1 op 6 nederlanders is winkeldief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

1 op 6 nederlanders is winkeldief

ja ik heb al wat (kleinigheidje) gestolen
44 (36%)
Neen ik heb nog nooit wat gestolen
78 (63%)

Totaal aantal stemmen: 122


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:44

Een paar jaar geleden gingen ik en m'n vriendin elke week naar de markt met een leeg tasje en met een vol tasje kwamen we terug Tong uitsteken
Pennen, sieraden, make-up en vanalles en nog wat. Ringen zijn vooral makkelijk, gewoon ff passen en weglopen Knipoog
Niet dat ik alles zo graag wou hebben, maar het geeft gewoon een kick als je thuiskomt met allemaal gratis spullen Schijnheilig en het is spannend haha.
Ook in winkels, ff kijken of er camera's zijn en hoe dom en onoplettend de cassiere is en je hebt nieuwe leuke spulletjes voor op je kamer Tong uitsteken
Maar meestal waren het maar kleine dingetjes van een euro ofzo, maar ook wel eens duurdere dingen zoals paardenshampoo, halstertouw etc

Toen deed ik het echt heel regelmatig en ik heb voor best veel geld gratis spullen, maar nu niet meer.
Heeel af en toe als ik langs die snoepbakken kom en honger heb pak ik er wel een snoepje uit of gewoon op de markt/winkel iets, maar dat is nu echt zelden.
Ik durf het niet meer zo goed als eerst, zal ook wel komen omdat ik 2x betrapt ben. maar nog steeds is het heel leuk om te doen Tong uitsteken

En een paar jaar terug waren er ook veel meer winkels zonder cameras(ja dan is het makkelijk, pakt iets loopt ff achter een rek en stopt het in jas) maar nu is bijna iedere winkel goed beveiligd.

Ik heb er echt geen spijt van ik ben alleen een beetje bang geworden voor polties als ik die zie lopen denk ik altijd dat ze me komen halen en als ik een winkel binnen loop kijk ik vaak het eerste of er camaeras hangen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:46

Geen spijt van?
Sorry, daar kan ik echt boos om worden.
Door mensen die echt veel jatten, is ales zo duur in de winkel.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:47

Sorry hoor, maar hoe stom kan je zijn Boogiegirl?
Stelen=iemands eigendommen afnemen. Zou jij het leuk vinden als ze je spullen zomaar mee zouden nemen? Vast niet!
Je praat alsof je er trots op bent..................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:47

idd en je moet hun mond eens horen als hun eigen spullen gejat worden Misselijk

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:55

Ik heb zo'n hekel aan dit soort mensen.....
Ze zouden dit soort dingen op bokt eigenlijk moeten verbieden, want het is aanzetten tot diefstal wat ze doet.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:57

Boogiegirl: Je ouders hebben zich nooit afgevraagd hoe je aan "al die leuke spulletje voor op je kamer" kwam?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:07

Ja ik heb weleens een beeldje gestolen Bloos!
Maar later ook weer teruggebracht (en ze hadden het allebei niet door)
En voorderest nooit meer wat...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:22

Ik heb trouwens ook weleens peesbeschermers gestolen... perongeluk een jaar of 5 terug. Ik heb ze nu nog steeds.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:24

stel je aan zeg een paar snoepjes meer of minder ik ben geen bankrover of inbreker of weet ik wat Lips are sealed

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:28

Het enigste dat ik in m'n leven 'gestolen' heb is van die Happy Tail beestjes van de Konmar/Super de Boer, maar aangezien ik zelf bij de Konmar werk en ook weet hoeveel van die beesten er wel niet weggegeven enzo zijn, vind ik dit niet echt onoverkomelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:32

Boogiegirl schreef:
stel je aan zeg een paar snoepjes meer of minder ik ben geen bankrover of inbreker of weet ik wat Lips are sealed


een paar?
je schrijft boven toch heel wat anders.
En dat je dat gedaan hebt, kan
maar dat je er zo opscheppend over praat, zonder spijt, alsof het heel normaal is, nee dat kan er bij mij niet in, bah. Boos!

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:32

Pennen, sieraden, make-up, paardenshampoo, halstertouw:
Noem jij dat een paar snoepjes Boogiegirl?
Ik vind wat jij doet gelijk staan aan bankrover of inbreker.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:33

Ik geloof dat wij wel op dezelfde golflengte zitten Runningkawa!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:39

Toen ik klein was ging ik met mijn zusje en mijn moeder naar een speelgoedwinkel. Mijn zusje (toen een jaar of 4) had een klein speeltje meegenomen. Mijn moeder was toen zo boos geworden en ze moest het terug brengen, dat deed ze toen natuurlijk ook met mijn moeder samen. Hun snapte dat wel, kleine kinden nemen wel eens wat mee. Maar het heeft erg veel indruk op mij gemaakt in wist toen dus wel dat ik nooit wat mee mocht nemen zonder te betalen (ik was toen 5 jaar)

Ik snap niet hoe je zomaar iets mee kunt nemen zonder het te betalen! Ik zou me dan zo schuldig voelen!! Ik zou het niet eens kunnen. Je hebt toch geld?? dan kun je het toch gewoon normaal betalen? Sieraden en mak-up vind ik nou niet echt bepaald dingen die je perse nodig hebt. Als je nou een kind zou zijn en in van die sloppenwijken woont en dus echt geen geld hebt en als je dan eens eten jat van de rijke mensen snap ik dat wel. Maar dit snap ik echt niet, hoe kun je dat nou doen?? Ik vind dat zo zielig.
Laatst bijgewerkt door Klijn op 06-09-03 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:42

Haffie schreef:
Ik snap niet hoe je zomaar iets mee kunt nemen zonder het te betalen!


Ik kan het je nog erger vertellen, er zijn mensen die jatten terwijl ze een dikke miljonair zijn.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:45

Maar waarom dan??? Als je toch geld hebt kun je het toch betalen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:46

de kick?

Maar zoals ik ook al vaker zeg, straffen in Nl moeten zwaarder, ook voor zoiets.
kootje van je vinger eraf bv Extreme duivel

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:50

Hahah jammer dat het niet mag hier in Nederland Haha!

Maar straffen worden langzamerhand wel zwaarder hoor. Een paar oudklasgenoten van mij hadden met de kermis een jongen in elkaar geslagen met z'n 7en tegen 1tje. Die jongen lag al bewusteloos op de grond en nog blijven ze doorschoppen. Normaal wordt er niks aan gedaan dan, of mischien als ze pech hebben een werkstraf. Maar nu zaten ze met z'n alle vast in de gevangenis. Het was dan wel maar voor 20 dagen maar goed het is al iets. En volgens mij maakt dat wel indruk zo tussen de echte criminelen. Maar het zou nog veel strenger moeten, ze hadden die jongen wel dood kunnen schoppen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:51

nee een flinke werkstraf van een jaar ofzo,
en bij veel herhalingen een opvoedingskamp, een soort streng leger, waar je vroeg op moet staan, zeer respectvol moet zijn naar de leiders, en waar ze flink aan het werk worden gezet, veel sporten etc.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:52

ja 20 dagen celstraf, ze kunnen hen beter vasthouden tot die jongen helemaal aan zijn verwondingen is genezen , tot de laatste blauwe plek aan toe, dat duurt volgens mij langer dan 20 dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:52

Vind jij dat zwaar?
7 tegen 1 en dan blijven trappen

5 jaar op zijn minst
en wel hard laten wekren in de bak
geen tv, geen recreatie ruimte enz.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:56

Wist je dat een winkelier 100 flessen cola moet verkopen om 1 gestolen fles terug te verdienen? Bedenk dan eens bij jezelf hoe veel dat eigenlijk is!

Ik heb nooit gestolen, en zal dat ook niet gaan doen ook.

Maar volgens mij zijn de bokkers wel erg crimineel, aan de poll te zien...

En de straffen voor alles mogen ook heeeeeel wat zwaarder van mij hoor! Dan worden mensen wel banger, en laten ze het stelen / mishandelen / verkrachten / moorden / enz. wel! Aanpakken die hap!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:56

Nee ik vind het niet zwaar, maar het is in ieder geval al zwaarder dan een werkstraf van een paar dagen zoals dat eerst was.
Van mij mogen ze ook gerust 5 jaar de bak in!!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:58

runningkawa schreef:
Vind jij dat zwaar?
7 tegen 1 en dan blijven trappen

5 jaar op zijn minst
en wel hard laten wekren in de bak
geen tv, geen recreatie ruimte enz.


idd RK!!! Ben het helemaal met je eens

Al maak ik me op mijn werk ook wel eens schuldig aan t "eten" van n stukkie grilworst enz. enz.
moeten ze me maar niet laten werken van 5-10 s avonds, krijg ik toch honger tegen 7 uur???
Maar ok dit is ook diefstal..
Laatst bijgewerkt door Machie op 06-09-03 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 14:58

Vraag me dan ook af hoe dat huis zit.
Zowel met diefstal als met de andere dingen
geloof dat m'n moeder me een zwaardere straf zou geven dan de politie