Ik heb een aquarium!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Ik heb een aquarium!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 14:11

Vroeger had ik altijd goudvissen in zo'n stomme glazen bolle kom. Toen alles dood was, heb ik de spullen weggedaan.
De laatste tijd leek het me wel weer leuk om een aquarium te hebben. Dus, gisteren in de dierenwinkel weer van alles gekocht.
De bak is helemaal klaar, nu de vissen nog. Je moet een week wachten voor de vissen erin mogen.
Kan haast niet wachten.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:18

Wat voor vissen doe je erin?

Ik heb zelf een paar jaar goudvissen (sluierstaarten) in zo'n stomme glazen Lachen kom gehad, maar die deden het daar een stuk beter dan in het aquarium! In het aquarium had ik de meest gekke ziektes en afwijkingen, ik heb in twee jaar tijd al zeven vissen versleten. De laatste zit er nu nog in, maar die ziet er ook niet lekker uit. In het water in Assen kregen ze een opgeblazen buik, waardoor ze ondersteboven aan de oppervlakte dreven (levend) en in Elst heb ik vinrot gehad. Ik denk er sterk over om de overgebleven vis in een vijver te zetten en over een paar maanden maar weer een stomme glazen kom te kopen... Iemand belangstelling voor een 30-liter aquarium met luchtpomp en filter? Scheve mond

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:25

Elles schreef:
In het water in Assen kregen ze een opgeblazen buik, waardoor ze ondersteboven aan de oppervlakte dreven (levend) en in Elst heb ik vinrot gehad. Scheve mond


Dat had mijn sluierstaart ook maar ben naar de dierenwinkel gegaan en daar zeiden ze dat het aan het eten lag (vlokken) omdat ze dan te veel lucht binnenkregen bij het eten en daardoor kregen ze een luchtbel en dreven ze omhoog. Met korrels deden ze het niet meer Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:37

Het is best lastig om een goede bak te krijgen. Ik heb mijn vissen (koudwater) nu een jaar en het is nu redelijk in evenwicht, hoewel ik wel veel last van alg heb.

Ik had niet gedacht dat er zoveel bij kwam kijken en heb eigenlijk best spijt van mijn aankoop Haha! Helaas zijn mijn vissen niet stuk te krijgen, dus wrs zit ik er nog wel 10 jaar mee..

זכור

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:17

inderdaad er zit erg veel werk in een zoet water aquarium (zout water trouwens nog 10x zoveel) ik heb er ook eentje maar mijn vriend vind het erg leuk en heb `m dan ook maar naar zijn huis verplaatst .. er zit enorm veel werk in en om het evenwicht goed te krijgen is veel werk ... en blijft ook veel onderhoud vergen... maar goed ik zou nooit weer een aquarium kopen... wil denk ik wel weer een goudvisje in een erg grote kom zodat ie lekker groot word *LOL* ja dat lijkt me wel leuk ...

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:41

Wij hebben al jaren een zoetwateraquarium en we hebben zelden problemen. We hebben wel eens een ziekte gehad, maar vaak ligt dat aan je zelf. Als je regelmatig 1/3 van het water ververst is er niks aan de hand.

Ook bekend als Kim20!

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 16:54

Ik heb ook een aquarium nu. Van vrienden voor verjaardag gekregen.
Eerst had ik een zwarte sluierstaart en een gewone goudvis, sluier ging dood en toen heb ik heel lang alleen de goudvis gehad. Die is nu gigantisch groot o_O
Ik heb vorige week 2 sluierstaartjes erbij gekocht omdat het aquarium toch wel erg leeg was.
Ik vind een aquarium toch wel iets leuks in mn kamer, maar ik zie ze niet echt als huisdieren, zie het meer als een lamp die eten moet krijgen. aww.

Gott weiss ich will kein Engel sein!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:33

Mijn goudvissen zijn ook enorm groot. Ik heb het vermoeden dat ik geen gewone goudvissen, maar een stel jonge vijvervissen heb gekocht Scheve mond
Ik schat dat de grootste wel 15 cm is.

זכור

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:47

lis schreef:
Mijn goudvissen zijn ook enorm groot. Ik heb het vermoeden dat ik geen gewone goudvissen, maar een stel jonge vijvervissen heb gekocht Scheve mond
Ik schat dat de grootste wel 15 cm is.

nee hoor goudvissen groeien naar de grootte van de kom waar ze in leven hebben ze een klein kommetje blijven ze ook klein gooi ze met z`n tweetje in een bak van 40 liter (beetje overdreven maar goed) en ze worden enorm *LOL*

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:33

Leuk heb je een foto ervan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:17

[quote="Indies]
Dat had mijn sluierstaart ook maar ben naar de dierenwinkel gegaan en daar zeiden ze dat het aan het eten lag (vlokken) omdat ze dan te veel lucht binnenkregen bij het eten en daardoor kregen ze een luchtbel en dreven ze omhoog. Met korrels deden ze het niet meer Lachen[/quote]
Is NIET waar. Dit is een typische eigenschap van sluierstaartvissen en andere vissen die dus zo rond zijn i.p.v. gestroomlijnd. Als je ze voert dan drijft het voer op het water. Met het voer krijgen ze ook lucht binnen. De zwemblaas vult zich dan met lucht waardoor ze ondersteboven gaan hangen in het water. Heel vervelend voor zo'n beest. Je kunt al een hoop voorkomen door te zorgen dat het voer zinkt zodat ze het onder water eten. MAar dan nog kun je het niet altijd voorkomen hoor. Sluierstaarten zijn heel mooi, maar heel kwetsbaar. Ze mankeren altijd wel wat.

Ik heb ook allerlei goudvissen gehad. Een ronde kom is erg slecht voor ze. omdat een kom terugloopt naar boven, wordt het wateroppervlak te klein in verhouding met de hoeveelheid die er onder zit. Een groot wateroppervlak is belangrijk voor de uitwisseling met zuurstof. Als de kom helemaal rond is, krijgen vissen vaak ook problemen met orientatievermogen en zo. Het is beter om ze in een vierkante of rechthoekige bak te doen.

Ik heb nu ook een aquarium. Met kardinaal tetra's (die mooie fluoriserende rood blauwe visjes) en guppies. Dat zijn sterke visjes. Trouwens die guppies planten zich voort als de neten.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BingBot, Emmaa_92 en 160 bezoekers