Jong verkering = Je jeugd vergooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:15

Euuuuh even om duidelijkheid te scheppen, er zijn dus ook personen die zich helemaal niet uit hoeven te leven om plezier te hebben Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:29

Sypheron"]
Euuuuh even om duidelijkheid te scheppen, er zijn dus ook personen die zich helemaal niet uit hoeven te leven om plezier te hebben Lachen
[/quote]

heb ik in mn 1e reactie ook gezegd!
[quote="Renske20 schreef:
maar gelukkig zit iedere persoon naders in elkaar, en ik ken genoeg mensen die niet snappen dat ik geen behoefte heb aan een vaste relatie.


en het vb van mn zusje, zij is gelukkig met haar rustige en huiselijke leventje, ik zou prsoonlijk knettergek worden, maar iedereen zit anders in elkaar

(en syph ik weet dat jij meer zoals mn zus in elkaar zit dan zoals mij Knipoog )

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:33

Ik denk dat het heel erg verschillens is per persoon. Ik heb nu 1.5 jaar een vriend (ben 18) waar ik heel gelukkig mee ben. Wij hebben het heel leuk we zijn echte maatje doen leuke dingen enz. Maar ik heb ook mijn eigen dingen en dat is denk ik heel belangrijk als je soms van die meisjes ziet die alleen met het vriendje bezig zijn en niets anders en de vriendinnen niet meer ziet staan dan ben je fout bezig.
Ik heb zelf niet het gevoel dat ik iets mis maar dat komt ook omdat ik gewoon de dingen doe die ik wil doen bv dit jaar ga ik veel reizen dat zou ik nooit voor hem laten want nu kan het nog maar dadelijk als je ouder ben niet meer.
tis maar net hoe je zelf er mee omgaat!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:33

Ik heb op mijn 16e een jaar lang verkering gehad. Toen het uit was was ik echt opgelucht en heb dan ook met volle teugen van het vrijgezellenleven genoten.
Op mijn 18e leerde ik mijn huidige vriend kennen. We zijn nu 3 jaar bij elkaar en we laten elkaar echt vrij. We gaan appart uit maar ook samen. We gaan appart op vakantie maar ook samen.
We hebben ieder onze eigen hobby's: Ik de paarden en hij de voetbal. (stiekem vindt hij de paardjes ook wel leuk)

Het ligt er dus maar net aan hoe je met elkaar omgaat. Mijn beste vriendin had op haar 14e verkering en ze zijn nog steeds samen. Alweer 11 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:39

Desiree schreef:
Ik zie het verschil met vriendinnen die vroeger altijd en altijd verkering hadden: ik had dat niet, ik ging met vriendinnen op stap de bloemetjes buiten zetten. Op vakantie naar Salou, mijn "ego opvijzelen". Ik heb het veel leuker gehad dan die vriendinnen met die rustige, brave, ingetogen vakanties en zo. Die moesten zich altijd inhouden he. Ik hoefde dat niet.


Citaat:
Euuuuh even om duidelijkheid te scheppen, er zijn dus ook personen die zich helemaal niet uit hoeven te leven om plezier te hebben


Dat vind ik ook.
Ik heb niet extreem vroeg vaste verkering gekregen, maar daarvoor had ik ook al geen zin om de bloemetjes buiten gaan zetten en flink te feesten.
Ik ben een vrij rustig iemand en al die drukte vind ik om eerlijk te zijn maar niks.
Ik heb meer plezier door rustiger aan te doen.

Dus zoiets heeft niet perse met verkering hebben te maken.

Maar mocht het zo zijn, dat jij een feestbeest bent en dat absoluut niet meer mag van je vriend(in) dan is er wat mis.
ook als je verplicht moet gaan feesten.

Als je je goed voelt bij je relatie, lijkt me vroeg verkering hebben geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:27

Laura schreef:
Ik moet er op dit moment nog niet aan denken dat ik de rest van mijn leven met dezelfde samen zal zijn...

Dat klopt helemaal, dat is heel herkenbaar. Er is één maar en dat is dat je vanzelf een keer iemand tegenkomt waar je zelf je hele leven wel bij wilt blijven en die moet je natuurlijk nooit aan de kant zetten om nog even van het leven te genieten Haha!.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:42

Ik snap de verhouding vrijgezel = feest nooit helemaal. Tenminste bij de mensen die dat beweren in mijn omgeving. Aangezien ik ook een vrij serieuze relatie heb, maar nog steeds even veel uitga, van alles doe met vriendinnen of met vriendinnen + aanhang. Als je mij in salou zou neerzetten zou ik daar net zo veel lol kunnen maken als een of andere meid die elke nacht een neukertje wil scoren. Alleen blijf ik dan gewoon met mn pootjes overal van af Lachen

Maarre jong een relatie beginnen vergooit niet je jeugd, naar mijn mening. Ik ben nu bijna 17, heb 9 maanden verkering met de jongen van mijn dromen, en heb nog altijd, misschien nog wel meer, lol.
Ik denk dat je bij de 1 eerste echte relatie wel vrij goed klaar bent voor zoiets. Anders zou het uitlopen op niets.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 19:50

Jeetje, wat een druk topic Haha!

Dookie:
Mijn ouders hebben er eigenlijk nooit iets over gezegd. Ik zou er toch niet naar luisteren, en dat weten hun ook Haha!
Mijn vriend en ik hadden in het eerst jaar ook wel een echte 'kinderliefde'. Heel veel ruzie, elkaar jaloers maken enz enz.
Maarja, we waren 15 en 16, dna mag dat Knipoog
Nu hebben we echt nooit meer ruzie. Ik kan me de laatste ruzie niet eens meer herinneren!

Youngster:
Ik geeft toe dat vrijgezel zijn heel leuk is. Tenzij al je vriendinnen een vriendje hebben. Ik heb echt geen verkering omdat alleen zijn saai is hoor, maar ik moet toegegevn dat vrijgezel zijn me echt niet trekt en dat als het met Paul uit zou gaan dta ik vrij snel weer een nieuwe jongen zou hebben/willen voor het 'serieus'.

Desiree:
Ik vind de vakanties zeker niet saai.
Meestal gaan we met een vriendengroep en daar zitten vrijgezellen bij maar ook setjes. Ik ga dan net zo goed met wat vriendinnen stappen, we laten elkaar vrij, dat scheeld heel veel.
Tuurlijk mag ik niet met een andere zoenen/het bed in duiken oid, maar zo'n type ben ik ook totaal niet.

Susanne F:
In mijn ogen laten we elkaar redelijk vrij.
Tuurlijk zijn we veel bij elkaar (zeker nu hij op kamers zit, vroeger alleen in het weekend en soms 1 dag door de week). Maar we doen ook onze eigen dingen. Ik naar Pinky en Fellow natuurlijk en Paul vind het leuk om te gamen met vrienden.

Irene:
Gefeliciteerd Haha! (zie je kadootje Tong uitsteken)
Inderdaad, zo ging het bij ons de eerste 3 jaar ook. Nu hij op kamers woont is het even een stuk meer maar dadelijk hebben we allebij onze studie weer (hij in Breda) dus dan zien we elkaar weer lang niet zoveel..

Sypheron:
Juist, zo denk ik er precies over.

Laura:
Wanneer sta je op je eigen benen en wanneer niet?
Ik kan prima voor mezelf zorgen hoor. Ook als ik solo zou zijn.
Ik vind er alleen geen hol aan en ik weet dat ik het nooit zoi willen.
En overigens ben ik na mijn eerste 'echte' verkering die 7 maanden duurde ook dik een jaar vrijgezel geweest. Dus ik zou niet weten waarom ik 'moet leren alleen te zijn'.

Mause:
Ik ben geen vrienden kwijtgeraakt.
Mijn vrienden die ik toen had heb ik nogsteeds of het is foutgegaan door iets anders (1tje oa doordat ik naar het MBO ging en de andere doordat het een *** was Knipoog ). Tuurlijk heb ik er op het MBO ook weer bij gekregen. Dus ik kan niet echt zeggen dat ik minder vriendinnen heb. Meer zelfs denk ik... En natuurlijk heb ik er nu ook zijn vrienden bij, dus ze zijn zelfs verdubbeld Tong uitsteken

Renske20:
We hebben het er geregeld over gehad of we later niet gaan denken van "Hoe zou het bij een ander zijn". Allebij hebben we een keer de misstap gemaakt ermee te stoppen voor een ander maar na een korte periode wisten we hetzelfde, alleen samen is het leuk.
Tuurlijk heeft het een deel gekwetst in de relatie, maar achteraf ben ik blij dat het zo gelopen is. Allebij weten we nu dat hetgene wat leuk lijkt lang niet zo leuk is. En daarbij heb ik liever dat het nu mis gaat dan over een jaar of 10.
Maar zo ziet het er gelukkig niet uit... Lovers

Cahrlotte:
Ja, dat wilde ik ook juist gaan vragen!
Waarom kunnen mensen met een vaste relatie niet feesten? Ok ik mag niet verder gaan dan met een jongen dansen maar als er op een avond 5 jongens een poging doen mij te versieren gaat zo mijn ego ook wel omhoog en heb ik ook wel een super feest hoor. Niets minder als een vrijgezel, imo!
Overigens gaan wij ook apart van elkaar maar ook met elkaar uit. En allebij vind ik erg leuk.
Ik vin het heerlijk om met mijn vriend te dansen en wat te kletsen met de groep en wat te drinken maar ook om heel de avond met vriendinnen op het dansblok te staan tussen knappe jongens.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 19:57

Ik ben het eens met de stelling.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:08

ik ben nu 17, en was 16 toen ik verkering met Dennis kreeg. We zijn nu 10 maanden samen en ik heb er nog steeds geen spijt van. Ik vind ook niet dat je je jeugd vergooit. Moet je dan perse in je jeugd flirten met weet ik veel hoeveel jongens en elke week een andere jongen hebben bij wijze van spreken? heb je dan pas een jeugd???? Ik ben blij met de relatie die ik met dennis heb. Het is ook fijn om iemand te hebben van wie je weet dat je er altijd bij terecht kan en dat je iemand hebt om tegenaan te zitten en te kunnen knuffelen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 20:22

Prima schreef:
Ik ben het eens met de stelling.


Altijd zo fijn dat mensen uitleggen waarom.... *applaus!*

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 20:52

Geef dan tenminste even een argument Prima Verward

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:02

Laura schreef:
Ik vind dus dat je eerst alleen moet kúnnen zijn voordat je een gezonde relatie kan beginnen. Een vriendin van mij duikt van de ene in de andere relatie omdat ze niet alleen wil zijn. Ik geloof dan dat je, zoals SP zegt, jezelf niet optimaal kan ontwikkelen. Je moet leren om zelfstandig te kunnen zijn en om op eigen benen te staan, denk ik.


Daar ben ik het helemaal mee eens! Eerst op eigen benen kunnen staan voordat je gaat samenwonen. Inderdaad veel beter voor je ontwikkeling. Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:07

Maar dat kan toch ook als je al een relatie hebt. Ik was 17 toen ik een relatie kreeg, 18 toen ik op mezelf ging wonen en toen ik 20 was gingen we samenwonen.
Een relatie impliceert toch niet dat je vanaf dat moment alles samen doet. Ondanks dat ik inmiddels 18 jaar een relatie heb, ben ik nog altijd erg op mijn vrijheid gesteld en mijn partner gelukkig ook.

Vandaar dat ik nu op mijn verjaardag in mijn eentje thuis ben en manlief aan het werk is Haha! Haha!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:15

Ik vind dat zo makkelijk om te zeggen dat je je jeugd zou vergooien.. zo dacht ik er ook over, en misschien nog wel een beetje.

Maar ik ben gewoon iemand tegen gekomen waar ik erg gelukkig mee ben! Moet ik dan maar stoppen? Zo werkt het denk ik niet...

Ik ben wel van mening dat je niet te snel moet gaan samenwonen etc. Ik ben dus ook blij als mijn vriend binnenkort wat voor zichzelf gevonden heeft. (heb het idee dat dat voor hem meer nodig is dan voor mij Tong uitsteken )
Er is nog tijd genoeg om daarna vanalles samen te gaan doen...

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:29

ik heb zelf ook net ene relatie van 19 maand ahter de rug (ben nu 18)
Nadat het uit ging ben ik heel lang erg onzeker over mezelf geweest, dit gaat nu wel beter. Sinds nu (4 maand later) durf ik pas acht weer te flirten met andere jongen, en het bevalt me opzich wel goed *LOL*

Ik denk niet dat je je jeugd verpest
Zolang je elkaar maar vrij genoeg laat om vanalles te ondernemen. Dat was bij mij dus niet het geval, ik mocht helemaal niks Boos! Zelf uitgaan met vriendinnen was al een ramp.... Het zijn keuzes die je maakt. Als je gelukkig met elkaar bent, waarom dan niet?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:46

Elise schreef:
Maar nu duurt het al 2,5 jaar. Ik was (en ben nog steeds wel) een beetje bang om me nu 'al' te binden. Want als het goed blijft gaan (wat nu ook nog steeds heel vanzelfsprekend lijkt) is het mijn eerste echte maar dus ook laatste relatie...

Soms zou ik ook wel meer uit willen gaan, met jongens rond rommelen ofzo, denk ik, want ik weet natuurlijk niet of ik dat ook echt veel zou gaan doen. Mijn omgeving (vrienden etc) gaat nou ook niet echt veel uit zijn dak ofzo..

Maar wat moet je dan in zo'n situatie, toch niet om die reden stoppen??! Soms denk ik wel eens 'was ik hem maar 5 jaar later tegen gekomen'


Oh HOE HERKENBAAR! Ik zeg zelf ook dat mijn relatie te vroeg is gekomen, maar om die reden stoppen.... Ik kan en wil het niet.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:46

Prima"]
Ik ben het eens met de stelling.
[/quote]

haha, wat ben je toch een eikel. Wel een lieve, hoor Ach gut

[quote="Renske20 schreef:
Citaat:
Over haar zusje
maar zij is ook veel huiselijker dan ik ben!ze hoeft niet zonodig flink op stap te gaan, of aandacht van mannen te hebben(oke ik kan ook wel leven zonder aandacht maar gewoon wat flirten is best leuk!)en ze is heel gelukkig met haar leven zoals het nu is.


Dat zei ik ook toen ik een relatie van 5 jaar had, vanaf mijn 16e. "Ik hoef niet uit, ik ben gewoon een huiselijk typje". Maar in werkelijkheid wist ik niet eens wat ik miste. Na die 5 jaar heb ik 2 jaar lang me alsnog kunnen uitleven, als een soort 2e jeugd. Dat had ik wel even nodig!

Ik ben het dus in principe wel eens met de stelling.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:50

auk schreef:
ik ben nu 17, en was 16 toen ik verkering met Dennis kreeg. We zijn nu 10 maanden samen en ik heb er nog steeds geen spijt van. Ik vind ook niet dat je je jeugd vergooit. Moet je dan perse in je jeugd flirten met weet ik veel hoeveel jongens en elke week een andere jongen hebben bij wijze van spreken? heb je dan pas een jeugd???? Ik ben blij met de relatie die ik met dennis heb. Het is ook fijn om iemand te hebben van wie je weet dat je er altijd bij terecht kan en dat je iemand hebt om tegenaan te zitten en te kunnen knuffelen


Wat ik daarop zeggen wil is het volgende: wacht maar, dat zei ik ook altijd. Ik ben ook daarin helemaal veranderd, zit niet voor niks waar ik nu zit. Zeg niet te gauw iets zeker te weten.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:51

Ik ben het ook wel eens met de stelling, verder ga ik er niet op in ...
Ik weet wel dat je heeeeeeel veel mist dan Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 21:59

Je jeugd vergooien heeft niets met een relatie te maken vind ik. Dat heeft met jezelf te maken. Je kunt je jeugd vergooien met een relatie ja, maar ook zonder. En vice-versa.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:00

Waarbij ik me net bedenk: Je jeugd vergooit hebben hangt af van persoonlijke criteria Lachen

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:03

Toen ik 16 was heb ik ongeveer 1,5 jaar een relatie gehad. Ik vond het allemaal erg leuk. Op een gegeven moment kreeg hij het benauwd. Tja dat vond ik echt moeilijk, maar ik kon niks anders dan het te accepteren. In het begin ging ik geen leuke dingen doen, te verdrietig. Maar later ging ik wel aardig los ja...
1,5 jaar of zo geen vaste relatie gehad, vond ik ook prima. Maar toen kwam ik mijn huidige lief tegen. Ik heb het echt geweldig getroffen met hem, hij is superlief voor me, hij laat me lekker vrij in doen en laten etc etc. Soms vind ik het ook wel jammer dat ik geen vrijgezel ben. Dat beeld idealiseer je dan, maar toen waren er ook dagen dat er niks aan was... Begrijp me niet verkeerd, ik zou mijn vriend niet willen missen, maar soms denk je er weleens aan om helemaal vrij te zijn.

Maar als je vanaf je 14e alleen maar een vast iemand hebt gehad, lijkt me dat in sommige opzichten wel een beetje zonde. Je bent maar een keer jong en je kunt zoveel leuke dingen doen. Maar als je dan helemaal gelukkig bent dan hou je dat toch niet tegen en dan moet iedereen dat gewoon. Het verschilt gewoon per persoon.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:13

Oh maar Iloon ik durf het ook zeker te zeggen hoor, helemaal geen probleem mee, plezier kun je ook hebben in een relatie, daarvoor hoef je niet single te zijn. Het enigste waarvoor je single hoeft te zijn is om met een ander intiem te zijn, de rest kan allemaal ook in een relatie.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 22:26

Ik vind dat je je jeugd kan vergooien als je lange relatie hebt met de verkeerde persoon. Persoon die je claimt, die je niks laat doen. Dat je niet met vriendinnen mag uitgaan, maar alleen maar met hem. Je kn best een lange relatie in je jeugd hebben, maar je moet elkaar dan gewoon op zn tijd vrij laten. En dat je ook gewoon kan genieten

Ik zelf KON het me ook niet voorstellen, nu al lange relatie Bloos! (ik ben 17). Heb 3 "relaties" gehad en iedere keer maakte ik het uit na 2/3 maanden, omdat ik het me gewoon benauwde om met iemand samen te zijn. Nu heb ik net een relatie met een jongen erop zitten, heb ruim 6 maanden met em gehad en moet zeggen dat ik bij hem wel een goed gevoel had. Het is uit gegaan, omdat we gewoon geen tijd voor elkaar hadden en elkaar niet meer zagen, maar er was wel gewoon nog een klikje. Was gewoon niet te doen door tijdgebrek. Ik werd door hem gewoon vrij gelaten, ik liet hem ook gewoon vrij en het ging gewoon super. We vertrouwden elkaar gewoon.

Nu ben ik weer gewoon vrijgezel en ik feest ook graag. Maar ik voel mezelf te goed om ieder weekend met 5 jongens te zoenen of weet ik het. Ik ben vrijgezel en ga lekker uit, maar ik "gedraag" mezelf wel.

Ik denk dat je zeker je jeugd kan vergooien door een lange relatie, maar ik denk dat het wel ligt met welke jongen je samen bent.