1 op 6 nederlanders is winkeldief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

1 op 6 nederlanders is winkeldief

ja ik heb al wat (kleinigheidje) gestolen
44 (36%)
Neen ik heb nog nooit wat gestolen
78 (63%)

Totaal aantal stemmen: 122


MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:01

Ik heb nog nooit wat gestolen, ik ben het ook niet van plan *LOL*
Ik zou het niet eens durven, zou me kapot schamen

Ook geen snoepjes oid toen ik klein was

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:35

Denk dat er iemand hier zeker in aanmerking zou komen voor Bureau Halt!

Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:05

Ik heb nog nooit iets gestolen daarvoor ben ik veel te braaf. Bloos

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:14

Ik nog nooit, zou niet durven...
Zou geloof ik als een tomaat naar buiten lopen en me vreselijk opgelaten voelen...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:40

basje01 schreef:
Denk dat er iemand hier zeker in aanmerking zou komen voor Bureau Halt!


Ja 39 bokkers tot nu toe Tong uitsteken Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 20:42

Ik ook...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 22:54

Pff dat zou ik echt niet doen.
Tuurlijk heb ik ooit wel eens bij de kruidvat snoepjes gejat uit die bakken, maar nooit echt dure spullen.
Al helemaal niet in een winkel met van die poortjes, als je dan gepakt word ben je echt zwaar de banketstaaf. Op de markt o.i.d zou ik het wel eerder durven. Maar nog zou ik t niet doen

Ik ken iemand die samen met een vriendin een gala-jurk gejat heeft, en een paar schoenen. Mja dat kan natuurlijk ook Tong uitsteken

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 00:51

Ik krijg het al benauwd als ik door die winkelpoortjes moet... terwijl ik niks illegaals doe... Maarja, ik zou me echt schuldig voelen... en ik zou er al helemaal niet trots op kunnen zijn Verward Er is niks stoers aan!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 01:58

Ik heb nog nooit iets gestolen. Als ik eraan denk (zal ik het meenemen? Schijnheilig ) als ik in een winkel sta doe ik het al in mn broek Clown Nee, dàt durf ik echt niet.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 03:02

Ik heb toen ik klein was ( een jaar of 3 ) ooit eens een rolletje plakband gestolen.. Moest het van mams terug brengen, daarna was ik genezen van het pikken.. Haha!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:12

Nog niet zo heel lang geleden (toen was ik 14/15) deed ik dat regelmatig.

Make-up, ook kleren, leuke dingen voor in je haar, bodylotion hier, nagellakje daar.
Toen is een vriendin van mij opgepakt en moest ze naar bureau halt voor een taakstraf, sinsdien heb ik het nooit meer gedaan (de schrik zit er goed in, en dat is maar goed ook). Ik zou het nu ook nooit meer doen.
Ik denk dat het iid een bepaalde leeftijdsgroep is die zoiets proberen, gewoon om te kijken hoe het nu voelt hoe het is als je je tas volgeladen hebt en tussen die alarmhekjes doorloopt....

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:45

Tja, niet echt spullen gestolen.
Heel soms als ik honger heb, pak ik 1 snoepje bij de Jamin ofzo, maar ik koop dan ook nog altijd wel wat ook hoor!

Knipoog

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:46

Ik heb nog nooit wat gestolen (denk ik)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:54

Sofionna schreef:
Ik heb nog nooit wat gestolen (denk ik)

Steph!!
Snoepjes tellen ook mee Tong uitsteken

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:55

Jaja.. oke oke dan wel Tong uitsteken
Maar ik heb nu al op niet gedrukt Tong uitsteken

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:02

Ik heb eigenlijk toen ik jong was nooit wat gestolen. Ik weet nog wel dat ik in de 1e zat en toen in Noordwijk woonde. Ik ging met 2 klasgenootjes winkelen (onder het spijbelen Schijnheilig ), eenmaal aangekomen in de Hema gingen ze bh's jatten, en dat terwijl ze niet eens tieten hadden ! Ik ben weg gelopen ! Je gaat toch niet voor 10 gulden jatten? Als je het doet moet je het goed doen.

We waren gisteren bij de Blokker uitverkoop 3-daagse, we hadden 3 karren vol kennelijk hadden we onder de kar ook nog wat dingen gedaan, die zijn we helemaal vergeten op de band te leggen. Helaas stond er een jaloerse kerel achter ons die ons moest verlullen . Ik heb die meneer vriendelijk bedankt en gezegd dat ik het vergeten was, wat ook zo was hoor. Ik vond het wel jammer, de Blokker kan het beter missen als ons zeg ik dan maar.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:26

Jessie88 schreef:
Ik krijg het al benauwd als ik door die winkelpoortjes moet... terwijl ik niks illegaals doe... Maarja, ik zou me echt schuldig voelen... en ik zou er al helemaal niet trots op kunnen zijn Verward Er is niks stoers aan!


Nou ik heb al een trouma opgelopen door die rotpoortjes!!
Ik was in een schoenenwinkel samen met mijn moeder!
Had wat schoenen gepast maar waren niet zo mijn smaak dus ik ging weg door die poortjes..Gingen ze af! Ik heb mijn schoenen jas en tas af moeten doen voordat ze geloofden dat ik niks gejat had...En dat ding bleef maar afgaan!
Ik schrik me altijd rot als die poortjes afgaan als ik in de buurt ben!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:45

1xtje in de jamin, daar hadden ze bakjes staan waar je wat uit mocht proeven, maar die waren meestal leeg, toen heb ik een snoepje uit de gewone bakken gepakt toen in dat proefbakje gelegt, rondje gelopen en het snoepje weer gepakt.
Trouwens gister las ik dit topic en toen had ik zn leuke droom; ik betaalde met 10 euro en kreeg meer dan 100 euro terug, leuke droom Haha! .
Ik heb wel eens gehad dat de mensen van de snackbar en ik allebei vergeten waren af te rekenen, daar kwam ik later achter en ik had het ook niet terug gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:22

missnynke schreef:
haha toen ik 2 was ben ik een keer zelf naar het centrum gelopen (1 km., over een gevaarlijk kruispunt) en vroeg ik bij de snackbar naar een ijsje....ik had toen nog niet door dat je die ooki moest betalen, heb er eeen gekregen en ben weer weg gelopen....
mijn moeder was me ondertussen al aan het zoeken en zag dqta ik een ijsje had en is teruggegaamn om hem te betalen....hihih


ja zoiets heb ik ook een keer gehad , in Italie en wij hadden toen nog Lire geen E , dus ik kon daar voor geen meter mee omgaan en dacht dat ik nog genoeg had voor een ijsje ik betaal zo en die man die schudt nee , dus wij denken ow leuk een gratis ijsje omdat ik dacht dat ik niet hoefde te betalen

kwamen we thuis toen is mijn vader wezen betalen omdat ie bedoelde dat ik te wein ig geld had hahahaha

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 16:40

IK heb nog nooit iets gestolen, snap ook absoluut niet wat daar leuk aan is (Boogiegirl). Ik wordt er echt misselijk van dat soort mensen. Je moet gewoon met je poten van andermans spullen afblijven! Iedereen werkt om spullen te kunnen kopen, moet jij dat ook maar doen.
En idd, de straffen mogen van mij ook drastisch omhoog!!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:07

een snoepje bij de kruitvat Bloos

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:26

Ik denk dat mijn ouders me de nek zouden omwringen als ik iets zou "stelen".
Het enige wat ik ooit gratis gehad heb, zijn druiven ... die mag je op de markt altijd eerst eens proeven Vingers aflikken .

Ik snap ook niet hoe kinderen daarmee weg kunnen komen, vooral als je grotere dingen gaat jatten. Zien ouders niet dat er ineens nieuwe truitjes of rokjes komen?