LUSANNE TERECHT!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 02:41

Gelukkig maar dat ze terecht is! Er gebeuren zo'n nare dingen!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:45

Pfffffff gelukkig maar. Maar het blijft een vreselijk verhaal Verdrietig

Wat ik niet leuk vind is dat de media er gelijk weer helemaal bovenop staat Cheese! Laat dat kind toch rustig alles verwerken. Ik hoop maar dat ze zonder schade er weer bovenop komt!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:52

ik d8t dat ze gister zeiden op hart van nederland dat ze in den haag heeft gemeld bij een hotel en daar heb gezegt dat zij lusanne was maar alsnel wisten die mensen dat van krantenartikelen en fotos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 08:54

Echt helemaal geweldig... nou hopen dat ze goed opgevangen wordt en snel over deze kwestie heenkomt

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:07

Da's keigoed niew! OK dan!
't moest je kind maar es zijn Scheve mond

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:14

pff ik had dit niet verwacht. ik denk die ligt bij een creep in de kast, gekneveld en wat al niet meer voor leed aangedaan. Verdrietig ben echt hartstikke blij dat ze leeft.

Citaat:
Groot feest in Oldeberkoop

Uitgegeven: 28 augustus 2003 07:35
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2003 07:40

OLDEBERKOOP - 'Welkom Thuis Lusanne' staat er op de grote ereboog voor de kaasboerderij van de familie van der Gun in Oldeberkoop. Buurtbewoners hebben de boog met ballonnen, lichtjes en takjes versierd. Het bordje met daarop de tekst 'Wegens omstandigheden gesloten' ligt symbolisch onder de welkomspoort.

Alle vlaggen op de Wolvegaasterweg, de straat waar Lusanne woont, hangen uit. Daarnaast is de straat versierd met kleine vlaggetjes. Mensen praten uitbundig; de spanning valt van hun af. Dorpsbewoners reageren geëmotioneerd. "Ik sta te trillen op mijn benen", aldus een boer die donderdagochtend half zes zijn koeien alweer moet melken.

Kaas

Buurtbewoners zijn grote liefhebbers van de kaas van de kaasboerderij. "De familie van der Gun werd twee weken geleden nog Fries Kampioen nagelkaas maken", vertelt een buurvrouw. Aan het gebouw van basisschool De Tjongeling waar Lusanne zit, hangt een groot spandoek met daarop 'Hiep, hiep, hoera, Lusanne is terug'.

Volgens schooldirecteur J. Nijboer komt Lusanne woensdagnacht weer thuis. De moeder van Lusanne heeft dit woensdagavond vlak nadat ze het goede nieuws hoorde, tegen de directeur verteld: "We gaan haar halen. Ze komt terug. Je mag het iedereen vertellen", aldus Nijboer.

Brandweerauto

"Ik ben mijn vrouw in de armen gevallen toen ik dit nieuws hoorde en heb gehuild." Hij regelde meteen een brandweerauto en reed daarmee door het dorp om naar iedereen te schreeuwen 'Lusanne komt terug'.

Donderdag is voor de 168 leerlingen van de Tjongerling geen officiele schooldag. Zij krijgen allemaal gratis patat en drinken van een horecagelegenheid uit het dorp.

Slachtofferhulp komt donderdag naar sociaal cultureel centrum De Blughut om bewoners die daar behoefte aan hebben, bijstand te verlenen. Het centrum is donderdag de gehele dag geopend in verband met de thuiskomst van Lusanne.

Rust

"We moeten de familie rust gunnen om deze nachtmerrie te verwerken", zegt Hesselink, voorzitter dorpsbelang van Oldeberkoop. Hij organiseerde woensdagavond na het heugelijke nieuws direct een groot feest in het dorp. De Blughut ging voor de gelegenheid direct open. Dorpsbewoners kwamen direct op het feest af.

Ook de bloemenzaak Fleur Anne opende haar deuren. Vrij snel daarna lagen er grote bossen bloemen op het erf van de boerderij van de familie van der Gun.


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:15

kijk nou... mooi man!! Verdrietig

[img]http://www.nu.nl/img.db?196154+s(234!x170!)[/img]

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:20

Jeetje, wat fantastisch van de bevolking van Oldeberkoop dat ze zo met haar meeleven! Cool

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:13

Zo blij dat EINDELIJK zo'n verhaal eens een keer goed afloopt. Ik was bang dat we WEER nooit meer iets van dat kind zouden horen tot over een paar jaar als ze gevonden zou worden ergens in een bos onder het zand. Ik hoop dat die zak er geen rottigheid mee uitgehaald heeft.

gottegot wat zal die moeder van dat kind koppijn hebben overgehouden van die slapeloze nachten...............

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:24

Echt super dat ze weer terug is! OK dan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:29

We hoorden het ook gisteravond! Wat zullen die ouders blij zijn! Heb idd gelezen dat de politie maandagavond al contact met de ontvoerder (s) had gehad.
Ben echt benieuwd wat die kerel bezield heeft om zo'n wichtje mee te nemen....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:31

Gelukkig dat ze weer terug is!
Dat gebeurd niet vaak
Het had anders af kunnen lopen.

Ben ook wel benieuwd naar het motief van de dader en waarom hij haar heeft laten gaan...

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:10

gelukkig maar dat ze weer terug is !

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:18

Wat fijn dat zoiets eindelijk goed afloopt. Veel te vaak loopt het anders.
Al die blije mensen op de tv, werd er zelf ook wat emotioneel onder.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:33

ja echt heel blij dit te horen!ze zeggen wel dat ze gezond is alleen volgens mij gaat het psijgisch (ofzo) niet zo goed.je weet nooit wat ze allemaal met dat meisje gedaan hebben in dat weekje.ik hoop dat ze er later niet zo veel last van zult hebben.ik ben wel blij hoor dat ze weer terug is!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:56

Gelukkig...echt een opluchting toen ik het hoorde gisteravond. Oldeberkoop is hier pakweg een kwartiertje vandaan, had er niet aan moeten denken dat het weer een mafkees is richting Dutroux achtig. En dat ze zo ver weg is teruggevonden, nou ja gekomen! Vraag me heel erg af wat ze 'r hebben aangedaan, of misschien ook wel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:16

godzijdank! ik moest overdag weleens ineens denken van "Jeetje, waar zou dat meisje nu zijn? Wat zou zij doen/zouden zij met haar doen? Zou ze nog leven?"

Gelukkig een happy end!