Ik ga daar werken in een crisisopvang voor meisjes die om uiteenlopende redenen (verwaarlozing, mishandeling, dreigende gedwongen uithuwelijking, zwangerschap) tijdelijk niet meer thuis kunnen wonen. Het doel is om deze meisjes een veilige leefomgeving, bemiddeling met de thuissituatie, medische zorg en hulp bij traumaverwerking te bieden. Ook worden de meisjes gestimuleerd om naar school te blijven gaan.
Stichting Jua en de crisisopvang zijn opgericht door mijn oud-collega Nelleke Hols. Nelleke woont sinds eind 2010 in Kenia en heeft de crisisopvang geheel zelfstandig opgezet. De opvang is sinds kort open. Nelleke werkt samen met een aantal locale mensen: een maatschappelijk werkende, een verzorgende, een mevrouw die kookt en een mevrouw die schoonmaakt en de was doet.
Er zijn op dit moment 5 meisjes en drie baby's in de opvang. Er is plaats voor maximaal 12 meisjes. Het is de bedoeling dat ik ondersteuning ga bieden bij de dagelijkse dingen, zoals de gezamenlijke maaltijden begeleiden, meisjes naar school brengen en weer ophalen, doktersbezoek begeleiden en andere voorkomende dingen.

Naast deze maand vrijwilligerswerk, wil ik graag een geldbedrag bij elkaar krijgen wat geheel ten goede komt voor de stichting, en dat is ook de reden dat ik deze oproep plaats. Stichting JUA en de crisisopvang zijn geheel afhankelijk van giften, welke in deze moeilijke tijden in Afrika hard nodig zijn om dergelijke projecten te kunnen laten voortbestaan. Ik heb dan ook nagedacht over een manier om een geldbedrag mee te kunnen nemen en ben op het volgende gekomen: in september ga ik de dam tot damloop lopen. Dat is een run van 16 kilometer vanaf de dam in Amsterdam naar de finish in het centrum van Zaandam. Hiervoor ben ik reeds vanaf maart bezig met trainen en mijn streven is dit in anderhalf uur te kunnen voltooien.

Ik wil hiermee aandacht vragen voor de Stichting, en wil iedereen middels deze oproep vragen mij met een geldbedrag te sponsoren, wat geheel ten goede zal komen aan de Stichting. Ik zal nog met Nelleke bespreken wat ze het hardst nodig heeft en daar dan een bijdrage aan leveren. Uiteraard zal ik hier uitgebreid foto's en verslag van uitbrengen zodat iedereen kan zien waaraar het ten goede komt!

Nu ben ik dus erg hard op zoek naar sponsors. In mijn vriendenkring, familie, collega's enz, ben ik al druk bezig, maar het leek me ook erg leuk het wat breder te trekken en via bokt te proberen mensen te benaderen. Ik zou voor willen stellen dat degenen die willen sponsoren mij Pb'en voor mijn rekeningnummer er daarop kunnen storten. Voor mensen die liever direct op het rekeningnummer van de stichting willen storten (wat ik me goed voor kan stellen wanneer je mij niet persoonlijk kent), kun je mij ook pb'en. Ook andere ideeen hoe mogelijk meer sponsors te benaderen oid, zijn meer dan van harte welkom. De stichting maakt momenteel moeilijke tijden door, dus elke extra cent of initiatief is van harte welkom om deze kansarme meisjes in Kenia te helpen.

Voor meer informatie over Stichting JUA kun je kijken op http://www.stichtingjua.org en als je vragen hebt hoor ik het uiteraard graag!

Heel veel liefs,
Lisette

P.s. deze oproep mag uiteraard verder verspreid worden zonder dat daar toestemming voor gevraagd hoeft te worden ;)
Ik hoop op veeeel positieve reacties!!


jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: Sponsorloop voor stichting JUA in Kenia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-11 08:02

Nobody?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M_arjolein en 31 bezoekers