Als eerste wil ik even zeggen; dit is geen heldendaad geweest, maar iets vanzelfsprekends en instinctiefs.
Wil alleen even mijn verhaal doen.

Zal het even in een Quote zetten, uit mijn HK-topic.
[naam] schreef:Nou.. ik fietste net het terrein van de manege af, door de zig-zag hekjes, toen ik ineens iemand in het water zag liggen.
En er zat iemand aan de kant.
Ik dacht eerst; zit iemand te vissen of ze zijn daar (net als een stukje verderop) ook aan het graven.
Maar toen zag ik zo'n petje die oude mannen vaak dragen en toen had ik door dat het mis was.
Ik gooide mijn fiets in de berm en rende naar de plek waar die andere man ook zat, net niet in het water, zeg maar.
Maar we konden daar gewoon niet bij, terwijl die man tot zijn schouders in het water zat.
Zat niks anders op dan het water in gaan en ik schrok! Niet van de koud, maar door het feit dat ik onmiddelijk tot mijn knieën in de modder werd gezogen.
Ik dacht; ik kom hier nooit meer uit..
Maar goed, ik zat er nou toch in, dus snel die man bij zijn hand gepakt, zodat hij niet verder ging, maar hij zat vast in zijn scootmobiel, die op de zijkant in het kanaal lag.
Kostte hem heel veel moeite, maar uiteindelijk kwam hij los en toen kwam er nog een andere man bij.
Ik zei tegen die man die op de wal zat, dat hij 112 moest bellen, maar dat weigerde hij!! (GVD!!)
Gelukkig kwamen er uit de huizen aan de andere kant van het kanaal een aantal mensen die riepen of ze de politie moesten bellen, dus ik schreeuwde heel hard; JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Uiteindelijk hebben we hem met zijn drieën op de kant gekregen, ik samen met andere man bij zijn broekriem en die 'nieuwe' man onder zijn armen.
Ik kon gelukkig op de zijkant van de scootmobiel staan en ben er zo uit geklommen en eenmaal op de kant die man nog iets verder van het water weg getrokken.
Gelukkig kwam er al vrij snel politie, even later een ambulance en daarna de brandweer.
Voor zover ik kon zien en naar wat hij zei, had hij geen pijn, geen verwondingen, alleen heel erg koud.
Hij werd in de ambulance gelegd en ik ben toen, nadat de politie mijn naam opschreef, een half uur naar huis gefietst, nog steeds tot mijn middel doorweekt en onder de modder.
Ik ben van plan om de volgende keer dat ik naar Kim ga, even bij het bejaardentehuis waar hij woont langs te gaan, kijken hoe het met hem is.
Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen zijn die zoveel adrenaline hebben gekregen na zoiets en wanneer dat weer minder wordt.
Link; http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... n-Kieldiep
Link; http://www.112hoogezand.nl/index.php?su ... =&ucat=12&