Poes die niks vreet!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Poes die niks vreet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 11:03

We hebben een poes genaamd Maffie, maar die muts is zooo kieskeurig, ze vind BIJNA alles altijd lekker in het begin, maar dan ineens word ze het zat en hoeft ze het niet meer, dus dan kopen we weer wat nieuws, hetzelfde verhaal

Het lastige is dat ze het zelfs na een tijdje ander voer geprobeerd te hebben nog steeds geen 'ouder' voer naar binnen wil werken.

Ondertussen heb ik echt alles al geprobeerd wat er in de zaak te vinden was, maar ze vreet het gewoon niet, of met heel erge tegenzin.
Het enige wat ze op dit moment NOG wel lust zijn die nieuwe sheba's(creation) maar daar heeft ze nu ook al 1 smaak van laten vallen, terwijl ze het in het begin op at alsof ze een week geen eten gehad had! De paarsen worden ook al minder lekker..

Het is gewoon zonde, want je zet het neer, ze ruikt eraan, likt het nattige ertussenuit en gaat weer verder met zeiken op eten... tot het te lang staat en ze wel weer nieuwe eten moet krijgen...maar dan weer hetzelfde..

Pfff wat een verwent nest eigenlijk he?
Bij de vorige eigenaars at ze altijd 1 merk, 1 smaak en die at ze ALTIJD op, dit merk gaven we in het begin ook, maar helaas, na een tijdje begon de ellende al... Boos!

Weten jullie hier iets op??? want het is gewoon zonde om iedere keer eten weg te gooien en ik vind het ook zo naar voor d'r aan de ene kant dat ze het niet meer hoeft, het is misschien stom, maar ik begrijp haar wel een beetje, ik heb nl zelf altijd hetzelfde... iets is lekker voor een tijdje, en dan hoef ik het nooit meer Schijnheilig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:12

whiskas vinden de meeste katten erg lekker, en harde brokjes van alexis,die van ons eet na een dag whiskas ook ff een paar dagen geen goedkoop merk, heeft ie gewoon pech want als ie niets anders krijgt , dan eet ie het uiteindelijk wel op, ik zou gewoon streng voor m zijn dus!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 11:15

Whiskas ook alle smaken al geprobeerd, de blikjes, de zakjes, noem maar op..
We laten het ook vaak staan, maar dan staat het de volgende dag nog!
Er staan altijd brokjes voor 'm, (van whiskas ook ), maar daar eet ie tussendoor altijd maar een paar hapjes van, dat vind hij wel lekker, maar niet voor een hele maaltijd ofzo... het is dus niet zo dat hij dat gaat eten in de plaats van...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:15

Je moet niet steeds wisselen van merk, zo verwen je je kat alleen maar! Hij/zij heeft nu geleerd dat hij steeds als hij niets meer eet iets krijgt dat misschien wel veel lekkerder is! Op den duur gaat hij het wel eten.
Mijn eigen kat is ook erg kieskeurig, ze eet bijvoorbeeld geen felix, kittekat en whiskas (vooral die zachte brokjes met groete erin laat ze liggen!). Ze krijgt nu, omdat ze veel te dik is, speciaal voer. In het begin zat ze te kniezen, maar omdat ze niets anders kreeg is ze het gaan eten en nu vindt ze het heerlijk! Ongeveer 1x per maand krijgt ze zo'n kuipje vlees omdat ze dat zo lekker vindt, maar dat is voornamelijk water en voegt absoluut niets toe aan het dieet! Laat je trouwens niet verleiden door voer met extra toevoegingen als groente en yoghurt! Katten hebben dit absoluut niet nodig en zijn in tegenstelling tot honden verplichte carnivoren. Ze zullen in het wild ook geen 'groente' eten, honden doen dat wel.

Er is trouwens speciaal voer voor kieskeurige eters! Veel succes ermee!