Waarom wordt er wel aandacht aan Lusanne gegeven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Waarom wordt er wel aandacht aan Lusanne gegeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:26

Misschien is er een normale verklaring voor, maar bij bijvoorbeeld Lusanne stond het in alle kranten (en zo bij wel meer meisjes, die verdwenen, waar geen sprake was van ontvoering) terwijl een oude vriendin van mij spoorloos is en daar hoor je niets van???

Twee jaar geleden was er een klasgenoot van mij vermist. Een stukje van zes regeltjes stond er in ons plaatselijke krantje, maar wordt daar verder aandacht aan geschonken?

Ik maakte me toen en nu weer ook zorgen hoor, over die meisjes, maar nu hoor ik niets van de media/politie Verward


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:28

Het gaat er maar net om of de media het oppikt inderdaad, en dan komt het soms in een stroomversnelling, want een andere krant wil niet achterblijven met het nieuws, enz enz.
Speelt ook mee denk ik dat het ergens gebeurde waar niemand dat verwacht had, dat de gemeenschap ontzettend geschrokken is en dat het om een jong kind gaat.
Maar je hebt gelijk, het is niet altijd even 'eerlijk verdeeld' in de media.

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:29

dat snap ik dus ook niet, ze moeten iedereen die vermist is gelijk behandelen, en als al die media helpt is dat natuurlijk goed maar waarom ze de ene wel doen en de andere niet, dat snap ik dus niet...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:32

Ik vond het ook knap sneu voor het kind zelf, hoeveel fotograven met grote lenzen zullen er per dag wel niet voor haar neus staan? Als je haar vandaag zag kijken op de foto's, ik had gewoon medelijden met het kind. Maar wat Anique al zegt, waarom zij wel en anderen niet? Dat is idd wel zo. Van anderen (vb. Marion van Buuren) hoor je na jaren nog vanalles en van anderen krijg je niets mee, terwijl de zaken hetzelfde zijn.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:33

Als iemand vermist is moet dat wel goed besproken worden in de media. Dat helpt misschien om diegene terug te vinden en wie weet worden misdadigers er door afgeschrikt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:44

Kieffertje schreef:
Als iemand vermist is moet dat wel goed besproken worden in de media. Dat helpt misschien om diegene terug te vinden en wie weet worden misdadigers er door afgeschrikt.


Als ze dat nou bij iedereen die vermist/ontvoert raakt doen! Ik vind al die aandacht nu wel meer dan zat vor dat kind. Straks heeft ze meer een complex van de media dan van die ontvoering zelf! Na al die media aandacht, kwamen er ook een heleboel emails van moeders waarvan hun kinderen naar het buitenland zijn ontvoert. Gekke hiervan is dat ze meestal wel weten waar die zijn, maar de politie/overheid doet er niks tegen.

- Offline -

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:46

Het klinkt heel hard, maar het gebeurde in de zogenaamde 'komkommertijd', waarin journalisten nauwelijks nieuws hebben. Ik had het er vandaag nog over op school met een aantal leraren (journalisten). De waterramp in Wilnis was uiteraard heel erg vervelend, maar aan de andere kant moet je wel bedenken dat er geen gewonden of doden bij gevallen zijn. Op hetzelfde moment was er in, ik meen, China een overstroming waarbij zeker 100.000 mensen moesten evacueren. Dat stond op pagina zes in de rechterkolom (kortjes). Het is uiteraard een 'ver van mijn bed show' en ik snap dat Nederlandse journalisten zich voornamelijk op hun eigen land en werkgebied richten, maar ik ben het er mee eens dat ze eens evenveel aandacht moeten besteden aan verschillende voorvallen, ongelukken en rampen. En niet Lusanne vd Gun uitgebreid in het nieuws halen, terwijl alles (gelukkig) goed afgelopen is. Het arme kind krijgt nou ineens zoveel aandacht over zich heen! Ze heeft er zelf niet eens voor gekozen. Misschien vindt ze het wel verschrikkelijk. Ze is ook nog zo jong. Laat haar toch lekker met rust..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 19:59

Onzin,
er worden heel vele kinderen vermist, maar het gebeurt maar zelden dat er een kind op klaarlichte dag zo een auto in wordt gelokt terwijl er een vriendinnetje naast staat.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 20:44

Sjuimpje schreef:
Onzin,
er worden heel vele kinderen vermist, maar het gebeurt maar zelden dat er een kind op klaarlichte dag zo een auto in wordt gelokt terwijl er een vriendinnetje naast staat.


Misschien niet met een vriendinnetje, maar wel degelijk bijna altijd op klaarlichte dag. Een bekende die durven ze het kind ook nog wel van huis op te halen.

- Offline -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:52

Vermist is vermist, ik vind niet dat het mag uitmaken of je van iemand zeker weet dat hij/zij ontvoerd is of niet.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:20

Als alle vermiste kinderen zo breed uitgemeten zouden worden.... dan is de krant te klein. Bovendien gaat niet iedereen dan zijn ogen en oren open houden. Het stompt af.
Het is een geluk dat Lusanne gevonden is, mede door de media-aandacht, maar als dat elke week zou gebeuren? Kijk jij er dan nog van op? Ik niet. Het gebeurt elke week, maar het haalt de krant niet.
Een heel raar vergelijk misschien, maar ik doe het toch:
Een ander regelmatig terugkerend nieuws zijn de aanslagen in Israël. Wat een geweld daar wel niet bij komt kijken, daar schrik je de eerste keer van. Maar nu? Nu denk je: alweer? en ga je verder met datgene waar je mee bezig was. De eerste keer dat iemand zich opblies was dat écht nieuws, nu is het meer een herhaling. Het maakt het er alleen niet minder vreselijk op. Natuurlijk denk je er over na, maar het heeft niet de impact als wanneer zoiets in een ander (westers) land zou gebeuren.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:25

Het komt door alle media aandacht dat ze terug is, stond in de krant.

Door alle aandacht schrok de dader zo, en zag hij in dat ze bij haar ouders hoorde enzp. en heeft hij haar teurg gevonden toch maar goed dus OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Bolletje29, Celiien, Fudge, III, mala26, NinaCharlie, Paardennamen, XxMariellexX en 215 bezoekers