Wat moet ik doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:22

Hoi,

Willen jullie mijn verhaal lezen en alsjeblieft zeggen wat ik moet doen?

Op de basisschool (voornamelijk in groep 8), nu zo'n 6 jaar geleden, ging ik heel veel met 1 vriendin om, Sanne. Tussen de middag ging ik bijna elke dag met haar mee naar huis om gezellig een broodje te eten. Haar moeder werkte altijd, daarom was er een oppas, Ada, een vrouw waar zowel mijn moeder als ik het erg goed mee konden vinden. Mijn moeder heeft nog steeds contact met Ada. In de eerste op de middelbare school zaten we ook nog bij elkaar in de klas. Maar daarna ging zij havo doen en ik mavo. Vanaf dat moment hebben we helemaal geen contact gehad. Heel raar, als we langs elkaar liepen zeiden we elkaar amper gedag, terwijl we niets eens ruzie hebben gehad!

Gisteravond ging de telefoon, het was Ada. Ze vroeg aan mijn vader naar mijn moeder. Meteen toen mijn moeder de telefoon aannam vertelde Ada dat de moeder van Sanne is overleden. We geloofden het niet, ze was 53 jaar. Sanne heeft haar gevonden onderaan de trap in een plas bloed. Achteraf is vastgesteld dat haar moeder een gebroken nek had en ze heeft een maagbloeding gehad, waar ze dus uiteindelijk aan is overleden.

Nou zegt mijn moeder dat ik een brief naar Sanne moet schrijven. Aan de ene kant wil ik dat wel, maar we hebben 6 jaar geen contact gehad....
En als ik besluit om het wel te doen, vind ik het heel moeilijk wat ik erin moet schrijven..

Kunnen jullie mij helpen?

Georgette

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:41

Ik denk dat Sanne het in ieder geval wel op prijs zou stellen nog iets van je te horen... dus het kan in ieder geval geen kwaad iets van je te laten horen.

Je kunt haar ook een kaart sturen om te condoleren, dan is het voor jou niet zo moeilijk een heel verhaal te schrijven en kun je het kort houden.
Als je haar een brief stuurt, schrijf gewoon wat je voelt en wat je ervan vindt dat gebeurd is.

Succes ermee !

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:44

Ik zou geen brief schrijven maar liever presoonlijk naar haar toe gaan. Je hebt haar misschien 6 jaar niet gesproken, maar ik denk dat ze het in dit geval fijn vind als je weer contact opneemt. Sterkte ermee!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:45

Ja, ik zat zelf ook aan een kaart te denken, en daar dan wat op te schrijven. Als ik een brief schrijf heb ik het gevoel raar over te komen. Straks denkt ze dat ik naar aanleiding van het overlijden van haar moeder contact met haar probeer te zoeken...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:45

Een brief is misschien wat te veel van het goede, de kans bestaat dat je dan allerlei dingen van vroeger gaat ophalen en daar is dit niet echt de juiste gelegenheid voor. Ik zou zelf in zo'n geval een kaart sturen om haar te condoleren met het verlies van haar moeder en haar heel veel sterkte te wensen. Je kunt dan eventueel later nog een keer contact met haar opnemen, of misschien geeft ze zelf wel een reactie op jouw kaart. Dan merk je vanzelf of ze er behoefte aan heeft om weer contact met je te hebben.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:46

Naar haar toegaan is helemaal geen optie voor mij, dan weet ik al helemaal niets zinnigs uit te brengen. Ik denk dat ze op dit moment ook veel meer zal hebben aan mensen waarmee ze de laatste jaren is omgegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:49

Ik zou ook een kaart sturen
Want in een brief zou ik ook niet ineesn weten wat ik zou moeten schrijven.
je zou op de kaart wel aan kunnen geven dat je er voor haar bent als ze dat wil.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:49

Inderdaad, zeker iets van je laten horen.
Ik denk dat hoe je het doet niet zo belangrijk is.
Ik beeld me de situatie in en zou het helemaal niet erg vinden als ik een brief zou krijgen van mijn vroegere beste vriendin die ik ondertussen ookal heel wat jaartjes niet mee gezien/gesproken heb.
Ook zou ik een kaartje prima vinden.
Langsgaan vind ik zelf ietswat ongemakkelijk maar dat zegt meer over mij dan over of jij het wel of niet moet doen denk ik...

Succes ermee!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:49

Ik zou idd voor die kaart gaan.. zo zeg je genoeg maar ook weer niet te veel.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:53

Pinky_girl schreef:
Inderdaad, zeker iets van je laten horen.
Ik denk dat hoe je het doet niet zo belangrijk is.
Ik beeld me de situatie in en zou het helemaal niet erg vinden als ik een brief zou krijgen van mijn vroegere beste vriendin die ik ondertussen ookal heel wat jaartjes niet mee gezien/gesproken heb.
Ook zou ik een kaartje prima vinden.
Langsgaan vind ik zelf ietswat ongemakkelijk maar dat zegt meer over mij dan over of jij het wel of niet moet doen denk ik...

Succes ermee!


Ik zou me ook heel erg ongemakkelijk voelen als ik haar zie. Sowieso omdat ik haar zo'n tijd al niet mee heb gesproken en nu dit is gebeurd, weet ik al helemaal niet wat ik moet zeggen.

Ik denk dat ik dan inderdaad beter een kaart kan sturen dan een brief. Ik wil niet raar overkomen. Maar toch wil ik wel wat van me laten horen, lijkt me ook wel netjes.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:03

ik zou wel wat van me laten horen zodat ze weet dat je aan er denkt je kan er ook inzetten dat als ze ergens over wil praten dat ze altijd bij je terecht kan ik zou het op die manier doen een kaartje met een mooie teks er op is ook altijd mooi op zo n moment

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 14:21

Ja, ik denk dat ik zo maar even een kaart ga kopen en zoiets op zet als dat ik met haar meeleef en dat ik er sterkte wens enzo... Ik weet het anders ook niet..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:33

Misschien naar de begravenis gaan, dan kan je haar misschien steunen. Ergens aanwezig zijn doet soms meer als een paar woorden op een stukkie karton.
Maar laat iets van je horen..... op zn minst.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 14:50

Ik wil best wat van me laten horen, maar naa de begravenis gaan... Nee, dat is voor mij het laatste dat ik zou doen. Ik heb voor mijn gevoel daar niets te zoeken. Ze heeft nu denk ik wel andere dingen aan haar hoofd dan opeens weer een vroegere vriendin zien...
Ik denk persoonlijk dat een paar woorden genoeg zijn...

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:01

lijkt me ook ja want waarom heeft gaat ze niet meer met je om het is heel erg dat haar moeder dood is maar moet je daarom weer normaal tegen haar gaan doen je kan haar wel gewoon een kaartje sturen maar naar de begravennis toe gaan nee zou ik ook niet doen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:26

ja, dan lijkt het net of ik voor het contact kom en niet voor haar moeder ofzo.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:27

ik zou het zo doen ja

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:32

Ik heb nu voor mezelf besloten om sowieso niet naar de begravenis ga. Dat staat voor mij vast. Ik zit alleen nog wel te dubben tussen een kaart en een brief. Een kaart is zo standaard, in een brief zit natuurlijk veel meer emoties en kan je veel meer kwijt. Ik weet het echt niet, ik vind dit zo ontzettend moeilijk...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:33

Georgette schreef:
Ja, ik denk dat ik zo maar even een kaart ga kopen en zoiets op zet als dat ik met haar meeleef en dat ik er sterkte wens enzo... Ik weet het anders ook niet..


Dat lijkt me een prima idee.
Je zou er ook nog je tel.nr. bij kunnen schrijven en op de kaart zetten dat ze je altijd mag bellen (als je dat tenminste zelf wilt).

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 18:52

Ja, daar zat ik net dus ook al aan te denken. Maar is dat niet raar om m'n telefoonnummer erop te zetten?

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:57

Ik zou idd ook wel contact zoeken...
Neej joh, natuurlijk is dat niet vreemd, je telefoonnummer erbij zetten! Zo kan ze tenminste met iemand praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:01

Georgette, je hoeft je telefoonnummer er alleen bij te zetten als je ook daadwerkelijk wilt dat ze je belt. Doe het niet voor de vorm ofzo, je moet het wel menen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:02

Jah, idd.. als je wil dat ze belt, moet je het doen, anders niet...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:03

Ik zou een lief kaartje sturen en iets erop zetten in de trant van dat je al een tijdje contact met haar wou opnemen maar dat je nietecht durfde aangezien jullie al zo lang geen contact meer hadden. En dat je van Ada hebt gehoort wat er met haar moeder is gebeurt, en dat je het heel erg voor haar vindt.. Dan je telefoon nummer erop, en erbij zetten.. zoiets van, ondanks dat we zo lang geen contact hebben gehad moetje weten dat ik er voor je ben.. je kan me altijd bij me terecht!

Zoiets?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 19:24

Ik denk wel dat ik mijn nummer erbij zet. Ik denk alleen niet dat ze me zal bellen, ze heeft echt heel veel goede vrienden, en waarom zou ze mij dan bellen? Maar goed, dan is aan haar de keus...