Hij gaat de strijd verliezen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Hij gaat de strijd verliezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:17

Mijn sterkte vader, de man die ondanks alle slechte prognoses nog zo van het leven genoot. En die zijn leven leeft tegen de verwachtingen van de artsen in.

Zijn ouders, afgelopen 5 jaar zijn 4 zusters... allemaal heeft hij ze op veel te jonge leeftijd moeten verliezen aan deze slopende kl*te ziekte.
Anderhalf jaar geleden hoorden we dat mijn vader het ook had, nog geen half jaar na het verliezen van zijn zusje.
Mijn vader heeft slokdarm/maagkanker, de prognose was niet goed, het was een agressieve vorm. Maar mijn vader wilde zich toch laten opereren en er werd meteen met chemo gestart.
Eenmaal op de OK werd mijn vader direct weer dichtgemaakt... ze vonden tijdens de OK meer uitzaaiingen en er was niets meer te doen.

Mijn vader kwam bij, ik en mijn moeder wisten het al... hij nog niet ;(
"Gaat goed hè?" Zei hij toen hij bijkwam... het voel hem niet eens op dat er niets gedaan was en dat hij geen pijpje in zijn luchtpijp had. De chirurg is het toen komen vertellen.
Het was een klap, maar mijn vader negeerde het.
Vakantie, vissen bij zijn vakantiehuisje, werken bij zijn eigen bouwbedrijf... ondanks dat het eigenlijk niet meer kon, deed mijn vader het gewoon.

Rond deze tijd overleed mijn merrie en ook ging United, het paard wat ik van mijn vader heb gekregen, bijna aan een koliekoperatie onderdoor.
Ondanks al zijn zorgen en pijn was hij er voor mij, hij is er altijd voor mij en iedereen geweest.

Al die tijd heeft hij het volgehouden ondanks alle chemo's, bloedvergiftigingen, het niet meer kunnen eten door de tumoren en het afvallen van 50kg.
Hij bleef doen waar hij zin in had.
Toch weer chemo's krijgen terwijl het eigenlijk in het stadium waar hij in zat niet meer mogelijk was voor zijn lichaam. Maar hij doorstond ze en bleef vrolijk en positief.

Mijn man en ik zijn 16-10-2010 getrouwt, omdat ik wilde dat mijn vader erbij was. Wat een heerlijke dag was het... zo mooi, maar toch ook vol verdriet.
Samen vorige maand nog even lekker naar centerparcs geweest, mijn vader stond erop dat we erheen gingen. Nog even lekker samen genieten...

Hij gaat nu snel achteruit, eten gaat bijna niet meer, alleen nutridrink blijft er soms in. De tumoren nemen alles over... zijn maag, darmen, ws ook lever en bloed.
Gister hebben we van de oncoloog gehoord dat het nu echt het einde is.
Misschien nog 1 chemo, maar dan is het wel klaar.
De oncoloog gaf aan dat het haar ook erg pijn deed om dit te vertellen, omdat ze wist dat mijn vader dit niet wil horen in al zijn levenslust en positiviteit. Wij ook niet... voor mijn gevoel was hij onstervelijk.

Nu gaan we een moeilijke tijd tegemoet, maar wel een tijd dat we zo veel mogelijk van elkaar gaan genieten. Elk moment is er een.
Voor mijn moeder is het ook zo zwaar, en het verdriet van pa... maar ook alles rondom het bedrijf en haar eigen hart probleem. Maar ook zij slaat zich overal doorheen.
Zelf weet ik even niet goe het gaat, huilen gaat moeilijk, heb ik altijd al gehad.
Alle tegenslagen van de afgelopen jaren stapelen zich nu wel op. Ik voel me leeg...uitgeput...
Ik sta er meestal om bekend dat ik me makkelijk red in moeilijke situaties, dat ik sterk ben... maar zo voel ik me nu niet. :n
Ook onbegrip dat mijn vader, ondanks het nieuws gister, zelf nu nog zo positief op de bank zat. Hij zat te vertellen dat hij alles met de oncoloog had geregeld betreft zijn overlijden. Zo rustig en kalm, onbegrijpelijk. Zelfs nu is hij nog een rots in de branding :(:)

Bedankt voor het lezen... ik had even een plek nodig om het van me af te schrijven.

HeleneDas

Re: Hij gaat de strijd verliezen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:19

Heel veel sterkte! Het is zo'n rot ziekte!
Veel liefs & hopelijk nog een mooie tijd, wat een sterke vader & gezin!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:20

Wat verschrikkelijk.. en wat mooi geschreven. Heel veel sterkte in de komende moeilijke periode.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Ik weet helemaal niets te zeggen.
Er zijn ook geen woorden voor denk ik.
Heeeeel erg veel sterkte voor jou en je hele familie en ten eerste ook voor je dappere vader.

Caresse07

Wil je heel veel sterkte wensen!
Weet wat je door moet maken helaas.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:21

Jeetje, wat een heftig verhaal. Ik wens jullie veel sterkte toe.
En je hoeft echt niet altijd sterk te blijven, een mens kan ook maar zoveel hebben he.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:21

Wat een verhaal, heel veel sterkte, blijf genieten van iedere minuut die je nog samen hebt!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:22

Jeetje zeg, wat naar. Lijkt me vreselijk om aan de zijlijn te staan en niks aan deze rotziekte te kunnen doen. Ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe. Geniet nog even van elkaar en koester het mooie, in die herinneringen zul je later nog veel kracht vinden.
Y;(

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:23

Wat erg, ik weet helemaal niet wat zeggen, klinkt allemaal zo banaal..

Kan je alleen errug veel sterkte wensen, en je vertellen wat een moedige man je papa is, maar dat wist je zelf ook al wel denk ik =)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:23

Vreselijk zeg..
Je lijkt me een hele sterke meid, heel veel sterkte de komende tijd. Geniet nog van de mooie momenten samen. :(:)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:24

heel veel sterkte en inderdaad wta marijkedam zegt je hoeft niet altijd sterk te blijven iedereen heeft een grens.
heel veel sterkte nogmaals

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:25

bedankt allemaal voor de lieve woorden :)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:26

Wat erg dat dit je vader moet overkomen, hij is nog zo vol met levenslust, de mooiste bloemen
worden altijd als eerste geplukt.
Lijkt me zo verdomd moeilijk, het is nu echt wachten op het moment dat het niet meer gaat.
Wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:26

jeetje wat een verhaal...ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe de komende tijd.
probeer nog zoveel mogelijk te genieten van de tijd die jullie nog hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:28

wat is jouw vader een sterke man,ongelovelijk..............

en wat is dit zwaar voor jullie als familie,het is heel logisch dat je zelf niet altijd sterk kan blijven

ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:30

Heel veel sterkte voor jou en je familie, Ik weet wat je zo'n beetje doormaakt.
Ben mijn moeder afgelopen oct: veloren aan slokdarmkanker, het is een echte sluip moordenaar.
Fijn dat jullie er ook nog lekker tussenuit zijn geweest, helaas hebben wij die tijd niet meer gekregen nogmaals heel veel sterkte.
Mocht je vragen hebben, mij PB box staat open.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:31

Pff ik zit hiet met tranen in mijn ogen jou verhaal te lezen.
Jullie gaan een bijzondere tijd tegemoet.

Heel veel kracht toegwenst!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:31

Wat een rotperiode hebben jullie gehad, zeg! Kanker is en blijft een enorm slopende ziekte. Wat vreselijk dat jullie er al zo veel familie aan verloren zijn en dat het binnenkort nog erger wordt...
Ik wil jou en je familie (en je vader uiteraard) veel sterkte wensen de komende tijd. Wat knap dat je vader zo goed eronder blijft. De positiviteit van je vader herken ik wel, mijn vader doet dat ook steeds, ondanks dat het einde in zich is. Het is toch een gevoel van vechten dat ze niet willen laten gaan, denk ik. Geniet van de tijd die je nu nog hebt samen, ook al is dat lastig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:33

Heel veel sterkte en kracht toegewenst in deze vreselijke tijd.
Probeer toch nog mooie momenten te genieten met elkaar.
Al is het maar van het zonnetje.

Hele dikke knuffel :(:)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:34

Ik wil je heeel veel kracht en sterkte wensen de komende tijd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:38

Jee wat erg. Je vader hoort altijd de sterke man te blijven die hij was toen je klein was.

Heel veel sterkte.

femmigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:39

Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze vreselijk moeilijke tijd..
Wij weten sinds een paar weken dat ons pap slokdarmkanker heeft. Hij is net gestart met de chemo en bestralingen... daarna volgt de operatie.. Als ik je verhaal zo lees vrees ik voor de komende tijd..
Heel veel kracht gewenst en er voor iemand zijn is af en toe ook aan je zelf denken... hoe moeilijk dat ook is..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:40

Wat een verhaal zeg..
Ik wens jou en je familie heel erg veel sterkte!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:44

Wat is jouw vader een ongelooflijke levensgenieter!! Wat een sterke man!!! Ik zit al een aantal minuten achter mijn computer na te denken over wat ik je zou kunnen zeggen. Helaas ben ik leeg.... Heel veel sterkte voor jullie!!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:49

Ik heb respect hoe jouw vader vanaf het begin en zelfs nu nog zoveel positiviteit en levenskracht uitstraalt, hij probeert echt van het leven te genieten. Probeer nu samen nog maar fijn te genieten voor de tijd die jullie nog gegeven is. Heel veel sterkte met het dragen van deze moeilijk last.