Zo geschrokken!! Man met scootmobiel uit het kanaal gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zo geschrokken!! Man met scootmobiel uit het kanaal gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:45

Ik zit nu nog te trillen..

Als eerste wil ik even zeggen; dit is geen heldendaad geweest, maar iets vanzelfsprekends en instinctiefs.
Wil alleen even mijn verhaal doen. :)

Zal het even in een Quote zetten, uit mijn HK-topic.
[naam] schreef:
Nou.. ik fietste net het terrein van de manege af, door de zig-zag hekjes, toen ik ineens iemand in het water zag liggen.
En er zat iemand aan de kant.
Ik dacht eerst; zit iemand te vissen of ze zijn daar (net als een stukje verderop) ook aan het graven.
Maar toen zag ik zo'n petje die oude mannen vaak dragen en toen had ik door dat het mis was.
Ik gooide mijn fiets in de berm en rende naar de plek waar die andere man ook zat, net niet in het water, zeg maar.
Maar we konden daar gewoon niet bij, terwijl die man tot zijn schouders in het water zat.
Zat niks anders op dan het water in gaan en ik schrok! Niet van de koud, maar door het feit dat ik onmiddelijk tot mijn knieën in de modder werd gezogen.
Ik dacht; ik kom hier nooit meer uit..
Maar goed, ik zat er nou toch in, dus snel die man bij zijn hand gepakt, zodat hij niet verder ging, maar hij zat vast in zijn scootmobiel, die op de zijkant in het kanaal lag.
Kostte hem heel veel moeite, maar uiteindelijk kwam hij los en toen kwam er nog een andere man bij.
Ik zei tegen die man die op de wal zat, dat hij 112 moest bellen, maar dat weigerde hij!! (GVD!!)
Gelukkig kwamen er uit de huizen aan de andere kant van het kanaal een aantal mensen die riepen of ze de politie moesten bellen, dus ik schreeuwde heel hard; JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Uiteindelijk hebben we hem met zijn drieën op de kant gekregen, ik samen met andere man bij zijn broekriem en die 'nieuwe' man onder zijn armen.
Ik kon gelukkig op de zijkant van de scootmobiel staan en ben er zo uit geklommen en eenmaal op de kant die man nog iets verder van het water weg getrokken.

Gelukkig kwam er al vrij snel politie, even later een ambulance en daarna de brandweer.
Voor zover ik kon zien en naar wat hij zei, had hij geen pijn, geen verwondingen, alleen heel erg koud.
Hij werd in de ambulance gelegd en ik ben toen, nadat de politie mijn naam opschreef, een half uur naar huis gefietst, nog steeds tot mijn middel doorweekt en onder de modder.

Ik ben van plan om de volgende keer dat ik naar Kim ga, even bij het bejaardentehuis waar hij woont langs te gaan, kijken hoe het met hem is.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die zoveel adrenaline hebben gekregen na zoiets en wanneer dat weer minder wordt.

Link; http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... n-Kieldiep
Link; http://www.112hoogezand.nl/index.php?su ... =&ucat=12&

anoukkk.

Re: Zo geschrokken!! Man met scootmobiel uit het kanaal gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:49

oeh bah! wat griezelig ook voor die oude man!
Super actie van jou iig! tis wel net wat je zegt instinctief maar alsnog vind ik dat je absoluut een pluimpje verdient! :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:51

Jeetje wat een gebeurtenis. Heel erg goed van je dat je zo instintief de leiding nam in de reddingsactie. Heb de foto's bekeken, jammer dat jij er niet op staat.
Zal die man vast leuk vinden als je even langs komt om te kijken hoe het met hem gaat!

Whaah, ik zie nu pas dat jij het bent. Eerst niet goed gekeken. Je bent voor mij wel een heldin hoor!
Laatst bijgewerkt door tjady op 22-03-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:52

Heel goed van je, maar moet eerlijk zeggen dat ik de nazorg van de politie niet je van het vind. Jij bent totaal doorweekt en modderig nog en half uur aan het fietsen geweest? Vind dat ze je op zijn minst een rit naar huis hadden kunnen aanbieden, voor hetzelfde geld was jij ziek geworden...

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:54

dat is wel schrikken ja! echt super wat je gedaan hebt! voor heel veel mensen zou dit niet zo van zelfsprekend zijn hoor.
en ik denk idd dat de man het erg leuk zou vinden als je langs zou gaan :)
je mag trots op jezelf zijn!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:55

Wow, top zeg van jou!! Wat een toestanden zeg!
Laat je het hier ook even weten hoe het met de man gaat?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:55

Goed gedaan Tineke! Ik vind je wel een held en je verdient het bloemetje van de maand!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:56

Nou ik vind het wel een helden actie hoor! Super dat je dit gedaan hebt! Hopelijk gaat alles goed met die man en een dikke pluim voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:57

Ja, toen ik aan het eind van het fietspad was, zag ik de brandweer al over de rotonde rijden, richting de plek.

Tja, ben trouwens wel via een andere weg gegaan, zodat ik niet onder de modder langs de winkels hoefde te fietsen. :+

Maar nogmaals, ik vind dit niet dapper of 'wauw'.. het is iets gewoons.
Geen heldendaad..

Wel bedankt voor de reacties. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:58

Wat super van je! hoop dat het snel beter gaat met de man :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:58

Zooist schreef:
Goed gedaan Tineke! Ik vind je wel een held en je verdient het bloemetje van de maand!

Helemaal mee eens!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 18:59

Goed gedaan _/-\o_
nu maar hopen dat je niet ziek wordt van de kou en dat de adrealine snel daalt. Maar dat duurt meestal wel een paar uur.
Neem lekker een warme douche of bad! :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:01

Klasse hoor TS,die man zal je zeer dankbaar zijn!
Ook al noem je het geen heldendaad,in het algemeen is het toch een heldendaad.
Ben heel benieuwd hoe het nu gaat met die man.Laat je het weten in dit topic als je er geweest bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:03

Zal ik doen.. :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:06

KoudbloedKim schreef:
Maar nogmaals, ik vind dit niet dapper of 'wauw'.. het is iets gewoons.
Geen heldendaad..

Het zou ook een normaal iets moeten zijn. Elkaar helpen in geval van nood. Helaas is het in de praktijk vaak anders. Maare jij hebt vandaag een erg goede daad verricht!! top!!!

Ik ben wel benieuwd hoe die man het allemaal ervaren heeft als je hem weer op gaat zoeken!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:06

Oef wat eng! Neem even een warme douche of bad zodat je niet ziek wordt, jou lichaam heeft ook een flinke optater gehad hoor!

Lief van je dat je nog een keertje wilt langsgaan :j
Die adrenalinekick neemt in de loop van de avond waarschijnlijk wel weer af, ook als je weer wat opgewarmd bent.

Top dat je zo snel reageerde +:)+

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:12

Super van je! Geweldig, dat je hem gered hebt.
Je bent één van de weinige die het zou doen, je bent zeker wel een heldin! Haha.
Teminste je bent zíjn heldin *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:13

Bedankt.. :)

De man was op zich heel helder.. hij zei dat hij naar een meertje was gegaan (denk de dichtst bijzijnde, wat nog best een eind is) en toen door de zig-zag hekjes ging, maar dat hij ineens omsloeg.
Maar toen hij op de kant lag, zei hij ook dat hij suikerziekte had..
Ik schat hem zo'n 85 jaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:15

meid wat een super actie! +:)+
gelijk helpen bij iemand die dat nodig heeft

inderdaad diep triest dat de politie/brandweer/ambulance jou naar huis heeft laten fietsen in je natte kleren
straks ben jij zieker als die man
lekker lang onder de douche of in bad om op te warmen :j

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:16

Jeetje Tineke, het is wel een heldendaad!
Neem een lekkere warme douche.

Ben ook heel benieuwd hoe het nu met die meneer gaat.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:46

KoudbloedKim schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die zoveel adrenaline hebben gekregen na zoiets en wanneer dat weer minder wordt.

Meid, goed gedaan! Ik vind het alleen erg jammer te lezen dat jij hierna in je natte kleren naar huis hebt moeten fietsen. Absoluut niet netjes van politie/brandweer en ambulance. Bij een ongeval als deze moeten wij (bij de reddingsbrigade) altijd melde om hoeveel slachtoffers het gaat en hoe veel mensen het water in gaan. Zo brengen ze vaak nog een extra ambulance mee voor deze personen. Immers je hebt ook een tijdje in het vieze water gelegen en mogelijk ook wat binnen gekregen.

Om je laatste vraag te antwoorden, zie mijn onderschrift wat ik laatst heb meegemaakt.
Mijn hoofdpijn was na die actie spontaan weg! En ik heb nog wel een paar dagen met een opgejut gevoel in mn lijf rond gelopen. Iedere keer als ik er aan dacht kwam er weer wat adrenaline naar boven :Y)

En even contact met het slachtoffer opnemen heeft voor mij ook wel erg geholpen :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:50

Hey, zet jij die pet van "tis eel normaal, ik ben geen held, zou iedereen hebben gedaan" even heel snel af!

Het is wel degelijk een heldendaad! De definitie van een held is in mijn ogen klaar staan en helpen van iemand in nood, en dat is precies wat jij hebt gedaan!

En die man die niet 112 wilde belllen moet een schop onder zn hol.

Zo, ik heb gezegd, nu mag jij trots gaan zijn op jezelf;)
(en ook even om jezelf denken, die adrenaline daalt wel, een fikse kou moet je even in de gaten houden;))

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:54

Tineke respect _/-\o_

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:58

petje af hoor! :j
die man mag blij zijn dat jij hem zag.

lief dat je ook nog even bij hem gaat kijken hoe het gaat. :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:02

Petje af zeg!!! Dit is helemaal niet vanzelfsprekend (persoonlijk was ik het kanaal niet ingegaan, maar had ik wel meteen de brandweer/112 gebeld) respect!