Nederlanders en de overheid (uitspraak Balkenende)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:52

Normen en waarden ben ik helaas nog nooit tegen gekomen bij het CDA.

Kijk alleen eens naar hoe dit kabinet omgaat met bijstandsmoeders met jonge kinderen. Die worden verplicht te gaan werken en de kinderen in de opvang te gooien terwijl er voor kinderopvang al niet eens goede oplossingen zijn. Die kinderen zijn wel onze toekomst!

En dan de kosten verhoging in het onderwijs. Op die manier bereik je randgroep jongeren steeds slechter. Melkert banen zijn geschrapt. Subsidies op buurthuizen worden ingetrokken. En ondanks dat de overheid enorm moet bezuinigen willen ze wel de grens voor de pensioengerechtigde leeftijd omhoog schuiven zodat jongeren helemaal amper kans maken op de arbeidsmarkt. De kloof tussen arm en rijk wordt zo alleen maar groter en daar mee de onvrede, onbegrip en overdraagzaamheid.

Dit beleid is exact als het beleid van Colijn in de jaren '30. Dat is toen ook heel slecht afgelopen......

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:59

Jippie schreef:
Balken-ellende is alleen maar goed in het intrappen van open deuren met zijn populistische praatjes. Een zinnige uitspraak die hout snijdt heb ik van hem nog niet gehoord.


Inderdaad! Moeten we nu gaan klappen ofzo? Dit is echt niks nieuws, maar een lekkere standaard opmerking. En dan vooral hopen dat iedereen vindt dat hij met een briljant nieuw idee komt Gaaaap . Kom op zeg, daar trappen we toch niet in?? Laat hem maar iets concreets gaan doen, iets waar hij voor aangenomen is!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:54

Jasses! Weg met die omhooggevallen boekhouder die zo achterbaks is als een P.I.E.P.!!!!!!!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 00:58

Tja....Zucht. Bezuinigingen verpakt in een moralistisch jasje.
Misschien toch liever "geef het volk brood en spelen". Das tenminste eerlijk!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 02:20

Anique schreef:
Citaat:
Eerst moet balkenende de troep opruimen van 8 jaar paars


In paars zaten dus ook zijn coalitiegenoten D66 en VVD. Overigens danst Balkenende als een marionet aan de touwtjes van zijn "2e"man. Wat een gladjakker. Hoe vonden jullie die "meet en greet" met Bush trouwens... Ik vond het een aanfluiting. En Osama wandeld nog steeds door de bergen...

Ben het verder grondig met Jippie eens.

Renske, ik vind het veel te kort door de bocht om alle asielzoekers maar weer de schuld te geven.

Op sommige punten ben ik het wel met je eens zoals de beheersing van de taal. Als ik me in een ander land zou vestigen was dat toch wel een van de eerste dingen wat ik gelijk aan zou beginnen. Ik vind dit in de eerste plaats een verantwoordelijkheid van de mensen zelf. De overheid moet het wel stimuleren en dat doe je dus niet door alle folders ed. ook maar in het turks, arabisch en weet ik wat voor taal te vertalen. (kost nog een boel centjes ook)

Wat betreft asielzoekers is het eigenlijk hetzelfde als met andere groepen. Sommige verknallen het voor vele. En alles waar te voor staat is niet goed, uitgezonderd tevreden.

Over de opvoeding van de kinderen kan ik me overigens helemaal in je verhaal vinden. Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat mensen met vervelende honden en paarden ook vervelende kinderen hebben?? Beetje consequent zijn is er voor veel ouders niet meer bij. Zo af en toe een poosje op de gang worden ze niet minder van hoor, en met een deur ertussen hoor je dat gebleeer ook niet zo erg. Kinderen moeten leren wat wel en niet mag en dat doen ze door om zich heen te kijken... Mag jij raden wie het grootste voorbeeld is. Als jezelf de mist in gaat moet je jezelf ook eens op de gang zetten, werkt erg verhelderend voor kinderen.

Sorry, mischien een beetje wazig maar ik denk nu eenmaal niet rechtlijnig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:49

SuperPepeijn"]
[quote="Picasso"][quote="batje schreef:
Heeft Balkenende eindelijk eens in de spiegel gekeken? Knipoog

Dat wilde ik ook zeggen!
[/quote]volgens mij geef je alleen maar meer kracht aan zijn uitspraak door dit te zeggen Knipoog
[/quote]

Goh, wat weer een wijze uitspraak!
En ik ben niet eens Blond

Aan de andere kant.......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:49

annegti schreef:
In paars zaten dus ook zijn coalitiegenoten D66 en VVD. Overigens danst Balkenende als een marionet aan de touwtjes van zijn "2e"man. Wat een gladjakker. Hoe vonden jullie die "meet en greet" met Bush trouwens... Ik vond het een aanfluiting. En Osama wandeld nog steeds door de bergen...


Hij was nog net niet aan het knielen volgens mij. Oh grote meneer Bush Misselijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:11

Anique_Vaandrig"]
[

Tja Lady of Rage..........

Eerst moet balkenende de troep opruimen van 8 jaar paars.
[/quote]

en dan te bedenken dat paars geen redenen had om troep te veroorzaken, zij hadden de economie immers mee zitten. Balkenende kwam er net in op het moment dat we voor een malaise stonden.

[quote="annegti schreef:
Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat mensen met vervelende honden en paarden ook vervelende kinderen hebben?? Beetje consequent zijn is er voor veel ouders niet meer bij. Zo af en toe een poosje op de gang worden ze niet minder van hoor, en met een deur ertussen hoor je dat gebleeer ook niet zo erg. Kinderen moeten leren wat wel en niet mag en dat doen ze door om zich heen te kijken... Mag jij raden wie het grootste voorbeeld is. Als jezelf de mist in gaat moet je jezelf ook eens op de gang zetten, werkt erg verhelderend voor kinderen.
...

Klopt ja! kinderen worden slecht opgevoed maar met sommige honden en paarden is het al niet beter gesteld. Opvoeding is opvoeding. Het kost tijd en energie en een beetje inzicht. Enne.... dat laatste zouden we misschien nog wel hebben maar dat andere duidelijk niet. MAar daar liggen wel veel maatschappelijke problemen aan ten grondslag.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:28

Helemaal mee eens: kinderen worden veel te vrij gelaten in die zin dat er maar weinig respect heerst. Loop maar eens in de supermarkt: Voor je het weet ben je slachtoffer en fungeer je als "buut" voor tikkertje spelende kinderen. En moeders of vaders maar lekker de kinderen negeren, totdat er eentje valt of het te bont maakt: dán vallen er ineens harde woorden.... te laat ingegrepen dus....

Dit kan je ook zo zien in de hedendaagse politiek: men wordt veel te vrij gelaten (HSL lijn/Betuwelijn/JSF) om zich vervolgens een buil te lopen, waarna IEDEREEN wordt teruggefloten, omdat de kas op is... Balkenende heeft m.i. wat last van het Calimero Zij zijn groot en ik is klein! syndroom.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:41

SuperPepeijn schreef:
en sprintje, een constatering is de eerste stap naar een oplossing. Knipoog


Ehm ja daar heb jij weer gelijk. Maar ik geloof niet dat dhr. Balkenende nu echt met de oplossingen voor de problemen gaat komen. Af en toe heb echt het idee dat hij uit een andere wereld komt.

Waar moet je beginnen als je de normen en waarden (om het dan maar o te blijven noemen) wilt aanpakken??? Bij de jeugd! En dan heb ik het niet zozeer over de pubers die op het gym of atheneneum zitten, die komen er uiteindelijk wel. Nee de jongeren die in de buurt huizen rondlopen en de lagere scholen, daar moet je zijn. En wat gebeurt er nu in dit kabinet: Subsidies voor buurthuizen worden afgeschaft en de klasse-assistenten verdwijnen omdat de subsidies voor de melkertbanen worden gekort....

Dat schiet dus niet op in mijn ogen. Je moet investeren in de toekomst en niet zozeer nu aan symptoom bestrijding doen. Maak lesmatriaal voor de lagere scholen waarin de kinderen godsdienst vrije waarden en normen worden geleerd en zorg dat er voldoende leerkrachten zijn in het basis onderwijs zodat er daar al zo min mogelijk leerlingen buiten de boot vallen. En geef buurthuizen meer subsidie en professionele krachten!