Krantenwijk wegooien = boete?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:02

gijsenkim schreef:

dump je trouwens het geld wat je ermee "verdient" hebt weer even terug op je baas zn bankrekening of wil je dat toch wel liever zelf houden?


zelf houden! Party!!




en ik heb geen opzeg termijn maar mn baas zegt dat het wel moet omdat ze niemand anders hebben

HUN PROBLEEM TOCH?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:02

Boogiegirl schreef:
nee natuurlijk dump ik ze niet in de sloot Boos! ik breng ze gewoon naar het oud papier

en raar hoor dat ZOALS ALTIJD de reacties op bokt zo anders zijn als ik mn omgeving, ik durf te wedden dat de helft hier de schijnheilige uithangd.
of alle mensen uit Blerick komen van een andere planeet Schijnheilig
pff doe eens relaxt de meesten gooien die dingen gewoon weg hoor!

maar dat doet er niet toe, boete of niet.dat wou ik weten. ja dus. dank u


Nu zijn wij schijnheilig?
En de meeste gooien ze weg?
Tuurlijk

Super van je wat je doet!! Geweldig Lovers Doen we allemaal! En ja dat je er een boete voor kan krijgen is echt onbegrijpelijk he Cool Vind het echt normaal dat je dat doet, zoals ik zei, we doen het allemaal!

Zo beter? Want ja die boktmensen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:03



Jij komt er wel in deze wereld...........
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 06-09-03 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:03

Ik kreeg zo'n boekje bij m'n reclamefolder dat je een boete kunt krijgen en ze sturen je naar bureau HALT ofzo.
Bij mijn wijk moet je na het opzeggen nog 3 weken rondbrengen, is dat bij jou ook?
Ik moet nog 2 weken, ik breng ze maar gewoon rond.. want op zo'n boete zit ik eerlijk gezegt ook niet te wachten..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:03

Boogiegirl denk je niet dat het soort reacties komen door hoe jij je bericht opstelt?
Ik denk dat je ouders hier idd een rol in zouden kunnen spelen. Weten zij ervan? Waarschijnlijk niet, terwijl je aan de andere kant hier op bokt roept dat wij zo anders reageren dan jouw omgeving.
Je ouders hadden net als enkele mensen hier kunnen zoeken met jou naar een oplossing om iemand anders de kranten rond te laten brengen en als het echt onredelijk is gegaan en jij wilt dat werk echt niet meer doen, dan zouden je ouders op gesprek kunnen gaan bij degenen voor wie jij de kranten bezorgt.
Er zitten op bokt veel mensen die hard werken voor hun geld tja en als je dan leest dat iemand een baantje heeft waar ze voor betaald wordt en vervolgens haar werk in principe gewoon stiekem weggooit, dan kan je zulke reacties wel een beetje verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:08

Alweer naar buro Halt.
Dat is al 2x vandaag. Haha!

Eerst is diefstal normaal en nu dit ook al, wat ook niets anders is als diefstal van je baas.
En dan zijn wij bokkers zeurders Verward

En als iedereen die jij kent ook zo doet, word het tijd voor een andere vrienden groep, want zoiets is dus echt niet normaal.
En misschien word het tijd voor hulp, als je dit soort dingen als normaal ervaart.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:13

Idd RK..

Ok, onliner, maar ben het er gewoon mee eens.. Snap niet dat je dit zelf normaal kan vinden..

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:18

Haar zorg toch niet dat haar baas niemand heeft. ( bijv. als na de opzeg fermijn) Dan kunnen ze je toch niet verplichten???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:19

Nou mijn broer deed vroeger ook altijd zn kranten dumpen, echt HEEEEL veel mensen doen dat... Ook bij mij in de klas hoor je ze praten over het dumpen van kranten..
Overdrijven is ook een kunst Lips are sealed

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:21

ten eerste mn ouders weten het WEL

ten 2de.. we zijn niet allemaal hetzelfde en we zijn niet altijd allemaal even vrolijk. en wat schandalig zeg dat je wat illegaals doet, dan zal ik jullie de rest besparen Haha!

mijn vraag is beantwoord, meer hoef ik niet te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:24

Na de opzeg termijn kunnen ze het haar idd niet verplichten.
Maar toch ff je contract lezen, want daarin staat hoelang die is en hoe je je werk op hoort te zeggen.

Als je dan door die termijn bent, zeg je gewoon netjes dat je je plicht hebt gedaan en neem je geen kranten meer aan en hoef je ze ook niet te dumpen.

En Yentl, het zal wel iets venlo's zijn, puberaals zijn of wat ook,om er over op te scheppen, want normaal is het niet.

Maar dat de normen en waarden onder de jeugd daalt, is met zoiets dan ook weer duidelijk te merken.

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:25

Boogiegirl"]
[quote="Ineke2"]Lekker aso zeg...ik hoop idd dat je baas je pakt en je een mega boete krijgt.
Als je het niet meer kan, dan praat je daar toch over, met je ouders of broer/zus weet ik veel wie...? Dan kunnen ze je altijd proberen te helpen.
[/quote]

leg eens uit, hoe zouden mn ouders me kunnen helpen? die gaan die dingen never nooit voor me rondbrengen hoor


[quote="ineke2 schreef:
Maar gewoon maar dumpen...dan krijg je betaald voor werk wat je niet doet Verward


heerlijk toch Dromen
[/quote]

Misschien zouden ze het niet rondbrengen, maar ze kunnen wel praten met je baas ofzo...
In ieder geval denk ik niet dat je ouders het goed vinden dat je die kranten gewoon maar dumpt Dan had je die baan maar niet moeten nemen.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:25

Yep, dat is waar. Grote kans dat ze je ook echt er op "pakken" Scheve mond Ik heb
ook een wijk gehad, en ik had een klacht gekregen omdat iemand zn
konmarfoldertje niet had gekregen!! Die had ik waarschijnlijk per ongeluk
in dat ene foldertje niet meegevouwen... Boos!

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:25

Avanti schreef:
Haar zorg toch niet dat haar baas niemand heeft. ( bijv. als na de opzeg fermijn) Dan kunnen ze je toch niet verplichten???


Tuurlijk kunnen ze je niet verplichten verder te werken, maar als ze je vragen nog een paar weken door te werken en je zegt 'ja' dan moet je dat ook doen.

Als je echt direct wilt stoppen dan moet je ook het lef hebben dat direct te regelen en het niet op zo'n laffe manier af te sluiten. Stoppen = stoppen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 22:31

Concluderen jullie nu dat ik nog niet eens fatsoendelijk heb opgezegd? Die vent is 4x gebeld is dat niet genoeg??

Ineke2 waar slaat dat op "had je die baan niet moeten nemen" dat kan ik toch niet ruiken een half jaar vantevoren dat ik het stom werk vind en dat ze niet meteen iemand kunnen vinden.

bovendien ben ik bang dat ik niet eens KAN lopen morgen, ik haal de wc amper met m'n verotte knie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:32

soms hoor je schriftelijk op te zeggen.

welkom in de wereld van werk Knipoog

kijk gewoon ff je contract na, dan weet je hoe het zit

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:33

Nou dan is het simpel, dan moet je je ziekmelden en de kranten weer bij hen neerleggen omdat jij ze iig niet gaat bezorgen. Maar je doet niet alsof je ze wel bezorgt om vervolgens alles te dumpen.
Als je werkelijk volgens je contract niet meer aan het werk hoeft daar moet je dat duidelijk maken en de kranten daar weer netjes afleveren, maak ze duidelijk dat jij echt niet meer van plan bent om te gaan lopen en schakel zoals eerder gezegd anders je ouders in. Misschien dat zij je baas duidelijk kunnen maken dat het contract afgelopen is en dat ze maar snel iemand anders moeten zoeken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:33

runningkawa schreef:

En Yentl, het zal wel iets venlo's zijn, puberaals zijn of wat ook,om er over op te scheppen, want normaal is het niet.


Venlo's *ligt op de grond Haha! * Ik ken dus ook zat mensen buiten venlo die dit hebben gedaan..

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:37

Iedereen doet het?
Wij ontvangen er elke week alle regionale weekbladen hoor.
Als je opzegtermijn is verlopen melden en de kranten niet meer aannemen, probleem opgelost!

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:37

Boogiegirl schreef:
Ineke2 waar slaat dat op "had je die baan niet moeten nemen" dat kan ik toch niet ruiken een half jaar vantevoren dat ik het stom werk vind en dat ze niet meteen iemand kunnen vinden.


Alsof je baas er iets aan kan doen dat jij het stom werk vind Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:38

ja Blerick Haha!

Ik ga met cody mee
Als je echt ziek bent, kun je ze niet brengen, accepteer dan ook de kranten niet.
Is je contact en uitwerktijd echt voorbij, accepteer die kranten dan niet.

Je bent geen flinke meid als je ze laf dumpt, maar flink als je zegt dat je je plicht hebt gedaan en dat het nu hun probleem is.
Zo gaat dat in de echte wereld.
eerlijk zijn.
Heb je afgesproken te werken, maak je je tijd netjes af.
die paar weken red je dan ook nog wel.
Zit je tijd er netjes op, mag je dat ook gerust zeggen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:40

Boogiegirl schreef:
Concluderen jullie nu dat ik nog niet eens fatsoendelijk heb opgezegd? Die vent is 4x gebeld is dat niet genoeg??

Ineke2 waar slaat dat op "had je die baan niet moeten nemen" dat kan ik toch niet ruiken een half jaar vantevoren dat ik het stom werk vind en dat ze niet meteen iemand kunnen vinden.

bovendien ben ik bang dat ik niet eens KAN lopen morgen, ik haal de wc amper met m'n verotte knie!


Volgens mij werd dat niet gezegd, Althans ik concludder dat niet.
Als je een baan neemt, weet je toch wel al een beetje wat je er van vindt. Nam je de baan met veel plezier of had je zoiets van Mwha... Ik weet nu al dat ik er niks aan zou vinden om een hele dag achter de kassa te zitten en artikelen te scannen. Vakkenvullen vind ik ook niet leuk. Ga ik ook niet doen. Uiteraard kan het voor komen dat iets ontzettend tegenvalt. Verder begrijp ik nog steeds niet echt hoe ze je verplichten om door te gaan met die wijk als je je hebt afgemeldt. De opmerkingen over het weggooien va nkranten hád je kunnen verwachten, Dat je omgeving anders reageert lijkt me zeer sterk. Wie is die omgeving? Leeftijdsgenoten, Andere krantenwijkbrengers. Het is gewoon niet netjes om het weg te gooien, niet tegen over je baas en tegen over andere hardwerkende mensen. Dat besef ik nu ook wel, ookal heb ik 't 1x gedaan. Maakt het nog steeds niet goed. Als je deze instelling bij andere baantjes ook houdt; En dan bedoel ik: niet erg veel geven om je werk en TE snel opgeven, zul je veel maar korte baantjes krijgen.

Tong uitsteken Zo, genoeg moraal voor vandaag. Schijnheilig

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:07

Ik vind het wel een érg laffe smoes hoor..."Omdat iedereen het doet". Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Dus omdat iedereen het doet, gooi jij ze ook maar weg? Daarom dupeer je je baas maar? Want ach, het is jouw probleem immers toch niet heah? Ik hoop dat je zo'n gigantische boete ervoor krijgt dat je je nog minstens een jaar blauw betaald, want ik vind dit toch zo'n achterbaks en achterlijk gedrag...

pmarena

Berichten: 48183
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:12

Krantjes gewoon niet accepteren , duidelijk zeggen dat je ze NIET gaat bezorgen als je dat ook echt niet van plan bent.

Als ze ze dan nog komen brengen teruggeven of in de papierbak , maar zeg wel duidelijk dat je ze dus NIET rond gaat brengen.

Weggooien en het dan nog normaal vinden ook is echt een hedendaagse poedersuiker-mentaliteit , doe nou niet mee aan het bevestigen van die vooroordelen over de hedendaagse jeugd Haha! Lachen

Boete is zeer terecht.

Voor vervuiling als je ze zomaar ergens dumpt ,
of van je baas omdat je je belofte niet nakomt.

Enneh...beterschap met je knie

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 23:15

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het wel een érg laffe smoes hoor..."Omdat iedereen het doet". Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Dus omdat iedereen het doet, gooi jij ze ook maar weg? Daarom dupeer je je baas maar? Want ach, het is jouw probleem immers toch niet heah? Ik hoop dat je zo'n gigantische boete ervoor krijgt dat je je nog minstens een jaar blauw betaald, want ik vind dit toch zo'n achterbaks en achterlijk gedrag...


Dat is de smoes niet eens Verward
Dat zei ik omdat iedereen zo reageerd. trol