Zijn er nog juristen onder ons? Interessante casus

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Zijn er nog juristen onder ons? Interessante casus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 13:33

Onze ponyclub huurt een terrein van de gemeente. Wij hebben hiervoor een huurcontract voor een jaar of tien geloof ik zonder tussentijdse opzegmogelijkheden. In dit contract staat onder andere dat wij niet hoger mogen bouwen dan 10 meter.

Nu heeft de gemeente buiten ons medeweten om een contract met een telecommaatschappij afgesloten voor het plaatsen van een zendmast van ruim 30 meter hoog en 10 bij 10 breed Boos!

We kregen dit niet van de gemeente te horen hoor, nee, er kwamen ineens vreemde mensen metingen verrichten op ons terrein waar bij toeval iemand aanwezig was van onze club die eens vroeg wat die mensen op ons terrein te zoeken hadden.

Reactie gemeente op onze verontwaardiging: U had de krant maar moeten lezen (horen wij als huurders en dus direct betrokkenen hier niet persoonlijk over geinformeerd te worden?)

Ondertussen zijn de bouwwerkzaamheden begonnen....zonder onze toestemming. Ons hek is zelfs al een keer opengeknipt door die werklui om binnen te komen en vandaag zijn ze op dubieuze wijze binnengekomen zonder het hek open te knippen maar zonder een sleutel van iemand van onze vereniging Verward

De opbrengsten van zo'n mastje zijn 5000 euro per jaar. Dat zou dus in de zak van de gemeente gaan. Maar daar hebben wij dan toch recht op want het staat toch op het terrein dat wij huren?

Nou goed het is dus allemaal erg vaag. Ik heb wel iets van recht gehad maar dit is best een ingewikkelde casus dus....ik weet zeker dat de gemeente fout zit maar ja, kunnen we dat juridisch ook hard maken?

Iemand juridisch commentaar?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, AhrefsBot, Albertina71, AngeliqueB, Chonelly, Firebug, gigil, GoogleAdsense, Googlebot, Knudd, Larissa123, laura22, ManonGrr, MarliesSam, rien10, Rooss_24, Slmt9, Tomboy0, WendyKtH en 66 bezoekers