Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sani schreef:Ze zien inderdaad enkele belangrijke stukken in de collectie, zetten een pokerface op en liegen glashard dat ze niks waard zijn.
Gooya schreef:Wel leuk om te vermelden:
Mijn zus verzamelde ook van alles, en haar hele collectie archeologische spullen (allemaal zelf gevonden bij opgravingen en op akkers etc) hebben we geschonken aan een museum. Binnenkort trouwens een tentoonstelling van
Gooya schreef:Ik heb twee verzamelingen geerfd. Eén is een postzegelverzameling van mijn vader. Hij heeft heel fanatiek gespaard, zitten ook eerste uitgaves bij etc.
De tweede is een ansichtkaartenverzameling. Er zitten speciale exemplaren bij, kaarten van voor WOII, oorlogskaarten (verstuurd via Rode Kruis) etc.
En dan denk ik: Jemig wat moet ik hiermee. Aan de ene kant voel ik me schuldig om de spullen weg te doen, maar aan de andere kant, het staat gewoon in de weg.
Eigenlijk zou ik de spullen willen verkopen, maar echt, ze kunnen me bedriegen waar ik bij sta. Ik heb er geen verstand van. Ik hoef niet de hoofdprijs, maar ik wil wel een reeel bedrag voor wat de verzameling waard is. Weggeven daar voel ik niet zoveel voor.
Ik heb geprobeerd op internet wat wijzer te worden ivm waarde van verzameling, maar daar kom ik niet zo goed uit.
Wie heeft ook ooit voor dit probleem gestaan, en wat hebben jullie toen gedaan? Heeft iemand goede tips hoe ik het beste zo'n verzameling kan verkopen, wat zijn betrouwbare adressen zijn etc?