Zijn hier hamsterfokkers/kenners? *spoed*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Zijn hier hamsterfokkers/kenners? *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:18

Het is misschien een beetje een domme vraag maar ik maak me zorgen over mijn 'nieuwe' hamster.
Ik heb haar 12 dagen geleden zwanger gekocht, toen had ze al een behoorlijke buik naar mijn idee. Ik had dus echt het idee dat de jongen de week daarop wel zouden komen. Nu, na 12 dagen, heeft ze echter nog steeds geen jongen, maar wel een gigantische, dikke, ballonbuik.
Ik maak me een beetje zorgen omdat hamster vaak maar 16 dagen drachtig zijn, vanaf de dekking geteld. Nu heb ik haar dus al 12 dagen, dus ze had min. 4 dagen ervoor gedekt moeten worden. Toen ik haar dus kocht had ze al een behoorlijke buik, terwijl je vaak pas na 8/10 dagen de buik toeneemt. Verward
Ik heb wel vaker een nestje gehad maar deze had nooit zo'n keiharde buik, en die had toen ook nog ruim 10 jongen gekregen, wat vrij veel is voor een hamster (normaal 6 tot 8).
Wat moet ik nu doen?? Wachten tot ik haar 16 dagen heb, in de hoop dat de jongen nog zullen komen (misschien was ze wel gewoon te dik toen ik haar kocht?) of met har naar de DA gaan omdat de bevalling misschien gewoon niet op gang kan komen? Ik heb wel in boekjes gelezen dat de bevalling soms helemaal niet op gang komt en de hamnster dus met een dikke ballonbuik blijft zitten. Als dat zo is dan moet je naar de DA met alle gevolgen van dien.. Verdrietig
Wat zouden jullie doen?? En zijn hier misschien mensen met tips?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. een hamster is immers ook een dier.


Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:29

uhh...naar de dierenarts gaan !!
misschien is er wel iets goed mis ......je weet maar nooit

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:33

Ze wacht net zolang tot ze zelf weet dat ze zover is.
En als er na 16 dagen nog niks is, dan zou je altijd even naar de DA kunnen gaan.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 18:47

Ohja, ze doet nog niet heel gek ofzo. Ze rent vrolijk in het rad rond en doet verder ook niet spastisch of druk..
Wel heeft ze al genesteld, nu het het echt net een vogelnestje Haha!
Maar voor de rest doet ze dus niet 'raar'.
Verder heeft ze het voer overal neer gelegd, behalve in het voerbakje Tong uitsteken
Ze krijgt extra krachtvoer, groenvoer, eiwitten (dmv yoghurt en puppybrokjes) en vitaminedruppels in het water (1 druppel maar).

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 14:44

Vanochtend zijn de jongen dan eindelijk geboren.. ik was al bang dat er iets mis zou zijn. Het zijn er 9, ik heb net geteld. Het zijn er minder dan ik verwacht had, want ze had een gigantische buik. Het kan natuulijk zijn dat ze er een paar opgegeten heeft (kannibalisme Verward) omdat deze ziek, zwak of al dood waren. Ik hoop natuurlijk dat dat niet het geval was Haha!
Zodra ik me digi heb zal ik wel wat foto maken.. maar deze wordt pas per 1 september opgestuurd. Verdrietig

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:59

nou, gefeliciteerd dan maar!
Ik wilde net gaan posten dat je nog even moest wachten met naar de DA gaan (Een hamster overleeft redelijk vaak de narcose van een operatie of onderzoek niet)
Maar het is allemaal goed gekomen! Als er idd een paar ziek, zwak of dood waren is het maar beter dat ze die opgegeten heeft, anders had jij ze op moeten ruimen en dan had je een hamster met liefdesverdriet gehad!
nogmaals feliteerd!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 17:01

Ik ben idd blij dat ik ze niet op hoefde te ruimen Haha!
Ik kan ook nooit weten of ze daadwerkelijk een (paar) hammie(s) op gegeten heeft want ik heb er tot nu toe nog steeds 9.. van de 9 die ik geteld heb Haha!

Vanillia

Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:12

gefeliciteerd hoor!! Lachen

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:28

Had jij niet dat topic geplaatst over dat je die kleine hamsterjes aanbood?
Maar iig heel erg gefeliciteerd met die negen kleintjes!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 22:37

Ja, dat was ik
Nu zijn ze er éindelijk.. allemaal gezond en wel Haha!

Bedankt voor de leuke reacties!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:48

Heel mss heb ik dan wel interesse,maar ik wil er nog even over nadenken Lachen

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 15:13

Is goed hoor.. je hebt nog ruim 4/5 weken de tijd Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, agesus, Annemiekev, Boheme, cariena1, colinneke, ComscoreBot, Duhelo, GrapeshotBot, grizzlybear, hagelslag, Karma_k, Keizerinnnn, linoleum, ontherun, Petunia27, Pien63, Rupser, s1993, Sabine, sassefras, Summerfly, wiifke, xAlice en 44 bezoekers