Dilemma.. (LANG!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:12

Esme_27 schreef:
ik heb echt helemaal niks aan mezelf. Maar dat wist ik al, ik kom mezelf wel vaker tegen natuurlijk. Dat is ook een reden om mezelf nou eens op sleeptouw te nemen de wereld rond, en een paar belangrijke dingen over mezelf ontdekken.

Dingen aan jezelf ontdekken, heel verstandig!
Maar dat je niks aan jezelf hebt....
DAT is onzin, een ook dat ga je ontdekken!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 13:48

ik hoop het Paula..
Op dit moment heb ik iig echt niks aan mezelf. Zit mezelf alleen maar dwars en voel me soms net een gespleten persoonlijkheid. Word heel erg moe van mezelf hahahaha

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:57

Esme....

Om te beginnen moet je jezelf weer heeeeeel leuk gaan vinden.
Dus we beginnen met strafregels:

schrijf zo vaak als nodig is:
"ik ben zo leuk, als ik mezelf niet was zou ik op zijn minst een goede vriendin van mij willen zijn".

Als je weer zover bent dat je dat gelooft, dan is het weer oke met je eigenwaarde. Daarna kun je dan de rest van de probleempjes aanpakken!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:01

Dank je Anya.. ik weet dat je gelijk hebt..

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:59

Ik ben het wel met Anya eens, maar toch, door weg te gaan (alleen) denk ik dat je jezelf heel goed kan leren kennen en er achter kunt komen wat je nu wel wilt ipv niets... daar word je een stuk vrolijker van Lachen

Ik begrijp dat je je paardje niet wilt verkopen (wat ik ook niet zou willen) dus als je dat echt vind moet je dat niet doen.
Ik heb ook soms hele tegenstrijdige dingen in mijn hoofd... wil de hele wereld nog zien en dat kan niet in twee weken, maar paarden en zeker Nacino is niet weg te denken. Daar moet ik een middenweg in vinden en dat kan moeilijk zijn maar niet onmogelijk.

Misschien moet je een half jaartje gaan, en daar een beetje working backpacker worden, of working student op een ranch en na een weekje weer verder reizen.
Wees creatief maar ga je droom wel proberen te verwezelijken zou ik zeggen!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:05

het risico is wel dat je jezelf te goed leert kennen op een moment dat je er niet te gek veel mee kunt doen. Back packen is niet iets om licht over te denken. je moet zeer sterk in je schoenen staan, heimwee aan kunnen, maar ook de problemen die je zo dagelijks tegenkomt. En dat terwijl je eigenlijk een groot deel van je bestaande problemen mee op reis neemt. Die gaan niet weg, die komen met een beetje pech vergroot terug. En op dat moment heb je alleen jezelf om op terug te vallen. Dat kan goed uitpakken: als je sterker door je crisis komt. Het kan ook verkeerd uitpakken: de crisis is te groot en je vlucht ervoor weg. Kortom: ik denk dat je je droom zeker niet moet laten gaan, maar eerst genoeg innerlijke kracht moet hebben om het aan te kunnen (met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid).

En Esme... Het klinkt ouwewijferig....
maar je bent pas 21. Je hebt nog jaren de tijd om een droom te verwezenlijken. Je hebt ook nog jaren de tijd om te sparen voor zo'n droom en tegelijk te sparen voor een plek voor je paarden (als je ze dan wilt houden).

Echt je hebt alle tijd. Dromen lopen niet weg, maar zijn iets om je op de been te houden. Ik heb er tot mijn 38e over gedaan voor ik eindelijk het paard van mijn dromen kon kopen (uberhaupt een paard kon kopen). Het voordeel is: ik wist toen redelijk zeker waar ik aan begon EN ik kon het allemaal betalen.

Wat je ook doet... Ik wens je veel wijsheid toe. Niemand kan je vertellen wat je moet doen. De enige die dat echt kan ben jezelf. Dus luister naar je hart. Er bestaat nl. niet zoiets als rationele besluitvorming. Het is altijd je gevoel dat de doorslag geeft.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:11

Moeilijk dilemma, maar mijn eerste reactie is toch: Ga voor die reis! Als je nu de kans hebt, zou ik het zeker niet laten, lijkt me een geweldige ervaring waarbij je jezelf (zoals al eerder gezegd) ook beter leert kennen en er waarschijnlijk achter komt wat je nu eigenlijk echt wilt.
Wat betreft financiering kan ik weinig zinnigs zeggen ben ik bang. Als ik dit zo lees zou ik iig het veulen verkopen, en Nuala uitlenen aan een fokkerij lijkt me, mits er hele duidelijke afspraken zijn, ook geen slecht idee.
Succes met je keuze, wat dat ook mag worden...