Verena 2 keer een voeding overgeslagen!?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Verena 2 keer een voeding overgeslagen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 10:09

Gistermiddag waren Verena en ik naar de menclubdag. Heel gezellig, maar verena werd vrij lang wakkergehouden (wat een lieve baby Lovers ) Om 12:30 had ze thuis de laatste voeding. Normaal is de volgende zo rond 15:30, maar nou sliep ze door tot 18:15!!! Verward Gisteravond moesten wij BBQ'en (ook van de menvereniging) en mijn ouders pasten op. Rond 10 uur wil verena de laatste voeding voor de nacht. Dus wij netjes om 22:00 thuis. Slaapt dat gekke wicht door tot 01:30. Alweer een voeding overgeslagen!?! Verward

'k had me gisteravond maar afgekolfd, had stuwing in 1 borst, en madam bleef dus maar slapen. In 10 minuten 150cc!!! Dat loopt dus echt super! *LOL*

'k Zou eigenlijk liever zien dat ze 's nachts een voeding overslaat ipv overdag, maar ja, je kunt niet alles hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:33

Super toch!! Tja van tijden hebben baby's geen kaas gegeten dus dat moet je maar voor lief nemen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:46

Heb je een schema of is het meer feeding on demand?
Dan maakt het toch niet uit, je zal d'r gerust horen als ze honger krijgt! Lachen

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:16

Ik denk dat ze zo moe was en door het lange wakker blijvn uit haar ritme is geraakt. Ik probeer het meestal zo in te plannen dat ik na een drukke dag een of twee regelmatige dagen heb waarin ik thuis blijf, en dat werkt bij mijn kind goed
Aan de andere kant begint het wel met doorslapen door minder behoefte aan eten. Jurrian wilde eerst om half 4 etn en dat werd half 3, half 2, 5 uur Verward en daarna sliep hij door (met 5 1/2 week) Zo hoort dat he Knipoog

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:16

Idd wat pauline al aangeeft.
Probeer haar anders overdag eens op de 4 uur te krijgen[dus om de 4 uur voeden]dan heb je kans dat ze 'snachts eerder gaat doorslapen

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:18

als je haar gewoon voedt als ze komt, kan het niet misgaan en slaapt ze ook snachts steeds langer

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:29

Dat is wel zo Samsam, maar kinderen hebben behoefte aan een bepaalde regelmaat, ook bij voeden op verzoek, wat ik ook deed. Als e dat ritme verstoort, moet zich dat even herstellen. Geeft niet, maar zow erkt het bij grote mensen toch ook?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:33

Ik heb Sanne 1,5 jaar de borst on demand gegeven tot volle tevredenheid van Sanne en mij. De kraamverzorgster vond het maar niks, maar ik vond dat mijn kindje zelf mocht bepalen wanneer ze wilde eten

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:47

Wauw, 1,5 jaar! Bij mij was het na 6 maanden opeens leeg, naja, en na wat stress en ziekte. Ik vind dat wel knap zeg
Maar ik voedde ook op verzoek en dat ging uiteindelijk toch redelijk om de 4 uur, dat wilde hij zelf.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:49

Pauline schreef:
Dat is wel zo Samsam, maar kinderen hebben behoefte aan een bepaalde regelmaat, ook bij voeden op verzoek, wat ik ook deed. Als e dat ritme verstoort, moet zich dat even herstellen. Geeft niet, maar zow erkt het bij grote mensen toch ook?


Mijn ervaring is dat dat ritme zichzelf weer hersteld!

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:16

gijsenkim schreef:
Ik heb Sanne 1,5 jaar de borst on demand gegeven tot volle tevredenheid van Sanne en mij. De kraamverzorgster vond het maar niks, maar ik vond dat mijn kindje zelf mocht bepalen wanneer ze wilde eten

Toch lekker knus voor zo 'n kindje lijkt me. Lachen
Maar ze heeft dan al tandjes he? Dat doet toch pijn of niet?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:15

Ymkje"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ik heb Sanne 1,5 jaar de borst on demand gegeven tot volle tevredenheid van Sanne en mij. De kraamverzorgster vond het maar niks, maar ik vond dat mijn kindje zelf mocht bepalen wanneer ze wilde eten

Toch lekker knus voor zo 'n kindje lijkt me. Lachen
Maar ze heeft dan al tandjes he? Dat doet toch pijn of niet?
[/quote]

nee hoor, dat gaat automatisch goed, zou idd geen prettig gevoel zijn denk ik

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 23:06

't is bij eenmalig gebleven, hoewel ze nu ook alweer een uurtje "overtijd" is. Overdag komen de voedingen meestal om de 4 uur, en 's avonds voor het slapen iets vaker.
Ik hoop het sowieso een half jaar vol te kunnen houden, en daarna langzaam af te bouwen.
Ik voed dus op verzoek, de eerste 2 weken maakte ik haar wakker als ze de 4 uur voorbijsliep (behalve 's nachts), maar het bleek dat ze dan ook maar heel weinig dronk (sliep nog half) dus laat ik haar nu gewoon slapen.

Vandaag voor het eerst op het C-buro geweest. Ze weegt nu 4775 gram (1100 gram gegroeit in 4 weken!!!), lengte 56cm (+4cm) en hoofdomtrek 36.7 (+2.7cm). Gaat dus prima.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:08

Leuk om te horen dat het zo goed gaat.
Jammer dat je zoiets niet kunt sturen he. ( dat doorslapen) Heb het ook wel een geprobeerd, maar helaas.....