kosten asiel?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

kosten asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 11:56

heeft er iemand een idee hoeveel het kost om een nest jonge katten bij het asiel af te geven. Nee, mijn eigen kat niet die heeft het goed, maar zielige katjes bij ons op stal die niet verzorgd worden Boos! . Ik hoorde dat het geld kostte maar we vroegen ons af hoe duur dat is.

Niets zo charmant als een paard in her land.


mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:13

Bij het asiel dat ik ken, kost het niks als de katjes niet van jezelf zijn. Ja en dat moeten ze dan maar geloven.
En als kittens wel van jezelf waren koste het dacht ik 2,50 per kitten

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:35

Volgens mij is het gratis, mits de kittens niet van jezelf zijn.
Eigenlijk zou het ook onlogisch zijn als je zou moeten betalen voor de katten van iemand anders, dan neemt er niemand meer de moeite om afdankertjes bij het asiel te brengen.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:44

Je kunt even de dierenambulance bellen.

In principe halen ze geen gezonde dieren op maar voor een nest kittens maken ze meestal wel een uitzondering. Als je zegt dat ze het daar waarschijnlijk niet overleven als ze daar blijven liggen.

Hoef je ook niet met ze te slepen en kost het zeker niks. Knipoog

De asielen zitten propvol en zij kunnen ze ook bij particuliere kitten opvang huizen brengen (speciaal voor kittens) zodat ze vanaf daar een nieuw tehuis krijgen.

Is het geen idee om met z'n allen op stal geld in te zamelen en de katten laten helpen, anders zit je over een paar weken met hetzelfde probleem.

Wij hebben ook een kat laten castreren met z'n allen. De eigenaar was niet zo blij maar vaak hebben die mensen het niet eens door. Verward


Veel succes OK dan!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:51

De dierenabulance neemt ze gratis mee, van een asiel weet ik het niet, maar ik vind dat elke katje recht heeft op een goed leven ook al moet er iets voor betaalt worden (let wel dit is mijn mening)

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 14:54

De eigenaren zijn van die figuren die "de natuur z'n gang laten gaan". Met als reslutaat dat verzwakte katten gedekt worden door hun eigen broer kater en vervolgens 2 nesten nog zwakkere katjes krijgen. De arme beesten zien er nu al als Ethipische kindjes uit. Dikke wormenbuik, magere ruggetjes, grote ogen en altijd hongerig. Ze lopen de hele dag te krabben en sommigen ook te niezen. Wij vinden dat zo zielig. En die mensen zijn gewoon stronteiegenwijs Boos! . Wij willen de katjes al ontvoeren en samen met de kater afgeven. Zelfs een prikje is beter dan hoe ze er nu bijlopen. Ze krijgen wel voer, maar met die wormen en gebrek aan injecties en antivlooi wordt het gewoon steeds erger. De 3 vrouwtjes laten helpen hebben we ook aan gedacht maar dat gaat ons weer een hoop geld kosten voor andermans katten. 1 van die vrouwtjes loopt er ook als een biafra bij en zulke beesten worden dan nog gedekt ook. Ik vind het diep triest en daarom wilden we ze dus wegbrengen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:55

Nathalie1981 schreef:
De dierenabulance neemt ze gratis mee, van een asiel weet ik het niet, maar ik vind dat elke katje recht heeft op een goed leven ook al moet er iets voor betaalt worden (let wel dit is mijn mening)


Daar zit iets in, maar het is natuurlijk wel de eerste verantwoording van de eigenaar van de dieren.
Stel dat je op een stal staat waar tig poezen rondlopen die telkens een nestje krijgen, en de stalhouder is te beroerd om de poezen te laten helpen, moet je dan telkens voor de kosten opdraaien ?
Ik ben het met je eens hoor dat elk dier een goed leven verdient, maar het zou wel erg makkelijk worden als anderen telkens de kosten mogen dragen terwijl de eigenaar niets aan de situatie verandert.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:56

Ja daar ben ik het ook mee eens!!! Waarschijnlijk ben ik dan ook zo'n persoon om die poes te laten steriliseren op mijn kosten Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:57

Volgens mij hebben Natascha en ik gelijk gepost, en ik lees hierboven dat mijn vermoedens aardig in de goede richting komen Knipoog
Typische boerenl ullenmentaliteit van de eigenaar en een ander die met de zorgen zit Boos!

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:10

Nathalie1981 schreef:
Ja daar ben ik het ook mee eens!!! Waarschijnlijk ben ik dan ook zo'n persoon om die poes te laten steriliseren op mijn kosten Haha!


Heb het al eens eerder ergens gepost, maar doe het nog eens.
Bij ons op stal liep ook een poesje, die toen ze nog geen jaar was, al haar 1e nestje jongen had.
De stalhouder wou er geen geld aan uitgeven ("loopt toch onder de auto"), dus hebben we een actie op touw gezet en zo het geld verzameld voor de sterillisatie van de poes.
Enige nadeel was dat die kat 10 dagen binnen (bij mij thuis ) moest blijven, vanwege de hechtingen. Dat is best lastig, een stalkat binnen houden Haha!

זכור

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:13

Ja dat is idd ook niet zo handig!!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:55

Via de dierenbescherming kun je ook zwerfkatten laten castreren. Ze vergoeden niet alles maar wel een gedeelte.

Een castratie van een kater kost zo'n 35 euro en sterrilisatie van een poes ong. 65 euro. Stel je bent met 20 mensen, je legt ieder 10 euro neer en de dierenbescherming doet een gedeelte, kun je er al aardig wat helpen.

Ik heb de stalkat ong. 6 maanden in huis gehad. hij was aangereden had niesziekte en was meer dood dan levend. Nu is hij er weer helemaal bovenop en ben ik blij dat ik het gedaan heb. Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben, van die Boeren hoef je toch niks te verwachten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Eapy, ellen05, GoogleAdsense, Josien_, katinker, Kimberly520, Lau07, Love_Rosie, Malissaa1, MDWStables, Mirranda, MissMarije, MuffinX, saphire, Vaiqua en 58 bezoekers