100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:21

Hannanas schreef:
Ik zal je vertellen dat dag in dag uit " op je luie reet" liggen in bed/op de bank en je handje ophouden ook erg hard werken is...
Dat is 1 dag leuk, 2 dagen leuk.. en misschien als je overwerkt bent 2 weken leuk... maar geloof mij.. hard werken is het.

Er zullen best stiekemerds bijzitten.. maar laat de ' goeden" er niet de dupe van worden.

Thuis moeten zitten of op bed liggen is vreselijk (spreek uit ervaring) helaas zijn er nog steeds genoeg ,ensen die niet ' kunnen ' werken, maar ondertussen wel antoieke kasten kunnen opknappen en versjouwen of straten kunnen leggen. beetje jammer..... (nee, ik bedoel er geen bokkers mee, maar ken wel mensen uit mijn omgevin g)
Zo krijgen de mensen die het nodig hebben steeds meer gezeur en problemen.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:23

KoudbloedKim schreef:
En op zulke momenten is het zo jammer dat je niet even een dagje kunt ruilen.. :)

Tja, dat kan nu eenmaal niet. Maar ik kan me voorstellen dat je als gezin met modaal inkomen, dat niet voor huurtoeslag en tegenwoordig zelfs niet meer voor een huurhuis in aanmerking komt, 650 euro huur betaald per maand, opel kadet voor de deur, 2 kinderen, en elke maand alle eindjes aan elkaar moet knopen, denkt dat "jullie" (alsof het in een groep samen te vaten is, maar dat gebeurd toch vrij snel) het mooi makkelijk hebben. Opstaan wanneer je wilt, handje ophouden bij de gemeente als je koelkast kapot is, lekker een beetje paardrijden en nooit hoeven werken .

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:24

Hahah ik snap je gedachten odetteke, maar de realiteit is helaas anders.
er zijn er echt hoor, die dst doen!!! maar er zijn ook echt zieken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:25

suuzepuus schreef:
Citaat:
@ suuzepuus, dat laatste over die 52% was sarcastisch bedoelt voor het geval je het niet snapt, het is waar, maar wel sarcastisch. Snap je het nu wel?

ik had het niet over dat stukje maar over het hele bericht!!


Nou... de rest is zo'n beetje door andere bokkers geschreven, als je dat niet snapt dan moet je het hun even vragen.
En verder lijkt het me toch wel aardig duidelijk wat er staat.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:26

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? :? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.


Oke, als het erom gaat dat jij belasting moet betalen voor een ander dan snap je het wel, maar als het erom gaat dat een ander meer belasting moet betalen voor jou dan snap je het ineens niet meer.... ja zo kun je het ook spelen.


Ik snap helemaal niks wat jij zegt. Aangezien je het ook niet wilt uitleggen laat ik het hier maar bij.
Heb je zelf een Wajong uitkering of is er een andere reden dat je zo fel reageert?

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:27

odetteke schreef:
Tja, dat kan nu eenmaal niet. Maar ik kan me voorstellen dat je als gezin met modaal inkomen, dat niet voor huurtoeslag en tegenwoordig zelfs niet meer voor een huurhuis in aanmerking komt, 650 euro huur betaald per maand, opel kadet voor de deur, 2 kinderen, en elke maand alle eindjes aan elkaar moet knopen, denkt dat "jullie" (alsof het in een groep samen te vaten is, maar dat gebeurd toch vrij snel) het mooi makkelijk hebben. Opstaan wanneer je wilt, handje ophouden bij de gemeente als je koelkast kapot is, lekker een beetje paardrijden en nooit hoeven werken .


Wil je ruilen kom maar hoor.
Je mag mijn leven zo hebben als je wil.
Denk jij nu echt dat ik en hier waarschijnlijk nog meer bokkers echt voor hun lol thuis zitten.
Denk jij nu echt dat ik daar trots op ben.
Denk jij nu echt dat leuk is.
Ik wil wel niets liever dan 40 uur willen/kunnen werken.
Dan pas kan je een keer genieten van een vakanite een dagje vrij.
Ik heb bijna 10 jaar een uit kering en ik HAAT het.
Je wil niet weten hoe lang ik me zelf niet heb durven aan te kijken in een spiegel.
Omdat ik me schaamde.
Je mag mijn uitkering hebben.
Laatst bijgewerkt door Rashja op 17-02-11 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:27

Ik denk dat jij mij niet snapt.... maar ja, heb al eerder gezegd dat ik je erg kortzichtig vind.
ik denk dat jij leest wat je wilt lezen en je mening erdoor wilt duwen. jammer....

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:28

suuzepuus schreef:
...maar er zijn ook echt zieken....


Mischien zie ik het helemaal verkeerd hoor..

Maar als iemand nou echt langdurig ziek is, waar haalt diegene dan de energie vandaan om fanatiek te paardrijden..?

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:29

Bellona_K schreef:
suuzepuus schreef:
...maar er zijn ook echt zieken....


Mischien zie ik het helemaal verkeerd hoor..

Maar als iemand nou echt langdurig ziek is, waar haalt diegene dan de energie vandaan om fanatiek te paardrijden..?


Dat vraag ik mij dus ook af!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:30

Tja... ik ben ook ziek. en nee, als ik werk kan ik die dag niet meer paardrijden. daar heb ik de energie niet voor!! dus hoe dat bij veel wajongers zit....???

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:32

Rashja: Volgens mij is dat, helemaal met 2 paarden, ook erg belangrijk.
Dat je een groepje mensen om je heen hebt die je met alles willen helpen als dat nodig zou zijn.

Lamar: Ik snap je vorige reactie nu beter. :j
Je leert inderdaad wel heel creatief te zijn in de dingen die je koopt en als je dan een keer een grote uitgave doet (zo heb ik een hoofdstel voor Kim gekocht van geld dat ik van mijn oma had gekregen) ben je daar ook echt heel erg blij mee.
Kleine dingen kunnen al zo waardevol zijn.

Suuzepuus: Ja, het is vrijblijvend. :j
Op dinsdag en donder is er ook een begeleider aanwezig (baan is voor mensen met alleen een psychische beperking) en als ik op die dag niet kan, ga ik vaak op een andere dag. :)
Dan ben ik er alleen of met nog één 'collega', en dat kan ook heel fijn zijn.

Odetteke: Er zullen vast mensen zijn die er zo over denken, totdat ze zelf ziek worden en ervaren hoe het is als je álles wilt, maar soms gewoon niks kan.

Rashja: Ik denkt dat Odetteke niet over haarzelf praat, maar over wat anderen kúnnen denken.

Wie rijdt fanatiek paard?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:34

Ik rij niet fanatiek. en zeker niet nadat ik ziek geworden ben. ik hoop er aankomend weekend weer eens op te klimmen!!! heb er echt zin in!!

mja... wat is fanatiek...

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:34

Ik rij niet kan enkelt poetsen en uitmesten
als ik geen pijn heb een stapritje van een halfuurtje..

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:36

shilady schreef:
Ik rij niet kan enkelt poetsen en uitmesten
als ik geen pijn heb een stapritje van een halfuurtje..

Wat een leukerds heb je. maar die zijn te jog om te rijden. kun je zelf ook niet rijden? door ziekte?

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:36

suuzepuus schreef:
Hahah ik snap je gedachten [***], maar de realiteit is helaas anders.
er zijn er echt hoor, die dst doen!!! maar er zijn ook echt zieken....

i know, maar als ik dit weekend op een verjaardag vertel dat ik deze week 3 mensen heb gesproken die met een uitkering een paard houden dan spreekt men er schande van. Dan zijn het die luie steuntrekkers (en dan doet het er niet meer toe welke uitkering, iedereen met een uitkering is dan het haasje :+) die alleen maar profiteren... Dan krijgen ze veel te veel geld, moeten de bijstandsmoeders niet zeuren, zijn het allemaal klaplopers, en zullen ze na mijn verhaal de volgende persoon met een uitkering (die misschien echt geen geld heeft om brood te kopen) op een andere manier zien.

in de ogen van de nederlander is een paard extreme luxe, door toch een paard te onderhouden in een situatie dat je maandelijks geld krijgt voor je eigen levensonderhoud creeer je daarmee een beeld dat een hele groep negatief beïnvloed.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:38

Ik kan in princiepe wel rijden maar 9 vd 10x krijg ik na 5 min draf al pijn bij mn baarmoeder en eierstokken
ik heb endometriose en het is niet fijn als ik ga hobbelen... Maarja daarom heb ik ook voor 2 jonkies gekozen , eigelijk koos ik voor 1 maar ze zagen er allebei niet zo top uit bij die boer dus toen nam ik ze allebei maar mee met het oog om 1 te verkopen als ze opgeknapt waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:41

Yellowcab schreef:
Heb je zelf een Wajong uitkering of is er een andere reden dat je zo fel reageert?


Ja, en van die wajong kan ik een touareg w12 betalen en een nieuwe pegasus en een shire kopen, heb je mijn profiel nog niet bekeken?

Ik had een vader die 45 jaar in de wao zat en steeds tegen kortzichtige mensen aanliep die afgunstig waren en ik moet straks mijn kind een keer gaan loslaten in een wereld vol mensen met uitspraken die ik daarstraks al eerder heb geciteerd.
Dat stoort me, ja!

Daarbij vind ik het ook vreemd dat je nogal egoistisch reageert als het over het belastinggeld gaat dat jij moet betalen, maar dat je het blijkbaar niet snapt dat anderen zoals ik voor jou meer belasting moeten betalen omdat jij een laag loontje hebt en ik dus zo de boel aan moet te vullen want met jouw 33,5% inkomstenbelasting redden we het in nederland blijkbaar niet.
Als het om jezelf gaat dan is het belangrijk, maar wat een ander voor jou extra moet doen daar hoor ik je niet over. Dan snap je het ineens niet meer. Lekker makkelijk!!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:52

en toch ondanks dat ik zelf in een uitkering zit snap ik wel de reacties van ''buitenstaanders''
bij ons een paar blokken verder op wonen ook relatief veel mensen met een uitkering
wajong/wia etc
en als je dan langsrijd en je ziet wat voor auto's /tv's etc ze hebben dan denk je ???????????
hoe kan dat nou?
zo heeft onze buurjongen verder op ook een wajong (heeft hij zelf verteld)
en als je ziet wat hij allemaal kan kopen
vorige keer vertelde hij nog trots dat hij zijn nieuwe Bose systeem aan het uitproberen was
(wij gingen klagen omdat hij dat s'avonds om half 11 nog deed :o )
zo een systeem kost gewoon zoooooo veel geld (wij willen dat graag maar is gewoon zo duur)
dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar
en zo ging er van de week weer een nieuwe LCD tv naar binnen
en ontvang ik bijna maandelijk pakketjes voor hem van een bol.com
dan denken wij ook wel eens van hoe doe je dat
mijn man heeft een goeie baan en zelfs wij kunnen niet alles wat we willen
ja na lang sparen maar we lopen niet even naarde winkel om een nieuwe tv te kopen
en daarom snap ik best dat mensen denken hoe kan dat,dan wel met een lage uitkering
maar die weten vaak niet dat je op veel dingen extra recht heb zoals toeslagen etc
wat je dan kan sparen en dan bv die tv kan kopen
mensen zien heel zwart wit het volgende:
uitkering-dus geen geld-wel nieuwe tv-onmogelijk
wie zegd dat je daar niet al een jaar voor aan het sparen was want dat staat er nergens bij
en natuurlijk heb je mensen die zichzelf helemaal wegcijferen voor hun paard of huisdieren
maar ik ben dan wel van mening dat je niet moet klagen of zielig moet gaan doen als je een rekening van de DA krijgt
dan moet je ook zo dapper en volwassen zijn om dat aan te nemen (je zal wel moeten)
en niet gaan zeuren dat je weer een rekening heb en dat je dan iets anders niet kan kopen/betalen
want dat zit mij dan nog het meeste dwars

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 23:52

shilady schreef:
Ik kan in princiepe wel rijden maar 9 vd 10x krijg ik na 5 min draf al pijn bij mn baarmoeder en eierstokken
ik heb endometriose en het is niet fijn als ik ga hobbelen... Maarja daarom heb ik ook voor 2 jonkies gekozen , eigelijk koos ik voor 1 maar ze zagen er allebei niet zo top uit bij die boer dus toen nam ik ze allebei maar mee met het oog om 1 te verkopen als ze opgeknapt waren...


Offtopic ;) Het zijn wel schatjes zeg! Al ben ik niet eens zo'n fan van haflingers. Sorry even in je profiel gespiekt


Ik snap dat de Wajong uitkering er is en ik ben er van overtuigd dat deze niet is bedoeld voor extreme luxe, tuurlijk heeft iedereen recht op een hobby ook Wajongers maar een eigen paard is pure luxe en dat schopt veel mensen tegen het verkeerde been wat begrijpelijk is. Ik vind de situatie van koudbloedkim wel een goede oplossing, dat ze vrijwilligers werk doet op de momenten dat zij daar wel toe in staat is want ik snap ook wel dat een fulltime baan er voor mensen met een soort van beperking er niet in zit. Maar als je de tijd/energie hebt om een paard te houden zou enkele uren werken/vrijwilligers werk met een aangepaste baan toch ook wel mogelijk zijn (mijn moeder heeft ook vrijwilligerswerk gedaan toen ze ziek was, dit zijn vaak enkele uren en werd geregeld door het uwv ze kwam op de dagen dat zij zich goed genoeg voelde) ik vind dit een mooie oplossing en zo heb je ook zelf nog het idee dat je iets doet voor je geld (de uitkering dus) en krijg je een beter zelfbeeld. Aangezien veel mensen klagen dat ze het thuis zitten zo zat zijn.

@Lamar ik vind het vreemd dat je mijn "lage loontje" erbij betrekt want dit heb ik nergens gezegd, ik verdien genoeg en betaal gewoon normaal belasting dus ik vang helemaal niks van "jouw belasting centen" hoor. Ik heb mijn opleiding zelf betaald zonder stufi, krijg geen huursubsidie, helemaal niks. Ik lever ook gewoon belastinggeld in. Maar goed, het gaat hier niet over mijn situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:49

Yellowcab schreef:
moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.


Ik zal je het verband voor de laatste keer uitleggen. Hierboven was een uitspraak van jou. Die vind je blijkbaar normaal en gegrond.
Nu sta ik op de inkomstenladder boven jou en betaal meer belasting dan jij. Moet ik nu dan zeggen dat jij geen recht hebt op bepaalde faciliteiten omdat je minder belasting betaalt dan ik (jij 33,5, ik 52%), en waarom zou ik dan 52% moeten betalen en dus meer dan jij zodat jij van die 18,5 % die ik meer betaal van dezelfde faciliteiten gebruik kunt maken als ik. Nogal krom naar mijn mening. Ga jij dan ook maar die extra 18,5% inkomstenbelasting betalen net als ik.

Dit is hetzelfde als wat jij hierboven zegt, maar dat snap je nu waarschijnlijk nog steeds niet. Jij mag het wel tegen een wajonger zeggen, ik echter niet tegen jou.........

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 02:09

En als we de stelling nou zouden maken: "Wajong en het rijden van een Ferrari"
Hoe denken we er dan over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 02:41

Lamar: Zo had ik het nog nooit bekeken, maar je hebt er wel gelijk in!

Abiola: Ik heb geen idee hoe duur een Ferrari is ( :+), maar als iemand jarenlang spaart door zijn boodschappen bij de Aldi te doen, geen merk-kleding te kopen en niet drinken, roken, uitgaan of op vakantie, is dat zijn/haar goed recht. :j
Het stáát misschien raar en ik snap ook dat het heel wat teweeg brengt, maar zolang je het verhaal erachter niet weet, kun je ook nooit zeker weten wat er aan vooraf is gegaan.
Met andere woorden; vraag eerst naar de feiten voordat je een oordeel velt. :)

Zo werd ik laatst 'aangevallen' omdat ik ergens in een topic had gezet dat ik met een mp3-speler naar Kim fietste. :+
Ten eerste was het één van nog geen 15 euro en ten tweede had ik die van mijn moeder gekregen.
Maar er werd gelijk een flinke rel van gemaakt. (dat was trouwens niet op bokt)

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 08:04

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.


Ik zal je het verband voor de laatste keer uitleggen. Hierboven was een uitspraak van jou. Die vind je blijkbaar normaal en gegrond.
Nu sta ik op de inkomstenladder boven jou en betaal meer belasting dan jij. Moet ik nu dan zeggen dat jij geen recht hebt op bepaalde faciliteiten omdat je minder belasting betaalt dan ik (jij 33,5, ik 52%), en waarom zou ik dan 52% moeten betalen en dus meer dan jij zodat jij van die 18,5 % die ik meer betaal van dezelfde faciliteiten gebruik kunt maken als ik. Nogal krom naar mijn mening. Ga jij dan ook maar die extra 18,5% inkomstenbelasting betalen net als ik.

Dit is hetzelfde als wat jij hierboven zegt, maar dat snap je nu waarschijnlijk nog steeds niet. Jij mag het wel tegen een wajonger zeggen, ik echter niet tegen jou.........


Hier heb je wel gelijk in :j Ik wil ook best meer betalen als ik weet dat het op de juiste plek komt: bij mensen die niet kunnen werken vanwege ziekte. Lijkt me echt vreselijk om je leven niet te kunnen leven. Maar goed, wanneer worden de echte uitkeringstrekkers die vaak gewoon zwart erbij werken of makkelijk kunnen werken een keer gestraft? Als dat moment komt.... neem ik er een extra baantje bij en wil ik mijn loon in een pot stoppen voor mensen die het nodig hebben!

http://www.nu.nl/geldzaken/2448911/over ... raude.html

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:46

Citaat:
Abiola: Ik heb geen idee hoe duur een Ferrari is ( ), maar als iemand jarenlang spaart door zijn boodschappen bij de Aldi te doen, geen merk-kleding te kopen en niet drinken, roken, uitgaan of op vakantie, is dat zijn/haar goed recht.

Daar ben ik het niet mee eens!!!
net zo goed als de aanschaf van een paard. Die aanschaf kan misschien. maar het onderhoud!
Toen ik 25 was werkte ik me scheel. had 2 baantjes , een opel kadett (lekker goedkoop in aanschaf en onderhoud) een goede fiets en een leuk huurflatje. een paard kon ik echt niet betalen hoor!!

Nu woon ik in een goedkope omgeving, heb een nog goedkopere auto, 1 baan en een werkende vent. Nu kan het wel! en dan nog die paarden aan huis ook nog. Dat scheelt in de kosten maar kun je niet in je uppie en het onderhoud kun je niet alleen als je een wajong hebt!

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:38

DDDMakkink schreef:
en toch ondanks dat ik zelf in een uitkering zit snap ik wel de reacties van ''buitenstaanders''
bij ons een paar blokken verder op wonen ook relatief veel mensen met een uitkering
wajong/wia etc
en als je dan langsrijd en je ziet wat voor auto's /tv's etc ze hebben dan denk je ???????????
hoe kan dat nou?
zo heeft onze buurjongen verder op ook een wajong (heeft hij zelf verteld)
en als je ziet wat hij allemaal kan kopen
vorige keer vertelde hij nog trots dat hij zijn nieuwe Bose systeem aan het uitproberen was
(wij gingen klagen omdat hij dat s'avonds om half 11 nog deed :o )
zo een systeem kost gewoon zoooooo veel geld (wij willen dat graag maar is gewoon zo duur)
dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar
en zo ging er van de week weer een nieuwe LCD tv naar binnen
en ontvang ik bijna maandelijk pakketjes voor hem van een bol.com
dan denken wij ook wel eens van hoe doe je dat
mijn man heeft een goeie baan en zelfs wij kunnen niet alles wat we willen
ja na lang sparen maar we lopen niet even naarde winkel om een nieuwe tv te kopen
en daarom snap ik best dat mensen denken hoe kan dat,dan wel met een lage uitkering
maar die weten vaak niet dat je op veel dingen extra recht heb zoals toeslagen etc
wat je dan kan sparen en dan bv die tv kan kopen
mensen zien heel zwart wit het volgende:
uitkering-dus geen geld-wel nieuwe tv-onmogelijk
wie zegd dat je daar niet al een jaar voor aan het sparen was want dat staat er nergens bij
en natuurlijk heb je mensen die zichzelf helemaal wegcijferen voor hun paard of huisdieren
maar ik ben dan wel van mening dat je niet moet klagen of zielig moet gaan doen als je een rekening van de DA krijgt
dan moet je ook zo dapper en volwassen zijn om dat aan te nemen (je zal wel moeten)
en niet gaan zeuren dat je weer een rekening heb en dat je dan iets anders niet kan kopen/betalen
want dat zit mij dan nog het meeste dwars



Ja misschien heeft jou buurjongen dat wel van zijn ouders gehad??
Ik heb dan wel geen WAJONG maar ben wel alleenstaande moeder met een inkomen van 1500 per maand, en helaas is mijn tv ook overleden en nou krijg ik een nieuwe van mijn vriend, kreeg ik hem niet van mijn vriend kreeg ik hem van mijn vader.

Er zijn mensen die mij financieel helpen bij zulke dingen, die mazzel heb ik.

Dus wat dat betreft vind ik dat je daar niet over kan oordelen als je niet weet hoe de situatie bij iemand is...