Ik start de VvE wel op.. Damn, wat een gedoe!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Ik start de VvE wel op.. Damn, wat een gedoe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:21

Nog meer bokkers die een VvE op hebben moeten starten? Ben er al 4 mnd mee bezig, wat een gedoe.. en dan gaat het maar om 3 appt!

Splitsingsakte die voor geen meter klopt. Niet behulpzame mensen bij allerlei instanties. KVK heeft getekende akte nodig, geen kopie. Verder wil iedereen KVK nummer, maar dat laat nog wachten.

Damn :+

Patsy

Re: Ik start de VvE wel op.. Damn, wat een gedoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:23

Wij zaten vroeger met ons appartement bij VVE beheer rijswijk. Die deden alles voor je, maar geen idee wat dat koste, wij woonden in een groot complex.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:25

Dat is superduur voor zo'n kleine VvE jammer genoeg :( . Dus ben op mezelf aangewezen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:26

Ik zit ook bij een VvE beheerder met een complex van 38 appartementen. Kosten van de beheerder (Triant) zijn rond de 150 euro per maand. Ik ben niet te spreken hoe deze beheerder werkt, maar ik zie het mijzelf al helemaal niet doen.

Verder zijn slechts een paar buren geïnteresseerd in de VvE, wat het ook niet makkelijker maakt.

Heel veel succes, je zal het nodig hebben!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 15:39

Tsja €150 p/maand is voor 3 appt niet te doen. Maar inderdaad, voor 38 appt kan je het zelf gewoon niet doen!

Bij ons is er niemand geïnteresseerd in de VvE, maakt het lekker handig met zo'n kleine!

Dankjewel :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:54

Haha ik was totaal in de war door je titel, ik dacht dat je gevraagd was een Vroeg en Voorschools Educatie (ook VVE) op te starten ofzo!

Verder geen idee, succes!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:57

Ik heb ook de opstart gedaan van onze VVE 13 Appartementen.
We hadden een vastgoedbeheerder die niet naar behoren functioneerde dus uiteindelijk de opstart maar zelf gedaan, en nu we zover zijn is het weer uitbesteed. Tot nu toe ben ik tevreden over de huidige beheerder ( VB&T)

Hoe gaat het innen van de VVE bijdrage bij jullie heb je daar al aangedacht?
Rekeningnummer geopend bij een bank?
KVK inschrijving duurde bij ons 3 weken :)

VVE beheer Rijswijk ken ik niet van VVE beheer maar wel zakelijk gezien voor de servicekosten afrekening bij verhuurpanden daar vind ik ze persoonlijk wat minder...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:02

Bedankt voor je bericht :) Rekeningnummer is nu in aanvraag. Het is de bedoeling dat een ieder gewoon voor de 1e van de maand overmaakt. Hoe doe jij dat?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:57

Bij ons hebben alle leden een bankmachtiging moeten verstrekken, en word er maandelijks geincasseerd :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 08:38

Dat is wel een idee ja. Dat kost iets van 9ct, maar is wel de moeite waard. Alleen kan je niemand verplichten tot autom.incasso toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:41

Volgens mij niet. Ik had bij mijn VvE de keuze om via automatisch incasso of via overboeking te betalen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:42

Loesss schreef:
Haha ik was totaal in de war door je titel, ik dacht dat je gevraagd was een Vroeg en Voorschools Educatie (ook VVE) op te starten ofzo!

Verder geen idee, succes!

haha,ik dacht precies hetzelfde hoor :o

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:18

Onze VVE was altijd al actief gelukkig. Zit nu in het bestuur samen met nog een aantal andere buren. Maar de meeste buren geven er idd niet zoveel om. Ook wij hebben een beheerder. Daar zijn een aantal mensen ook niet super over te spreken. Dus wellicht gaat die nog een keer veranderen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:40

Incasso kost inderdaad geld, jullie zijn met zijn 3e dus nog redelijk klein.
Dan is het meestal nog wel te overzien van beide zeide met incasso of bij handmatige betalingen.

OF je ze kan verplichten voor een AMG moet je even kijken in de statuten van je vereniging.
Kan zijn dat dit specifiek is vastgelegd.

Wij zitten bij onze vereniging helaas met de pacht verplichting iedere maand die via de VVE loopt.
De mensen met pacht moeten vanuit de overeenkomst van de pachthouder wel een machtiging afgeven.