jullie mening over vegetariërs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:33

martijn schreef:
vitamine b12 heb ik een tijdje geslikt omdat ik heel erg last had van vermoeidheid... maar tegenwoordig heb ik er gelukkig geen last van en ben ik vrolijk vegatarier...


Wie geen vlees eet kan wat ijzerhoudende tabletten slikken. Wat ik in deze discussie mis is wat je bij het eten van veel vlees zoal binnen krijgt. Die moraliserende argumenten vind ik prima allemaal Dieren slachten etc. maar als je even goed nadenkt en je bijvoorbeeld eens in de micro- dierenwereld verplaatst dan kun je je met een beetje fantasie voorstellen dat daar miljoenen beestjes het loodje leggen door o.a. de mens.
Ik wil hier niet flauw doen maar heb zelf allerlei dieren o.a. mierenkolonie-bidsprinkhanen etc.Klein of groot, het leed is hetzelfde toch ? Nee, nee, die hebben toch een ander bewustzijn eh belevingswereld ? O Ja ? Bewijs maar. Om even terug te komen op dat vlees: door alle rommel die men de dieren voert zijn veel vleeseters al aardig imuun voor bepaalde antibiotica, over de rest aan hormonen die men (zonder dat wij dat weten) de dieren toedient maar te zwijgen.En kom me niet met dat men alles controleert, want dat is onmogelijk.Zie de hormonen-maffia in belgenland, dan weet je dat men schijt aan ons heeft, en dan vooral als het om de poen gaat.Ik ben niet zo'n vega als Botervlieg, maar ik kan haar tot op zekere hoogte best wel volgen, maar snap alleen niet dat ze nog steeds(fout) water drinkt Tong uitsteken

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:12

ik ben nu bijna 4 jaar vegetarier,vooral omdat ik het gewoon zielig vind hoe die dieren moeten lijden.

Laatst gingen we BBQen,en me ma,me oudste zus en ik zijn vegetarier.Me vader en me andere 2 zussen niet.Blijkbaar was het vlees niet goed gebakken en hun lagen de volgende dag ziek op bed,wij lekker niet..Tong uitsteken

Als ik bij iemand anders te eten ben zitten ze vaak aan te dringen of ik ook beest wil.Ze geloven gewoon niet dat ik er gewoon zonder kan,anders was ik nu al wel ziek als dat niet kon.Vaak zeggen ze dan dat je vlees nodig heb om sterk te blijven en blablabla.Maar ik ben (bijna) nooit ziek,misschien 2/3 keer per jaar en thats it.

Ik eet vaak in plaats van vlees eieren,paddoburgers(jumjum..Haha! ) en wat er maar te vinden is in de supermarkt..Haha! Meestal neem ik ook 1/2 keer per dag een vitamine C bruistablet,voor toch wat aanvulling.

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:16

IcePrincess schreef:
en wat ik al vaker hier op bokt heb gezegt: ik eet pas weer vlees zodra je mensenvlees in de winkel kan vinden Haha!


OK dan! OK dan!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:08

Sonja schreef:
Moest van de week nog wel even lachen toen ik gehaktballen aan het maken was, dacht eraan hoe een fanatieke vegetariër een gehaktbal zou noemen. Iets van "in elkaar geprakt gemalen lijk" ofzo? Haha!


Ik noem een gehaktbal altijd een gemalen koe..

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:11

Botervlieg"]
[quote="Kieffertje schreef:
(...) Maar als je en geen vlees, en geen melkproducten eet, kom je toch wel wat tekort. (...)


Niet waar.
Veganisten kunnen prima overleven.
Eventuele tekorten kun je met supplementen aanvullen
die niet tenkoste van dieren gaan.

Wat denk je trouwens dat je tekort zou kunnen komen?
[/quote]

Ik heb zelf eigenlijk geen idee, maar van anderen hoor ik altijd dat als ik én geen vlees, én geen melkproducten zou eten toch wel oh zo veel tekort zou komen.

Nou moet ik bekennen dat ik ook gewoon mijn rijstwafel met kaas niet kan laten staan...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:46

FU, Grani Haha!

En ga ajb een boek lezen.
Bij voorkeur over voeding.
Want waar haal je dat ijzerverhaal nou weer vandaan?

En ja, ik vreet de luis in mijn slechtgewassen bio-sla
en vermoord probleemloos het stekebeest dat me lek prikt.

In India zijn heilige mannen die met een kwast het pad
voor hun voeten schoonvegen om geen levend wezen
te pletten en Mahatma Gandhi schijnt uitsluitend op
afgevallen fruit geleefd te hebben.
Nou, zo hoogheilig word ik in een volgend leven dan wel. Haha!

Roofdieren zoals de insecten die jij beschrijft kunnen op
plantaardig voedsel niet overleven.
Je zult mij ook echt niet horen zeuren over de eskimo
die van vis en zeehondenvlees leeft.
Ik verwacht echt niet dat die naar zeewier gaat duiken ofzo, hoor.
Alleen is dat mijn vakantieadres dan niet (evenmin als Mongolië),
omdat ik kan kiezen en die eskimo niet.

Verder vind ik je een beste bokker.
Je moest hooi lusten.
Kon je hinniken.

}>

Grani

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: Moerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:11

Haha, mooi omschreven, maarrrrr aan de toon van dit stukje proef ik een beetje pittigheid die jij aan de vleeseters toekende. Zou jij toch niet stiekem af en toe.....? Trouwens die opmerking over die eskimo's inzake dat duiken naar zeewier ehh.Weet je hoeveel graden onder nul dat water is ? Over dat ijzer: Dat zit vooral in vlees-noten-stroop. Dat moet jij toch weten. Maar ik ga d'r niet met jouw over in conclaaf want je weet er meer over dan ik ok ? Leg ons dan maar uit waar we dat ijzer dan door binnen krijgen. Kunnen we misschien wat van opsteken.En geen stamp he ! Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:28

Grani schreef:
Haha, mooi omschreven, maarrrrr aan de toon van dit stukje proef ik een beetje pittigheid die jij aan de vleeseters toekende. Zou jij toch niet stiekem af en toe.....?


Zeg ik toch: luizen!
En laatst las ik hier op bokt dat je 's nachts ook spinnen inslikt die
in je onschuldig slapende open mond rondwandelen. Bloos!

Citaat:
Trouwens die opmerking over die eskimo's inzake dat duiken naar zeewier ehh.Weet je hoeveel graden onder nul dat water is ?


Juist daarom schreef ik dat, Grani.
Van pindakaas en bananen schijn je trouwens intellectueel beter te presteren.
(Vandaar die slimme apen?)

Citaat:
Over dat ijzer: Dat zit vooral in vlees-noten-stroop.


Zie je, je weet het best. Appelstroop dan wel.

Citaat:
Dat moet jij toch weten. Maar ik ga d'r niet met jouw over in conclaaf want je weet er meer over dan ik ok ? Leg ons dan maar uit waar we dat ijzer dan door binnen krijgen.


Bloos! Zonder voedingsmiddelenlijstjes bij de hand roep ik - naast wat jij zei - maar even bladgroenten en div. andere groenten, granen en peulvruchten.
Punt is, dat je lichaam ijzer in bijv. spinazie niet kan benutten zonder dierlijke eiwitten. Vandaar waarschijnlijk vanouds dat eitje erbij?
Of - in de Indiase keuken bijv. - wat kaas? En tegenwoordig room of crème fraiche?

Citaat:
Kunnen we misschien wat van opsteken. En geen stamp he ! Knipoog


Voor jou dacht ik eigenlijk aan bananenstamp met pindasaus. ~~}>

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:58

Ik vind het onzin.
Je gaat een kat toch ook niet verbieden een vogeltje te vangen?
Die zet je toch ook niet op sojaproducten?
Het kan in deze tijd wel, de vegetariers doen het immers ook.

Iedereen heeft het hier allemaal over hoe zielig die varkens wel niet zijn, en de koeien die voor het vlees worden gehouden.
Vroeger hadden wij ook mestvarkens erbij
(nu niet meer omdat je er bijna geen bal meer aan verdiend, je moet minstens 400 varkens hebben om fatsoenlijk ervan te kunnen leven,was het allemaal maar op een kleinere schaal,maximaal 100 varkens,1 beter voor de economie 2 er word meer zorg aan besteed)
die beesten werden prima verzorgt!!
Ik kan me nog wel herinderen dat ik ze samen met mn moeder ging voeren, en kriebelen, ze hadden het naar hun zin!
Was er eentje ziek, gelijk de DA erbij.
Helemaal niets mis mee, goede hokken met aflopende vloer zodat ze niet in de poep hoeven te liggen (wat ze toch wel doen,smeerkeesjes zijn varkens nu eenmaal)
Wat is hier mis mee?
Boeren verzorgen hun vee goed, het is immers hun "loon"!
Tuurlijk heb je er uitzonderingen bij, legbatterijen.

Even over de vleeskoeien, die worden maar zelden alleen in een stal gehouden,lekker met een groep in de wei.
En tja als het zover is in de wagen naar het slachthuis en een dodelijke hoeveelheid stroom...hard maar ze zijn wel gelijk dood!
Sommige mensen brengen hun paard toch ook naar het slachthuis als het zover is?
Zielig, nee is niet altijd zo, het is een snelle manier, in slaap spuiten kan er veeeel enger uitzien(spartelen,tegenwerken enz)

Het is dat er nu in deze tijd vleesvervangers zijn,maar waren die er niet, dan haalde je echt niet in je hoofd om vegi te worden hoor!
Ik eet ook gewoon paardenvlees, slecht,fout????

Dit is mijn mening

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:02

Oja nog even.
Een paard is ook niet om om te rijden,we doen het toch.
Is dat ook slecht?
Een paard is immers niet blij als je voor de eerste keer op zijn/haar rug gaat zitten!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:08

iedereen moet het zelf weten, alleen heb ik een hekel aan mensen die zeggen dat ik een dierenbeul ben (ik breng arme varkentjes naar de slacht ...ahhhhh ) terwijl ze zelf savonds ook een lekker karbonaatje eten en smiddags een dikke plak ham tussen dat witte bolletje .
verder vind ik mensen die om gegronde redenen vegetarier zijn , hele goede mensen, iedereen die zich op een eigen manier in zet voor dierenleed vind ik super!
alleen ik houd van vlees, er zijn stammen die echt alles van bijvoorbeeld de koe gebruiken, hun vel als kleding of als tent doek en de botten om speren en messen van te maken.dus het is gewoon eigenlijk heel natuurlijk. alleen is de veehouderij hier in nederland wel verre van natuurlijk.....

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:19

Jammer genoeg wel, het is massaal..
En het IS natuurlijk!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:23

ReBaTi schreef:
Ik vind het onzin.
Je gaat een kat toch ook niet verbieden een vogeltje te vangen?


Dat zou ik totaal (menselijk) geschift vinden.

Aan de andere kant zouden niet alleen vega's er wat mij betreft best over mogen nadenken of je die hobby-katten nou wel moet houden. Verward
Ik bedoel bijv.: leuk vogeltjes voeren in de winter en nestkastjes
ophangen en het spul vervolgens op laten vreten door onnutte monsters die thuis sowieso volgestouwd worden met lekkers?

Citaat:
Die zet je toch ook niet op sojaproducten?
Het kan in deze tijd wel, de vegetariers doen het immers ook.


Da's misdadig. Een kat kan niet vegatarisch leven.
Honden zouden dat wel kunnen.

Citaat:
Zielig, nee is niet altijd zo, het is een snelle manier, in slaap spuiten kan er veeeel enger uitzien(spartelen,tegenwerken enz)


Helemaal mee eens.

Citaat:
Het is dat er nu in deze tijd vleesvervangers zijn,maar waren die er niet, dan haalde je echt niet in je hoofd om vegi te worden hoor!


Vega's wisten al lang voor de vleesvervangers te overleven, hoor.
Hitler onder andere.

Citaat:
Ik eet ook gewoon paardenvlees, slecht, fout????


Nee, prima; consequent. Als je vlees eet, dan eet je alle soorten vlees.

Citaat:
Dit is mijn mening


En daar heb ik de mijne even tussen geplakt.
Ga mij niet grillen ajb? Haha!
.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:26

mm dat slachten gaat ook niet geheel zachtzinnig hoor,
maar dat spartelen wat hierboven ergens word genoemd, dat is de spanning die nog in het lijf zit, iets wat dood gaat spartelt meestal nog n tijdje na,of stuipt, net hoe je het wilt noemen, maar het is en blijft een akelig gezicht, ik heb veel noodslachtingen van varkens gezien, zowiezo zie ik het wekelijks,en ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik gen varken ben ....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:27

ReBaTi schreef:
Oja nog even.
Een paard is ook niet om om te rijden,we doen het toch.
Is dat ook slecht?
Een paard is immers niet blij als je voor de eerste keer op zijn/haar rug gaat zitten!


Haha, goeie!

Dit lastige dilemma heb ik met kinglover op een ander topic gedeeld.

Het hoort niet, het mag niet, OLH heeft de paarden daar niet
voor bedoeld....
maar het is zo lekker...... Vingers aflikken

Bloos Bloos Bloos
.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:30

Botervlieg"]

Dat zou ik totaal (menselijk) geschift vinden.

Aan de andere kant zouden niet alleen vega's er wat mij betreft best over mogen nadenken of je die hobby-katten nou wel moet houden. Verward
Ik bedoel bijv.: leuk vogeltjes voeren in de winter en nestkastjes
ophangen en het spul vervolgens op laten vreten door onnutte monsters die thuis sowieso volgestouwd worden met lekkers?
[/quote]

Wij kunnen er niets aan doen dat een kat een vogeltje eet.
Zo IS de natuur,zoals een mens vanouds vlees eet.

[quote="Botervlieg schreef:

En daar heb ik de mijne even tussen geplakt.
Ga mij niet grillen ajb? Haha!

Ben jij dus Wél vegi?
Wat is jou argument om vegi te worden?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:31

Botervlieg"]
[quote="ReBaTi schreef:
Oja nog even.
Een paard is ook niet om om te rijden,we doen het toch.
Is dat ook slecht?
Een paard is immers niet blij als je voor de eerste keer op zijn/haar rug gaat zitten!


Haha, goeie!

Dit lastige dilemma heb ik met kinglover op een ander topic gedeeld.

Het hoort niet, het mag niet, OLH heeft de paarden daar niet
voor bedoeld....
maar het is zo lekker...... Vingers aflikken

Bloos Bloos Bloos
.
[/quote]

Ja vlees ook Haha!
Als je echt een "goede"vegetarier bent houd dan ook geen huisdieren. Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:32

crossmonster schreef:
mm dat slachten gaat ook niet geheel zachtzinnig hoor,
maar dat spartelen wat hierboven ergens word genoemd, dat is de spanning die nog in het lijf zit, iets wat dood gaat spartelt meestal nog n tijdje na,of stuipt, net hoe je het wilt noemen, maar het is en blijft een akelig gezicht, ik heb veel noodslachtingen van varkens gezien, zowiezo zie ik het wekelijks,en ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik gen varken ben ....


Noodslachtingen :Het woord zegt het zelf al hè

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:36

crossmonster schreef:
iedereen moet het zelf weten, alleen heb ik een hekel aan mensen die zeggen dat ik een dierenbeul ben (ik breng arme varkentjes naar de slacht ...ahhhhh ) terwijl ze zelf savonds ook een lekker karbonaatje eten en smiddags een dikke plak ham tussen dat witte bolletje .
verder vind ik mensen die om gegronde redenen vegetarier zijn , hele goede mensen, iedereen die zich op een eigen manier in zet voor dierenleed vind ik super!
alleen ik houd van vlees, er zijn stammen die echt alles van bijvoorbeeld de koe gebruiken, hun vel als kleding of als tent doek en de botten om speren en messen van te maken.dus het is gewoon eigenlijk heel natuurlijk. alleen is de veehouderij hier in nederland wel verre van natuurlijk.....


Jouw betoog vind ik dik okee. OK dan!

Ik ken een noodslachter die ik 1000 x meer respecteer dan
een eveneens bekende da, die in een vergadering na een telefoontje
van zijn vrouw over een koliekpaard nog rustig drie kwartier bleef
doorbeppen. En dat herhaaldelijk. Boos!

Een van mijn beste vrienden was koeienhandelaar.
Op een bepaald moment kon hij de ellende toch ook niet meer
aan en heeft andere handel gezocht.
Dat vond ik een prettige bijkomstige ontwikkeling,
maar op zijn oude vak heb ik hem nooit aangesproken.
Hij eet nog graag vlees en vindt het stoer om nega opmerkingen
over 'vegemetariërs' te maken.
Nou en. Krijgt ie toch gewoon een bats? Haha!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:40

Rebati, als je alle vorige pagina's van dit topic leest (zijn er maar 3),
dan vind je het antwoord op je vragen wel,

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:42

Nee botervlieg, het is geen prettige ontwikkeling dat boeren MOeten stoppen met hun bedrijf.
Omdat: dat betekend dus dat er zogenaamde veefabrieken zijn (op grote schaal word gemest of gemolken).
Zoals ik al eerder zei: als het allemaal op kleine schaal was, komt het een stuk vriendelijker over, en Is het ook een stukvriendelijker!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:44

pmarena schreef:
Ik vind het heel goed , heb er het grootste respect voor , mensen die dat stuk vlees laten staan.

Ben zelf dan eigenlijk een zwakkeling , eet regelmatig een biefstukje of wat dan ook. En broodbeleg natuurlijk , ham en cervelaat enzo , knakworstjes...enz.

Alhoewel ik spontaan geen hap meer hoef hoor , als ik die beelden van die arme beestjes of slachthuizen ineens voor me zie , dan krijg ik gelijk niks meer weg

Brrr Scheve mond

Het valt me ook op dat ik steeds minder vlees ga eten , het smaakt me gewoon niet meer omdat ik er teveel bij na ga denken , teveel beelden voor me zie.....

Maar op zich , een lekker kip-cordon-bluetje , biefstukje kruidenboter .. Vingers aflikken

Daarbij heb ik ook zoiets : het ligt toch al in hapklare brokken bij de slager , dat dier is er toch al geweest... moest je er nu zelf een beestje voor (laten) doden dan was het vleeseten voor mij wel over

Ik hou ook niet van vlees dat nog herkenbaar is , doe mij maar zo'n gaaf lapje , dan kan ik tenminste ''mijn kop in het zand steken'' ....schaam Scheve mond


Ik denk er precies hetzelfde over. Ook ik kan een biefstukje moeilijk laten staan, omdat ik het lekker vind. Maar als ik er dus bij ga nadenken hoe het proces is geweest voordat het biefstukje op m'n bordje is gekomen, dan hoef ik niet meer.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:48

Dookie schreef:
Goh ik eet denk ik al 4 jaar of langer geen vlees meer.. Ik raak het zelfs niet aan, ik vind het echt erg als ik naar de slager moet en er hangt een koe, volgespoten om haar zo dik mogelijk te krijgen..


Ik weet niet of hier al gereageerd is maar Dat mag dus echt niet!!
Vorige week kwam er bij ons nog een man die dat dus controleerde, (we hebben 2 lakenvelders (fokken/hobby).
En je krijgt een flinke boete als je het wel doet.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:53

pmarena schreef:
Ik denk er precies hetzelfde over. Ook ik kan een biefstukje moeilijk laten staan, omdat ik het lekker vind. Maar als ik er dus bij ga nadenken hoe het proces is geweest voordat het biefstukje op m'n bordje is gekomen, dan hoef ik niet meer.


Dat heb je ook als je verhalen hoort van mensen die in een snoepfabriek hebben gewerkt.
Of een fabriek waar ze augurken op zuur zetten.
Laatst zei iemand me als een augurk niet paste dat ze er gewoon een stuk vanaf bijten.
Nou lekker hoor als je daarna een halve augurk in een pot tegenkomt..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:09

ReBaTi"]
Ik vind het onzin.
Je gaat een kat toch ook niet verbieden een vogeltje te vangen?
Die zet je toch ook niet op sojaproducten?
Het kan in deze tijd wel, de vegetariers doen het immers ook.
[/quote]

Maar een kat zie ik geen vogeltjes fokken om ze op te eten. Als wij ons vlees zelf moesten vangen was het nog eerlijk geregeld geweest in de natuur! Dan kunnen die dieren voor zichzelf opkomen etc. Nu maken ze geen schijn van kans. Als wij ons eigen vlees moesten vangen waren er volgens mij heel wat meer vegetariërs.

[quote="ReBaTi"]
Iedereen heeft het hier allemaal over hoe zielig die varkens wel niet zijn, en de koeien die voor het vlees worden gehouden.
Vroeger hadden wij ook mestvarkens erbij
(nu niet meer omdat je er bijna geen bal meer aan verdiend, je moet minstens 400 varkens hebben om fatsoenlijk ervan te kunnen leven,was het allemaal maar op een kleinere schaal,maximaal 100 varkens,1 beter voor de economie 2 er word meer zorg aan besteed)
die beesten werden prima verzorgt!!
Ik kan me nog wel herinderen dat ik ze samen met mn moeder ging voeren, en kriebelen, ze hadden het naar hun zin!
Was er eentje ziek, gelijk de DA erbij.
Helemaal niets mis mee, goede hokken met aflopende vloer zodat ze niet in de poep hoeven te liggen (wat ze toch wel doen,smeerkeesjes zijn varkens nu eenmaal)
Wat is hier mis mee?
Boeren verzorgen hun vee goed, het is immers hun "loon"!
Tuurlijk heb je er uitzonderingen bij, legbatterijen.
[/quote]

Ik denk eerder dat het bij jullie een uitzondering was! Goed dat jullie de dieren nog een fijn leven hebben gegeven voor zover dat dat gaat als toekomstig hamburger. Maar geloof me maar dat het er op 9 van de 10 plaatsen heel anders eraan toe gaat.

[quote="ReBaTi"]
Sommige mensen brengen hun paard toch ook naar het slachthuis als het zover is?
[/quote]

Maar die paarden hebben wel een ander leven gehad normaal gesproken!

[quote="ReBaTi"]
Het is dat er nu in deze tijd vleesvervangers zijn,maar waren die er niet, dan haalde je echt niet in je hoofd om vegi te worden hoor!
[/quote]

Ik en mijn broers zijn al vegetariër zolang ik mij dat kan herinneren en we hebben heel lang geen vleesvervangende producten gegeten. En mijn beste vriendin eet helemaal geen vleesvervangende producten en die is ook al sinds ze kon nadenken daarover vegetariër. Slecht argument dus!

[quote="ReBaTi schreef:
Ik eet ook gewoon paardenvlees, slecht,fout????


Dat moet je zelf weten net zoals vegetariërs het ook zelf moeten weten dat ze géén vlees eten en toch gerespecteerd worden!