HELP jeuk en rode buljes, wat is dit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

HELP jeuk en rode buljes, wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 00:01

Hallo,

ik werd vanochtend wakker met ontzettende leuk op mijn bovenbenen, toen ik ging kijken bleken het allemaal bultjes te zijn met rode vlekken daaromheen. De jeuk is ongeveer hetzelfde als dat je voet ijskoud is geweest en begint op te warmen, dat vervelende tintelende gevoel.
Nou, zoals ik al zei, het begon bij mijn benen, rond half 2, op mijn werk, begon het ook ineens te jeuken in mijn nek, en later ook mijn bovenarmen, uiteindelijk mijn hele armen, en een beetje mijn buik Verward
Wat is dit en wat kan ik ertegen doen, ik ben niet misselijk of ziek ofzo.... Ik heb gister ook niets gegeten wat ik anders niet eet....

VREEMD dus!!! Wat is dit nou Boos! ik word werkelijk GEK van de jeuk. Laat het even weten...

Groetjes Tessa

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:25

Waarschijnlijk een allergische reactie ergens op. Ben je toevallig wezen zwemmen in een recreatieplas? Dan kan het blauwalg zijn. Cardiflor emulsie van VSM werkt erg goed. Als het kleine plekjes zijn, kun je ook de creme of de zalf nemen, maar voor grotere gedeeltes van je lichaam is de emulsie beter, omdat die beter uit te smeren is.
Sterkte!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 00:46

Mijn benen en armen zijn werkelijk HELEMAAL rood. En ik ben niet wezen zwemmen... maar ik weet echt niet waar ik, van wat ik gister gegeten of gedronken heb allergisch voor kan zijn..... heb alles al eens gegeten van wat ik gisteren gegeten heb. RAAR gewoon...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:10

als ik jou was zou ik er toch maar eens mee naar de dokter gaan hoor
dan je weet wat het is enz en er iets tegen kan doen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:29

rode hond, waterpokken of een andere kinderziekte met bultjes????
kan je ook op latere leeftijd krijgen hoor, ik heb vorig jaar de BOF gehad en ik ben al dik in de 40!

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:33

heb je op je werkt de hele tijd met ( blote?) benen op een metalen soel gezeten misschien?

*I am seeing in me now the things you swore you saw yourself*

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:34

Dit heb ik gehad in een allergische reactie op een hoestmiddel. De uitslag begon 'centraal' (bovenlichaam, nek, gezicht) en trok in drie dagen naar m'n ledematen. Ik ben er destijds bijna gek van geworden geloof ik, ik kon niet slapen van de jeuk. Toen de uitslag weg was bleek dat ik mezelf overal lapot had gekrabt.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:59

netelroos

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:39

Ik heb dat ook s gehad, ik had toen door de regen gefietst en ben allergisch voor gras, en in regen zitten ook stofjes van gras enzo. Dus denk dat t toch allergische reactie is ergens op! Bij mij ging t weg als ik koud water eroverheen liet stromen..

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 12:09

Ik heb de diensdoende huisarts gebeld bij het ziekhuis, ik slik een middeltje tegen mijn oorontsteking, amoxicyline of zoiets, schoot me ineens te binnen, vroeger heb ik ook een oorontsteking gehad en toen moest ik enorm overgeven van dit middel, nouja, toch maar besloten dit middel te slikken, en na 5 dagen slikken ineens jeuk jeuk jeuk en rode bultjes, is een alergische reactie op de peniciline die erin zit, ik ben dus alergisch voor peniciline :S heb nu GOD ZIJ DANK!!! een middeltje tegen de jeuk en moest onmiddellijk stoppen met die andere troep te slikken

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:10

Barb schreef:
netelroos


Ja, uitleg zou niet verkeerd zijn Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:32

Dat had ik in Turkije....bleek van de hitte tezijn of van die zonnebrand middeltjes. Mijn buik stond helemaal vol, benen, gezicht en armen Verdrietig
En jeuken dat het deed....en als je eraan ging krabben deed het pijn Boos!
Gelukkig is het weg nu...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:45

Ik heb dit ook. Al maanden. Netelroos.
Bij mij gaat het niet weg. Het zit altijd wel ergens.
Bijv. een uur op mijn armen dan op mijn benen en soms zelfs in mijn gezicht. Af en toe zwellen mij lippen op en/of mijn oogleden.
Ik ben ermee bij de huisarts geweest en ik moest tijdelijk stopppen met de pil want hij dacht dat het daardoor bij mij kwam.
Helaas heb ik het na 3 maanden pilloos nog.
Ik moet eigenlijk naar de dermatoloog maar ik stel het afspraak maken uit...dom ik weet het... Bloos
Het in ontzettend rot het ziet er niet uit en het jeuk verschrikkelijk..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:56

sunshine schreef:
Dat had ik in Turkije....bleek van de hitte tezijn of van die zonnebrand middeltjes. Mijn buik stond helemaal vol, benen, gezicht en armen Verdrietig
En jeuken dat het deed....en als je eraan ging krabben deed het pijn Boos!
Gelukkig is het weg nu...


je bedoelt zeker hitsblaren.
had ik frankrijk gekregen door de zon en het jeukt vresselijk!!!

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:11

netelroos of allergie voor bepaald middel. Ik kreeg dit soort jeuk en bultjes toen ik mijn paard had ingesmeerd met alloe vera zalf (daar ben ik kennelijk zeeeeeer allergisch voor). Er zijn pilletjes te krijgen via de huisarts waardoor je er snel vanaf bent.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:47

allergische reactie!!! misschien op zeep poeder ofiets waar je piama of dekbed of iets mee is gewassen.. of badschuim ofzo?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, annaxmaex, Baredawn, Corien_, Mutsie93, nuscaniels, PollyPancake, Priscilla27 en 39 bezoekers