Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:21

In navolging van dit topic: [LZP] Het meest asociale gedrag

Van welk gedrag wordt jij nou echt blij? Wat vind je nou gewoon leuk om te zien gebeuren.

Ik vind het altijd super om te zien dat mensen eventjes een stapje de kant doen voor een serveerster met een vol dienblad. Of mensen die iemand bij de kassa voor laten als ze bijna geen spullen hebben. Of iemand die spontaan in de regen besluit te stoppen met de auto om die ene fietser voor te laten. Of iemand die eventjes inhoudt op de linkerbaan dan de snelweg zodat diegene rechts achter de vrachtwagen vandaan kan.

Brand maar los! Eens zien of dit topic net zo goed loopt als het topic met ergernissen ;)

_Nancy

Re: Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:24

Ik vind het altijd fijn als de cassiere mij begroet :j :)
Of als mensen mij voorlaten in het verkeer.

Of als er iemand gewoon naar mij glimlacht :)

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:25

Inderdaad, als iemand even naar je lacht, in plaats van je 'expres' niet aankijken en doorlopen :)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:26

Ik vind het leuk als mensen mij herkennen die me nog niet vaak hebben gezien :j
Mensen die je begroeten op straat :)
Mensen die je even helpen als ze zien dat je hulp nodig hebt.. dat soort dingetjes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:26

Ik vind het leuk als mensen je gedag zeggen, bijvoorbeel als je wandelt in het duin of ergens loopt met je paard. Uiteraard verwacht ik dat niet midden in een stad ofzo :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:28

Schadebedrijf Rijnders die ons een audi gaf als leenauto terwijl wij een goedkope toyota yaris hebben. Thanks Rijnders! Het was echt een geweldige week!

Verder vind ik het gewoon fijn als mensen geduldig en niet chagrijnig zijn:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:32

Ik vind het leuk als iemand voordringt bij de kassa, maar de cassiere zegt "Sorry, maar die mevrouw was eerst."
Ik vind het leuk als een automobilist me laat oversteken op een zebrapad, terwijl ik was gestopt om hem/haar voor te laten.
Ik vind het leuk als iemand spontaan zegt dat ik heel erg goed met kinderen ben, aangezien ik daar zelf altijd over twijfel.
Sowieso zijn spontane complimenten van vreemden leuk :j

En nog veel meer, ik moet even nadenken :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:33

Ik vind het leuk als mensen interesse tonen.
Zo was ik vorige week door m'n enkel gegaan en liep op krukken, en toen ik zonder krukken op het werk terugkwam (groot bedrijf) riepen veel mensen 'Heeeeey je kan weer lopen.'
Ik vind het ook leuk als mensen complimentjes geven.
Ik vind het leuk als mensen je begroeten in plaats van doorlopen zonder wat te zeggen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:34

Ik vind het leuk dat er nog mannen zijn die een vrouw voor laten gaan, de deur open houden, stoel aanschuiven. Kleine dingen, maar die maken hem zo charmant.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:35

Als mensen je als fietser of ruiter voor laten, ik reed laats over straat en er kwam zo'n hele grote vrachtwagen lang, pony bang , en toen zat er een mevrouw in een auto achter ij en die heeft gewoon tien minuten gewacht. En met een glimlach! Dat vond ik zo aardig!

Ohja, ik had ooit twee euro te kort bij de supermakt en toen gaf een mevrouw achter mij die twee euro. :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:35

Als vreemde mensen een compliment geven over je stijl oid.
Als ik mensen zie die omgewaaide/omgevallen spullen die niet van hunzelf zijn toch even rechtzetten.
Als er iemand valt en er schieten gelijk een paar mensen opaf om te helpen.
Als het druk is aan een bar en een heel klein kind wordt vergeten, dat iemand anders die ernaast staat zegt 'volgens mij was zij/hij eerder'!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:36

Ik heb best wel geluk eigenlijk :P vaak word de deur voor me opengehouden, word er geholpen met fiets uit de stang te krijgen (die plaats ik dan hoog, boven andere fietsen omdat er geen plek ik) of ze helpen met boodschappen pakken omdat ik niet bij de bovenste plank kan :') vind dat altijd heel fijn als mensen bereid zijn dat te doen :j en vooral uit zichzelf.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:36

zucht gaan we weer met de vervolgtopics :P Je kan een hele gedragspsychologie uit bokt halen inmiddels :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:38

he- he, wat fijn, werd tijd voor dit topic he :P :+
Wat ik nou leuk vind is dat mijn zoontje van 3 zich spontaan in de rij bij de kassa omdraait en vraagt aan de wildvreemde achter zich: KUSJE? en die nog krijgt ook :')

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:41

Elma_ schreef:
he- he, wat fijn, werd tijd voor dit topic he :P :+
Wat ik nou leuk vind is dat mijn zoontje van 3 zich spontaan in de rij bij de kassa omdraait en vraagt aan de wildvreemde achter zich: KUSJE? en die nog krijgt ook :')

Ooh die is lief!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:43

Joolien schreef:
Ik vind het leuk als mensen je gedag zeggen, bijvoorbeel als je wandelt in het duin of ergens loopt met je paard. Uiteraard verwacht ik dat niet midden in een stad ofzo :P

Hahaha grappig, dat is nou juist iets wat ik nooit begrijp :=.

Motorrijders.. Steken hun hand op naar elkaar..
Hardlopers.. Zeggen elkaar gedag bij het passeren..
Mensen met honden.. Zeggen elkaar gedag bij het passeren..
Ruiters.. Zeggen elkaar gedag met passeren..

Waarom zij wel en normaal gesproken niet? Bovenstaande dingen zijn toevallig dingen die ik doe, vandaar dat het me zo opvalt denk ik..
Maar ik heb dan altijd zoiets van ja waarom nu wel en morgen niet als ik hier zonder hardloopschoenen, hond, paard of motor loop :+

Ik ben in het algemeen gewoon blij als het zonnetje schijnt.. Iedereen heeft langer de tijd, er is minder gehaast en iedereen is een stuk vrolijker :).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 15:44

Wat ik ook wel erg leuk vond: ik heb afgelopen vrijdag op 'het grote kinder paasfeest' op mijn oude werk voor paashaas gespeeld. Super warm, dik pak aan, dikke lagen grime, en de hele dag gedanst en gek gedaan. Om 5 uur had k t helemaal gehad, en zat k op n bankje in de schaduw uit te puffen. Komt er een klein meisje naar me toe, dat ze nu toch wel echt naar huis moest, maar dat ze zo graag nog n kusje van de paashaas wilde... Mijn hart smolt. <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:44

wat ik altijd heeeeeeel leuk vind om te zien is hoe alle buschauffeurs elkaar begroeten :P echt fascinerend :D

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:47

Wat ik heel erg leuk vind is dat treinconducteurs mij (nog) nooit een toeslag aanrekenen om pas te betalen op de trein.. :)

Vriendlief zei dat dat hem nog nooit overkomen was, en dat hij altijd een toeslag krijgt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:47

Ik vind het leuk dat er behoorlijk vaak mensen zijn die spontaan mijn oma (83) helpen met boodschappen inpakken en naar de auto brengen :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:50

Dat mijn pinpas weigerde bij de betaalautomaat op zaterdagnacht in de stad en dat er een angstaanjagende kerel naar me toe komt en me een paar euro voor de automaat geeft. Hij was ook weg voor ik hem kan bedanken of wat dan ook.

Dat een patiënt die ik heel lang verpleegd had op vakantie naar Spanje ging, een munt tegen kwam met de naam van mijn paard en dat hij de moeite nam om die naar me toe te brengen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:03

Ik was er nog een vergeten..

Wandelaars en fietsers die je begroeten als jij langs komt rijden met je paard :D

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 16:27

Als ik aan het paardrijden ben en mensen die voorbij komen glimlachen/knikken/compliment maken over B-star of iets positiefs over het weer zeggen :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:05

Ik vind het altijd leuk als gasten op mijn werk zeggen dat ik er leuk uit zie. Ik werk in een restaurant en vind het belangrijk om er netjes en verzorgd uit te zien. Ik probeer altijd mijn haar en make-up mooi te doen en besteed daar ook best veel tijd aan. Als ik dan te horen krijg dat ik er leuk uit zie, word ik wel blij ja, hihi :)
Ik vind het trouwens ook altijd leuk om complimenten over het eten te horen (ook al maak ik het niet zelf natuurlijk ;)) en om te horen dat de bediening in het restaurant zo leuk is. Dan voel ik me altijd wel een beetje trots (werk er nu inmiddels 4 jaar en zie hoe het restaurant vooruit is gegaan).

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:55

Dat hele lieve, zomaar gedag zeggen op straat. Hoeft niet eens out loud, mag ook zo'n vrolijke glimlach of een charmant knikje zijn - 't moet natuurlijk nog wel een beetje bij de persoon in kwestie passen.
Ik ben terug in ons mooie, maar afstandelijke land en dít mis ik. Zomaar de wereld een beetje delen met elkaar in plaats van op je eigen eiland bivakkeren terwijl je toevallig in dezelfde supermarkt je boodschappen doet als iemand anders op zijn eigen eiland..