Studeren met handicap - ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Studeren met handicap - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 16:31

Hoi,
Zoals jullie misschien wel weten heb ik vrij ernstig RSI in m'n handen. Ik zit nu 4 maanden in de ziektewet (niet leuk) en ga per 1 september weer studeren.
Nu het net een beetje beter begint te gaan, ben ik heel bang dat zodra ik weer studeer, m'n handen weer achteruit gaan. Ik wil dus van de Hogeschool (Utrecht) graag wat aanpassingen om mijn studie te kunnen doen. Dan denk ik aan testen mondeling kunnen maken (schijnt dat je dit steeds aan moet vragen bij de examencommissie?), en zo min mogelijk met pen te hoeven schrijven. Ik kan wel typen maar niet schrijven...

Bel ik net de HvU, en word ik van hot naar het gestuurt. Echt zo van "maar daar moet je die-en-die voor bellen" en dan zegt die persoon dat hij er niets mee kan. Uiteindelijk kom ik bij mijn 'course director' terecht, en die is er pas weer net voor het studiejaar begint. Ik heb echt twijfels of ik dan nog wel wat gedaan krijg.

Hoe nu? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb echt aanpassingen nodig, want als ik ga zeggen van "teveel moeite, voor een keer kan het wel" zit ik in een mum van tijd weer thuis met m'n handjes in m'n schoot. Help!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:37

ArwenLune schreef:
Bel ik net de HvU, en word ik van hot naar het gestuurt.

Dat is niet vreemd voor de HvU, die school staat echt slecht bekend hoor. Ik zou me maar eens goed laten informeren. Voor 'normale' studenten (vat dit niet verkeerd op Bloos! ) is het al een chaotische rotzooi maar ik denk dat ze van aanpassingen ivm RSI helemaal een potje maken! Is er geen RSI vereniging? Kan je daar niet vragen wat de mogelijkheden zijn? En waar dit goed geregeld wordt?
Ik las trouwens dat je 'weer' wil gaan studeren. Studeer je dan al aan de Hogeschool Utrecht?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 17:49

Ja ik heb eerder bij de HvU gestudeerd, (bij de FEO) en het was toen inderdaad een zooitje. Had enige hoop dat het buiten de FEO (en 4 jaar verder) beter zou zijn, maar zover daarvan geen bewijs. Helaas heb ik wat studie en locatie betreft maar bar weinig keuze...

De RSI vereniging wijst mij door naar centrum Handicap+Studie en die wijzen me door naar de faculteitsdecaan en die wijst me door naar m'n Course Director - die met vakantie is. Hoi...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:53

Nou, succes er mee ...