overleden aan overdosis....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:40

Okkie1 vertelde het me gister op msn.
Ben er echt wel van geschrokken...

Natuurlijk erg voor dat meisje maar van de andere kant zelf schuld ja.

Jullie zeggen nu wel allemaal, meisje was pas 15 enz. enz.
Maar ga eens in een willekeurige discotheek kijken...
Staan heel veel mensen van 14/15 jaar...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:46

nou ik proef in een breezer alleen maar alcohol en dus echt geen 7up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 13:08

Inderdaad wat feetje zegt, de jeugd in het uitgaansleven wordt steeds jonger. Ik geef toe dat ik ook al op hele jonge leeftijd uitging en naar hardcore-feesten ging/ga. En ik heb echt geen slechte moeder hoor!!

En het zijn heus geen "enge" of "gevaarlijke" feesten, dat maken sommige mensen er naar. Ik heb me op elk feest waar ik ben geweest, vreselijk geamuseerd. Ik geloof niet dat er in een discotheek of op een ander feest nooit iemand omvalt van de alcohol. Natuurlijk hoor je minder van dodelijke gevallen. Maar die zullen er heus wel zijn.

SP, ik weet precies wat het aanricht, ben er min of meer mee opgegroeid, dus ik zal er NOOOOIT aan beginnen. Mijn vrienden die wel gebruiken respecteren me daarom veel meer dan dat ze me "stoer" vinden als ik wel gebruikte.

Alcohol doe ik ook voorzichtig mee. In spanje heb ik wel gedronken maar dat is dan echt een uitzondering. Alcohol is ook een harddrugs maar zoals Tyrza zegt, geaccepteerd door de maatschappij.

Ik denk dat haar tijd gewoon is gekomen. Dat je er niet veel aan had kunnen doen. Hoe vaak ze wel niet heeft moeten horen dat ze moest nadenken over de drugs en zichzelf. Ik hoop dat het niet voor niks is geweest en ze in ieder geval echt een voorbeeld is voor iedereen en niet alleen nu maar ook over een jaar en de jaren daarna...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:11

Ik denk toch dat je als ouder niet alles kunt voorkomen, ook niet als je dochter naar zo'n feest gaat. Ontzetten uit de ouderlijke macht enz. lijkt me dus wat overdereven, ik denk dat deze mensen veel verdriet hebben en zich vanalles verwijten.
Hetzelfde als sommigen gaan roken gebeurt met pillen: het is stoer en spannend en "cool", en mensen die daar gevoelig voor zijn gaan daarin mee. En het besef dat het niet goed is komt dan soms te laat.....
Ik hoop dat je je vrienden kunt steunen en tja, niet aan beginnen lijkt me het beste Its cool to be clear...seven up Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:07

Ik was 18 toen ik voor het eerst naar Amsterdam ging, toen hadden mijn ouders zoiets van vertrouwen haar.
Ze is nu oud genoeg.

Maar ik vind 15 wel verschrikkelijk jong, misschien is dit een harde les voor al die onzekere pubers.

Ik heb altijd dikke lol gehad op feesten zonder die troep.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:46

Ik zag het gister op het nieuws. Ik schrok eerlijk gezegd behoorlijk, want wat moet een meid van 15 met xtc?
Ik was vijf jaar (bijna 6 alweer) vast veels te braaf, maar het zou niet in me opgekomen zijn. Ik hoop maar dat een heleboel mensen nu met hun tengels van pillen etc afblijven, voordat het nog een keer te laat is...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:57

Erg zijn zulke dingen. Ze is zeker te jong om daar te zijn en vrienden horen iemand voor zulke dingen niet door te sturen.
Een vriend van me was trouwens die avond DJ in de Peppermill.
Net als Adriana kan ik me enorm goed vermaken zonder die troep en ook zonder dat spul kan je het tot vroeg in de ochtend volhouden.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:59

chantal1 schreef:
Een vriend van me was trouwens die avond DJ in de Peppermill.


Wie was dat dan als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:02

Iemand van 15 hoort om 11 uur binnen te zijn.
Of ben ik nu te ouderwets.
Iemand van die leeftijd hoort naar mijn mening nog niet midden in de nacht op straat.
In een disco waar volop drank te verkrijgen is.

En in veel landen is bv alcohol pas te verkrijgen vanaf de 21
Dat lijkt me hier ook al een goede.

En drugs moet ook veel harden aangepakt worden en niet alles maar gedogen.

En ouders moeten weer eens gaan opvoeden.
Want ik krijg het idee dat dat de laatste jaren wat vergeten word.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:07

ik zit in het onderwijs, op een ROC en weet heel goed dat er van een klas met 30 leerlingen er 2 een paar "normale" ouders hebben, de mensen die het kind ook hebben verwekt en op de wereld gezet, zeg maar.

Maar voor een kind van 15 moet wel een meerderjarige verantwoordelijk zijn, is het geen ouder, dan wel een voogd o.i.d. en de taak van zo iemand is in mijn ogen het kind te behoeden voor dit soort dingen.

Het is met drank, pillen, en andere zooi al zo erg, dat er op de afdeling op de school waar ik werk op maandag al geen les meer wordt gegeven, want er zit toch geen kind meer in de lesbankjes en als ze er zitten, zijn ze nog half dronken, stoned of wat dan ook!

Het uigaansleven begint ook al op woensdagavond, dus de dagen daarna mag je eigenlijk al niet teveel eisen meer stellen. Als ik een keertje na 3 uur 's middags ingeroosterd ben, hoef ik ook maar een handjevol leerlingen te verwachten, de rest moet "werken", "uitrusten", sporten of zich opmaken voor het uitgaan.........

Wat is er nu belangrijker in het leven?????????

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:00

runningkawa schreef:
Iemand van 15 hoort om 11 uur binnen te zijn.
Of ben ik nu te ouderwets.


Heel ouderwets. Haha! Knipoog
Ik mag een avond uit per week.
En dan word ik om1 uur opgehaald, gaan we met de fiets moeten we om half 2/2uur thuis zijn.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:23

Ik hoorde het op de radio. Het eerste dat ik me afvroeg is wat zo'n jong meisje op zo'n party te zoeken heeft. Ze hoort daar niet eens binnen te kunnen komen...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:28

Nou ik woon er (in verhouding) praktisch naast en had het nog niet gehoord.
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap het beleid van de Pep dan dus ook niet. Idd, wat moet zo'n kind op zo'n feest (sorry Okkie). Daar komt dus narigheid van.
Wat dat betreft is het in duitsland veel beter geregeld. Daar worden op bepaalde tijden (afhankelijk van de leeftijd) mensen de deur uit geveegd. En dat gebeurt heel nauwkeurig en volgens de duitse wetgeving.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:31

Linda250 schreef:
Ik hoorde het op de radio. Het eerste dat ik me afvroeg is wat zo'n jong meisje op zo'n party te zoeken heeft. Ze hoort daar niet eens binnen te kunnen komen...


OK dan!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:38

Toen ik 15 was liep ik op Mysteryland wel onder begeleiding van een dj Schijnheilig.
Ik had het nooit in mijn hoofd gehaald om een pilletje te slikken hoor toen ik 15 was, trouwens dat was er toen ook nog niet zoals het er nu is.

tegenwoordig lopen 8 van de 10 mensen op xtc, coke etc op een feest. Drugs word meer gebruikt als we denken.

Ik heb in het verleden ook weleens drugs gebruikt op een feest, ik moet er nu niet meer aan denken en zou nu niet eens een pil meer durfen te nemen.
Je hebt bij smartshops van die testen waar je mee kan kijken of er 'troep' in zit, op feesten kan je ook je pillen laten testen.
Trouwens de combinatie drugd/alcohol is ook erg slecht.

Voor de famillie is het onwijs sneu.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:51

Kom eens in een gewone kroeg, standaard cafe. Je schrikt van de leeftijd van de mensen die je daar ziet en vraagt je echt af hoe ze binnen zijn gekomen Verward Heeft de beveiliging geen echte functie meer dan? Oke, ik weet dat het heel moeilijk is om leeftijden te schatten tegenwoordig, maar kom op zeg! Je ziet het verschil toch nog wel tussen iemand van 12 (!!!!) en 17?
En ben het er ook wel mee eens, dat mensen steeds vroeger aan de alcohol/drugs/sigaretten gaan. Ik moet niet aan drugs en sigaretten denken echt niet!
Aan alcohol tot voor kort niet, ik vind het allemaal zo goor! Op 1 drankje na, wodka-redbull (ook rotzooi, maar wel lekker Knipoog ) Maar daar drink ik dan ook echt niet meer van dan 1 รก 2 glazen op een avond. En dan ook niet iedere avond.

Ik vind het iig erg snielig voor de familie en omstanders van dat meisje. Ze komt hier trouwens uit de buurt, ik zit binnen 5 minuten in Belfeld, misschien kende ik haar ook wel... Raar idee

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:05

Lovely schreef:
Het is een triest verhaal, erg dat een feestje iemand het leven moet kosten op deze manier. Vroeger, in mijn tijd, moesten wij bijna verplicht boeken lezen als "het verrotte leven van Floortje Bloem" en dergelijke titels. Bij ons op school werd daar ook over gepraat inhoudelijk. Dat heeft er toch aan mee geholpen dat drugs een slecht imago kregen, tegen het angstwekkende aan. Maar volgens mij gaat de jeugd van tegenwoordig niet meer naar school ofzo, hebben geen ouders, kennen geen regels, lezen de verkeerde bladen en ga zo maar door. 15 jaar dat is 3e klas middelbare school, dat is toch helemaal niks?


Superboek! Floortje Bloem, ik heb hem vorige week in de nacht voor mijn operatie in het ziekenhuis helemaal uitgelezen Haha! OK dan!

Ik heb in mijn kleuterjaren al een hoop slechte dingen gezien door mijn ex-drugsverslaafde tante. Daar heb ik zoveel van meegekregen dat ik er nooit aan gedacht heb om ooit eens drugs uit te proberen. Ik ben daar totaal niet rouwig om, laat mij maar lekker zonder invloed zijn.

Ik kan me als ik heel eerlijk moet zijn ook niet druk maken om dit meisje dat eraan overleden is, ze nam toch zelf dat risico? Keihard van mijn kant, maar eigen schuld dikke bult.

Oh en ik liep ook al in de stad toen ik 15 was, maar ik was dan wel een stuk verstandiger dan de gemiddelde 15-jarige.

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:13

Wel erg voor de familie van het meisje. En als je die rotzooi gebruikt vind ik wel dat je moet weten wat je gebruikt en daar ligt het probleem. Ze kopen het van wild vreemde mensen en vertrouwen er maar op dat erin zit wat hen verteld wordt of ze vragen het niet eens en gaan ze er zomaar vanuit. En gebruiken het net zomakkelijk als een biertje. Begrijp me goed ik ben er echt niet voor hoor

Maar dat vind ik wel raar Scheve mond

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 23:07

Mikkie schreef:
Nou ik woon er (in verhouding) praktisch naast en had het nog niet gehoord.
Sorry dat ik het zeg, maar ik snap het beleid van de Pep dan dus ook niet. Idd, wat moet zo'n kind op zo'n feest (sorry Okkie). Daar komt dus narigheid van.
Wat dat betreft is het in duitsland veel beter geregeld. Daar worden op bepaalde tijden (afhankelijk van de leeftijd) mensen de deur uit geveegd. En dat gebeurt heel nauwkeurig en volgens de duitse wetgeving.


Er word niet door de normale uitsmeiters van daar gecontroleerd he. Die staan bij een eerste poort, dan worden meiden en jongens gesplitst die worden gefouilleerd, overal. Daarna ga je door waar ze leeftijd controleren (best streng omdat dat o.a door een politiekorps wordt gedaan allemaal) en daarna moet je je kaartje geven en mag je naar binnen. Op het terrein indoor en outdoor lopen ook politie en recherche rond het personeel van de peppermill doet vrij weinig, dus ik denk niet dat je die verwijten kan stellen. En op partys in Duitsland gaat het er ongeveer hetzelfde aan toe. Dit geeft misschien een beetje een idee wat de beveiliging is:

Afbeelding

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:15

ik vin t te erg voor woorden.. Dan te bedenken dat ik genoeg (VEELSTEVEEL) mensen ken die t ook doen....helemaal eng word ik ervan!!gadverredamme t idee dat er daar n bekende van mij had gelegen, ik was helemaal gaan trippen.. Ben zoiezo al anti-drugs maar door zulke verhalen word het dus alleen maar erger.. Ik verafschuw het... ROTZOOI!! ik was gister op mysteryland en dan zie je daar weer van die grote ogen rondlopen en dan heb ik toch wel even zoiets van... jezus heb je weer zo'n hersenloos iemand die niet na kan denken of te zwak is om t einde van de avond op eigen krachten te halen, ik vind die mensen zo laag!! Alleen al met het doen doen ze zoooooo veel mensen pijn, kan je na gaan als ze er ook nog eens dood aan gaan..

wat erg voor die ouders dat ze hun kind verloren hebben terwijl het helemaal niet had gehoeven..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:26

Idd, ik vind het ook zo sneu, mensen denken dat ze kunnen vliegen en springen van een dranghek af naar beneden, shirt helemaal onder het bloed en dan maar weer vrolijk verder lopen als een zombie.

Ik vond het zeer indrukwekkend op mijn eerste feest dat mensen helemaal uitgetripped tegen de wand aan lagen te rotten.
Niet een stuk of 5 maar wel 20!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:05

crisis, een 15 jarige met inhoud van ongeveer 7.5 pillen in d'r mik?!?!!? jammer dat sommige mensen geen maat kunnen houden.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 03:34

Het is idd een vreselijke gebeurtenis maar ik denk dat je de ouders niet de schuld in de schoenen kunt schuiven onder het mom van gebrek aan opvoeding.

Als ik naar mijzelf kijk dan kan ik met een gerust hart zeggen dat ik een bijzonder strenge opvoeding heb gehad maar zogauw ik de hoek om was deed ik alles wat mij was verboden.
Zelfs heel gevaarlijke dingen om te proberen wat het was . De vader van m'n vriend was huisarts en als ie niet thuis was dan pikten we 'uppers' uit z'n medicijnkast (hij had de sleutel wel verstopt maar die hadden we zo gevonden). LEVENSGEVAARLIJK!!!!

Als ik een kind gehad zou hebben die ook zoiets flikte dan liep hij/zij geheid met bloemkooloren rond.

Des te groter is het respect voor m'n ouders geworden dat ze toch nog zoveel geduld hebben opgebracht met zo'n draak van een kind.

Voor de ouders en familie is het nog het ergst.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:23

Ik lees net op een ander forum dat ze 11 pillen binnen een uur heeft ingenomen? Dat zouden haar eigen woorden zijn geweest voordat ze naar de EHBO ging.
Of het er nu 11 of 7 zijn geweest, als 15-jarige weet je toch ook wel dat dat niet erg slim is lijkt me.
Ik geef het maar op om mezelf te verbazen dat jongeren van die leeftijd op zo'n tijdstip op dit soort party's te vinden zijn, het schijnt heel normaal te zijn

Ik vind het bijzonder triest voor haar ouders, familieleden en haar vrienden/vriendinnen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:45

Het is met drank, pillen, en andere zooi al zo erg, dat er op de afdeling op de school waar ik werk op maandag al geen les meer wordt gegeven, want er zit toch geen kind meer in de lesbankjes en als ze er zitten, zijn ze nog half dronken, stoned of wat dan ook!

dus de school keurt het ook goed!!!!!!!
niet de lessen laten wegvallen, nee 3x niet komen opdagen = schorsen en na de schorsing van school af, moet je kijken hoe dat helpt en ja dan zullen er een heleboel afglijden, maar dat opent ze dan wel de ogen later als ze vuilnisman zijn jeetje wat heb ik gedaan vroeger!
jullie zeggen gewoon ja geef maar geen les dat heeft toch geen zin ja dat is lekker makkelijk!
oke de taak ligt bij de ouders maar aangezien kinderen meer dan de helft van de tijd op school horen te zijn vind ik dat ook een taak van de school.