hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:38

Iedereen kent het probleem wel
in het begin van de relatie is alles leuk, je onderneemt veel dingen samen, de intimiteit is uitdagend en spannend en veel
en na verloop van tijd begint het af te zwakken, je bent al rapper eens moe, blijft al vlugger een avond of een weekend thuis op de bank hangen, je begint meer en meer je eigen dingen te doen, en je komt een oud saai koppel :D

Dit is onder andere een van de problemen waar ik en mijn vriend tegenaan liepen na anderhalf jaar, helaas door omstandigheden is het beetje geescaleerd, en zijn we nu even uit elkaar
het is nog niet echt duidelijk of we terug samen gaan komen of niet, maar ik heb mezelf voorgenomen om niet twee maal dezelfde weg op te gaan, ongeacht of het met hem is of met iemand anders.

Dus shoot, wat doen jullie eraan om je relatie jong en fris te houden?

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:40

zagen jullie elkaar elke dag ?

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 09:42

Armani88 schreef:
zagen jullie elkaar elke dag ?

normaal sliepen we twee nachten per week niet bij elkaar.
de laatste maand was het iets minder (vriend wads verandert van werk en werkt in ploegensysteem, dus de week dat hij de vroegen had sliepen we maar drie nachten bij elkaar, en de andere week dan vijf)

dusja, we zagen elkaar bijna dagelijks, en hoorden elkaar nog via sms ed.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:51

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het fris en leuk houden van een relatie spontaan moet gaan, een beetje
vanzelf. Natuurlijk moet je er allebei tijd en moeite in steken, maar als dat energie gaat kosten waar je je
moeilijk toe kunt zetten, is het naar mijn idee gewoon niet een goede match. Ik woon nu 3.5 jaar samen met
mijn vriend, en wij hebben hier totaal geen last van eigenlijk :).

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:52

Deze dingen gebeuren in elke relatie, maar ik vind na 1,5 jaar al wel snel :-)
Ik ben nu 12 jaar samen met mijn vent en nee, natuurlijk is het niet meer zo spannend allemaal, je kent elkaar door en door, maar dat heeft juist ook z'n charme.
Leuke dingen blijven doen samen, lol hebben en blijven praten is allemaal belangrijk !

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:55

Tsjah als je samenwoont zie je elkaar ook iedere dag

Citaat:
natuurlijk is het niet meer zo spannend allemaal, je kent elkaar door en door, maar dat heeft juist ook z'n charme.
Leuke dingen blijven doen samen, lol hebben en blijven praten is allemaal belangrijk !


Inderdaad, bewust tijd voor elkaar maken en leuke dingen ondernemen is daarin wel belangrijk :)

Je gaat gewoon steeds weer een nieuwe fase in denk ik en van al die fases moet je proberen de charmes van in te zien, maar in de ene periode raak je iets meer verwijderd van elkaar dan de andere. Alert blijven moet je altijd :)

Relaties gaan niet vanzelf, het is soms gewoon hard werken :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 09:59

Ik wil ook wel tips, had het er laatst met mn vriend over, wij zijn 4,5 jaar samen (hebben samen een huis, dus zien elkaar elke dag) en wij willen ook even proberen weer wat meer pit in onze relatie te krijgen!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:42

Ga dit ook even volgen. Vriendlief en ik hebben hier heel af en toe wat last van, en beide vrij weinig inspiratie om leuke dingen te gaan ondernemen samen!

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:49

Ga samen op een cursus in iets moeilijks/spannends? Klimmen, of survival of erhmmmmmm, nouja, zoiets?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:08

Ik zou zeggen: accepteer dat het niet altijd even spannend en sprankelend is, of dat nu gaat om het leven zelf of om je relatie. Waarom willen we altijd die eigenlijk oppervlakkige spanning, sensatie? Wij mensen zijn ontzettend bang voor achteruitgang, verlies, moeilijkheden, en in meer dramatische termen 'de dood'. Maar dit alles is een natuurlijk onderdeel van het bestaan. Het klinkt misschien wat erg filosofisch, maar zonder dag geen nacht, zonder dood geen leven, zonder rottingsproces geen vruchtbare bodem. Als je in je relatie samen door die donkere momenten durft te gaan, er samen naar durft te kijken zonder dat één van de twee zo bang wordt dat hij/zij ervan weg wil rennen, als je op die momenten bewust voor elkaar weet te kiezen dan krijgt je relatie een diepgang die je met geen bungeejump of Ardense survivaltocht kunt bewerkstelligen (alhoewel dat ook zeer duistere momenten kunnen zijn om samen doorheen te gaan :D ). De ware survivaltocht is samen op weg te gaan, zonder angst.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:09

moet een beetje vanzelf gaan vind ik toch wel.......mijn vriend en ik zijn niet meer zo spetterend in wolken als bij de verliefdheid ,maar nu houden we echt van elkaar en gaan we door het vuur voor elkaar
en tja wat we er nou echt aan doen? gewoon leven en laten leven (we wonen samen) en veel leuke seks :D

het gaat eigenlijk vanzelf :D

en eens per zoveel tijd plannen we leuke avondjes in, theater, bioscoop, of een leuke beurs, bezoek aan de (seks)shop
en dat gebeurd lekker spontaan zonder dwang.....

als je er na 1,5 jaar al zo op uitgekeken bent en nu al zo een gevoel bedrupt dan zeg ik stoppen met die handel en deze jongen past niet bij jou....
meer huizen dan kerken ;)

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:11

Oh nou ja ik ben ook wel van mening dat zoiets spontaan moet gaan hoor :j
Mijn vriend en ik zijn 8 jaar bij elkaar en ja hetis wel wat minder spannend en het is allemaal wat gewoner geworden :j Ieder heeft zijn eigen ding en daar ben ik blij om :j Moet er niet aan denken om 24/7 op elkaars lip te zitten. Ik vind een avond of een dagje alleen thuis zijn ook niet erg, hij ook niet trouwens :D En we vinden het ook heel erg leuk om samen dingen te doen :j
Dus nee ik hoef niet perse dat hele spannende terug in mijn relatie, laat ons maar lekker zo doorgaan, voel ik me een stuk zekerder bij :j

Anoniem

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:17

Ik ben het hiermee eens:
Siets schreef:
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het fris en leuk houden van een relatie spontaan moet gaan, een beetje
vanzelf. Natuurlijk moet je er allebei tijd en moeite in steken, maar als dat energie gaat kosten waar je je
moeilijk toe kunt zetten, is het naar mijn idee gewoon niet een goede match. Ik woon nu 3.5 jaar samen met
mijn vriend, en wij hebben hier totaal geen last van eigenlijk :).

Het moet juist niet teveel energie kosten, maar een beetje vanzelf gaan. Mijn vriend en ik zijn bijna 6 jaar samen waarvan we er 5 samenwonen, en we merken allebei dat het ontzettend goed met ons/onze relatie gaat omdat we moeite voor elkaar doen zonder dat dat energie vergt, het gaat eigenlijk vanzelf.
Wat bij ons goed werkt is dat we onze grootste hobby's (paardrijden en fietsen) delen. Desondanks betekent dat niet dat we elke dag samen op de fiets of op het paard zitten, maar dit doen we wel elke week één of twee keer. Het is leuk om de ander zo in z'n element te zien. Wat niet per definitie betekent dat je nu moet zoeken naar een paardenman, maar wel dat het erg leuk is om je in te leven in de ander z'n passie/hobby, wat dit ook is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:03

Ffortuna, dat vind ik juist weer niet; ik ben blij dat mijn vent geen paardenvent is, moet er niet aan denken dat hij er altijd bij zou zijn. Dat is mijn wereldje, met mijn kennissen en dingen.
Ben juist heel blij dat hij z'n eigen hobby's heeft !

Dus dat is voor iedereen weer anders.....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:16

IngridM schreef:
Ffortuna, dat vind ik juist weer niet; ik ben blij dat mijn vent geen paardenvent is, moet er niet aan denken dat hij er altijd bij zou zijn. Dat is mijn wereldje, met mijn kennissen en dingen.
Ben juist heel blij dat hij z'n eigen hobby's heeft !

Dus dat is voor iedereen weer anders.....



Dit hebben wij ook hoor :j Vriendlief is ooit eens bijna in de kookploeg van de muziekvereniging belandt toen we een weekendje weg zouden met de muziek.
Hiervan heb ik toch aangegeven dat ik dat niet zo heel leuk zou vinden :o De muziek is echt mijn ding zoals jij dat ook zegt. Hij heeft de vrachtwagens en de mensen daarom heen die hij goed kent, daar ben ik weer niet zo veel bij, dat is zijn hobby. Het is niet zo dat we geen interesse in elkaars ding tonen, maar soms is het ook fijn om gewoon helemaal iets voor jezelf te hebben :j

Katniss
Berichten: 705
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:17

Ben ik blij dat ik nog in de beginfase zit. Ik zie mijn vriendje elke dag, ik slaap ook elke nacht bij hem. Maar bij ons is het ook meer omdat ik hier op dit moment als uitwisselingsstudent ben en het is nog niet zeker dat ik hier blijf. Dus dan probeer je er maar even het beste van te maken. Maar ik ken dat wel, wat de topic starter zegt. Ik heb er heel snel last van, uitgekeken zijn op een relatie.. Dus ik lees mee :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:21

IngridM schreef:
Ffortuna, dat vind ik juist weer niet; ik ben blij dat mijn vent geen paardenvent is, moet er niet aan denken dat hij er altijd bij zou zijn. Dat is mijn wereldje, met mijn kennissen en dingen.
Ben juist heel blij dat hij z'n eigen hobby's heeft !

Dus dat is voor iedereen weer anders.....

Dat zeg ik ook als je goed leest ;)
Ffortuna schreef:
Wat niet per definitie betekent dat je nu moet zoeken naar een paardenman, maar wel dat het erg leuk is om je in te leven in de ander z'n passie/hobby, wat dit ook is.

Inleven kan ook op meerdere manieren he. Al vraag je er maar naar, toon je interesse. Dat soort kleine dingen houden in mijn ogen een relatie goed.

Daarbij gaat hij ook niet elke keer met mij mee, en ik niet met hem. Zou er ook niet aan moeten denken. :Y)

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:24

Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend. Maar hij is er ook alleen in het weekend.
Dus voor ons blijft het leuk :P

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:27

Hier liepen ik en mijn vriend dus ook tegen aan....
Op dit moment komt hij vanavond praten om te kijken of we ermee verder gaan of niet.

Op het moment zit ik gewoon niet goed in me vel waardoor het vooral de laatste maanden gewoon niet echt lekker liep in de relatie.
Hoop ook echt op vanavond nog een kans samen, ik ben nu ook zo zenuwachtig en hoop gewoon dat ik hem kan laten inzien dat ik echt wel verder met ons wil
En ik hoop dat hij dit ook nog wil en we er samen nog voor kunnen gaan...

Voor info PB wil heeeel graag wat tips maar zet het liever niet zo allemaal @ bokt openbaar...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:32

als je als op elkaar bent uitgekeken als je nog niet eens samenwoont, vraag ik me af wat er gebeurd als je dat wel gaat doen
dan komen er nog de gebruikelijke ergenissen over elkaar bij

een relatie goed houden is hard werken en goed met elkaar praten, desnoods een keer flinke ruzie om alles eruit te gooien
doe ieder je eigen ding maar maak ook tijd voor elkaar en dan niet alleen thuis maar onderneem dingen samen

juist in de situatie dat één van beide niet goed in zijn vel zit kun je zien hoeveel de partner voor diegene betekent
is hij er voor jou of ben jij bereid er meer te zijn voor hem?
met hem moet je lief en leed de komende jaren delen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:37

Oh ja ruzie :+ Nou ja mijn vriend is niet zo';n prater dus dat blijft er weleens bij. Soms lok ik het dan gewoon uit :oo Maar praten we wel :j Dat was trouwens meer in het begin van onze relatie hoor :j
Nu gaat dat veel beter, zijn ook volwassener geworden natuurlijk :j

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:40

mijn man was ook geen prater maar ik kreeg hem zo kwaad dat er een potje suiker door de kamer ging
hij schrok van zichzelf,ik moest er mee lachen, hé hé, eindelijk reactie
hij was toen nog veels te braaf en lief, dat is wel verandert in de loop der jaren en nu moet ik het weer een beetje dimmen :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:45

spatter schreef:
mijn man was ook geen prater maar ik kreeg hem zo kwaad dat er een potje suiker door de kamer ging
hij schrok van zichzelf,ik moest er mee lachen, hé hé, eindelijk reactie
hij was toen nog veels te braaf en lief, dat is wel verandert in de loop der jaren en nu moet ik het weer een beetje dimmen :D



precies ja!! Haahaha heel herkenbaar

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:45

Naar mijn mening moet je een relatie niet fris en leuk moeten houden. Ik zie het meer als een achtbaan; hoogtepunten en dieptepunten. Op de hoogtepunten voel ik alle vlinders weer en is alles gewoon goed. Op de dieptepunten is er wel een rotgevoel, maar ook de mogelijkheid elkaar beter te leren kennen en elkaar te helpen. Zonder het een, is het andere er ook niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: hoe een relatie "fris" en leuk houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:48

Oh en nog een tip??
Niet te veel op elkaar letten ;) Dat deden wij in het begin veel te veel :j Helemaal zenuwachtig werd ik er van. Gewoon vertrouwen hebben dat het allemaal wel goed komt en niet altijd (zoals vrouwen dat zo lekker kunnen doen) lopen miepen om niks. Als ie een moeder wilde was hij wel thuis blijven wonen :j
Dat was voor mijn vriend de reden om in het begin van onze relatie er een punt achter te zetten.
(dat duurde gelukkig niet zo lang, na een dikke week waren we weer samen en hebben we alles goed uitgesproken :j )