uit huis gaan

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

uit huis gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 11:59

ik zit op de dag te wachten dat ik uit huis kan maar het is gewoonweg niet te betalen!
ik wil zo graag op eigen benen staan maar zou niet weten hoe.
(ik heb het thuis niet slecht hoor ff tussendoor).
mijn vriend is 1.5 jaar jonger dan mij en die wil absoluut nog niet weg thuis ik word nu 22 in september (de 13de Knipoog ) en heb nu echt drang.

hoe pakken jullie dit aan pakken jullie een lening of hoe doen jullie het>?!?!?!


martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:08

ik ben op kamer gegaan zodra ik ging studeren, het scheelde dat je extra geld krijgt van IBG dan... studeer jij?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 12:32

nee ik werk en heb zo'n 800 euro per maand maar ik wil dus niet op kamers ik wil echt een appartementje bij mij in de buurt (zuid limburg)
misschien dat particulier een appartementje huren iets is ik weet het echt niet

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:35


xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 12:48

ja maar die kan ik niet invullen als ik niet weet hoveel huur ik moet betalen

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:11

Hoi,

800 euro netto neem ik aan?

Nu weet ik niet hoe de huurprijzen bij jullie liggen... Ik betaal hier bijna 400€ voor een eensgezinswoning. Daar komen kosten als GWL, verzekeringen, telefoon ed bij (ong. 150€). Dan de auto (100€ ex benzine) en het paard (300€ incl. smid ed.). En boodschappen (zeer afhankelijk van welke supermarkt, en of je wel of niet rookt. Reken ff 200€ pm).

Het zijn natuurlijk allemaal variabele bedragen, maar zo kun je vast wat rekenen... Enne, salarissen zijn er om verhoogd te worden he?! Knipoog

En weet je, als jij op jezelf woont, dan woont je vriend zo bij je hoor (mits jij dat wilt natuurlijk)! Haha!

Groetjes!


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 15:19

nou hahah ik heb mijn vriend gezegd dat ie maar eerst leert koken en strijken enz want als we met 2 man werken moeten we dat ook met 2 man doen ben tenslotte niet zijn moeder he.
dus dat zal nog wel ff duren vind ik trouwens ook niet zo erg ff lekker mijn eigen boontjes doppen daar ben ik echt wel aan toe.
gister zat ik op internet wonen in limburg.nl en zag ik het appartement van mijn dromen.
nou ja het waren duplex woningen maar ik ken ze en ze zijn prachtig ze liggen in een nieuwbouw erf echt geweldig de kosten waren 326.35 per maand en ik had recht op huursubsidie ik dacht jaaaaaaa dat is het was ie al weg.
oliebol.

en nog ff: mijn paard kost me maar 75 euro per maand ik rook niet en de auto is zo oud dat ik geen belasting meer betaal wel benzine zo'n 100 euro per maand dus en idd het gas water en licht maar dan kom ik op zo'n 325 euro vaste lasten en dan de huur 329 min de huursubsidie wat zal het zijn 100 euro is dan 525 tja en dan zou ik voor 300 euro rond moeten komen?!!?!?!?!?!!?

erg krap maar ja zou kunnen.
ik zei al tegen mijn moeder dan kom ik iedere avond hier eten hahahahhaha

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 15:20

ik zie in mijn tekst oliebol staan ik zweer je dat ik dat niet geschreven heb hahaha hoe kan dat nou?!?!?!!?!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:23

misschien text copied+pasta zonder te weten?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 15:28

???????

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 15:35

Oliebol is bokt-censuur. Je hebt s.h.i.t getypt en dat wordt automatisch veranderd.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:09

Ik ben op kamers gegaan toen ik 19/20 was. Inderdaad een hele stap terug omdat ik naast 2 paarden ook nog in mijn eigen onderhoud moest voorzien. Maar het is me goed gelukt met een baan voor 30 uur p.w. en een bijbaantje (zwart) voor 2 avonden.
Studeren deed ik op dat moment niet.
Een lening afsluiten om op jezelf te gaan wonen zou ik absoluut niet doen! Dan kun je beter nog een jaartje wachten en goed doorsparen.

* To Belg, or not to Belg *

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:12

met 800 euro in de maand kom je een heel eind. misschien moet je er wat voor laten (auto bv.), maar het is net wat je belangrijker vindt natuurlijk.

Amor Vincit Omnia

Imre

Berichten: 14193
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 17:56

Ik ben sinds kort verhuisd naar een eigen flatje (na 5 jaar instudentenhuizen) en kom rond van 700 euro in de maand! Maar ik heb geen paard, rook niet en heb ook geen auto! Ik ben wel bezig met autorijlessen en dat kost op het moment ook een flinke smak geld! En ik betaal natuurlijk nog collegegeld en boeken! Mijn huur is 280 euro met gas-water-licht erbij! Met 800 euro zou ik het gewoon proberen!

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 18:03

ik doe begeleid kamerwonen en ben 250,- kwijt per maand incl gas/water/licht. ik heb zon 600 netto per maand en daar red ik het wel mee... je moet soms wat laten maar ja
met 800 kom je een heel eind hoor, je zal er geen grote woning mee hebben maar een flatje moet wel lukken

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:12

Ik ben 17 en ga over 2 weken op kamers, dus ben ik ook grotendeels uit huis. En ik heb het wel goed thuis, erg goed zelfs, maar ben toch blij dat ik eindelijk uit huis kan. Maar ben nog niet helemaal uit huis, ben weekends thuis Lachen

Maar ik zou gewoon eens goed blijven rondkijken, de vriendin van mn broer woont nu ook op zichzelf (ook in zuid-limburg) en ze heeft maar ongeveer iets meer dan de helft van jou loon... dus het is te doen.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 09:51

en mag ik vragen waar zij woont en hoeveel huur ze betaald???

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:00

Als je onder het minimum verdient maandelijks, dan kun je een RWW uitkering aanvragen die dat aanvult (maar spaargelden en giften tellen ook als inkomen). Huursubsidie kun je krijgen op huizen met een prijs tot 453 euro per maand en wettelijk is vastgesteld dat je niet meer dan 1/3 de van je inkomen aan huur besteden mag en de rest wordt dan gesubsidieerd. Huursubsidie moet je vantevoren aanvragen, het werkt niet met terugwerkende kracht. Hou er rekening mee dat je wellicht een maand aan huur in borg moet betalen.

Ik ging net voor mijn 18de op mezelf, studerende.
Woonde anti-kraak in Kinkerstraat, kosten 75 gulden per maand voor gas en licht. We hadden een dubbele woning en 2 zolderkamers, waarvan 1 een douche had! direct een groot slot op die deur gezet, want waren de enige met douche Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 10:51

ja je kan huursubsidie wel van te voren aanvragen het is een vangnetregeling.
ik heb me er al in verdiept maar dan nog jeetje het word krap misschien wel omdat ik gewend ben luxe te leven maar ja je kan niet alles he?????

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:59

Als je bezuinigt op het ene kun je meer luxe met het ander veroorloven Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:21

ik verdien 200 euro meer als jij, ga per 1 oktober in een kamer wonen. Betaal daar maar 250 euro voor, meer zou ik ook niet willen omdat ik dan steeds op mijn geld moet letten.
als ik meer ga verdienen ga ik ook zeker groter wonen.
Maar als de helft van je salaris op gaat aan je huur is dat heel veel... denk daar wel goed over na, en kijk eens bij studenten kamers die kunnen soms heel groot zijn voor weinig.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:03

Die vriendin van m'n broer woont in Hoensbroek en betaald geloof ik 250 euro per maand. Nu heeft ze niet zo'n heel groot flatje, maar voor haar is het goed genoeg.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:25

Mijn huur is erg laag. Maar 235 euro. Ik heb een slaapkamer, badkamer, halletje, woonkamertje, keuken, hal en tuintje.

Maar ik krijg echt maar 30 per maand huursubsidie. Dus die 100euro is wat overdreven denk ik.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 06:06

Je krijgt huursubsidie naar wat je verdient Heike...
je mag 1/3 van je salaris kwijt zijn aan huur.
Al ben ik benieuwd, Favorietje waar jij die studentenkamers kent, er is namelijk een nijpend te kort aan en bekend is dat ze duur en klein zijn.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 08:18

Je krijgt alleen subsidie als je een eigen voordeur hebt, dus niet als je op kamers woont.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 27 bezoekers