waarschuwing voor "fotograaf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:09

Braaaaaaaaave boktkinderen... Haha!

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 10:51

Hi allemaal,
Ka me voorstellen dat dit soort dingen onrust oproept, aan de andere kant moet je wel uitkijken met dit soort opmerkingen !
Er zijn ook fotografen die, net zo als ik dussss, regelmatig door het land reizen om gave platen van inderdaad ook jonge meiden met hun favoriete paar/pony te maken, ZONDER allerlei bijbedoelingen.
Een "normale" fotograaf heeft een kaartje met al zn gegevens, ik wel tenminste.
Doei
Gr Ton

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:02

mayb2 schreef:
Hi allemaal,
Ka me voorstellen dat dit soort dingen onrust oproept, aan de andere kant moet je wel uitkijken met dit soort opmerkingen !
Er zijn ook fotografen die, net zo als ik dussss, regelmatig door het land reizen om gave platen van inderdaad ook jonge meiden met hun favoriete paar/pony te maken, ZONDER allerlei bijbedoelingen.
Een "normale" fotograaf heeft een kaartje met al zn gegevens, ik wel tenminste.
Doei
Gr Ton


Ja, maar een kaartje zegt niet veel. Wie zegt dat daar de werkelijke gegevens van de fotograaf opstaan namelijk? Dus ook niet meegaan met een fotograaf die een kaartje heeft.

Wat je wel kunt doen: kaartje vragen en afspreken de fotograaf te bellen om een afspraak te maken, dan kun je in ieder geval de eerste keer even iemand meenemen.

Overigens, ik ben jaren geleden ook wel eens gefotografeerd op mijn pony. Maar toen was ik samen met een vriendin en daarbij was het op een hele drukke plek (het was dus niet de bedoeling dat ik eerst ergens heen moest). Dat vind ik ook weer anders.

Morrie

Berichten: 22314
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 11:06

wacht jij ook de dames op bij de wei, ongeveer een kilometer in een doodlopende polder, Ton?
Of ga je je netjes voorstellen aan de staleigenaar en legt uit wat je doet en wil en vraagt of hij/zij daaraan mee wil werken???

Ik kan je verzekeren dat als je meisjes aanspreekt als ze hun paard uit de wei gaan halen (met zweepje en soms hengstenketting) dat je niet vriendelijk onthaald wordt, vooral niet in het Gooi en omstreken!

Mij zal je nooit aanspreken, ik ben oud en grijs en zie er niet uit, plak helemaal niet op fotopapier en kijk altijd onvriendelijk, maar mijn bijrijdster maakt korte metten met je, dat weet ik zeker!!!! Haha!

Omdat ik geen alledaags paard heb, maken er regelmatig mensen foto's van hem, maar dat gebeurt inderdaad gewoon tijdens het rijden, of er wordt van te voren telefonisch een afspraak gemaakt.

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:11

Haha alsof "de fotograaf even bellen" wel enig nut heeft, dan weet je toch nog nix? Kijk, je natuurlijk alles en iedereen altijd wantrouwen, maar dan kom je r zeker niet.
Ik zelf ga altijd naar iemand toe op een manege, ook wel bij huis/boerderij of wat dan ook en adviseer ook altijd iemand mee te nemen, al was het alleen al om er voor te zorgen dat je zelf ook te gek op de foto komt te staan (visagie).
Daarnaast staan r ook vele fotografen op fotografen.pagina.nl
Maar t kan geen kwaad eerst wat dingen uit te zoeken.

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:14

Enne, voor alle duidelijkheid:
Ik "wacht " nooit op meisjes/dames op n afgelegen plek in een wei hahahaa, zie het al voor me
Dan zou ik ook de politie bellen.
Ik maak altijd een afspraak met diegene die gefotografeerd wil worden en als t in de buurt is ga ik zlefs meestal eerst ff kijken hoe t er bij ligt, qua lichtval, achtergronden noem maar op.
Fotografie is fun, en day moet het zeker blijven.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:22

Het lijkt me voor de 'goede' fotografen ook niet
verkeerd om kennis te nemen van wat hun foute
vakbroeders zoal teweeg brengen.
Dan kan het voor alle(gezonde)maal 'fun' blijven.

(In mijn tijd was fotografie trouwens gewoon hard werken. Tong uitsteken )

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:44

mayb2 schreef:
...reizen om gave platen van inderdaad ook jonge meiden met hun favoriete paar/pony te maken, ZONDER allerlei bijbedoelingen...


Waar gebruik je die foto's dan voor, Ton?
Waarom niet gewoon een fotomodel en een paard huren of is het goedkoper om zo aan foto's te komen...

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:49

Haa, ik "gebruik" die foto's niet. Ik praat over mensen die me bellen cq afspraak maken om een te gekke foto van hun en hun paard te laten maken.
Ik zie de mensen nog niet ff met hun peerdje een winkel binnenkomen om een foto te laten maken. Nou heb ik ook geen winkel, maar toch . . .
Ik fotografeer ook vooor toepassing in de zakelijke markt, panden, reclame en tijdschriften, maar bijna altijd "in opdracht"
Gr. Ton

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:55

Dus als je een foto maakt van een jonge meid op een mooi paard en die toevallig kunt gebruiken voor een zakelijke opdracht doe je dat niet...

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:03

Inderdaad NEE, ik ge/misbruik nooit foto's waar iemand op staat.
Zou fraaie boel worden toch ?
Mocht een foto ooit eens toch van pas komen, dan heb ik dus altijd de naw-gegevens van diegene achter de hand en zal eerst om uitdrukkelijke toestemming vragen alvorens over te gaan tot verwerking en/of publicatie.
Je moet het ook niet te ver gaan zoeken he ?

Lijkt me duidelijk alle maal toch ?

Maar zo als over, en met wat dan ook zijn er altijd ah's die het voor de goeden verzieken, jammer.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:09

ik ben vroeger ook eens gefotogrveerd nu ik diep na denk. Ik reed met mijn pony door het dommel valley in eindhoven en toen werd ik ook an gehouden door een man en die ging zodner toestemming fotos maken.

Ik moest de dag later op de zelfde plek terug komen dan zou ik die fotos krijgen maar helaas hijwsa er niet.

AChter af zie ik nu on dat die man rare bedoelingen had.

BAH BAH.

als ik nu iemand tegen komt dat PATS BOEM KNAL dat leeft hij niet lang meer

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:09

mayb2 schreef:
Haa, ik "gebruik" die foto's niet. Ik praat over mensen die me bellen cq afspraak maken om een te gekke foto van hun en hun paard te laten maken.
Ik zie de mensen nog niet ff met hun peerdje een winkel binnenkomen om een foto te laten maken. Nou heb ik ook geen winkel, maar toch . . .
Ik fotografeer ook vooor toepassing in de zakelijke markt, panden, reclame en tijdschriften, maar bijna altijd "in opdracht"
Gr. Ton


Kan je je paardje ook opgeven als model Haha! Zou ik trouwens best wel eens willen hebben prof foto's van Bunny ( en mij Tong uitsteken ), nouja oooit Haha!

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:10

Is duidelijk mayb2 Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:11

Ja eerst ging een vet ook gewoon foto's maken bij Bunny, ik had echt geen zin om op de foto te gaan, in hele oude kleren make-up loos enzo. Toen vroeg ik of hij geen foto's meer wilde maken, deed hij het toch.
Toen ben ik wel boos geworden. Ging hij helemaal tegen me praten toen ben ik maar heel snel weggereden Haha!

Verder deed een jongen het eerst ( die ik ook niet kon) om zijn rolletje te testen, toen had ik hem op msn wou die er maar een paar sturen de banketstaaf.

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:17

Misschien wil mayb2 jou wel fotograferen, Avanti Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:19

Whahahaha, moet ik eerst mijn ma heel liev aankijken of ze dat wil betalen.Lachen

Ze zit wel heel te tijd te zeuren dat ik de foto's van mijn digi afmoet laten drukken. Kan ze toch beter zulke foto's kopen Haha! Dus heb wel een klein kansje...

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:31

Bokkers krijgen vast korting bij mayb2 Tong uitsteken
Laat van je horen, mayb2!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:34

Jaaaaaa korting, voor bokker onder elkaar he Haha! Wat een goede idee joh. Of gratis we zijn immers allemaal lid van de bokt famillie *LOL*

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:38

KORTING !!! ??? >>> ja dan worden de nederlanders wel wakker he ??? HAHAHAHA
Speciale actie, let op nu 2 voor slechts de prijs van drie ! zoiets ? haha

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:45

Mwah ik dacht meer aan 20 foto's halen 1 betalen *LOL* Tong uitsteken

Maar kan je pony dan ook model worden? Lijkt me wel stoer Lachen

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:36

En toen liet mayb2 niets meer van zich horen... Haha!

mayb2

Berichten: 105
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:46

jawel hoor !
maar r moet ook nog wat gewerkt worden.
wou dat ik het me ook kon veroorloven de hele dag vanuit het mooie friesland de analen van bokt te vullen, wie weet, ooit hahaha
neem ook een bakkie [_]>

Ann

Berichten: 13261
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:51

Bekend met Friesland?

Tja, er zijn mensen die moeten werken voor het geld en mensen die het alleen uit hoeven te geven... Schijnheilig

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:54

En op welke manieren kunnen we korting krijgen? Schijnheilig Tong uitsteken Is omdat we bokkers zijn niet genoeg Verdrietig