Opgezette schildklier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Opgezette schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 13:50

Sinds een week of 2 heb ik een bobbel in mijn hals naast de adamsappel. Op internet gezocht of het klopte wat ik dacht. Ja hoor. Alle symptomen klopte. Vandaag naar de dok geweest en morgen bloedprikken en pas 23 september naar het ziekenhuis voor een echo van de schildklier.
Dus maar afwachten waarom mijn schildklier opgezet is. Volgens de dok was er geen reden voor paniek. Ik zit anders wel in de stress. Verdrietig
Ik moet medicijnen, hormonen, gaan slikken of hij wordt er uit gevist. Verdrietig
Ik vreet me wel helemaal gek aan vis, niet dat ik dat erg vindt hoor. Haha! In vis zitten weer stoffen in, die de schildklier nodig heeft.
Wie heeft dit ook of heeft het gehad?????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:12

Ik ken het niet en heb het ook nooit gehad... Veel sterkte voor de tussentijd. Krijg je de 23e wel direct uitslag enzo?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:18

een schildklier kan door van alles opgezet zijn. Ik heb zelf 3 jaar lang een steriele schildklieronsteking gehad. Het deed zeer, was opgezet en ze konden er met medicijnen niet bij. De functie van de schildklier was verder prima. Het ging uiteindelijk vanzelf over. Kortom: wacht het functie-onderzoek af... kan best dat er niet aan de hand is.... of alleen ontstokken. Dat is natuurlijk niet fijn, maar ook niet onoverkomenlijk...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:26

mmm sterkte! Kan me de stress goed voorstellen. Weet er verder weinig nuttigs over te zeggen....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 15:43

Mijn moeder heeft vroeger een te snel werkende schildklier gehad. Bij haar hebben ze een stukje weggehaald. Tegenwoordig opereren ze niet zo snel meer hoor. Het is nl. erg moeilijk om precies genoeg weg te halen. Bij mijn moeder is er ook teveel weggehaald waardoor hij dus te langzaam werkte. Nu slikt ze hormonen, die moet ze ook wel haar hele leven blijven slikken. Maar ze heeft er verder geen last van.

Enkele symptomen van een te snel werkende schildklier zijn: hyperactief zijn, vermageren, hartkloppingen.
Bij een te langzaam werkende schildklier is het vaak andersom dus: Aankomen zonder reden, lusteloosheid, enz.
Er zijn nog veel meer symptomen maar daar kan ik even niet op komen.
Iig veel succes en maak je niet te veel zorgen, met de juiste medicijnen valt er prima mee te leven.

Ook bekend als Kim20!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:24

Mijn moeder heeft/had het.
Haar schildklier werkte te snel, ze is er zelfs een keer voor opgenomen op de IC, omdat daardoor haar hart 'op hol' geslagen was.
maar voordat het zover komt, merk je dat ook wel aan jezelf hoor, tis niet dat opeens je hart op hol slaat Knipoog (alleen mijn moeder draafde maar door terwijl haar lichaam dat niet aan kon)
m'n moeder heeft eerst lang medicijnen geslikt die haar schildklier platlegde, en tegelijk weer andere medicijnen om de werking van haar schildklier te vervangen.
door een radioactive slok is nu een stukje van haar schildklier afgestorven/voorgoed stilgelegd, zodat hij niet meer te snel werkt. alleen ze hebben net wat teveel gedaan, dus ze moet nu de rest van haar leven pillen slikken die het laatste stukje aanvullen, maar dat vind ze niet erg.

Toen haar schildklier nog te snel werkte en ze er nog niets voor had was ze telkens heel snel uitgeput, kortademig en had ze hartkloppingen. Ze kreeg het steeds erger, was al een paar keer naar de dokter gegaan, maar het zou stress zijn Slapen. totdat haar schildklier wel erg groot was en ze bij de dokter vroeg hoe dat nou kwam. gohhh bleken al die dingen die ze had gehad van d'r schildklier te zijn geweest, lekker dat de dokter daar niet eerder naar had gekeken, maar tegenwoordig zeggen ze volgens mij automatisch bij alles al: stress

Als ik jou was zou ik je maar even niet te druk maken hoor, gewoon rustig afwachten. maar zodra je last krijgt van hartkloppingen enz. zou ik dat wel melden!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:53

Veel sterkte verder, dat je maar weer gauw fit bent
Waar zit je schildklier ook al weer precies?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:21


Nulla tenaci invia est via

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:32

Ik voel me iets moeier dan normaal na het mesten of rijden. Ik kom aan en eet minder, het zweet breekt me af en toe uit, heb geen pijn of zo. Ik kan van het ene moment van vrolijk naar een sjocho veranderen. Je ziet alleen een lichte verdikking aan de linkerzijde van mijn adamsappel.

Ik hoop dat het mee valt. Zo te horen valt er prima mee te leven. Alleen als ze dat ding weg willen halen, brrrr. Heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen, laat staan onder narcose geweest. Ik hoop dat het niet hoeft.
Morgen eerst bloed prikken, daar ben ik ook zo held in. Haha! Huilen

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:34

weghalen doen ze inderdaad niet meer zo snel tegenwoordig...Dus wees gerust!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:39

PhiaBink schreef:
Alleen als ze dat ding weg willen halen, brrrr. Heb nog nooit in een ziekenhuis gelegen, laat staan onder narcose geweest. Ik hoop dat het niet hoeft.
Morgen eerst bloed prikken, daar ben ik ook zo held in. Haha! Huilen


het is geen operatie hoor Lachen
ze doen het tegenwoordig met een radioactieve slok, wat mijn moeder dus ook heeft gehad.
ik weet nou even niet meer of ze wat in haar bloed kreeg, of dat ze wat door moest slikken, maar ze hoefde in ieder geval niet onder narcose.
ze moest een uur afgezonderd blijven in het ziekenhuis, en daarna kon ze alweer naar huis OK dan!
(moest de eerste week wel afstand houden omdat ze 'straalde')

maarjohhhh, je weet nog helemaal niet wat het is bij jou! en zo'n radioactieve slok doen ze liever niet te snel Lachen
dus geen paniek, eerst maar afwachten, alleen je weet alvast dat ze je niet gaan opereren als er een stukje van je schildklier afmoet Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 22:47


BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:57

Als hij te langzaam werkt wordt hij echt niet weggehaald. Dan heb je medicijnen nodig om de schildklier sneller te laten werken.
Hooguit als een schildklier te snel werkt willen ze nog wel eens een stuk 'weghalen', maar dat gebeurt tegenwoordig met radioactief jodium, niet operatief.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 02:35

Hou je haaks. Ik duim voor een goede afloop!

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-03 09:51

Bloedprikken overleeft. Haha! OK dan!
Ik voelde helemaal niks. Zit ik me daarom zo druk te maken Bloos . Brrrr, echt een held ben ik Blond . Als ik een naald op tv zie, dan draai ik dus mijn hoofd weg. Bij dieren vind ik het weer niet eng. Verward
Eind van de week de uitslag.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Gerdien_, ComscoreBot, GrapeshotBot, Hjartje, laran, nimbletje, spookyskippy en 134 bezoekers