Aaarghhh, pepernoten en speculaas, nu al!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Aaarghhh, pepernoten en speculaas, nu al!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 14:29

Ja idd jullie lezen het goed, ik heb vandaag de eerste pepernoten gespot!

Allereerst was ik op zoek naar iets lekkers in de kast, nu moeten jullie weten dat het nog steeds de kast van mijn schoonmoeder is waar ik nog in huis zit........... In 1 van de koektrommels hoorde ik iets in zitten, ik maakte hem open en.............. JAH! pepernoten, mijn verstand zei alleen tegen me: ¨Tes, deze pepernoten kan je beter niet meer eten ¨ Aangezien mijn schoonmoeder nogal van de bewaarderige is (lees: deze pepernoten kunnen best al 1 of zelfs 2 jaar oud zijn) leek het me niet verstandig me hieraan te gaan wagen, dus heb ik de koektrommel weer netjes teruggezet Extreme duivel Ik kijk dus in december wel uit, uit welke koektrommel ik een snoepje pak *LOL*

Maargoed, nu komt het, ben ik bij een AH winkel binnen daarstraks, zie ik tot mijn nog grotere schrik dat er pepernoten, speculaaskoeken en gevulde roomboter speculaas met amandelspijs in een stellage ligt Nou moet ik heel eerlijk toegeven dat ik het heerlijk vind, maar zo vroeg al? Nu al al deze heerlijkheden op de supermarktplanken Verward

Straks ben ik tonnetje rond, voordat sinterklaasavond is aangebroken want uiteraard heb ik mezelf in de winkel niet kunnen bedwingen Haha! Dus zit ik nu met een heerlijk gevulde speculaas voor me gemaakt van echte roomboter Bloos

Nog meer verslaafden van speculaas of wachten jullie braaf tot eind november begin december Verward

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:34

Niet echt verslaafd aan speculaas, maar wel aan die vurrukulukke banketletters met veeel amandelspijs die rond sinterklaas en kerst (en hopelijk ook al ruim voor die tijd Tong uitsteken )weer in alle soorten en maten in de winkels liggen...mmmmh
En nee als ik die zie liggen wacht ik niet braaf tot het einde van het jaar. Schijnheilig

Maar ik heb een goed excuus, ik moet nl oppassen dat ik niet afval duseuhm... Vingers aflikken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:41

lekker toch! Van mij mogen ze dat het hele jaar door verkopen hoor! (vooral taaipoppen en kruidnootjes!, Mjammie!!!!)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:53

Hmm, heerlijk! Pepernoten, kruidnoten, banketstaven (alleen door bokt ga ik wel doordenken bij dat woord Bloos! Schijnheilig ) Heerlijk! Van mij mogen ze die dingen idd het hele jaar door verkopen.
Ook een lekkere tip: speculaas op brood Vingers aflikken Vork
Alleen taaitaai vind ik echt niet lekker. En je hebt ook van die pepernoten die van taaitaai gemaakt zijn, die vind ik dus ook 3 keer niks

Jammer ook dat het niet zo goed is voor de lijn...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:58

hoe eerder hoe beter! *jamjam* wat mij betreft mag het heel het jaar door in de schappen liggen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:02


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:03

Ik vind dat dus echt te vroeg Boos! Dat hoort bij kou en daar heb ik nog geen zin in....Dus: weg met die dingen, ik zie ze gewoon niet

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:05

Nee van mij hoeft het niet.. wel mag het van mij het hele jaar door pasen zijn.. jamjam.. *chocolade verslaafd) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:40

Ohoh, dat betekent dat de marsepein ook weer in aantocht is ... *LOL*.

Mooi!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:21

Pepernoten zijn lekker, ik neem die altijd mee naar school *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:24

Ik was vanmorgen bij de Plusmarkt en daar lagen ze ook al, zakken pepernoten en sinterklaas schuimpjes. Ik hou daar allemaal niet zo van. Ik hoop dat er weer marsepein vla komt dit jaar, de lekkerste vla die ik ooit heb gegeten!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:27

Vorig jaar was e ook al in september te koop. Ik heb me er járen aan geergerd maar ga nu maar eens genieten van al dat lekkers!!! Daarbij is t toch al donker somber kloteweer!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:28

Je haalt de thread uit m'n computer.
Eerst bij de Kruidvat, toen bij de V &D. Ik vind het schandalig, dat ze nu al 2004kalanders kopen alla! Maar pepernoten! Chocoladeletters!! Schandalig, ik vind het niet normaal. Wat moeten de kinderen wel niet denken. Ze komen steeds vroeger, van mij mogen ze er een wet van maken dat die troep pas verkocht mag worden als die vent in het land komt, of onderweg is!!!!
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-09-03 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:28

Nederland is er dit jaar weer vroeg bij.

En ik heb er dadelijk weer een nieuwe verslaving bij Schijnheilig *Ik kom voorlopig dus niet meer in de supermarkt Haha! *

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:35

ja das lekker!!
en mijn mammie vind het ook lekker dus de eerste pepernmoten heb ik alweer op *LOL*

schuimpjes en pepernoten zijn zoooooo lekker!net zoals die gevulde speculaas en speculaasbrokken enzo

en die kleine gekleurde paaseitjes(niet die van chocola maar die andere) ook, dus t mag van mij een halfjaar sinterklaas zijn en een halfjaar pasen Knipoog

maar de reden dat vanaf eind september er al sinterklaas-snoepgoed in de winkel is, weet ik eindelijk(lang leve t werk in een supermarkt)

de spullen voor kerstmis liggen al heel snel in de winkel, dus om sinterklaas-snoepgoed te kunnen verkopen moeten ze er al wel optijd bij zijn

er zijn genoeg winkels die al compleet in kerstsfeer zijn lang voordat het sinterklaas is, vandaar dat de supermarkten etc al vroeg met sinterklaas beginnen
(beetje vaag uitgelegd maar heb de exacte uitleg niet goed onthouden, maar ik moest dus een indeling maken voor sinterklaas snoep enz, dus ik zeg ja doe eens gek t is nog geen half september, toen kreeg ik dus die uitleg, maar nog 2 weken dan ligt t bij ons pas echt in de winkel)

al vind ik zelf dat het pas vanaf eind oktober/begin november in de winkel zu mogen liggen

er waren al genoeg zeurende kinderen in de winkel, die hadden t over verlanglijstjes voor sinterklaas, en vroegen of hij er nu al was en alvast wat pepernoten had gebracht enzo

leg dat dan maar eens uit!

maargoed, Intertoys heeft zn superdikke speelgoed boek ook alweer rondgebracht!alvast voor sinterklaas....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:45

Renske20 schreef:
de spullen voor kerstmis liggen al heel snel in de winkel, dus om sinterklaas-snoepgoed te kunnen verkopen moeten ze er al wel optijd bij zijn


Stom Boos!, dan wachten ze daar ook gewoon wat langer mee. Met het snoepgoed al helemaal voordat die oude Klaas weg is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:57

ja idd dat vind ik dus ook, eigenlijk vanaf begin november sinterklaas spullen en vanaf 8 dec kerst spullen ofzo