Satanisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:04

Het modern satanisme: deze houdt in, zien is geloven, deze geloven niet in goden.

Ik mag hopen dat er nog wel wat meer eisen zijn om een modern satanist te zijn, anders lopen er wel veel moderne satanisten rond denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:48

Ga met snowdon mee....

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:54

SuperPepeijn schreef:
goed hoe dan ook, het is een weinig constructieve levenswijze. meer van: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. geef me dan de islam maar Haha!


bij de islam hebben ze de regel: geen seks voor het huwelijk, SP
dus of dat een optie voor jou is... Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 07:40

SuperPepeijn schreef:
waar gaan satanisten eigenlijk heen na een satanvruchtig leven? hoe gaan satanisten om met lijden en wat is het "religieus"-doel van een goed satanist?

fasel het stukje wat je daar getypt hebt, lijkt meer op satanistische propaganda als je het mij vraagt.


Ja, maar ja, dat heeft iedere religie natuurlijk. Ze willen zo goed mogelijk voor de dag komen. Ik ben nog op zoek naar de meer duistere sites maar dat is een taak voor op de ambtenarij van daag Haha!

Waar satanisten heengaan? Wat zij zeggen bepalen zij hun eigen hemel en hel. Dus tja....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:48

tuurlijk heeft iedere religie dat, maar of dat dan iets is wat je moet posten...

volgens mij heb ik een veel beter woord voor satanisme: egoisme.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 09:01

Tja, weet ik ook niet of je zoiets wijd moet uitdragen. Maar ja, zij hoeven zich daarbij natuurlijk niet achter te stellen bij de andere religies, die dragen het ook uit. Denk eens aan de Jehova getuigen die constant lastig vallen. DAn heb ik van Satanisten minder last.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:02

Soms kan je beter een egoist zijn dan vervallen in andermans leed...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:05

Ctal schreef:
Het modern satanisme: deze houdt in, zien is geloven, deze geloven niet in goden.

Ik mag hopen dat er nog wel wat meer eisen zijn om een modern satanist te zijn, anders lopen er wel veel moderne satanisten rond denk ik.


Vast wel Haha!
Maar daar ging me betoog niet over, meer over het algemeen.
Dus daar ben ik niet verder op doorgegaan Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:21

SuperPepeijn schreef:
goed hoe dan ook, het is een weinig constructieve levenswijze. meer van: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. geef me dan de islam maar Haha!

maar ik dacht dat je niet hield van godsdiensten die dingen opdringen aan anderen en bepaalde groepen onderdrukken? Ik zie dat bij het satanisme nog niet terugkomen. Ik vind trouwens egoisme en respect (wat bij satanisme hoog in het vaandel staat als ik afga op wat ik hier lees) niet echt met elkaar rijmen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:24

Desiree schreef:
maar ik dacht dat je niet hield van godsdiensten die dingen opdringen aan anderen en bepaalde groepen onderdrukken? Ik zie dat bij het satanisme nog niet terugkomen.
volgens mij heb je dat stukje propaganda dan gemist op pag2.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:28

wat wordt er dan opgedrongen aan anderen? en welke groepen worden onderdrukt? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:30

hoezo propaganda? Als dat zo is doet elke godsdienst aan propaganda.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 10:34

Volgens mij wordt er ook niets onderdrukt. Alleen over respect is nog te twisten. Want de satanist zegt: als je iemand vraagt op te houden met je te vernederen, vernietig hem dan'. Maar hoe bepaal je zoiets. Ik kan in het gezicht van een Satanist blazen en hem irriteren en dan ben ik dus ten dode opgeschreven. Is wat resoluut.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 10:34

Ben ik met je eens Desiree. Iedere godsdienst doet aan propaganda. Ze willen allemaal mensen voor zich winnen. Wat dat betreft onderscheidt het Satanisme zich niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:37

Ik vind me beter in het satanisme, dan tot het christendom; kan me absoluut niet vereenzelvigen met jezus die als iemand hem slaat hem de andere wang toekeert. No way! Terugslaan en HARD! Extreme duivel

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:10

Lovely schreef:
Als je uit zou kunnen leggen wat het is dat je aanspreekt in het Satanisme, dan zal daar ook heus begrip voor zijn. Maar als ik de verklaringen, zonden en regels zo lees, dan kan ik het op het eerste gezicht niet erg positief en blijmoedig vinden.


Ik persoonlijk kan me goed vinden in de regels 4,5,6 en 7.
Misschien dat het voor jou en anderen niet positief of blijmoedig oogt maar ik vind deze punten meer van toepassing op de wereld zoals die nu is dan 9 van de 10 regeltjes die in de bijbel staan.. Iedereen denkt toch aanzichzelf waarom zou je dan niet voor een religie gaan die dat onderstreept.
Er is maar 1 iemand die altijd het beste met je voor heb en dat ben je altijd zelf nog, de rest gebruikt jou toch alleen maar om er zelf beter van te worden..
Ik ben zelf zeker geen satanist maar ik kan wel goed begrijpen waarom mensen dit als een religie zouden zien, hoewel ik het persoonlijk meer een levensopvatting vind.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:21

als ik hetgeen op pagina lees, kan je dus eigenlijk wel stellen dat het woord Satanisten/-isme, verkeerd is gekozen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:29

Tyrza schreef:
als ik hetgeen op pagina lees, kan je dus eigenlijk wel stellen dat het woord Satanisten/-isme, verkeerd is gekozen?
dat vind ik dus ook, het is imo geen verering van satan, maar egoisme.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:30

Precies, dat woord kwam dus ook bij me op: een collectief egoïsme...

Hmmm... dat spreekt me wel aan Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:31

*ervanuitgaan de dat jij geen egoist bent SP, is jouw onderschrift niet op jou toepasselijk Tong uitsteken *

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:31

waarom egoisme SP? Ik zie het niet hoor. Je zult toch wat explicieter moeten zijn. Ik vind het vrij realistisch.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:32

snowdon schreef:
*ervanuitgaan de dat jij geen egoist bent SP, is jouw onderschrift niet op jou toepasselijk Tong uitsteken *
jij concludeert dat mijn onderschrift op mij van toepassing is, niet ik Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:33

Desiree schreef:
waarom egoisme SP? Ik zie het niet hoor. Je zult toch wat explicieter moeten zijn. Ik vind het vrij realistisch.
lees nog even de punten desiree, dit keer zijn het geen 56 pagina's dus moet het je misschien wel lukken Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:41

ik heb nogmaals gekeken maar ik heb niets van egoisme kunnen vinden.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 11:43

SuperPepeijn"]
[quote="snowdon schreef:
*ervanuitgaan de dat jij geen egoist bent SP, is jouw onderschrift niet op jou toepasselijk Tong uitsteken *
jij concludeert dat mijn onderschrift op mij van toepassing is, niet ik Knipoog
[/quote]

nee, ik concludeer dat t niet op jou van toepassing is en ik mag aannemen dat jij dat ook vind, anders ben je niet geloofwaardig Tong uitsteken