Welk goed doel steunen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Welk goed doel steunen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 21:37

Ik zag gister de reclame van IWAF (volgens mij heette het zo) op de tv en ben nu eigenlijk van plan een goed doel te gaan steunen door maandelijks een bedrag af te laten schrijven. Alleen nu zijn er zoveel goede doelen, iemand een idee voor welk goed doel ik zou moeten kiezen? En welke goede doelen steunen jullie, en met welke redenen?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:54

Wereld Natuur Fonds, waarom? Omdat we van de natuur leven, zonder natuur zouden wij er niet zijn. iedereen is van de Natuur afhankelijk, ook de dieren en die worden ook geholpen en beschermd door het WNF. Ikzelf ben lid van het WNF, en ik vind dat hun op een heel breed vlak, waarvan ik vind dat dat beter kan, hulp bieden.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:37

Ik maak altijd begin januari, geld naar een goed doel/goede doelen over.
Ik heb een bepaald bedrag daar voor gereserveerd en ik bekijk per jaar, welk goed doel er naar mijn mening! op dat ogenblik steun goed kan gebruiken. (meestal verdeel ik het bedrag over meerdere doelen Knipoog !)
De ene keer gaat er wat meer naar artsen-zonder-grenzen, de andere keer naar WWF enz.
Je kan misschien ook kijken of er projecten in je eigen omgeving zijn, waarvan jij vindt dat ze wel wat steun kunnen gebruiken.
Ik steun al jaren een "pferden-schutz-hof". Daar staan paarden die ziek zijn, of een aandoening hebben. Ze zijn niet zó ziek dat ze beter kunnen worden ingeslapen/geslacht, maar zijn meestal verwaarloosd geweest, of gewoon niet meer gewenst door hun vorige bezitter Verdrietig .
Sabine -degene die deze paarden verzorgd- , zorgt voor medische hulp, hoefsmid, wormkuren, een schone stal, genoeg te eten, mooie grote weiden enz. Voor de meeste paarden zoekt (en vindt) ze meestal een goed tehuis, nadat de paarden bij hun zijn bijgekomen. (vaak zowel lichamelijk, als ook geestelijk!)

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:44

Nu alleen nog maar Vrienden van de Olifant ,
ik heb dus een adoptie-olifantje Haha!

Zie www.olifanten.org Lachen

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:17

Als 'vaste' doelen heb ik Amnesty International en Brooke Hospital

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:57

Alleen Brooke Hospital en WNF....

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:06

Brooke Hospital, omdat die zo verschrikkelijk veel goed werk doen, op plekken waar het echt nodig is. Wanneer ik die arme paarden en ezels zie met enorme open wonden op de rug, waar elke dag gewoon weer een lading stenen op geladen wordt, en wat Brooke daar aan doet, dan is de keus niet moeilijk!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:19

Ik geef ook ieder jaar geld aan Brook Hospital. Voor ons is het vanzelf sprekend dat onze paarden en ezels en goede verzorging en tuig hebben. Maar voor mensen al in bv pakistan zijn het werkdieren en hebben ze het verdiende geld hard nodig om het gezin te onderhouden. Door brook hospital leren ze goed voor de dieren te zijn en ze goed te verzorgen en zo krijgen ook die dieren een beter leven.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:37

Als vaste goede doelen heb ik:
- Stop Aids Now
- Amnesty International
Incidenteel maak ik geld aan Memisa over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:40

Brooke hospital natuurlijk. Ik doe dat in de eerste plaats om de dieren te helpen. Dat de mensen daarbij ook geholpen worden is voor mij een aardige bijkomstigheid.

GAIA vind ik zelf ook heel belangrijk. Zij komen voor dieren op en stellen wantoestanden aan de kaak, brengen het in de openbaarheid zodat er protestacties komen.

Ik geef eigenlijk niets uit aan doelen voor mensen. Mensen zijn er al zoveel. en als ze niet met zovelen waren, en ze waren ook nog eens niet zo egoistisch, dan hadden we goede doelen voor dieren niet nodig gehad.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:49

Brooke, omdat ze ook de eigenaren leren hoe ze beter met hun dieren om kunen gaan. Dus het probleem bij de wortel aanpakken.

Verder collecteer ik elk jaar voor de DB, ik gooi ook elk jaar wel wat in de bus maar verder doe ik aan hen geen donaties, ik sponsor al dmv de tijd en moeite die ik in het collecteren stek.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:59

Ik doneer aan WNF. Zoals DeesdeBeest zeg..........zonder natuur geen mensen, daar leven wij van!

Ook ben ik bezig met het adopteren van een orca (Killer Whale) in Canada. OP deze manier draag je bij aan onderzoek over orca's en om uitsterven van deze prachtige dieren te voorkomen. (en andere walvissen natuurlijk)

Ik heb ze dit jaar in het echhie mogen aanschouwen en ik ben er helemaal wild van *LOL*

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:03

Brooke Hospital !

Ik geef niks aan grote instanties als WNF en DB, je wilt niet weten wat er allemaal met dat geld gebeurt !!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:08

Brooke natuurlijk, en voor de rest de collecties die aan de deur komen.
En ieder jaar zorgen we er financieel voor dat er bij mijn schoonouders 4 Russische kinderen een maandje kunnen logeren

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:10

Ik ook Brooke, en ik wil eigenlijk nog een 'mensen' doel ook steunen, maar dan moet ik er eerst 1 zien te vinden die 100% mijn goedkeuring kan krijgen.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:27

Brooke Hospital

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:49

Ik ben donateur van Brooke.

Vorig jaar ben ik in Luxor geweest bij een brooke vestiging. Daar kon ik eindelijk zien wat er met je geld gedaan wordt. Ze hadden een hele mooie schaduwplaats gemaakt met allemaal waterbakken en eten voor de paarden, en er waren dierenartsen die wormenkuren, informatie e.d. aan het geven waren. Ik merkte ook dat de paarden en ezels in luxor en zoveel beter uit zagen dan de dieren buiten de stad.
Die mensen doen daar zo goed werk. OK dan!

En ik ben lid van de DB.

En de dierenambu.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:06

Brooke hospital die doen echt heel erg goed werk en die leren mensen het ook zelf te gaan oplossen dus daar verbeterd ook echt iets...

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:28

Of wordt donateur van de 'Manege zonder Drempels'! Daar hebben ze accomodaties voor (ernstig) meervoudig gehandicapten die dan daar kunnen verblijven en iedere dag kunnen 'paardrijden' (ze liggen op een soort constructie die over 2 paardenruggen heen ligt).
Ik ben er een keer geweest en was erg onder de indruk. OK dan! kijk maar eens op http://www.manege-zonder-drempels.nl/

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 22:53

Desiree schreef:
Ik geef eigenlijk niets uit aan doelen voor mensen. Mensen zijn er al zoveel. en als ze niet met zovelen waren, en ze waren ook nog eens niet zo egoistisch, dan hadden we goede doelen voor dieren niet nodig gehad.


Jeetje, je zet me wel aan het nadenken Knipoog KLopt wel wat je zegt, en ik zat eigenlijk al te twijfelen of ik een doel voor de dieren zou kiezen of juist voor de mensen, maar je hebt helemaal gelijk! Aan de andere kant, de ene mens is de andere niet, zie het voorbeeld van Dorine, zij was ook totaal niet egoistisch en voor haar zou ik mijn geld ook overhebben! Tis wel moeilijk hoor, er zijn zo ontzettend vveel goede doelen!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:56

* Wereld natuurfonds
* Brook Hospital for animals!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:59

*wereld natuurfonds
*greenpeace
*Amnesty international
*unicef

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 23:01

replika schreef:
Ik zag gister de reclame van IWAF (volgens mij heette het zo) op de tv en ben nu eigenlijk van plan een goed doel te gaan steunen door maandelijks een bedrag af te laten schrijven. Alleen nu zijn er zoveel goede doelen, iemand een idee voor welk goed doel ik zou moeten kiezen? En welke goede doelen steunen jullie, en met welke redenen?


Ten eerste:Super van je dat je gaat doneren!!!
Ik zou het aan Green Peace of aan het Brooks Horse Hospital geven....