Bah vlooien in huis! Hoe alles reinigen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Bah vlooien in huis! Hoe alles reinigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 13:37

Ik heb een kat in huis. Ik koop altijd netjes een vlooienbandje en zet in mijn agenda wanneer ze een nieuwe aan moet. Ze zeggen dat die dingen 4 maanden helpen. En wat zag ik gister in huis! Ja VLOOIEN! Bah! Boos!

Vandaag gelijk een nieuw vlooienbandje gekocht en begonnen met de grote schoonmaak. Gordijnen en alles wat los is van stof allemaal in de was, alles in soppen met allesreiniger en ik heb omgevingsspray gekocht tegen vlooien voor het tapijt en de meubelen. Ik ging bijna zelf van me stokje, wat een sterk spul zeg! Wat kan ik nog meer doen om ze uit te schakelen?

En hoe kan ik volgende keer voorkomen dat er weer vlooien komen. Ik heb al een ander merk vlooienbandje gekocht en zal deze keer na 3 maanden een nieuwe halen..

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:42

Insprayen ( of druppelen) met Frontline. We hebben 2 honden en een kat en nergens last van.

Schoonmaken van het huis: vooral goed zorgen dat de naden en de hoeken van de vloer goed zijn ingespoten. En zorg dat het mandje/kleedje van de kat makkelijk schoon te maken is.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:42

heb je vloerbedeking liggen?? Er zijn namelijk van die speciale sprays te koop voor op de vloerbedeking of kleden..
Wij druppelen de katten meestal in plaats van een vlooienbandje en bij ons werkt het super..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 13:42

Bij de dierenarts (en misschien ook wel bij een goede dierenzaak) kun je een spuitbus kopen waarmee je je huis kan behandelen.
Hierdoor worden de vlooien, larven en eitjes gedood en als het goed is is je huis zeker een half jaar vlo vrij.
Van vlooienbandjes ben ik toch al niet weg, die helpen nauwelijks tot niet.
Bij de dierenarts kun je ook middelen (pilletjes, pipetjes, sprays) kopen die wel afdoende werken voor de vlooien op de kat.
Daar mag je de omgevingsspray dus niet voor gebruiken Haha!

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:02

verhuizen Haha! , heb ik ook gedaan en in het nieuwe huis nog geen vlo gezien.
en anders toch maar gewoon gaan sprayen, katten met frontline en vloerbedekking met speciaal spul (weet het merk niet, grote bus verpakking met geel Verward )
vlooienbandjes helpen meestal niet, de sprays helpen veel beter. en goed met een vlooienkam kammen.

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:05

Hoi

Ik zou ook even een vlooienband kopen stukknippen en in de stofzuiger doen.Ik heb het ook gehad in de periode dat we op vakantie waren .
Als je vlooien opzuigt komen ze er namelijk ook weer uit.Je weet dan zeker dat ze dood gaan

Groetjes Daniele

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:07

trooper schreef:
Hoi

Ik zou ook even een vlooienband kopen stukknippen en in de stofzuiger doen.Ik heb het ook gehad in de periode dat we op vakantie waren .
Als je vlooien opzuigt komen ze er namelijk ook weer uit.Je weet dan zeker dat ze dood gaan

Groetjes Daniele


Als je dat doet haal je alleen de levende vlooien weg en blijven de larven en eitjes achter. Dan heb je dus binnen no time een nieuwe plaag.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:05

heel goed stofzuigen (zak wegooien),inspuiten. en je kat geen vlooienbandje om doen maar van die vlooiendruppels in z'n nek werkt echt veel beter dan zo'n bandje is ook wat prettiger voor de kat(onze dan ik weet niet hoe dat bij de jouwe zit)
wij hebben ook vlooien plaag gehad en dit heeft bij ons super gewerkt we kunnen nu gewoon op vakantie en de kat naar oma brengen en terug komen zonder zwarte benen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:14

Voor Tigra (hondje) gebruikte ik altijd Frontline spray of eventueel pilletjes en dan extra een vlooienbandje erbij, nergens last van.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:19

voorlopig 2 x per dag stofzuigen
het huis inspuiten met speciaal spul maar dat heb je al zo te lezen(doen wij zowiezo elke 3 maanden of elk half jaar)

hopelijk is het nog niet zo erg dat de vlooien heen en weer springen in je matras, want dan kan je je matras beter weggooien volgens mij
ik ging weleens oppassen bij iemand, en die mensen hadden heel erg vlooien, in het matras van hun zoontje sprongen ze zo heen en weer Scheve mond
(toen ik thuis kwam, gelijk kleren in een emmer water appart en onder de douche Knipoog )

wij zelf gebruiken ook druppeltjes in de nek, onze kat komt buiten (nu even niet, omdat vanochtent 4 kiezen zijn getrokken Ach gut ) en we vangen er alleen maar heel af en toe eentje uit z'n vacht

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:50

Hoi ThePast03

De rest doe ik ook allemaal wat er staat, maar het is wel extra voorzorg.

Groetjes Danielle

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:17

vlooienbanden is algemeen bekend dat die minder goed helpen.
Deze helpen alleen rondom het gebied waar de band zit.
De pipetjes van bijvoorbeeld frontline ( wat een dure maar heel goede is ) of Bolfo doe je achter in de nek en werken over het gehele lichaam.

Tegen de vlooien in je huis: goed stofzuigen, daarna sprayen met anti vlooien spul ( verkoopt de dierenspeciaalzaak ) en daarna een tijdje niet stofzuigen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:27

Poederbanden helpen beter als die "gewone"banden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:56

huis goed zuigen en dan ramen en deuren dicht en spuiten met spray, maar let op koop een spray wat ook de laven en de eieren dood, is watr duurder maar anders zit je over een maand weer!
Even de dieren uiteraard naar buiten en de boel even dichthouden, het liefst zo lang mogelijk(staat op de bus hoelang) en dan zuigen...
En de beesten behandelen met frontline, is het enigste middel wat echt werkt, het dood alles nog voor ze bijten dus kan ze zich niet meer voortplanten na een bijT!
Succes!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:49

Onze katten (en ons oude huis) hebben we helemaal vlo-vrij gekregen door de katten regelmatig te behandelen met Frontline-spray. Is wel een gedoe, want je moet je kat natsprayen met het spul en vervolgens (met handschoenen aan!) het hele spulletje goed inwrijven. De vloer (en ook bank, kleden, kussentjes etc.) hebben we behandeld met een interieurspray tegen vlooien. Daarnaast ook nog wat van het spul in de stofzuigerzak gespoten zodat het ook daar geen gezellig vlooienfeestje wordt. Haha! Verder veel stofzuigen, vooral op de plek waar je kat meestal zit.
Succes!