100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:23

Ik vind idd ook dat men blij moet zijn dat je in NL een uitkering kan krijgen.
In een ander land was je de pineut geweest (amerika bv).
Ik vind het niet kunnen dat je er dan een eigen paard op nahoudt.
Dáár is de uitkering niet voor.

En dan niet beginnen met ''mogen we niks leuks doen''. Er is genoeg leuks in het leven, goedkoper en een paard is ontzettend duur. Zoek evt een verzorg/bijrijd adres als je perse in de paarden wilt.

Sommigen cijferen zichzelf compleet weg om alsnog een paard te kunnen rijden. Bijvoorbeeld door avondmaaltijden met brood op te vangen. Ook dit vind ik niet kunnen, je komt zo vanzelf in een ziekte terecht en ook daarvoor betaald de maatschappij.

Je krijgt geld om jezelf goed te verzorgen en nog te kunnen genieten van het leven.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:24

Ik ben op dit moment ook bezig met een woning voor mij zelf en ben ook 80% tot 100% afgekeurd,
Ik ben nu via mee bezig die helpen gehandicapten met woningen maar ik weer niet of jij door een lichamenlijke handicap afgekeurd bent.
Ik weet wel als je subsidies krijgt.
Ik word 21 dit jaar maar het zal voor mij krap worden om rond te komen.

Ik doe wel vrijwilligers werk en wil volgendjaar weer naar school zodat ik later weer zelf een deel kan bij verdienen

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:26

Dat vind ik wel vreemd Jordy.
Ik dacht dat ze dat ondertussen hadden veranderd en dat élk werk wel lonend zou zijn (partime zou dus worden aangevuld etc) , juist omdat het zo krom geregeld was.
Ook worden mensen niet meer zo makkelijk volledig afgekeurd, omdat men naar de mogelijkheden kijkt wat men nóg wel kan.
Toen ik werd gekeurd kon ik volgens die arts nog 2 uur per dag wat doen, wel met rustperiodes daartussen. Maar ongeacht dat daar geen werkgever voor te vinden is zéker door mijn beperkingen zoals een zeer slechte concentratie , kón ik dat toen écht niet opbrengen! (nu ook nog steeds niet al gaat het wel veel beter mits ik goed naar mijn lichaam luister)
Laatst bijgewerkt door superwoman op 14-02-11 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:28

Via het uwv kan je wel goed werk vinden hoor.. alleen is het idd wel moeilijk al je maar 2 uur per dag kan werken maar het uwv heet connecties met bepaalde werkgevers

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:15

Ik ben zelf Chronisch Vermoeid en volledig afgekeurd.
Ja, ik kan een auto wassen, maar dat is dan ook een van de weinige dingen die ik die dag kan doen, ben daarna kapot.. Ik leef er nu al bijna 10 jaar mee. Ik kan ook niet elke dag een auto wassen en daardoor ben ik mede niet inzetbaar voor werk. Ik sta wel op een wachtlijst voor gesubsidieerd werk, maar die is lang!!
Ik heb het ontzettende geluk dat mijn ouders niet willen dat ik mijn hobby opgeef, omdat ze zien hoe goed het mij doet. Zij weten dat ik het niet kan betalen, maar ze willen gewoon niet dat ik het ding in mijn leven dat ik echt leuk vindt verlies. En ik besef erg goed dat ik me daar erg gelukkig mee mag prijzen.
Wat doe ik dan zoal met de paarden.. Ze staan 24/7 in het land, dus ik hoef op zich niet veel meer te doen dan te zorgen dat ze hun natje en droogje krijgen, lukt dit mij niet dan is superpapa er!!
Als ik een goede dag heb dan ga ik wel eens een stukje rijden, of wat nog iets makkelijker is, dan span ik haar aan. Ik doe ook grondwerk en dat kun je ook zo invullen als je wilt. Verder heb ik twee jonkies staan die regelmatig even geknuffeld worden, makkelijk voor mij en goed voor hun, ik raak ze overal aan e.d. Daar leren ze van. Dat is een makkelijke taak die je met paarden kunt doen en ik geniet er met volle teugen van.
Ik kan ook onwijs genieten van het alleen maar kijken naar de dieren.

Ik hoor ook wel genoeg rotopmerkingen om me heen.. Als iemand vakantie heeft moet ik vaak horen dat het lekker voor mij is dat ik altijd vakantie heb.. Nou ik heb dus nooit vakantie, ik kan nooit een weekje vrij nemen van die rotziekte die mijn hele leven verwoest..
Het lijkt altijd zo makkelijk, lekker thuis op de bank zitten, dat zou ik ook wel willen.. Nee dat wil je niet, dat is even leuk misschien maar daarna is het echt niet leuk meer! Finacieel zal ik het nooit makkelijker hebben, ik blijf de rest van mijn leven afhankelijk en zal het nooit wat breder hebben en dat is echt een rotuitzicht!!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:50

Jeskim schreef:
Ik ben zelf Chronisch Vermoeid en volledig afgekeurd.
Ja, ik kan een auto wassen, maar dat is dan ook een van de weinige dingen die ik die dag kan doen, ben daarna kapot.. Ik leef er nu al bijna 10 jaar mee. Ik kan ook niet elke dag een auto wassen en daardoor ben ik mede niet inzetbaar voor werk. Ik sta wel op een wachtlijst voor gesubsidieerd werk, maar die is lang!!
Ik heb het ontzettende geluk dat mijn ouders niet willen dat ik mijn hobby opgeef, omdat ze zien hoe goed het mij doet. Zij weten dat ik het niet kan betalen, maar ze willen gewoon niet dat ik het ding in mijn leven dat ik echt leuk vindt verlies. En ik besef erg goed dat ik me daar erg gelukkig mee mag prijzen.
Wat doe ik dan zoal met de paarden.. Ze staan 24/7 in het land, dus ik hoef op zich niet veel meer te doen dan te zorgen dat ze hun natje en droogje krijgen, lukt dit mij niet dan is superpapa er!!
Als ik een goede dag heb dan ga ik wel eens een stukje rijden, of wat nog iets makkelijker is, dan span ik haar aan. Ik doe ook grondwerk en dat kun je ook zo invullen als je wilt. Verder heb ik twee jonkies staan die regelmatig even geknuffeld worden, makkelijk voor mij en goed voor hun, ik raak ze overal aan e.d. Daar leren ze van. Dat is een makkelijke taak die je met paarden kunt doen en ik geniet er met volle teugen van.
Ik kan ook onwijs genieten van het alleen maar kijken naar de dieren.

Ik hoor ook wel genoeg rotopmerkingen om me heen.. Als iemand vakantie heeft moet ik vaak horen dat het lekker voor mij is dat ik altijd vakantie heb.. Nou ik heb dus nooit vakantie, ik kan nooit een weekje vrij nemen van die rotziekte die mijn hele leven verwoest..
Het lijkt altijd zo makkelijk, lekker thuis op de bank zitten, dat zou ik ook wel willen.. Nee dat wil je niet, dat is even leuk misschien maar daarna is het echt niet leuk meer! Finacieel zal ik het nooit makkelijker hebben, ik blijf de rest van mijn leven afhankelijk en zal het nooit wat breder hebben en dat is echt een rotuitzicht!!



jou gevoel ken ik wel hoor
zo word er tegen mij ook wel eens gesproken zelfs door familie!!!
ik heb zelf chronische pijn aan mijn enkel na een botbreuk aan mijn hielbeen(breek je niet zo heel gauw over het algemeen)
heb al 3 operaties gehad en ik hoor ook vaak mensen zeggen ''goh lekker hoor uitslapen en niks doen''
waarop ik dan altijd zeg ''nou neem jij de pijn en vele beperkingen dan van mij over dan ga ik wel werken en het dubbele aan inkomsten verdienen''
en dan druipen ze af
je mag blij zijn met zulke ouders hoor
ik kan gewoon geen paard meer hebben door de pijn en heb vorig jaar daarom ook mijn jonkie van 3 verkocht die ik al vanaf zijn eerste dag had
het leven is niet altijd even eerlijk

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:11

@ jeskim : komt mij idd ook heel bekend voor.. Als ik zeg ik ga vrijwilligers werk doen zegt iemand goh je gaat ook is iets doen. Ja ik wil ook wel wat doen ik wil ook wel gaan werken maar ik word constand voor langere behandelingen opgenomen en dan wil een werkgever je cht niet. dan zou ik konstand van baan moeten switchen omdat ik dan weer 6 maanden opgenomen moet worden. Er is gewoon veel onbegrip. al merk ik wel dat mensen er respect voor hebben als je iets doet. Als ik een keer eindelijk genoeg energie heb om uit te gaan. Iedereen vind het stoer dat ik dat gewoon doe in mijn rolstoel.. alleen het nadeel er van weer is dat mensen denken dat je nog best veel kan terwijl 1 avond je uitgaan voor mij betekend dat ik 3 dagen op bed lig met pijn en ernsitge vermoeidheid.

Over het paard houden ik weet niet hoe dat gaat als ik op mijzelf woon. nu betaald mijn vader 100 euro en ik de rest. maar ik denk dat mijn ouders mij wel bij zullen springen mocht ik hem niet meer kunnen houden want ze weten dat dat beestje me door alles heen heeft geholpen. maar kan ik het financieel niet redden dan zal ik toch aan verkopen of leasen moeten gaan denken. Maar ik ben allang blij dat er zoiets als een wajong bestaat anders had ik nu helemaal van de zakken van mijn ouders moeten leven en dat had ik echt niet gekunt

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:42

Sonja_vR schreef:
sja, als je een paard als luxe ziet, dan zul je idd een mening als de jouwe hebben , ik zie haar niet als luxe maar als pure noodzaak en doordat het eigen is , kan het, een paard van een ander verzorgen, dat zal bij mij bijvoorbeeld nooit leiden tot wat mijn eigen beestje voor mij doet
het is voor mij gewoon geen hobby, maar een reden om bepaalde dingen wel te doen , actief te blijven en door te gaan

en even een toevoeging, dit komt dus niet door rijden, bij mij dan, beest is dalijk 7 en nog niet onder de man, komt dit jaar pas, het is juist alles naast en om het rijden heen , iets wat ik met een verzorg , bijrijd, of manege knol nooit zou kunnen hebben juist omdat het dit specifieke paard is

Een paard hebben IS een luxe, niet een noodzaak, voor niemand niet. Dat geloof ik gewoon niet. Als je geen eigen paard kunt onderhouden kun je daar gigantisch van balen en het ontzettend missen en jammer vinden, maar het is geen noodzaak. Tuurlijk is het jammer (dat vind ik zelf net zo goed als ieder ander), wanneer je geen eigen paard kunt hebben, maar het moet doen met een manege- of verzorgpaard, hoeveel mensen zitten niet in deze situatie? Er zijn zoveel mensen die graag een eigen paard zouden willen hebben, maar voor wie het er gewoon (nog) niet inzit, daar moet je mee dealen. Jammer, maar manege- en verzorgpaarden kunnen ook heel leuk zijn! Een eigen paard hebben is geweldig als het kan, maar een noodzaak, nee daar geloof ik niet in.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:10

Sunrise_ schreef:
Sonja_vR schreef:
sja, als je een paard als luxe ziet, dan zul je idd een mening als de jouwe hebben , ik zie haar niet als luxe maar als pure noodzaak en doordat het eigen is , kan het, een paard van een ander verzorgen, dat zal bij mij bijvoorbeeld nooit leiden tot wat mijn eigen beestje voor mij doet
het is voor mij gewoon geen hobby, maar een reden om bepaalde dingen wel te doen , actief te blijven en door te gaan

en even een toevoeging, dit komt dus niet door rijden, bij mij dan, beest is dalijk 7 en nog niet onder de man, komt dit jaar pas, het is juist alles naast en om het rijden heen , iets wat ik met een verzorg , bijrijd, of manege knol nooit zou kunnen hebben juist omdat het dit specifieke paard is

Een paard hebben IS een luxe, niet een noodzaak, voor niemand niet. Dat geloof ik gewoon niet. Als je geen eigen paard kunt onderhouden kun je daar gigantisch van balen en het ontzettend missen en jammer vinden, maar het is geen noodzaak. Tuurlijk is het jammer (dat vind ik zelf net zo goed als ieder ander), wanneer je geen eigen paard kunt hebben, maar het moet doen met een manege- of verzorgpaard, hoeveel mensen zitten niet in deze situatie? Er zijn zoveel mensen die graag een eigen paard zouden willen hebben, maar voor wie het er gewoon (nog) niet inzit, daar moet je mee dealen. Jammer, maar manege- en verzorgpaarden kunnen ook heel leuk zijn! Een eigen paard hebben is geweldig als het kan, maar een noodzaak, nee daar geloof ik niet in.


Helemaal mee eens! Wat een onzin dat het noodzaak zou zijn, dat slaat helemaal nergens op.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

@ superwoman

Ja vreemd he! Helaas is deze regel nog steeds zo.
Ik ben bij het UWV geweest voor scholing en werk en kreeg geen enkele hulp.
Ook werd ik weer voor 5 jaar 100% afgekeurd op basis van een rapport van 4 jaar oud!
De man die met mij een gesprek moest voeren had nogal een negatieve ondertoon en vond mij te grof gebekt voor een baan.
En een jobcoach of iets vond hij voor mij niet nodig.
Nou dan toch lekker weer 5 jaar thuis zitten? Schijnbaar is dat wat het UWV wil.
Nu heb ik dit jaar opnieuw gebeld en heb nu weer een afspraak staan met een andere meneer van het UWV.
Kijken of hij wel bereid is om mij te helpen met een baan anders word het gewoon zwart werken, ik ga niet thuis zitten omdat het UWV vind dat ik niet kan werken.
En nee zwart werken vind ik ook echt niet kunnen, maar iemand afkeuren op basis van een verouderd rapport vind ik ook niet kunnen. }:0

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:38

Jordy schreef:
@ superwoman

Ja vreemd he! Helaas is deze regel nog steeds zo.
Ik ben bij het UWV geweest voor scholing en werk en kreeg geen enkele hulp.
Ook werd ik weer voor 5 jaar 100% afgekeurd op basis van een rapport van 4 jaar oud!
De man die met mij een gesprek moest voeren had nogal een negatieve ondertoon en vond mij te grof gebekt voor een baan.
En een jobcoach of iets vond hij voor mij niet nodig.
Nou dan toch lekker weer 5 jaar thuis zitten? Schijnbaar is dat wat het UWV wil.
Nu heb ik dit jaar opnieuw gebeld en heb nu weer een afspraak staan met een andere meneer van het UWV.
Kijken of hij wel bereid is om mij te helpen met een baan anders word het gewoon zwart werken, ik ga niet thuis zitten omdat het UWV vind dat ik niet kan werken.
En nee zwart werken vind ik ook echt niet kunnen, maar iemand afkeuren op basis van een verouderd rapport vind ik ook niet kunnen. }:0


Byzar. moet zeggen dat ik meer verhalen ken van mensen die juist niet kúnnen werken maar toch moeten van het UWV en dus ook mijn eigen ervaring dat ze vonden dat ik wel wat kon doen terwijl dat toen écht niet kon. "Gelukkig" ben ik uiteindelijk wel 100% afgekeurd. Heb trouwens nog wel zo lang mogelijk bij mijn oude werkgever gewerkt, al werd het steeds minder. 3 x een uurtje pw op "halve kracht" was het laatste En zelfs dat ging uiteindelijk ook niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:52

Jordy schreef:
@ superwoman

Ja vreemd he! Helaas is deze regel nog steeds zo.
Ik ben bij het UWV geweest voor scholing en werk en kreeg geen enkele hulp.
Ook werd ik weer voor 5 jaar 100% afgekeurd op basis van een rapport van 4 jaar oud!
De man die met mij een gesprek moest voeren had nogal een negatieve ondertoon en vond mij te grof gebekt voor een baan.
En een jobcoach of iets vond hij voor mij niet nodig.
Nou dan toch lekker weer 5 jaar thuis zitten? Schijnbaar is dat wat het UWV wil.
Nu heb ik dit jaar opnieuw gebeld en heb nu weer een afspraak staan met een andere meneer van het UWV.
Kijken of hij wel bereid is om mij te helpen met een baan anders word het gewoon zwart werken, ik ga niet thuis zitten omdat het UWV vind dat ik niet kan werken.
En nee zwart werken vind ik ook echt niet kunnen, maar iemand afkeuren op basis van een verouderd rapport vind ik ook niet kunnen. }:0


Nou, dat klinkt hoopgevend zeg!
Ik wil niets liever als aan het werk en was in eerste instantie ook voor 80-100% afgekeurd.
Vorig jaar moest ik naar het UWV voor een afspraak met de keuringsarts en die was erg positief, maar ja op dat papiertje van 5 jaar geleden stond nog steeds 80-100% afgekeurd en dat maakte het wel moeilijk moeilijk.
Ik ben juist expres terug de WAO ingegaan (kom uit bijstand en had daar uberhaupt nooit ingeschoven mogen worden) ivm werkmogelijkheden, maar blijkbaar is het dus net andersom :=

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:56

wat een horror verhalen van de UWV
als iemand zo graag wil werken dan ga je die persoon toch helpen??
ik hoor over 3 weken of ze een baan hebben gevonden die bij mijn situatie past
lijkt mij heel erg stug aangezien mijn mankementen maar goed met het UWV weet je het dus maar nooit

danneke80

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:00

Jordy schreef:
@ superwoman

Ja vreemd he! Helaas is deze regel nog steeds zo.
Ik ben bij het UWV geweest voor scholing en werk en kreeg geen enkele hulp.
Ook werd ik weer voor 5 jaar 100% afgekeurd op basis van een rapport van 4 jaar oud!
De man die met mij een gesprek moest voeren had nogal een negatieve ondertoon en vond mij te grof gebekt voor een baan.
En een jobcoach of iets vond hij voor mij niet nodig.
Nou dan toch lekker weer 5 jaar thuis zitten? Schijnbaar is dat wat het UWV wil.
Nu heb ik dit jaar opnieuw gebeld en heb nu weer een afspraak staan met een andere meneer van het UWV.
Kijken of hij wel bereid is om mij te helpen met een baan anders word het gewoon zwart werken, ik ga niet thuis zitten omdat het UWV vind dat ik niet kan werken.
En nee zwart werken vind ik ook echt niet kunnen, maar iemand afkeuren op basis van een verouderd rapport vind ik ook niet kunnen. }:0


Dus omdat UWV in jouw ogen iets niet goed doet vind jij het kunnen om iets onwettigs (zwartwerken) te doen? Ik vind dat namelijk niet kunnen.
Maar als jij graag wil werken, kun je dan niet zelf een baan zoeken en het UWV inlichten op het moment dat je iets gevonden hebt? Je hebt hun toch niet noodzakelijk nodig om aan het werk te gaan? Ik zou gewoon zelf initiatief nemen als je het graag wil.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:04

danneke80 schreef:
Jordy schreef:
@ superwoman

Ja vreemd he! Helaas is deze regel nog steeds zo.
Ik ben bij het UWV geweest voor scholing en werk en kreeg geen enkele hulp.
Ook werd ik weer voor 5 jaar 100% afgekeurd op basis van een rapport van 4 jaar oud!
De man die met mij een gesprek moest voeren had nogal een negatieve ondertoon en vond mij te grof gebekt voor een baan.
En een jobcoach of iets vond hij voor mij niet nodig.
Nou dan toch lekker weer 5 jaar thuis zitten? Schijnbaar is dat wat het UWV wil.
Nu heb ik dit jaar opnieuw gebeld en heb nu weer een afspraak staan met een andere meneer van het UWV.
Kijken of hij wel bereid is om mij te helpen met een baan anders word het gewoon zwart werken, ik ga niet thuis zitten omdat het UWV vind dat ik niet kan werken.
En nee zwart werken vind ik ook echt niet kunnen, maar iemand afkeuren op basis van een verouderd rapport vind ik ook niet kunnen. }:0


Dus omdat UWV in jouw ogen iets niet goed doet vind jij het kunnen om iets onwettigs (zwartwerken) te doen? Ik vind dat namelijk niet kunnen.
Maar als jij graag wil werken, kun je dan niet zelf een baan zoeken en het UWV inlichten op het moment dat je iets gevonden hebt? Je hebt hun toch niet noodzakelijk nodig om aan het werk te gaan? Ik zou gewoon zelf initiatief nemen als je het graag wil.


maaaaaaaaaar loop je dan niet het risico dat als er dan wat gebeurd en je wil weer terug vallen op UWV dat ze je dan weigeren omdat je tegen hun advies in bent gegaan en als het ware zelf je klachten heb veroorzaakt of verergerd?

moonfish13
Berichten: 18237
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:07

Ik wil het net zeggen DDD...
Waardeloos die blessure die je hebt zeg.
Als ik er zo'n last van zou hebben zou ik er alles voor over hebben om geen pijn meer te hebben.
Zelfs al zou dat amputatie betekenen.. Al kan je fantoompijn natuurlijk niet uitsluiten denk ik.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:09

moonfisch:kan gedacht lezen haha
nee grapje vraag het me echt af of het wel zo slim is
want de UWV is niks meer of minder dan een verzekeringsmaatschappij van de staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:30

Ik vind het een beetje stom dat de wajongers zo aangevallen worden in dit topic. Ik denk dat die aanvallers eerst maar eens een paar maanden dat moeten hebben wat de wajongers hebben en dan nog eens hun reaktie terug moeten lezen.
Ik denk dat een paard juist iets is dat een wajonger op de been kan houden, ze sterker kan maken en er misschien wel voor kan zorgen dat een wajonger in de toekomst toch weer voor zichzelf kan gaan zorgen.
Dat prutsmuts over "van mijn belastingcenten" slaat helemaal nergens op. De meeste belastingcenten vliegen naar hele andere (nutteloze) dingen en je kan altijd nog emigreren naar een bananenland waar je geen belasting hoeft te betalen als je een ander het licht in de ogen niet gunt.

Ik vind het knap als mensen een manier vinden om met een uitkering (welke dan ook) een paard kunnen hebben/verzorgen. Die mensen zijn er vaak ook beter voor omdat ze het veel meer waarderen.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:35

Ik vind het een straf om een wa-jong uitkering te hebben. Hierbij bedoel ik niet dat ik niet blij ben dat ik iedere maand geld krijg voor mijn onderhoud. Maar wa-jong betekend ook voor mij bijna geen sociale contacten. En ik ben eigenlijk een mens mens.

Geen school af kunnen maken, dus geen school mensen met wie ik om kan gaan. Geen werk waar ik collega's zou hebben. Op een sport club is ook een lastig punt, want ik moet mijn energie over de dag verdelen. En er zijn dagen/ weken dat ik alleen maar thuis zit. Te veel de dag of dagen ervoor gedaan, dat word afgestraft.

Ik zou zo graag willen werken, maar ik kan het niet. Hoe graag ik wil, hoe vaak ik het ook geprobeerd heb, het lukt gewoon niet!

Nou heb ik het geluk dat ik een man heb, die 40 uur werkt. En dat we het ruimer hebben als ieder ander. Wij hebben 1 pony (haf), en mijn man heeft geen hobby buitenshuis.

Kennen jullie overigens de lepel theorie?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:52

pubelia schreef:
Ik vind het een straf om een wa-jong uitkering te hebben. Hierbij bedoel ik niet dat ik niet blij ben dat ik iedere maand geld krijg voor mijn onderhoud. Maar wa-jong betekend ook voor mij bijna geen sociale contacten. En ik ben eigenlijk een mens mens.

Geen school af kunnen maken, dus geen school mensen met wie ik om kan gaan. Geen werk waar ik collega's zou hebben. Op een sport club is ook een lastig punt, want ik moet mijn energie over de dag verdelen. En er zijn dagen/ weken dat ik alleen maar thuis zit. Te veel de dag of dagen ervoor gedaan, dat word afgestraft.

Ik zou zo graag willen werken, maar ik kan het niet. Hoe graag ik wil, hoe vaak ik het ook geprobeerd heb, het lukt gewoon niet!

Nou heb ik het geluk dat ik een man heb, die 40 uur werkt. En dat we het ruimer hebben als ieder ander. Wij hebben 1 pony (haf), en mijn man heeft geen hobby buitenshuis.

Kennen jullie overigens de lepel theorie?



Zo is het bij mij ook een beetje
ook geprobeerd te werken maar het ging gewoon niet lichaamlijk zit het me niet mee
geestelijk ook vaak niet..
Tis idd een beetje eenzaam want als je niet veel onder de mensen komt blijft je vriendenkring heel beperkt of je begeeft je alleen onder familie. Ben zo blij dat ik mn diertjes heb het breekt de dag voor mij en ik heb iets om trots op te zijn :)
Anders blijf ik ook binnen. Heb vroeger ook een een paar jaar straatvrees gehad door al het gepest en met groepjes opwachten. Ik blijf onzeker op straat. Thuis is het veilig.... Als ik geen paarden heb kom ik ook niet veel naar buiten.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:05

Lamar schreef:
Ik vind het een beetje stom dat de wajongers zo aangevallen worden in dit topic. Ik denk dat die aanvallers eerst maar eens een paar maanden dat moeten hebben wat de wajongers hebben en dan nog eens hun reaktie terug moeten lezen.
Ik denk dat een paard juist iets is dat een wajonger op de been kan houden, ze sterker kan maken en er misschien wel voor kan zorgen dat een wajonger in de toekomst toch weer voor zichzelf kan gaan zorgen.
Dat prutsmuts over "van mijn belastingcenten" slaat helemaal nergens op. De meeste belastingcenten vliegen naar hele andere (nutteloze) dingen en je kan altijd nog emigreren naar een bananenland waar je geen belasting hoeft te betalen als je een ander het licht in de ogen niet gunt.

Ik vind het knap als mensen een manier vinden om met een uitkering (welke dan ook) een paard kunnen hebben/verzorgen. Die mensen zijn er vaak ook beter voor omdat ze het veel meer waarderen.


Die laatste zin slaat helemaal nergens op. Waarom zou iemand die er zelf keihard voor werkt het niet meer waarderen?

Sowieso, ik gun iedereen een paard hoor maar als iemand met een Wajong uitkering er een heeft dan zou je al die kinderen waarvan de ouders geen geld hebben er toch ook een gunnen. Zo werkt het gewoon niet.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:13

shilady schreef:
Zo is het bij mij ook een beetje
ook geprobeerd te werken maar het ging gewoon niet lichaamlijk zit het me niet mee
geestelijk ook vaak niet..
Tis idd een beetje eenzaam want als je niet veel onder de mensen komt blijft je vriendenkring heel beperkt of je begeeft je alleen onder familie. Ben zo blij dat ik mn diertjes heb het breekt de dag voor mij en ik heb iets om trots op te zijn :)
Anders blijf ik ook binnen. Heb vroeger ook een een paar jaar straatvrees gehad door al het gepest en met groepjes opwachten. Ik blijf onzeker op straat. Thuis is het veilig.... Als ik geen paarden heb kom ik ook niet veel naar buiten.


Ben jij mij? Lijkt net of jij mijn verhaal schrijft. Alleen heb nog steeds wel straat vrees, alleen verschilt per dag in welke maten. Normaal kan ik er aardig wel goed door heen komen. Maar heb zo mijn periodes dat ik gewoon niet buiten kom. (behalve om te konijnen te voeren)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:17

haha wat toevallis pubelia :)
Ik vermijd nog steeds groepjes op straat dan steek ik over ... Maar het is probleem waar je echt uit moet kruipen en jezelf veel moet in moet spreken... Soms als ik naar de ponies moet dan maak ik een planning van ik ga om zo en zo laat.. Meestal gebeurt dat niet
iets houd me dan even tegen..

Joosiien
Berichten: 1941
Geregistreerd: 07-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:09

Jordy: Ik vind je erg kort door de bocht over het UWV. Je wordt tegenwoordig niet meer ''zomaar'' afgekeurd, blijkbaar heb je dan ook wel echt 'iets'?? Het UWV kan je dan inderdaad informeren om geen dingen te doen die risicovol zijn voor jouw gezondheid. Als je niet naar dit advies luisteren wil en er gebeurd wat dan 'verspil' je jouw ziektewetrechten. (Zoals DDDMakkink al dacht)

En over het omscholen: Mensen komen vaak bij het UWV met de mededeling dat ze zich willen omscholen. Men verwacht dan (meestal) dat het UWV dit voor ze gaat betalen. Het UWV kan pas investeren als iemand langer dan een jaar werkzoekend is en dit gaat maar TOT 2500 euro. De meeste opleidingen kosten meer dan dit bedrag, waardoor mensen toch ook zélf moeten investeren in hun omscholing.

RedZone

Berichten: 61
Geregistreerd: 17-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:28

Of ik de enige ben weet ik niet. Maar ik vind dat je je niet moet afvragen of het kan of niet.
De één red het makkelijk en de ander red het helemaal niet. De huurprijzen van woningen zijn overal zo verschillend. Ga eerst eens rondkijken wat je per maand alleen al kwijt zou zijn aan huurwoningen bij jou in de omgeving. Hier komt gas, water en licht nog bij. Niet vergeten je internet, telefoon en tv. Vervolgens zal je wel een mobiel hebben. Een auto of scooter? Vervolgens wil je ook kunnen eten. En je moet je ziektekosten kunnen betalen.
Heb je genoeg over om je paard te onderhouden? Leuk voor jou en geniet ervan!
Houd je niets over, wees dan reeel en doe je paard weg. Een paard is leuk, maar kost ook enorm veel geld.
Er word je echt wel wat gegund en je mag leuke dingen doen, maar blijf realistisch tegenover jezelf. Een verzorgpaard is ook heel leuk.
Dus ik zeg, kijk naar wat je wilt en maak een keuze, soms kan je niet alles hebben.