100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:16

DDDMakkink schreef:
juist dat is dus ook mijn mening
en van oordeel mag je best wel veroordeling maken hoor :+
want veel mensen hebben dat zonder eerst even wat info. in te winnen over iemand zijn situatie


Oordelen zal je zelf ook doen (ongeacht de info) . Dat is menselijk.
Ik denk dat zelfs als mensen het vragen, het voor alsnog vaak niet te begrijpen valt.
Mijn fam en ook "ikzelf" waren voor mijn ziekte ook best hard met onze oordelen. Ik kon ook niet begrijpen waarom iemand het 1 wel kon en het ander niet.
Wij zijn als fam ook altijd hard voor onszelf qwa doorzetten en dus ook veelal doorgaan wanneer je ziek bent. Pas wanneer het écht niet meer gaat "mag" je stoppen en ziek naar bed gaan.....
Nu ik chronisch ziek ben zijn onze oordelen bijgesteld - het is gewoon anders wanneer je er met je neus bovenop zit en écht ziet wat het doet of de ziekte ondergaat. Op slechte uren en dagen en soms weken of maanden laat je jezelf niet zien (die voor mij overgens altijd komen nadat ik wat leuks heb gedaan) , "niemand" wil zielig gevonden worden...

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:55

nou ik ben toch wel heel voorzichtig met oordelen
natuurlijk zal je heus wel een keer iets denken wat achteraf niet klopt
is ook menselijk maar ik probeer het altijd niet te doen
ik heb zelf ook een chronische aandoening namelijk pijn
dus weet helaas alles van slechte dagen af goeie dagen ben ik niet zo in thuis

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:24

DDDMakkink schreef:
nou ik ben toch wel heel voorzichtig met oordelen


Oordelen is ook een inschatting maken.
Als er een groepje jongeren staat in een donker steegje, dan loop ik wel even om. :D
Nu mag dat een verkeerd oordeel zijn maar is imo veiliger dan wanneer mijn oordeel wel zou kloppen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:43

Moeilijke materie dit...

Ik heb dan geen wajong, maar een wia-uitkering, 100% afgekeurd voor een jaar, daarna wordt het herzien maar ik denk niet dat ik nog voor een baas kom te werken. Ik woon ook niet op mezelf, maar ik betaal wel huur. Toch kan ik van het restant een paard onderhouden. Ik heb nu trouwens nog geen paard. Maar ik heb het geluk dat ik een paard aan huis kan gaan zetten in de toekomst en dat ik het eerste veulen van mijn verzorgpaard krijg. Ik heb dus al geen kosten van een dure pensiostalling of de aanschaf van een paard. Daardoor kan ik in de tussentijd sparen voor de da-kosten en als het écht nodig is willen mijn ouders vast ook wel bijspringen.

Ik kan me niet voorstellen dat je van een wajong (Minder dan dat ik verdien) én een paard op een duurdere pensionstal kan houden én op jezelf kan wonen in een huis dat je nog toegewezen moet krijgen én ook goed voor jezelf kan zorgen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die dat wel kunnen (Zoals Koubloedkim, diep respect dat je het wel kan :j) Maar ik denk ook dat het wél gaat als er een aantal dingen meezitten, bijvoorbeeld een lage huur voor je woning. Je moet goed zoeken, maar ze zijn er wel. Of een weiland zoeken waar je paard 24/7 buiten staat, scheelt natuurlijk ook al in de kosten. Dus als je het goed voorbereid kan het wel, maar makkelijk zal het zeker niet zijn.

Over de discussie of iemand met een uitkering wel een paard mag hebben... Waarom zou iemand met een uitkering minder recht hebben op plezier? Dat vind ik een verregaande en kwetsende opmerking, niemand zit voor zijn lol in de wajong/wia/enzovoorts en zij hebben net zo veel recht op plezier als anderen. Dat de één dat met een paard doet, de ander met golf, varen en ga zo maar door, is ieders goed recht. Als ze het maar rond kunnen breien. Ik vind het wel dubbel als iemand een eigen paard heeft, maar bijvoorbeeld wel subsidie krijgt voor een nieuwe tv of een wasmachine. Het is kiezen of delen vind ik.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:59

bromfiets schreef:
Moeilijke materie dit...

Ik heb dan geen wajong, maar een wia-uitkering, 100% afgekeurd voor een jaar, daarna wordt het herzien maar ik denk niet dat ik nog voor een baas kom te werken. Ik woon ook niet op mezelf, maar ik betaal wel huur. Toch kan ik van het restant een paard onderhouden. Ik heb nu trouwens nog geen paard. Maar ik heb het geluk dat ik een paard aan huis kan gaan zetten in de toekomst en dat ik het eerste veulen van mijn verzorgpaard krijg. Ik heb dus al geen kosten van een dure pensiostalling of de aanschaf van een paard. Daardoor kan ik in de tussentijd sparen voor de da-kosten en als het écht nodig is willen mijn ouders vast ook wel bijspringen.

Ik kan me niet voorstellen dat je van een wajong (Minder dan dat ik verdien) én een paard op een duurdere pensionstal kan houden én op jezelf kan wonen in een huis dat je nog toegewezen moet krijgen én ook goed voor jezelf kan zorgen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen die dat wel kunnen (Zoals Koubloedkim, diep respect dat je het wel kan :j) Maar ik denk ook dat het wél gaat als er een aantal dingen meezitten, bijvoorbeeld een lage huur voor je woning. Je moet goed zoeken, maar ze zijn er wel. Of een weiland zoeken waar je paard 24/7 buiten staat, scheelt natuurlijk ook al in de kosten. Dus als je het goed voorbereid kan het wel, maar makkelijk zal het zeker niet zijn.

Over de discussie of iemand met een uitkering wel een paard mag hebben... Waarom zou iemand met een uitkering minder recht hebben op plezier? Dat vind ik een verregaande en kwetsende opmerking, niemand zit voor zijn lol in de wajong/wia/enzovoorts en zij hebben net zo veel recht op plezier als anderen. Dat de één dat met een paard doet, de ander met golf, varen en ga zo maar door, is ieders goed recht. Als ze het maar rond kunnen breien. Ik vind het wel dubbel als iemand een eigen paard heeft, maar bijvoorbeeld wel subsidie krijgt voor een nieuwe tv of een wasmachine. Het is kiezen of delen vind ik.


kijk maar uit ik maakte ook zo een soort opmerking en kreeg te horen dat ik geen fatsoen had en respectloos was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:16

bromfiets schreef:
Ik vind het wel dubbel als iemand een eigen paard heeft, maar bijvoorbeeld wel subsidie krijgt voor een nieuwe tv of een wasmachine. Het is kiezen of delen vind ik.


Iemand met een sociale dienst uitkering die iedere dag een pakje sigaretten rookt en iedere week een krat bier drinkt, maar geen paard heeft, heeft ook recht op subsidie voor een nieuwe wasmachine.
Is het tegenwoordig trouwens niet zo dat je voor die wasmachine een lening krijgt ipv subsidie?

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:55

Dat weet ik niet Lamar. Maar je hebt wel gelijk wat betreft het roken en drinken (ik rook zelf ook :+).

Ik denk dat ik die subsidies een beetje raar in elkaar vind steken, maar daar gaat deze discussie niet over....

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:43

Aso bromfiets, met een uitkering mag je niet roken. :P
Nee hoor, een mens moet doen met zijn geld wat hij of zij wil en kan..

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:12

_O- Hahaha, maar je hebt gelijk... Uitkering of gewoon loon, iedereen is vrij om zijn loon op te maken op de manier die hij wil :j

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:14

Ja hoor, als je maar niet gaat zeuren om mee geld als het op is. :Y)
Zelf ben ik een vliegende idioot, ook een soort roken want ik kan er niet buiten. :D

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:15

Nee hoor, ik zal niet gaan zeuren :D

En ieder zijn hobby toch? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:17

bromfiets schreef:
_O- Hahaha, maar je hebt gelijk... Uitkering of gewoon loon, iedereen is vrij om zijn loon op te maken op de manier die hij wil :j


Hier ben ik het helemaal mee eens!! :Y)

(en ik rook ook :P )

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:18

Overigens heb ik echt een mega afkeer tegen sigaretten, dus begrijpen doe ik het niet. :+

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:22

ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)
ik heb voor mezelf een pony en ben prima in staat alles te betalen en te verzorgen. mijn vriend word momenteel opgeleid tot taxi schauffeur, en binnen een paar maanden heeft ie een hoger loon.
ik werk 20uur en zit daarbij nog eens 1dag op school.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:22

ook als je een D.A rekening krijgt van 2000 euro?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:24

Waarom zwart Esmolove?
Je mag zelf tot 100% bijverdienen, waarom dan zwart?
Ik weet wel dat het wat vreemd is, maar toch vind ik het niet oké. :o

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:27

Nu ga je een heleboel mensen over je heen krijgen omdat je zwart werkt :=

Maar op een camping wonen is toch wel iets goedkoper dan een huurhuis hebben *weet waar ze over praat*

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:32

Ik was toch netjes? :Y) }:0
Op een camping scheelt inderdaad wel ja, al zou ik het zelf niet willen denk ik.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:33

Ik had het niet specifiek over jou ;)

Op een camping heb je veel minder kosten, maar er zitten ook een paar grote nadelen aan.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:32

esmolove schreef:
ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)
ik heb voor mezelf een pony en ben prima in staat alles te betalen en te verzorgen. mijn vriend word momenteel opgeleid tot taxi schauffeur, en binnen een paar maanden heeft ie een hoger loon.
ik werk 20uur en zit daarbij nog eens 1dag op school.


Ik vind het ronduit asociaal om zwart bij te klussen. Wel de belastingcenten van een ander gebruiken, en zelf lekker niet bijdragen aan het collectief +:)+

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:43

Als je dat nodig hebt om te kunnen overleven dan vind ik dat niet asociaal ...
Vind het ook hun zaak..

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:57

Nodig om te overleven zal wel meevallen aangezien ze een pony heeft. Ik vind het ook niet hun zaak. Ik wil geen belasting betalen voor mensen die er de kantjes van aflopen. Ik zie liever dat mensen die echt niet (meer) kunnen werken een fatsoenlijke uitkering krijgen. Zwart werken voor je pony, terwijl iemand die het echt nodig heeft en NIET KAN werken, onder de armoede grens leeft, nee dat is tof....

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:58

Ik vind zwart werken ook ronduit asociaal.
Als je dan die tijd kan zwart-werken, dan kun je ook die tijd wit-werken.
Bovendien staan mensen een deel van hun zuur verdiende centen af om o.a. de uitkeringen van te bekostigen, en deze mensen missen (witte) inkomsten doordat een ander (met uitkering) het zwart doet.
Nee, bah... voor zulke mensen heb ik 0,0 respect.
Als het aan mij lag zou de uitkering van zulke mensen direct stoppen, en alle zwarte inkomsten inleveren + boete wegens fraude.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:06

Abiola schreef:
esmolove schreef:
ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)
ik heb voor mezelf een pony en ben prima in staat alles te betalen en te verzorgen. mijn vriend word momenteel opgeleid tot taxi schauffeur, en binnen een paar maanden heeft ie een hoger loon.
ik werk 20uur en zit daarbij nog eens 1dag op school.


Ik vind het ronduit asociaal om zwart bij te klussen. Wel de belastingcenten van een ander gebruiken, en zelf lekker niet bijdragen aan het collectief +:)+


Vind het best vreemd dat je zwart "betaald" krijgt (en dus wel een paar uurtjes werken kunt), daarnaast een wajong hebt en waarschijnlijk ook de taxi opleiding vergoed krijgt (althans je vriend). Af en toe een klusje zwart doen vind ik iets anders als zwart bijwerken. Moet je verder zelf weten maar ik krijg er zo'n vooroordeel van.
Dit komt omdat ik dit helaas wel vaker hoor, omdat wij af en toe taxichauffeurs opleiden. Daar zitten vaak mensen bij die de opleiding vergoed krijgen omdat ze geen werk hebben en het zelf niet kunnen betalen, opzich een hele mooie regeling. Toch hoor je daar dan helaas regelmatig verhalen over zwart werken, daarnaast wel een uitkering hebben en de opleiding ook nog vergoed krijgen, jammer :o
De meeste zijn helaas ook nog ongemotiveerd en geven soms gewoon doodleuk toe dat ze "poep" hebben aan het UWV. En maar opnieuw her-examen blijven doen. Alsof het niks kost want tsja het wordt allemaal vergoed en 't kost ze zelf geen cent en er daarmee soms ook nog luxe op na houden. En verpesten het daarmee duidelijk voor de rest die het wel goed menen want die zijn er ook absoluut..
Mensen die echt iets mankeren worden hier door helaas minder serieus genomen en dat is bijzonder jammer...

Sorry maar krijg een beetje een onderbuik gevoel van je stukje @esmolove
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 22-02-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:12

Maar ze zou toch bijv. kunnen oppassen oid? Is ook zwart werk, maar zijn genoeg ouders die niet het geld willen uitgeven voor een gediplomeerd iemand als ze ook zwart kunnen betalen. En misschien heeft ze zich suf gezocht naar gewoon werk maar bleek dat niet te vinden, en dit wel, en wil ze toch graag íets kunnen doen. En misschien werkt ze maar 3 uurtjes per week zwart, en dat is met een normale werkgever toch vrij lastig om zo weinig te werken.

En ik snap de (voor)oordelen wel, maar ook daarop zijn altijd uitzonderingen. Er zou best iets minder snel geoordeeld kunnen worden als je niet het hele verhaal kent..