Morgen is het 2 jaar geleden dat.........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:24

Margon schreef:
Nou ik denk eerlijk gezegd niet dat het goed is voor kinderen om de namen op te lezen!!!!!
De volwassenen kunnen het denk ik nu beter in hun plaatsen dat die torens weg zijn maar kinderen.................. ik weet et niet hoor!!!


Dat hoort bij de amerikaanse propaganda, ze doen het toch.

Kinderen waarvan hun vader/moeder/oom/tante bij de aanval is om gekomen. Is nu op NL 2.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 15:28

ik ga nu even kijken!!!

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:18

Vandaag is het 2 jaar geleden dat....... ik ziek thuis zat en me afvroeg waarop er op alle zenders het zelfde was, toch maar blijven kijken en heb dus ook het 2e vliegtuig erin zien vliegen op tv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:45

Vandaag is het 2 jaar geleden dat Ossmane werdt geboren Lovers
Hij is vandaag dus 2 geworden Lovers
En vandaag is mijn hond Balto 3 geworden.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:38

ik kwam terug van sportdag. met de bus, en ik hoorde het van iedereen, commotie alom.
achteraf ben ik ervan teruggekomen.

ik vind het niet erg, echt niet. het gebeurt alle dagen. het is zo ongelooflijk opgeblazen door de usa, ze denken dat zij hier door heel de wereld gefixeerd zijn, wat een blaaskaken. terwijl ''george double u bush'', de pipo, hetzelfde godganse dagen rechtstreeks of onrechtstreeks laat doen. bah Scheve mond

natuuurlijk vind ik het heel erg voor al die mensen. maar ik relativeer het. het is maar een gewone dag, totaal niet de moeite om er al die aandacht aan te wijden. gebeurt dat in het middenoosten hebben ze er 0.0 aandacht voor. een beetje mag wel, maar dit is overdreven. Scheve mond

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:47

ik kwam net uit het ziekenhuis van mijn vader die daar zeer slecht lag. Ik weet nog goed dat ik het hoorde op de radio, en het werkelijk niet kon geloven. Op stal kwam er telkens maar weer nieuws bij (2e vliegtuig, Pentagon, dat 4e toestel) en dat was onvoorstelbaar. Ik weet ook nog heel erg goed dat we er bij mijn vader niet over wilden praten of naar kijken, omdat hij daar veel te slecht voor was. Pas een paar dagen later vroeg hij ineens "wat hoor ik toch over die torens?". Hij is er nog steeds, gelukkig wel.

Overigens vind ik wel dat er een kern van waarheid zit in het verhaal van ponyzotje. Er zijn in Afghanistan en Irak inmiddels al veel meer doden gevallen, maar daar horen we niet zo veel over.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:06

vreselijk! vooral die mensen ook die in dat vliegtuig hebben egzeten en dan die kapers die zijn gewoon zo gestoord ik vind t vreselijk en was vet bang dat er vandaag weer een aanval zou gebeuren! niets gebeurd toch?

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:10

Ja iemand zei het ook tegen mij op school en die had gezegt dat ze een videoband gevonden hadden waar opstond dat ze nog een aanslag gingen doen maar dan een aanslag op een plaats waar nog meer mensen zijn .Weet niet of dit waar is maar ik hoop dat dit niet gebeurt Boos! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:31

neej , een een meisje uit mijn klas is dus heel erg bang van die video , want zij heeft in Taiwan gewoont en komt daar nog heel vaak naar haar familie , en daar is het grootste gebouw van de wereld ofzoiets nu is ze bang dat ie daar op een aanslag gaat plegen maar dat is tog niet van de USA???

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:46

ponyzotje schreef:
ik kwam terug van sportdag. met de bus, en ik hoorde het van iedereen, commotie alom.
achteraf ben ik ervan teruggekomen.

ik vind het niet erg, echt niet. het gebeurt alle dagen. het is zo ongelooflijk opgeblazen door de usa, ze denken dat zij hier door heel de wereld gefixeerd zijn, wat een blaaskaken. terwijl ''george double u bush'', de pipo, hetzelfde godganse dagen rechtstreeks of onrechtstreeks laat doen. bah Scheve mond

natuuurlijk vind ik het heel erg voor al die mensen. maar ik relativeer het. het is maar een gewone dag, totaal niet de moeite om er al die aandacht aan te wijden. gebeurt dat in het middenoosten hebben ze er 0.0 aandacht voor. een beetje mag wel, maar dit is overdreven. Scheve mond

amen..
vind het vreselijk voor de betrokken personen, maar sinds 11/09 2 jaar geleden zijn er nog veel vreselijkere dingen gebeurd, vaak onder de vlag van de VS. Word een beetje misselijk van de hypocritie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:55

Dat is allemaal wel leuk en aardig gezegd, ponyzotje en batje, maar denk wel eens even aan al die onschuldige mensen die zijn omgekomen? Alsof die daar wat aan kunnen doen! Waarschijnlijk zijn zij net zo tegen "die vreselijke dingen, gebeurt onder de vlag van de vs", als jij en ik!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:09

Als gevolg van 11 september heeft Bush veel dingen kunnen doen die Amerika, en het oliekartel, de hele macht rond Bush dus, in het bijzonder al lang wilde

Ze hebben een pijpleiding door Afghanistan laten leggen en daarna die mensen in de stront laten zitten. Ze hebben Irak aangevallen onder verzonnen voorwendsels en maken er ook daar een potje van tegenover de bevolking.
In naam van het heilige woord Terroristen, mag veel.
Gisteren ook die film gezien over hoe die gevangenen op Cuba behandeld worden?
Nee ik heb er heel dubbele gevoelens over, naast natuurlijk mededogen met het individuele verdriet van alle nabestaanden van de doden die op en sinds 11 september gevallen zijn.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:13

het schijnt dat iemand die in zo'n gekaapt vliegtuig heeft gezeten nog zijn vrouw opgebelt had mijn zijn mobieltje met de mededeling dat hij van haar hield en dat zij niet te verdrietig moest zijn als hij dood zou gaan....................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:35

ja klopt, maar ik vond het "mooiste" toch wel die stukjes en de verhalen van die twee franse broeren, die die dag een documentaire aan het maken waren met en van de brandweer...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 19:46

Hebben jullie vandaag ook stukjes van nederland 2 gevolgd van die kinderen die al die namen van de slachtoffers hebben opgenoemd en dan op het einde een familie lid opnoemde!!!
Ik vond dat toch echt mooi om te zien maar het lijkt me ook wel moeilijk!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:54

Tjonge wat een namen komen dan voorbij zeg! Wat een vreselijk gebeuren..... Ik hoop dat dit niet weer gaat gebeuren.....

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 19:58

Ik weet alles nog steeds zo goed. Waar ik was van wie ik had gehoord wat er toen allemaal door me heen draaide. En nu is het alweer 2 jaar geleden..
Heb ook op TV gekeken. Wat zongen die kinderen mooi zeg daar in New York! Was er echt stil van
Het is allemaal heel triest en laten we maar hopen dat het nooit meer voor zal gaan komen zulke erge dingen Scheve mond

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 20:10

Nee dat is zeker niet te hopen!!
En wat je zegt........het lijkt pas sinds de dag van gisteren nu ik vandaag al die beelden weer heb gezien!!!!!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:58

Ik denk er nog wel vaak over na! Ik zal nooit vergeten dat mijn vriend me opbelde op mijn werk en dat hij zo opgefokt klonk. Dat is ie nooit, en op dat moment wist ik dat er helemaal iets fouts aan de hand was Verdrietig Hij deed verslag van wat ie allemaal op Tv zag, echt de rillingen liepen toen al over mijn rug.

Ook zal ik 11 september nooit meer vergeten omdat ik een jaar na de aanslag naar de herdenking zat te kijken en mijn vriend terug kwam van het tanken en zei: ¨Tes, ik heb iets heel ergs gehoord!¨ op dat moment, precies een jaar later hoorde ik dat een goede kennis van ons zelfmoord had gepleegd...... Hij zei het op dezelfde manier als een jaar daarvoor Huilen

Nee, het is verschrikkelijk wat er is gebeurd en ik hoop dat ze ooit nog de ¨aanstichter¨ van deze aanslagen zullen pakken en ermee doen wat er mee moet worden gedaan........

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:36

Ik heb er live beelden van in m'n fotoalbum, dus diegene die beweerd dat het ook in het midden oosten even erg is ... nee, dat klopt echt niet! Die mensen hebben ook hun problemen, en er vallen ook slachtoffers, maar daar is het vergelijk ook gedaan voor mij. Dit was een moedwillige massamoord zonder reden door terroristen tegen een land die op dat eigenste ogenblik geen conflicten had met hun aanvallers .... gewoon niet goed te keuren! Men kon het wel denken dat Bush zou gaan tegenaanvallen, hij is en blijft de zoon van z'n vader ... die heeft ook het één en het ander op z'n palmaress hoor (oorlogszuchtige familie)! Al bij al als dit niet gebeurt was zouden de aanvallen op andere genoemde landen mogelijks niet plaats gevonden hebben en net zo min de heksenjacht op de moslims in het algemeen. Al bij al is mijn mening dat ze het zichzelf hebben aangedaan wat er nu bij hen gebeurt. Zij hebben onschuldigen geklist en krijgen ze van hun eigen laken een broek terug! Wat hebben de daders of hun land gedaan voor hun slachtoffers????? NADA!!!! Wat doet de Westerse wereld? De mensen ginder helpen .... het lijkt mij verbazend veel op blanken-racisme ... en witte dood, SO WHAT???? En moslim .... OCH ARME, Dat kan toch niet .... bla bla bla ... Het kan bij beiden niet, maar wie begint kan niet verwachten dat ze er zomaar mee wegkomen ... niet met een Bush die de touwtjes in handen heeft!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 17:48

sonjabelgium, ik ben het h elemaal met je eens!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:54

als ik het goed begrepen heb, also amen sonjabelgium.

Anique_Vaandrig schreef:
Dat is allemaal wel leuk en aardig gezegd, ponyzotje en batje, maar denk wel eens even aan al die onschuldige mensen die zijn omgekomen? Alsof die daar wat aan kunnen doen! Waarschijnlijk zijn zij net zo tegen "die vreselijke dingen, gebeurt onder de vlag van de vs", als jij en ik!


ja hoor, daar denk ik zeker aan. ik zei ook kort dat ik het heel erg vond voor al die onschuldige mensen die absoluut niet bij alles betrokken waren. maar het opblazen errond... twee jaar later nog zo'n heisa, minuten stilte... nooooo way. way too much. heel erg voor de mensen, dat zeker. maar zie bovenstaande.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:42

Ik zei heel trots "is het niet een jaartje terug dat dta gebouw naar beneden kwam?"

Dat gebouw de world trade center wat 2 jaar geleden instorte?

Ja die Bloos

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 20:48

Ik weet nog goed dat ik net thuis kwam en toevalig de tv aan zetten en niet wist wat ik hoorde. Mijn vader toen nog opgebelt... en mijn broer belde later op van "wat hoor ik nou..."
Weet dat we toen op school, en voor een wedstrijd nog een minuut stilte hebben gehouden... Heb het toen veel gevolgd.

Maar ponyzotje heeft helaas wel gelijk met haar verhaal, Amerika manipuleert heel erg met het uitbrengen van nieuws...

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 21:00

Ik weet nog wel dat ik op msn zat. En dat iemand tegen me zei "er is een vliegtuig in het wtc gevlogen" Dus ik had zoiets van 'het zal wel' Ik had geen idee wat het wtc uberhaupt was. Daarna gewoon braaf mijn huiswerk gaan doen, niks aan de hand. Ik tegen mijn moeder doodleuk gezegd: 'ja er was een gebouw, waar een vliegtuig in was oid' Dus mijn moeder zet de tv aan. Heeft daarna een beetje uitgelegd. En heb daarna met open mond van verbazing tv gekeken. Niet te geloven.. Achterlijke mensen, echt ziek. Maar ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is. Niet te geloven dat één persoon zoveel aan kan richten.