Kat alleen maar brokjes geven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:03

Niets zieligs aan... Mijn kat krijgt dire kleine schepjes van een duurdere brok en ziet er top uit. Ze vangt niets omdat ze dat waarschijnlijk niet kan ( hefet ze niet geleerd van mama kat denk ik) Alleen vliegen enzo.
Ook la krijgt een kat genoeg te eten het instinct om te jagen blijft. Alleen maar fijn dat de kat het slachtoffer niet opeet ( met het oog op wormen enzo)
Blikvoer is idd meer voor de kattebaas dan voor de kat. ( daarom krijgt de mijne af en toe zo'n kleine blikje gourmet ofzo...

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:43

Blikvoer is de duurste manier van watergeven zei mijn leraar voeding altijd. Ik denk dat het wel klopt. Als je goed droogvoer hebt vinden katten dat vaak lekkerder dan dat goedkope maar smaken verschillen bij katten nogal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:50

Ik voer altijd Prinsbrokjes. Verkrijgbaar bij de speciaalzaak. Als ik mijn katten een blikje voorzet krijg ik een blik van................vreet dat zelf maar op. Ze lusten het echt niet meer.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 14:57

Ik ben door jullie reacties echt weer een stuk wijzer geworden, bedankt allemaal! Misschien kwam het ook wel dat ik dacht dat ze het nodig hadden door al die reclames en door alles wat er te koop is op dat gebied.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:00

Maar het is toch niet erg als de buurman er meer aan heeft dan de eigenlijke eigenaar? Het wordt pas een probleem als de mensen waar hij altijd zit een hekel aan het dier hebben.
Hij is goed gezond zo te horen, dus geen probleem Lachen
Katten zijn nu eenmaal niet zo eigendoms-minded Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 16:10

Nee, maar de eigenaren kijken er niet eens naar om. Ik zou hem allang naar huis halen en dat heb ik nu dus ook gedaan.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:20

misschien kun je met die mensen wel overleggen of ze hem kwijt willen,hun kijken er niet naar om..en jij zou er weer heel blij mee zijn.
is hij nou bij jou thuis?...moet je niet ongevraagd doen hoor,dan krijg je ellende

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 06:19

Nee, hij is niet bij ons thuis, dat zou ik ook niet zomaar doen. Als ik hem zie op straat en ik heb tijd om em ff aandacht te geven dan roep ik hem en dan komt ie bij ons in de tuin. Na een half uurtje ofzo dan gaat ie gewoon weer weg.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:34

Een kat is een kat en als hij geen zin heeft om thuis te komen doet hij het niet!! Je kunt een kat nu eenmaal niet dwingen, behalve als je hem binnen opsluit. Het gebeurd zeer regelmatig dat katten een ander tehuis zoeken en als de nieuwe eigenaar er goed voor zorgt is het m.i. geen probleem.
Om hem thuis te houden hept het wel hem aandacht te geven en lekker voer. Lekker voer is over het algemeen droogvoer van een betere kwaliteit. In blikvoer zit ongeveer 80% vocht, dus drogvoer bevat meer voedingsstoffen. Net als al eerder hier gezegd, die brokjes zijn niet goedkoop maar wel erg smakkelijk voor de kat. Vaak heeft de kat dan niet eens behoefte aan blikvoer en als je em de keuze zou laten kiest ie voor de brokjes.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 15:26

Nee, ik dwing hem ook niet. Maar het is nu al wel weer zover dat als ik hem roep, hij meteen komt. Dat misschien omdat ie nu weet dat als die komt hij aandacht krijgt en vertroeteld wordt.

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:22

Onze kat lust alleen maar brokjes, en dan van één bepaald merk (de duurste)en maar één smaak. We hebben al verschillende merken en smaken geprobeerd en ook blikvoer maar hij eet het gewoon niet op. Hij lust wel gekookte vis dus dat krijgt hij ook af en toe. Soms vangt hij een vogel of een muis maar ja daar zijn het katten voor.
Waarom zou je eten kopen voor deze kat als de eigenaar eten geeft? Voor hetzelfde geld hebben andere buren een hond die alleen maar brokken krijgt, daar ga je toch ook geen blikvoer voor kopen? Het is allemaal goed bedoeld maar zolang de kat de vogeltjes alleen maar vangt en niet op eet heeft hij echt geen gebrek aan vlees.
Onze kat trouwens ook niet en die eet de vogels helemaal op. Pootjes, veren er blijft niets van over.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:04

Mijn kat krijgt ook alleen maar brokjes waar alles inzit. En meneer de fijnproever lust idd ook alleen maar de duurste die goed zijn voor langharige katten (Noorse Boskat). Blikvoer krijgt hij jeuk van en krijgt hij dus ook niet meer. Heel af en toe eens wat sheeba maar daar houdt het mee op. Verse vis en vlees moet meneer niet. Waar hij wel eens voor schooit is slagroon, erwtensoep, lasagne of zuurkool maar dat krijgt ie niet. In goede brokjes zit alle in de juiste verhoudingen. Blik is 75% water en een beetje ingredienten.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:10

Belker schreef:
Mijn katten krijgen alleen droogvoer. Een lust niet eens blikvoer. Een kat kan net zo makkelijk op alleen droogvoer leven. het enige verschil zit hem in de hoeveelheid vocht die het product bevat. Droogvoer bevat weingi vocht, blikvoer is voor 80% vocht.


M.a.w. Blikvoer is duur water.

En nog slecht voor de tanden ook

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:13

Nooit geweten dat blikvoer eigenlijk helemaal niet nodig is. Weer wat geleerd
De kat van onze buren doet trouwens een moord voor wat stukjes meloen *LOL*

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:15

xxlindaxx schreef:
onze kat kreeg ook alleen droogvoer(en 'smorgens een heel klein beetje warme melk), en dan zo af en toe wel wat lekkers zoals blikvoer. die kat ving dan ook vaker een muis of vogeltje, maar ze at het meestal niet op. het schijnt dat ze dat doen om zeg maar: te bedanken...?


Eerder als oefenprooi voor de kittens (de eigenaars dus)
Verder jagen veel katten eerder uit instinct en een soort gebrek aan opwinding (eten staat tenslotte gewoon klaar, dus daarvoor hoeft het niet meer) dan dat ze echt honger hebben

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 16:22

Maar wat ik dan dus echt niet snap is dat er heel veel blikvoer te koop is voor katten en dat je er ook veel reclame van ziet, bijvoorbeeld van Sheeba.