Jong verkering = Je jeugd vergooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:36

Ook ik krijg dit heel vaak te horen.
Heb vanaf mijn 14e een relatie met mijn vriend, nu dus dik 3 jaar.
Ookal heb ik een vriend, ik flirt wel met andere jongens en heb meer vrienden dan vriendinnen.
Kijken en uitdagen mag, aanraken niet.

Maar om nou te zeggen dat ik iets mis in mn jeugd?
Wat mis ik dan...elke week tegen een muurtje aan staan neuken met een vent die je amper kent?
Nou dat is voor mij geen gemis hoor....

ik ga elk weekend uit, de ene keer met mijn vriend en vriendengroep maar meestal met vriendinnen.
Mijn vriend woont in een andere stad en we gaan dus niet vaak in dezelfde stad uit.
Laatst bijgewerkt door Miep op 13-08-03 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:36

Je kunt het natuurlijk ook omdraaien en zeggen: mis je niet iets als je niet een relatie hebt als je jong bent? (hoe lang die dan ook moge duren)

Ik ben nu 19 en een echte serieuze relatie heb ik nog niet gehad, maar of ik dat nou zo erg vind...meestal niet, soms wel.
En of je je jeugd vergooit met een relatie, dat hangt er toch volledig vanaf hoe jezelf bent, hoe de relatie is enz.....is volgens mij nooit zo zwatr/wit iets over te zeggen. Mensen die jong verkering krijgen en het dan ook lang(zeg maar 10 jaar en meer, om maar een grens te trekken) houden: dat vind ik heel knap, want je verandert toch allebei als het goed is.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:38

Rieja, ben het helemaal met je eens, ik zit echt helemaal goed zo. Ik ben altijd uitgegaan etc, maar op een gegeven moment was het leeg, ik voelde me alleen en ik miste iets in mijn leven. En dat was een partner.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:47

Ik ben nu 16 en heb wel wat relaties gehad!
De meeste hebben niet lang geduurt!
Waarom niet omdat ik veel vrijheid nodig had!
Ik moet geen jongen hebben die zegt van dan en dan zien we elkaar en anders niet!
Ik moet kunnen doen en laten vooral vidn als je in de paarden zit dan moet je veel vrijheid hebben want het loopt meestal altijd anders uit dan je denkt met paarden!

Ik ben veel verandert door mijn relaties
Ben veel meer gaan beseffen van wat ik zoek in een jongen!
Er zijn op dit moment 2 jongens waar ik dit in zie
Aleen 1 heefd al een vriendin en de ander dat zie ik nog wel!

Vind het wel jammer dat die ene al een vriendin heefd want hij is wel 1 van mijn beste maatjes! *LOL*
Maar ik ben niet iemand die gaat lopen stoken dus ik laat hem en zijn vriendin in zijn waarde!

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:47

Miep schreef:
Maar om nou te zeggen dat ik iets mis in mn jeugd?
Wat mis ik dan...elke week tegen een muurtje aan staan neuken met een vent die je amper kent?
Nou dat is voor mij geen gemis hoor....


Vrijgezellen hebben ook bedden, hoor Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:50

Ik was net 15 toen ik wat met Frank begon, ik was echt zo`n losgeslagen puber nog en hij was ook echt van het feesten. We hebben de eerste tijd gewoon lekker samen gefeest, tot hij bij mij en mijn ouders introk vanwege problemen thuis. Dat ging eerst echt niet goed, ik voelde me te opgesloten. Als ik met vriendinnen wegging in het weekend kon ik niet thuiskomen zonder dat hij op me zat te wachten.

Dat werd gelukkig al snel beter, vooral toen hij zijn eigen flatje toegewezen kreeg. Daar sliepen we samen in het weekend.

Ik ben volgende maand 4 jaar met hem, woon nu een jaar samen en het gaat prima tussen ons. Ik ben wel een stuk volwassener en serieuzer geworden, ga veel minder uit en ben meer bezig met de belangrijkere dingen in het leven. Frank gaat wel bijna elk weekend met zijn vrienden op stap, wat ik absoluut geen probleem vind. Als ik met vriendinnen weg wil ben ik ook vrij om te gaan.

Ik vind wel dat Laura een punt heeft met dat je eerst moet leren om "alleen" te zijn. Ik word namelijk al misselijk bij het idee om zonder partner te leven. Dat is denk ik het enige nadeel dat ik in mijn situatie kan bedenken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:10

Jura"]
[quote="Laura schreef:
Ik vind dus dat je eerst alleen moet kĂșnnen zijn voordat je een gezonde relatie kan beginnen. Een vriendin van mij duikt van de ene in de andere relatie omdat ze niet alleen wil zijn. Ik geloof dan dat je, zoals SP zegt, jezelf niet optimaal kan ontwikkelen. Je moet leren om zelfstandig te kunnen zijn en om op eigen benen te staan, denk ik.


Daar ben ik het helemaal mee eens! Eerst op eigen benen kunnen staan voordat je gaat samenwonen. Inderdaad veel beter voor je ontwikkeling. Lachen
[/quote]

Reken maar dat ik echt wel voor mezelf kan zorgen hoor. echt geen probleem. Ik heb alleen nooit de kans gehad om alleen te zijn, omdat altijd zo geliefd was en nog steeds ben!!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:17

Ik was 16 toen ik een relatie met een 22 jarige jongen kreeg. Het was een serieuze relatie, dus geen verkering. De relatie heeft iets meer als 2 jaar geduurd. Ik ben in die periode ook maar voor een maand samen gaan wonen.
Als ik nu op die periode terug kijk heb ik het gevoel als of ik 2 jaar van me leven heb weggegooid, ik was alleen met hem bezig. Niet dat we veel deden, in tegen deel zelfs, in die 2 jaar dat we wat met elkaar hadden zijn we 1 keer naar de stad geweest en 1 keer naar een opening van de winkel van zijn werk, voor de rest zaten we alleen maar bij hem thuis.
Het liefst zou ik de tijd terug draaien en gewoon verkering willen hebben, ipv een relatie. Verkering is toch anders. Bij verkering denk ik aan verliefd zijn en alleen van dag tot dag leven, maar in een relatie kijk ik meer vooruit en vind ik ook serieuzer.
Ik merk wel dat ik in die 2 jaar heel wat volwassener geworden ben, dus van die relatie heb ik toch wel wat geleerd

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 23:32

Je jeugd vergooien vind ik een groot woord, maar het kan wel een aanslag plegen op je zelf-ontwikkeling.

Ik heb zelf een langdurige relatie gehad vanaf mijn 15e tot mijn 19e met mijn ex.
Ik ben godszijdank blij dat ik daarna nog even lekker van het vrijgezellen bestaan heb genoten, en dat houd niet in lonken naar allerlei jongens maar je zelfstandigheid ontdekken en je eigen grenzen ontdekken, ontdekken wie jezelf bent en jezelf kunnen ontplooien zinder dat je daarin wordt belet door een relatie of je ouders.

Ik vind die periode heel belangerijk voor je zelf ontwikkeling, qua leeftijd maakt het niet uit, ook als je ouder bent vind ik het voor je zelfontplooiing beter eerst ff op jezelf te wonen en je eigen boontjes te leren doppen dan meteen samen te wonen.

Mijn schoonzusje heeft momenteel erg moeilijke periode, ze heeft nooit geleerd alleen te zijn, voor zichzelf te denken (erg bruut uitgedrukt maargoed, daar komt het in feite op neer) en ze heeft daar nu veel problemen mee, voelt zich erg eenzaam, en neigt steeds weer terug te gaan naar haar ex, de veiligheid op te zoeken.
Een relatie uit is nooit leuk en makkelijk maar in haar geval is ze opgegroeid in de relatie dus helemaal aangepast zeg maar, als het dan over is is het gat des te groter.

Ik heb destijds ook in een groot gat gezeten maar dat viel relatief nog mee omdat mijn ex zowieso weinig naar me om keek en op den duur ging varen, ik had me huisje en mezelf dus tot eigen beschikking.

Ontdek, ontplooi, leer, maak plezier en have fun!
Een vaste relatie kan altijd later nog, ik weet dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan ik had ook erg behoefte aan een vaste relatie toen ik 15 was omdat ik erg eenzaam en behoeftig naar liefde was.
Ik heb het gelukkig nog enigzins op weten te heffen door na die relatie een vrijgezellenperiode in te gaan en lol te trappen en te genieten.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:29

Jura schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens! Eerst op eigen benen kunnen staan voordat je gaat samenwonen.


Je hebt helemaal gelijk!!! Is voor de ander ook zo l-ullig als je steeds omvalt. Nagelbijten / Gniffelen

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 07:42

De relatie waar ik nu in ben, kreeg ik pas op mijn 27ste, Na 9 jaar zit ik daar nog met veel plezier in.

Mijn broer kreeg verkering op zijn 16de. Hij is nu 43 en ik geloof niet dat hij echt geleden heeft.

Je jeugd "vergooien" is een kwestie van waarneming. Je kan je jeugd gemakkelijker vergooien met het hebben van heel veel relaties. Ik ken veel gevallen van individuen (zowel meisjes als jongens) die gewoon een erg slechte naam hadden op dat gebied.

Wat relaties betreft: het blijft moeilijk. Heb je op die leeftijd voldoende zicht op wat nodig is voor een goede relatie? Zijn beide partners bereid om te groeien in de relatie en zich aan te passen aan nieuwe behoeftes en omstandigheden?

Op zich vind ik het verder wel een goede zaak en kan het een deel zijn van je opgroeiproces. Bij iedere relatie moet je ervan uit kunnen gaan dat de relatie lukt en blijvend wordt. Als de relatie niet lukt, dan leer je daar weer heel veel van.Van teleurstelling kan je vaak meer leren dan van gewoon gelukkig zijn. Verder wenst iedereen het je om gelukkig te zijn.

Wat jeugd betreft: op vakantie gaan naar dubieuze vakantieoorden in Zuid-Europa heeft voor mij weinig met jeugd te maken, dat kan ik nou ook nog, met een stuk minder zorgen aan mijn kop. Als ik het beest wil uithangen, dan is het wel handiger om naar Helsinki te gaan. In Nederland is het uitgaansleven veel te sterk gericht op de jeugd, wat dat betreft is Finland heel wat fijner voor de dertig-plusser.

Nog meer over jeugd: Als ik even denk aan een katholieke priester, dan moeten die wel echt door een hel gaan. NOT. Dat is dus een keuze. Iedereen staat vrij om keuzes te maken en daarvan de consequenties te nemen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:03

Jeetje, wat een goed topic! Ik krijg dat nu ook wel eens te horen... Ik was 16 toen ik Daan leerde kennnen en we hebben nu een huis gekocht samen. Met andere woorden het gaat prima. Ik heb voor Daan 1 vriendje gehad. Hij geen ander vriendinnetje. Tja wij hebben er geen problemen mee. Ik voel me op en top gelukkig zo, dus mijn jeugd is niet vergooid. Een vriendin van mij zou gek worden als ze niet meer kon flirten als ze uit gaat en left op aandacht van mennem. Tja zij is zo op en top gelukkig.

Ik denk dat je voor je zelf moet kijken wat je wilt. Als jij zo gelukkig bent, dan heb je je jeugd toch niet vergooid?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:33

Ik vind niet dat je je jeugd vergooit.
Ik vind het zelfs beter, dan dat je 20 vriendjes in een jaar hebt.
Ik heb nu zelf net 1,5 jaar en wat jij ookal zegt, het ziet er niet naar uit dat we uitelkaar gaan.

Ik mis ook helemaal niks, doe bijna niks anders dan andere 17 jarige.
Gewoon stadten met vriendinnen, paardrijden, lol maken etc.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:42

Als je al " je jeugd vergooit" dan moet je dat niet zien omdat je 'flirten en one night stands mist' maar meer in je persoonlijke ontwikkeling.

Ik zie heel veel mensen in een relatie veranderen. Dat is op zich logisch, maar niet altijd positief. Bij mezelf merkte ik dat ook. Ik had een vriend die heel erg kritisch was naar anderen toe. Op een bepaald moment betrapte ik mezelf erop dat ik met hem meeging in het afkraken van mensen, terwijl ik daar absoluut niet van houd! Naarmate ik langer met die persoon had gelopen, had dat zeker mijn karakter veranderd denk ik.
Vooral in je jeugd ben je daar vatbaar voor, omdat je nog een beetje ' gevormd' kan worden.
Vandaar mijn vraagtekens bij een jonge, langdurige relatie.

Aan de andere kant kan je ook positief ontwikkelen door een relatie.

Wat Haagsemeid hierboven zegt, ik denk dat je, door veel verschillende relaties te hebben, wel duidelijker beeld krijgt van wat je zoekt in een man/vrouw. Als je maar 1 iemand ' gewend bent' weet je soms niet beter en kan je er na 10 jaar achter komen dat je toch iets mist, getuige de vele huwelijken die stuklopen van mensen met hun ' eerste liefde' ...

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:46

Waarom is het zo dat als je geen vaste relatie hebt vroeg dat je dan maar 20 vriendjes moet nemen?

Je kan ook gewoon naar jongens kijken, giechelen en voor de rest geen tijd hebben omdat je je paardje hebt ofzow Knipoog

Maar het is wel waar dat je net zo goed je jeugd kan 'vergooien' zonder vriendje of relatie op vroege leeftijd (en het kan ook prima gaan met, maar als ik om me heen kijk etc, knaagt er toch iets op de duur).

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 10:55

Mwah als je dat wil niet, voor mij zou het echt vergooien zijn omdat ik het harstikke leuk vind op uitgaan, flirten en veroveren en de score met vriedinnen bij te houden van de laatste maand wie er voor staat enzo *LOL* Niet dat we daar voor zoenen hoor maar is wel grappig (deze maand staan we gelijk 1-1 Scheve mond )

Tja het is gewoon leuk om iederen even uit te proberen beejte ervaring op doen en feesten enzo. OK dan! Geqwoon een van de leukste dingen.

Ik neem eigenlijk ook nooit wat met de jongens waarmee ik zoen. Alleen als ik ze echt heeeel leuk vind. Zou het trouwens ook wel lastig vinden om niet vreemd te gaan zeker als je uitgaat....

Op vakantie heb ik wel een hele leuke jongen ontmoet hij is echt super leuk. Ben ook wel in love dus ik ga daar hopelijk weer snel heen, met de trein ofzo.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:14

Inderdaad Llwella, dat vraag ik me ook steeds af Lachen
Het geen realatie hebben wil nog niet zeggen dat je dan maar met alles en iedereen alles moet doen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:19

En hoezo niet dan? Als je maar plezier heb en je bent maar 1 keer jong hoor. Niemand heeft daar toch last van?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:20

Ik zeg ook niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat er steeds vanuit gegaan wordt. Vind ik een beetje raar.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:39

dat is wel waar. heel veel meiden stoppen met paardrijden omdat ze jongens op de 1e plaats zetten op een bepaalde leeftijd. wat ik me altijd afvraag is doen ze dat nou voor zichzelf of om er gewoon bij te horen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:40

joostvangestel schreef:
Nog meer over jeugd: Als ik even denk aan een katholieke priester, dan moeten die wel echt door een hel gaan. NOT. Dat is dus een keuze. Iedereen staat vrij om keuzes te maken en daarvan de consequenties te nemen.
terwijl verplicht celibaat zijn niets met de bijbel te maken heeft.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:49

SuperPepeijn schreef:
dat is wel waar. heel veel meiden stoppen met paardrijden omdat ze jongens op de 1e plaats zetten op een bepaalde leeftijd. wat ik me altijd afvraag is doen ze dat nou voor zichzelf of om er gewoon bij te horen.


Jah dat is zo de meeste stoppen rond hun 15e. Je kan zo aan zien komen wie. Die houden toch alleen van een beetje hobbelen en verder doen ze ook niks met de (manege) paarden. Tja dan is het nogal logisch dat jongens voor gaan ze geven er toch niks om.
Nou bij mij zal het nooit zo gaan ben er ook al voorbij ( bijna 17) en mijn vriend kom toch echt na mijn paard op de gedeelte 2e plek. Schijnheilig

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:53

SuperPepeijn schreef:
dat is wel waar. heel veel meiden stoppen met paardrijden omdat ze jongens op de 1e plaats zetten op een bepaalde leeftijd. wat ik me altijd afvraag is doen ze dat nou voor zichzelf of om er gewoon bij te horen.


dat gebeurt echt zo vaak!!

ik stond met destiny in eindhoven, we hadden daar een groepje van 8 meisjes van dezelfde leeftijd met een eigen pony/paard

ik ben de enige die nu nog fanatiek rijdt, en nog 1tje heeft wel haar paard nog, maar doet er zelden nog wat mee

de rest die haakte af ivm jongens

stom, want ik rij fanatiek wedstrijden, en hou nog genoeg tijd over om op stap te gaan en leuke jongens te zien enz!


en avanti, dat scores bijhouden is altijd lache he Knipoog of wedstrijdje doen wie de meeste telefoon nummers op 1 avond kan scoren Tong uitsteken (of wie er gewoon de meeste jongens op 1 avond heeft gehad Knipoog )

voor mij hoort dat er gewoon bij als je jong bent.

van mn 15e t/m mn 18e was ik nog al 'fanatiek' laten we het zo zeggen Knipoog daarna 2 vaste relaties gehad, nu ben ik weer happy single, wel een stukje rustiger&verstandiger dan voor de relaties, maar ik ben zo blij dat ik mn vrijheid weer terug heb!!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:40

whahahah Ja dat is zo lachen die scores bijhouden.

Soms als ze elkaar niet zijn smen we ff en dan kunnen we het de volgende dag nalezen als we het niet meer weten. hahahaha

Wat was jou hoogste score? De mijne 8.Toen stond het 8-8 wat er waren daar maar 8 jongens *LOL* whahahahahah

Marjolein

Berichten: 11638
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:42

Het is maar waar je jezelf bij prettig voelt. mijn broer woont nu al 3 jaar samen emt een meisje dat 1 jaar jonger is dan ik ben. Ze zijn nog even gek op elkaar en hun relatie is in mijn ogen erg gezond. Een vriend van mij heeft even lang met zijn vriendin alleen is die relatie in mijn ogen niet gezond, het meisje is volkomen afhankelijk van hem staat niet op der eigen benen en laatst ging het zelfs zo ver dat toen ze ruzie hadden en hij zei dat hij er serieus over nadacht om het uit te maken ze een black out kreeg en 10 minuten totaal van de wereld is geweest. Het hangt er dus ook maar net af hoe je in het leven staat en hoe je relatie in elkaar steekt.
zelf zou ik er niet aan moeten denken om nu al een serieuse relatie te hebben, ben erg gehecht aan mn vrije leventje. Ik wil kunnen doen wat ik zelf wil, dat betekend niet dat ik met de een na de ander naar bed ga en dat ik elke dag een nieuwe vlam heb. Nee ik kan mn eigen tijd indelen zonder rekening met een ander te houden. Ik hoef niet elke avond te bellen om te vragen hoe het weer aan zijn kant van de stad was. Misschien als ik opeens verliefd wordt dat ik het er wel vor over heb maar op dit moment ben ik veeeels te gehecht aan mijn leventje en daar doe ik lekker in wat ik zelf wil.