Oudere mensen hun rijbewijs afnemen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:32

fabienne schreef:
Strengere tests voor oudere chauffeurs oke......

Maar er gebeuren wel veeeeel meer ongelukken door jongelui achter het stuur!!!!!! Die rijden vaak onverantwoord, vooral de jonge mannetjes!!!!!!!

Wat ik mis in het openingstopic:
Was de 80 jarige chaufeeur wel de schuldige in deze?????????

Want al kan je nog zo goed rijden, als zo'n fietser zich ineens voor je auto slingert dan is het voor iedereen moeilijk ontwijken!


ze moeten net als bij moteren een max aantal pk's (Kw) voor jongeren toelaten. na bv 25 mag je pas de auto's rijden met meer pk's


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:49

Als automobilist ben je altijd de schuldige, tov een fietser.
Die test die de ouderen iedere 5 jaar moeten 'afleggen' stelt idd niets voor. Het bestaat alleen uit een medisch vragenlijstje, wat niet gecontroleerd wordt.

Mijn opa (82, geloof ik) moest hem invullen; Heeft u epileptie? NEE, vult ie in, terwijl hij daar notabene medicijnen voor slikt. Waarom wordt dat niet gecontroleerd??

Ik vind het ook vreselijk gevaarlijk die oude mensen achter het stuur. Het feit dat er niet méér ongelukken gebeuren waar ouderen bij betrokken zijn, is imo doordat automobilisten op hun hoede zijn, wanneer zij een oudere in een auto zien zitten.

זכור

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:53

ik ben er wel mee eens,teminste hier in de buurt zijn de oudjes levensgevaarlijk.
heb zelf nog nooit een ongeluk gehad(even afkloppen) ,maar wel bijn 5 keer omdat oudjes even zomaar op de rem gingen staan voor mij,en ik hou altijd genoeg afstand hoor.
omdat die mensen zo langzaam rijden gaan er mensen inhalen en daardoor gebeuren er ongelukken.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:02

Oja ... langzaam is die 50 km per uur! die ons door de overheid is opgelegd.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:04

gijsenkim schreef:
Oja ... langzaam is die 50 km per uur! die ons door de overheid is opgelegd.


Nou, als ze die 50 kilometer stug volhouden terwijl ze onderhand buiten de bebouwde kom rijden en het bordje niet gezien hebben.. Of maar gewoon 50 blijven rijden omdat 80 zich te hard gaat... Of omdat ze zo lekker naar de koetjes zitten te kijken...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:14

Langzaam is natuurlijk ook die 80 buiten de bebouwde kom he!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:14

Langzaam is natuurlijk ook die 80 buiten de bebouwde kom he! Veel beter is natuurlijk die 120 die dat 20 jarige jochie rijd. Natuurlijk ziet hij het bordje 50 niet als hij de bebouwde kom inrijd Cool

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:37

nee 80 ,is niet langzaam buiten de bebouwde kom,maar 60 wel en dat doen ze wel hier in de buurt.
dan gaan er mensen inhalen op wegen met bochtjes en dan komen er ongelukken.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:40

o,ja en wij rijden tenminste 1 snelheid,en de wat oudere mensen dan 50 dan 45 dan 40.
krijg je echt geen hoogte van.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:23

ik ben het er wel mee eens.... mijn beide opa's (mn oma's hebben geen rijbewijs) zijn de jongste nie meer en kunne nie zo goed meer rijde... ene opa had staar dus kan niet meer in donker rijde (doet ie dan ook niet meer gelukkig) en de andere heeft het heeeeeel snel benauwd, als die 1 meter gelopen heeft is die al moe (niet oerdreven)....
zo gebeuren er dus ongelukken idd..... beide hebben dan met veel aandringen een mobiele telefoon waar ze mee om kunnen gaan gekocht voor ALS er iets is..... maar toch....
het is wel als je dan zou oud ben en je hebt geen auto meer ontneem je ze wel meteen alles (bij mijn opa's dan iig) want ik zie ze echt geen taxi of openbaar vervoer nemen naar brabant vanuit rotterdam (daar staan ze nog op een camping)

maarja een test.... ik ben er wel voor... is misschien hard voor hun als ze niet meer mogen rijden als dat uit die test blijkt maar is dan zeker wel beter voor de weggebruikers en ook voor hun!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:40

BounceBabe schreef:
Ohw ahhaa oudjes! GAAAAAAAAAAAAAAAP Haha! Hup van de weg ermee! Rijbewijs afpakken, laat ze maar lekker fietsen ofzo. Op zo'n brommerding. Moeten ze niet mee gaan fietsen, want dat staat zo stom he Haha! We horen wel dat het een bromfiets is Tong uitsteken

Mijn ma he die rijd altijd precies wat er staat op de borden, en remt ook enorm af dan! Mijn pa zei laatst! Je hebt wel een voordeel met mam in de auto. Je staat altijd vooraan in de file hahaha Haha! Vond ik zo'n goeie he!

Ze mogen haar het rijbewijs ook wel afpakken. Rijdt veelste strak die ma van mij Haha! Huppa gassen mam :d

Doegggggggg! *LOL*


Hopen dat jij er nog net zo over denkt als je zelf boven de 65 bent, BounceBabe !

(Als je dat haalt met je 'huppa gassen'. }> )

Enne, G&K:
Go, girl, go! OK dan!



Cheese! Mijn paps heeft zelf besloten niet meer te rijden.
Kilometervreter, heeft nooit brokken gemaakt, maar is wat minder scherp gaan zien en durft niet langer op zijn reactievermogen te vertrouwen.

Zo'n besluit moet ik geregeld veroordeelde zuiplappen, potentiële boomklevers en overige a-sociale en gevaarlijke verkeersdeelnemers
nog zien nemen. Stoom uit je oren


[Edit Karin] vet, size & kleurtjes verwijderd i.v.m. rustiger beeld [/edit]

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:05

diana schreef:
nee 80 ,is niet langzaam buiten de bebouwde kom,maar 60 wel en dat doen ze wel hier in de buurt.
dan gaan er mensen inhalen op wegen met bochtjes en dan komen er ongelukken.


eneuh wiens schuld is dat dan. Je mag gewoon 60 rijden buiten de bebouwde kom hoor. Je mag niet inhalen in bochtjes (vaak zie je daarom ook een dooooooorgetrokken streep)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:35

Maar 60 rijden buiten de bebouwde kom is ook niet echt bevorderlijk voor een vlotte doorstroom van het overige verkeer.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:54

oudere mensen moeten ook een oogtest afleggen bij een bepaalde leeftijd. MAar de topic titel komt mij anders over, alsof ze allemaal bij voorbaat hun rijbewijs in moeten leveren. en dan krijg ik het gevoel "sja, waarom niet gelijk opsluiten achter de geraniums, of nog beter, opruimen!".

het berichtje is erg summier. er staat niets over hoe het gebeurd is. Fietsers zijn vaak net ongeleide projectielen. Ze willen graag leven maar ze doen alsof ze eigenlijk liever dood willen. Gaan ineens naar links zonder te kijken of er een auto aan komt en dat soort dingen, nemen soms voorrang etc. Het kan ook aan de fietser gelegen hebben. En zoals eerder gezegd, de automobilist krijgt altijd de schuld, ook als duidelijk aangetoond kan worden dat hij geen schuld heeft.

De hond is de betere mens

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:04

graag proefrijbewijs voor randdebiele rondscheurende jongeren in (vaak) oude zwarte golfjes GTI. Gevaar op de weg die idioten.

En vanaf bepaalde leeftijd een jaarlijkste test in de auto (niet ff een ogentest of zo eens per vier jaar) voor oudere chauffeurs. Ik ben hier voor omdat ik regelmatig geconfronteerd wordt met ouderen die met 40 km per uur over de 80 km weg rijden, vlak aan de middenstreep zodat er ook niet kan worden ingehaald. Levensgevaarlijk voor zichzelf en voor andere weggebruikers. Nu moet ik zeggen: rond deze tijd wordt het weer minder Knipoog Op weg naar mijn paard moet ik een stuk van de toeristische route door Twente afleggen. En in de zomer (en op zondag) is dit soort automobilisten echt een plaag. Een soort meikevers... Komen alleen tevoorschijn met mooi weer Knipoog

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:29

Mijn opa is ook zo'n iemand, waarvan je hele diepe twijfels krijgt als je die ziet rijden: heeft een oog waar hij amper mee ziet, heeft hartklachten, traag reactie vermogen, hij ziet s'avonds zo goed als niks (dan rijd hij gelukkig ook bijna nooit) op onbekende weg kan hij niet rijden, doet er 10!! minuten over om z'n auto te parkeren. En toch is hij door de test heen gekomen Verward
Jullie begrijpen toch wel dat ik niet meer bij die man in de auto stap, ze zeggen weleens oud en wijs, ik zeg altijd oud en eigenwijs.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:49

Maar 60 rijden buiten de bebouwde kom is ook niet echt bevorderlijk voor een vlotte doorstroom van het overige verkeer.


juist en anders krijg je zo,n file vorming,mat geiriteerde mensen,en die gaan inhalen.

gijsenkim,let er maar eens op,mischien valt het je dan wel een op.
Laatst bijgewerkt door diana op 20-08-03 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:54

Ik ben hartstikke blij voor mijn opa dat hij zijn rijbewijs nog heeft, daardoor kan hij nog heel veel dingen ondernemen samen met mijn oma die heel slecht ter been is. Daardoor is het rijbewijs ontzettend belangrijk voor zulke mensen, denk daar dan ook maar eens aan.
Tuurlijk moet er wel getest worden op of het nog veilig en haalbaar is, maar om het per definitie maar af te pakken omdat oudjes een gevaar op de weg zijn...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:57

Jenna schreef:
Ik vind dus echt dat oudere mensen een rijtest moeten ondergaan al ze 65 worden.


Helemaal mee eens.... neem een rijtest af elke 2 tot 3 jaar (desnoods ieder jaar) als ze de 65 zijn gepasseerd en zodra ze zakken voor de test, trekken ze het rijbewijs in.
Mijn Opa reed ook nog gewoon in zijn auto, maar kon heel slecht zien, als die test al bestond hadden ze allang zijn rijbewijs ingenomen. Had ook gemoeten hoor, voor ieder zijn veiligheid.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:03

Door ziekte had ik eens 7 weken niet gereden.
Toen ik voor het eerst weer achter het stuur zat, merkte ik na 2 km weer 'normaal' (dacht ik) door het dorp rijden dat ik niet harder reed dan 20 km/h!

Heeft me wel even aan het denken gezet...

(En ja, ik hervond subiet mijn lurven en paste m'n snelheid aan de werkelijkheid aan Haha!)

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:10

Ik moet zeggen dat ik me meer irriteer aan mensen die te hard rijden dan aan mensen die te langzaam rijden

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:13

oude mensen die 50/60 rijden buiten de bebouwde kom is irritant maar jongeren die binnen de bebouwde kom 80/90 rijden vindt ik veel erger.
zal niet zeggen dit ik me altijd netjes aan de snelheid hou , maar binnen de bebouwde kom wel , je zal maar iemand op je moterkap krijgen

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:13

ja daar iriteer ik me ook aan hoor,ik denk iedereen hoor.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:18

gijsenkim schreef:
Ik moet zeggen dat ik me meer irriteer aan mensen die te hard rijden dan aan mensen die te langzaam rijden

ik niet! In de meeste gevallen wekken langzaam rijdende mensen alleen maar meer agressie op bij andere weggebruikers. Go with the flow he, i.p.v. de boel tegenhouden.

De hond is de betere mens

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:19

ik vind ook dat ze moeten gaan kijken of de mensen geen gevaar in het verkeer worden. ook oudere mensen die fietsen levens gevaarlijk ze steken *OPEENS* hun vinger uit en gaan zonder te kijken die kant op.. nou je schrikt je dood als zo iemand opeens voor je langs schiet en dan kun je er nog niet eens omheen want zo snel zijn ze niet.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, _Lois_, agesus, AhrefsBot, C_estmoi, chocky84, Duality, Googlebot, GrapeshotBot, Maren, Marije112, Melzazu, Nientsje, Paardennamen, petraaken, TurboDi, UhNee, Wopkebrok en 141 bezoekers