overleden aan overdosis....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

overleden aan overdosis....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 04:47

Een vriendin van een aantal vrienden van me is doodgebleven.

Ik was op Megarave, een hardcore party, en kreeg te horen dat het een aantal mensen niet goed ging door "foute" schijven (foute extra tussen aanhalingstekens omdat ze allemaal slecht zijn). Waaronder een vriend van mij en een vriendin van een paar vrienden van me. Die meid is dus overleden. Om 2 uur is ze aan een vriend gaan vragen voor pillen. Die heeft haar doorverwezen naar iemand en om half 3 is ze omgevallen en naar de EHBO gebracht. Daar is een ambulance gebeld en in het ziekenhuis opgenomen. Haar maag is leeggepomt en er bleken stoffen voor 7.5 pillen in te zitten. Ik kon haar niet persoonlijk maar een paar vrienden van haar kwamen hun hart bij me luchten, die zijn nu echt helemaal overstuur. Ik weet hoe ze zich voelen want ik heb het zelf al eens meegemaakt dat iemand (met meer geluk) die me heel dierbaar was in ongeveer de zelfde toestand is gekomen. Ze had teveel, te snel en de "verkeerde" gehad. Woensdag is de begrafenis. Er zijn al meerdere naasten van haar die gezegd hebben meteen te stoppen. Waarom altijd pas als het te laat is......



"Meisje van 15 overleden na xtc-gebruik

Een 15-jarig meisje uit Belfeld is vanochtend overleden aan de gevolgen van xtc-gebruik.

Het meisje bezocht gisteravond een zogeheten rave-party in de discotheek Peppermill in Heerlen. Rond half drie in de nacht werd ze onwel. Ze werd eerst opgevangen in een EHBO-post op het terrein, en daarna naar het ziekenhuis in Heerlen gebracht. Daar overleed ze vanochtend. Op de party waren zo'n 5.000 gasten aanwezig. De politie arresteerde 12 mensen voor bezit van xtc en speed."

bron: L1 (tv & website)


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 05:35

Vreselijk. Maar ikkan ook niet anders dan zeggen 'blijf verdomme van die rommel af'.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal en ik hoop dat dit een leerschool is.

'Paint' it 'Black'

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 05:38

Wat vreselijk, ik heb het net op Hart van Nederland gezien.
Maar aan de andere kant: Dom

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:13

Zoiets gun je iemand natuurlijk nooit, maar het is natuurlijk harstikke dom. Ik heb het zelf niet op Hart van Nederland gezien. Van het meisje en de XTC had ik wel gelezen, ook zo dom.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:24

Ow blijf toch van die ROTZOOI af............. tjonge vreselijk zeg Boos! Boos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:39

Niemand kan zeggen dattie niet gewaarschuwd is.
En ouders die het goed vinden dat een meisje van 15
op dat tijdstip niet gewoon thuis in d'r bedje ligt... : Stoom uit je oren

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:07

Ik had het gehoord op de t.v ja.

Zoiets gun je natuurlijk niemand. Het is knap stom, dat wel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Belker

Berichten: 15263
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:28

Erg triest voor de familie van het meisje maar het is haar eigen schuld. Ik vind het erger dat zij met haar gedrag anderen met zo een verlies opzadelt. Dat is iets waar je als slikker over na moet denken.

Dat is het risico wat je neemt als je slikt. Erg hard, maar waar. Eerst moeten er doden vallen voordat er pas wordt nagedacht en straks over een paar maanden is iedereen het weer vergeten en slikt vrolijk verder.

Morrie

Berichten: 22301
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:14

ik hoorde het eerst op de radio en dacht: dat heb ik verkeed gehoord, een kind van 15 hoord toch niet op zo'n enge party! Thuis nagekeken op internet en jawel hoor, 15...... ik kan het echt niet geloven, heeft zo'n kind geen ouders??????

Het is triest dat het kind de dupe is van die ***pillen, maar aan de andere kant zou ik die ouders.... toch acuut uit de ouderlijke macht ontzetten, als ze nog meer kinderen zouden hebben Stoom uit je oren

Kids, blijf weg van die party's en helemaal van de rotzooi die ze jullie daar proberen te laten gebruiken

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:26

Op Jh is er ook een topic over

idd smurf, wat voor ouders heeft dat kind dat ze naar zulke party's mag...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:12

ik moest met 15 om half negen thuis zijn geloof ik en van uitgaan was er geen sprake!!!!!!!!!!
maar ja vrienden he en dan stoer doen tja dan gebeuren die dingen.

misschien wisten haar ouders er niks van hoeveel meiden zeggen mam we gaan bij een vriendin slapen en gaan stiekem naar zo'n party!

erg onvolwassen ik geloof niet dat ik ooit zo onvolwassen geweest ben ook niet in mijn pubertijd!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:29

Daar kan ik met mijn verstand niet bij hoor. Boos!
Als 15-jarige hoor je daar helemaal niet thuis. Bovendien weet iedereen dat je van die troep af moet blijven.
Er schort echt iets aan de opvoeding als je niet in staat bent om je kinderen daarvan te overtuigen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:34

Dat vind ik ook Jippie! Ik snap daar helemaal niets van...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:41

Mijn god..Bloos! Welke ouder laat zijn kind van 15 ook naar zo een feest gaan..Scheve mond Echt niet normaal hoor..

Maarja het is gebeurd en misschien is dit een les voor al die andere 'slikkers'...

i was hoping;
we could crack each other up
<3

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:00

smurf schreef:
ik hoorde het eerst op de radio en dacht: dat heb ik verkeed gehoord, een kind van 15 hoord toch niet op zo'n enge party! Thuis nagekeken op internet en jawel hoor, 15...... ik kan het echt niet geloven, heeft zo'n kind geen ouders??????

Het is triest dat het kind de dupe is van die ***pillen, maar aan de andere kant zou ik die ouders.... toch acuut uit de ouderlijke macht ontzetten, als ze nog meer kinderen zouden hebben Stoom uit je oren

Kids, blijf weg van die party's en helemaal van de rotzooi die ze jullie daar proberen te laten gebruiken


Wie zegt dat dta kind een "normale" gezinssituatie had? Misschien heeft ze wel een smoesje verzonnen, bv bij ene vriendin blijven slapen en zo stiekem naar het feest zijn gegaan.

Het is voor de ouders maar al te triest dat hun kind hen op deze manier wordt afgenomen.

Bovendien is het voor "kinderen" van zo'n leeftijd erg moeilijk om niet hiermee geconfronteerd te worden. Toen ik van die leeftijd was, waren er ook al klasgenoten die naar zulke feesten gingen, met de nodige "hulpmiddelen". En als je een beetje onzeker in je schoenen staat, wil je er maar al te graag bij horen, mee willen en meedoen....

Maar laten we zeker ook niet vergeten dat ook alcohol ( wat een geaccepteerde drug is) vele doden op zijn naam heeft staan.... En ook daar is vrij makkelijk aan te komen op en dergelijk feest....

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:04

Wie zegt dat ze ouders heeft ? Misschien zijn ze wel gescheiden, wie weet dat dan ? En wie levert zo'n klerezooi ? Ik hoor alleen maar dat de ouders fout zijn en dat het dom is. Stoffen voor 7.5 maal hoeveelheid van een pil betekent dat er rommelaars bezig zijn geweest. Ik keur xtc gebruik niet goed, maar ik lees dat men enkele gebruikers gearresteerd heeft.En wedden dat ze d'r geen r*k mee opschieten ? Een keus voor drugsgebruik maak je zelf, of je nou het "harde spul" gebruikt of bij een van de honderdduizenden Prozac verslaafden hoort, wil nog niet zeggen dat je je dan maar ff moet laten vergiftigen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:05

okkie, om je vriendin goed te herdenken, raak dat spul nooit (meer) aan svp.

ik vind tussen alcohol en dit soort drugs toch wel een verschil. en dan bedoel ik vooral dat je van te voren beter kan inschatten wat er gebeurt als je een paar biertjes neemt dan als je zo'n pil oid neemt.

Amor Vincit Omnia

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:09

Ook alcoholmisbruik door jongeren is een zorg.

Op JH riep ik laatst iets over (overbekende) lol voor de tandartsen met al dat breezergebruik. Mooi niemand die daar op reageerde.

Willen allemaal hun eigen wiel uitvinden.
Mij best.
(Eigenwijze) jongeren zat.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:14

SP, hoe vaak zie je in "gewone" discotheken niet van die irritante jongelui die elkaar lekker lopen op te hitsen door nóg maar eens een breezertje, pilsje, shooter, ed. achterover te laten slaan? Allah... men overlijd er niet 1 2 3 door, maar ik weet zeker dat het schadelijke gevolgen zal hebben. Neem nou dat krantenkopje van die meisjes die op Texel (of op 1 van die eilanden dan) eventjes een alcoholvergiftiging hadden opgelopen....

Laat ik het dan al helemaal niet hebben over die studenten, met de zgn ontgroeningscursussen....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:17

ik het het niet over overmatig alcohol gebruik. ik wil alleen zeggen dat je met dat soort drugs meer russische roulette speelt dan met een drankje.

Amor Vincit Omnia

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:21

Helaas weten sommige jongelui het niet te houden bij "een drankje"...

Begrijp me goed, ik keur de drugs ook af, maar omdat alcohol (en zo ook rookwaar) een algemeen geaccepteerd goed is, worden dergelijke "ongelukken" niet zo vaak in de pers beschreven als met syntetische drugs....

Open maar eens een topic over een breezer of iets dergelijks. Het wordt meteen met gezelligheid geassocieerd: "soooowwww, die Breezers waren weer lekkur deze zaterdag! Een lol dat we hadden!"

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:25

Belker schreef:
Erg triest voor de familie van het meisje maar het is haar eigen schuld. Ik vind het erger dat zij met haar gedrag anderen met zo een verlies opzadelt. Dat is iets waar je als slikker over na moet denken.





Bij drank loopt effect langzaam op, je wordt dronken tot lam. Maar zo'n pil kan er zo ongenadig plotseling inhakken, dat lees je al in dit verhaal; een half uur! Dat is niet te vergelijken met alcohol gebruik tijdens het stappen.

Ik hoop dat het overlijden van dit meisje weer een groot aantal mensen wakker schudt om deze rotzooi nooit aan te (meer) aan te raken!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:29

Sprintje, ik geef je gelijk! Desalniettemin zijn het aantal doden er niet minder om....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:58

Het is een triest verhaal, erg dat een feestje iemand het leven moet kosten op deze manier. Vroeger, in mijn tijd, moesten wij bijna verplicht boeken lezen als "het verrotte leven van Floortje Bloem" en dergelijke titels. Bij ons op school werd daar ook over gepraat inhoudelijk. Dat heeft er toch aan mee geholpen dat drugs een slecht imago kregen, tegen het angstwekkende aan. Maar volgens mij gaat de jeugd van tegenwoordig niet meer naar school ofzo, hebben geen ouders, kennen geen regels, lezen de verkeerde bladen en ga zo maar door. 15 jaar dat is 3e klas middelbare school, dat is toch helemaal niks?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:36

Een vriendin van me is ook al 2 keer weggevallen door die troep.
Laatste keer zei ze nu ga ik er mee stoppen.
Weet niet of het ook "gelukt" is.
Breezer word zo snel gedronken omdat het helemaal niet op alcohol lijkt, het is net 7up,fanta of cassis.
Nou voor mij geen breezer meer, een keer overgegeven van dat spul en mijn overgeefsel was fluoriserend groen..bah..
Bovendien als ik er 3 op heb krijg ik al last van mn tanden, vies spul.
Net als red bull, ook van die troep!
Daar kun je ook verslaaft aan raken.
Na 3 ben ik al ziek als ik uitga, voel me niet fit maar lam.
Zielig voor het meisje,maar haar eigen schuld, het is slecht dat weet iedereen!

Brabantse Fries ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janineskolla, Miran, pinto_1, Urona447 en 30 bezoekers