100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MaaikeMo

Berichten: 3761
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:41

Bellona_K schreef:
suuzepuus schreef:
...maar er zijn ook echt zieken....


Mischien zie ik het helemaal verkeerd hoor..

Maar als iemand nou echt langdurig ziek is, waar haalt diegene dan de energie vandaan om fanatiek te paardrijden..?


Als je ziek bent, betekent dat niet meteen dat je de hele dag op bed ligt.. Er is namelijk veel verschil in ziek zijn. De een is de ander niet..
De een ligt nog alleen maar op bed de hele dag, maar de ander is wel in staat activiteiten uit te voeren, alleen niet in staat om te werken..

If you like someone, set them free. If they comeback, it means nobody liked them. Set them free again.


Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:48

Het gaat er in dit topic denk ik niet eens zo om over wat je kan krijgen an aanschaffen, tuurlijk kan je sparen voor dingen ..

Maar een paard (en een ferrari ook) zijn maandelijks terugkerende grote kostenposten en daar voorziet de gemiddelde uitkering niet in. Het kán vast wel als je heel goedkoop woont en een hele goedkope stal hebt, en dat zou super dijn zijn. Ik mag zelf weten wat ik met mijn inkomen doe en iemand met een uitkering mag zelf weten wat ie met dat geld doet.

maar de vraag "kan ik met een wajong uitkering op mezelf wonen en een eigen paard hebben" nou meestal niet of je moet erg veel geluk hebben daarmee. Paardrijden kan je ook zonder dat je een eigen paard hebt dat zou financieel makkelijker zijn. En als je gelukkiger wordt van paardrijden moet je het vooral blijven doen. Alleen het bezitten van een eigen paard is pure luxe, geen recht.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:08

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen? Nogal krom naar mijn mening. Er zijn mensen die het met baan ook niet kunnen betalen hoor, moeten die dan nog meer belasting betalen zodat anderen wel van luxe kunnen genieten.


Ik zal je het verband voor de laatste keer uitleggen. Hierboven was een uitspraak van jou. Die vind je blijkbaar normaal en gegrond.
Nu sta ik op de inkomstenladder boven jou en betaal meer belasting dan jij. Moet ik nu dan zeggen dat jij geen recht hebt op bepaalde faciliteiten omdat je minder belasting betaalt dan ik (jij 33,5, ik 52%), en waarom zou ik dan 52% moeten betalen en dus meer dan jij zodat jij van die 18,5 % die ik meer betaal van dezelfde faciliteiten gebruik kunt maken als ik. Nogal krom naar mijn mening. Ga jij dan ook maar die extra 18,5% inkomstenbelasting betalen net als ik.

Dit is hetzelfde als wat jij hierboven zegt, maar dat snap je nu waarschijnlijk nog steeds niet. Jij mag het wel tegen een wajonger zeggen, ik echter niet tegen jou.........


Hoe weet jij nou dat je op de inkomenstenladder boven mij staat?? Ik noem hier nergens hoeveel ik verdien en jij ook niet!! Dit erbij betrekken voegt dus ook helemaal niks toe aan deze discussie. Sowieso is dat weer appels met peren vergelijken wat je de hele tijd al doet.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:28

Pascal schreef:
DDDMakkink schreef:
en toch ondanks dat ik zelf in een uitkering zit snap ik wel de reacties van ''buitenstaanders''
bij ons een paar blokken verder op wonen ook relatief veel mensen met een uitkering
wajong/wia etc
en als je dan langsrijd en je ziet wat voor auto's /tv's etc ze hebben dan denk je ???????????
hoe kan dat nou?
zo heeft onze buurjongen verder op ook een wajong (heeft hij zelf verteld)
en als je ziet wat hij allemaal kan kopen
vorige keer vertelde hij nog trots dat hij zijn nieuwe Bose systeem aan het uitproberen was
(wij gingen klagen omdat hij dat s'avonds om half 11 nog deed :o )
zo een systeem kost gewoon zoooooo veel geld (wij willen dat graag maar is gewoon zo duur)
dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar
en zo ging er van de week weer een nieuwe LCD tv naar binnen
en ontvang ik bijna maandelijk pakketjes voor hem van een bol.com
dan denken wij ook wel eens van hoe doe je dat
mijn man heeft een goeie baan en zelfs wij kunnen niet alles wat we willen
ja na lang sparen maar we lopen niet even naarde winkel om een nieuwe tv te kopen
en daarom snap ik best dat mensen denken hoe kan dat,dan wel met een lage uitkering
maar die weten vaak niet dat je op veel dingen extra recht heb zoals toeslagen etc
wat je dan kan sparen en dan bv die tv kan kopen
mensen zien heel zwart wit het volgende:
uitkering-dus geen geld-wel nieuwe tv-onmogelijk
wie zegd dat je daar niet al een jaar voor aan het sparen was want dat staat er nergens bij
en natuurlijk heb je mensen die zichzelf helemaal wegcijferen voor hun paard of huisdieren
maar ik ben dan wel van mening dat je niet moet klagen of zielig moet gaan doen als je een rekening van de DA krijgt
dan moet je ook zo dapper en volwassen zijn om dat aan te nemen (je zal wel moeten)
en niet gaan zeuren dat je weer een rekening heb en dat je dan iets anders niet kan kopen/betalen
want dat zit mij dan nog het meeste dwars



Ja misschien heeft jou buurjongen dat wel van zijn ouders gehad??
Ik heb dan wel geen WAJONG maar ben wel alleenstaande moeder met een inkomen van 1500 per maand, en helaas is mijn tv ook overleden en nou krijg ik een nieuwe van mijn vriend, kreeg ik hem niet van mijn vriend kreeg ik hem van mijn vader.

Er zijn mensen die mij financieel helpen bij zulke dingen, die mazzel heb ik.

Dus wat dat betreft vind ik dat je daar niet over kan oordelen als je niet weet hoe de situatie bij iemand is...


en toevallig weet ik dat deze buurjongen geen cntact met zijn ouders meer heeft
want dat heeft hij zelf veteld hij staat er dus alleen voor
en dan nog een geluidssysteem van rond de 2000 euro? van een wajong??
dan mag hij wel 10 jaar gespaard hebben in mijn ogen

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:39

Dan zou je haast denken dat hij er iets bij doet, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Zelf zou ik nooit een geluidssysteem kopen van zoveel geld.
Paardenspullen vind ik veelal nieuw al te duur, laat staan een systeem als Bose. :Y)
Nee, ik scharrel mijn dingen wel tweedehands bij elkaar, en meestal is het nog nieuw of zgan ook.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:04

nou dat moet haast wel maar goed dat is iets wat ik niet zeker weet dus ook niet over oordeel
hij is 24 volgens mij
of 23 een van de twee
ieder voor zicht hoor maar gewoon apart dat je een uitkering heb en dan zulke dure spullen kan kopen
een moeder op school heeft een ww met twee kinderen en die heeft het zwaar
die kon haar kind niet eens mee laten gaan op kamp op school omdat ze de 40 euro niet kon betalen

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:08

moonfish13 schreef:
Dan zou je haast denken dat hij er iets bij doet, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Zelf zou ik nooit een geluidssysteem kopen van zoveel geld.
Paardenspullen vind ik veelal nieuw al te duur, laat staan een systeem als Bose. :Y)
Nee, ik scharrel mijn dingen wel tweedehands bij elkaar, en meestal is het nog nieuw of zgan ook.

Als je het geld zou kunnen missen (al dan niet gekregen, gespaard, oid), waarom niet?
Ik denk dat dat heel persoonlijk is.
De 1 heeft zijn paard als lust en leven, de ander gaat helemaal op in zijn muziek met een Bose-systeem, een 3e rijdt in een dikke Audi, en de 4e gaat op vakantie.
Persoonlijk zou ik liever een Bose-systeem hebben dan een dikke Audi, maar ik ga dan weer liever op vakantie dan dat ik een Bose-systeem koop, maar dat is voor iedereen verschillend.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:10

zoveel mensen zoveel wensen
vakantie boeit mij niet auto's ook niet en dure spullen ook niet
wat ik wel leuk vind is mijn kinderen zoveel als mogelijk te kunnen geven
niet verpesten maar niet dat je altijd maar nee moet verkopen
of gewoon een keer spontaan uit eten gaan
dat zijn de leuke dingen om te doen extra

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:13

Inge_83 schreef:
moonfish13 schreef:
Dan zou je haast denken dat hij er iets bij doet, maar dat weet ik natuurlijk niet.
Zelf zou ik nooit een geluidssysteem kopen van zoveel geld.
Paardenspullen vind ik veelal nieuw al te duur, laat staan een systeem als Bose. :Y)
Nee, ik scharrel mijn dingen wel tweedehands bij elkaar, en meestal is het nog nieuw of zgan ook.

Als je het geld zou kunnen missen (al dan niet gekregen, gespaard, oid), waarom niet?
Ik denk dat dat heel persoonlijk is.
De 1 heeft zijn paard als lust en leven, de ander gaat helemaal op in zijn muziek met een Bose-systeem, een 3e rijdt in een dikke Audi, en de 4e gaat op vakantie.
Persoonlijk zou ik liever een Bose-systeem hebben dan een dikke Audi, maar ik ga dan weer liever op vakantie dan dat ik een Bose-systeem koop, maar dat is voor iedereen verschillend.


Dat is inderdaad persoonlijk. Ik geef er niets om.
Maar wij thuis sowiezo niet. Wij hebben een busje, groot en voor de grootte auto redelijk zuinig.
Toen we een andere moesten, overwogen we een luxere auto, maar toen we zagen dat we daar 20.000 euro extra voor neer mochten leggen, zijn we lekker door gaan rijden met een busje.

Van dat geld gaan wij liever op vakantie bijvoorbeeld.
Maar dat zien mensen niet, mensen zien alleen die caravan voor de deur en vinden je verwend.
En dat jij dan niet om de drie jaar een nieuwe bank of keuken koopt, of in een rijtjeshuis blijft zitten om dat te kunnen doen.. Denken ze niet over na. :)

Vakantie is dan weer heel veel voor mij, en dat doe ik dan ook als ik de kans krijg en het kan.
Liever heel veel plezier, dan een dikke bankrekening. Als je maar je reserves houd natuurlijk.
En zolang ik nog niet weet ik wat voor lasten heb, blijf ik dat doen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:31

wij gaan eind mei voor het eerst in 6 jaar weer een week op vakantie
kijk er wel naar uit gewoon ook omdat erg veel hebben moeten doorstaan de afgelopen 2 jaar
zoals overlijden van schoonouders en operaties
dus een weekje even uit de dagelijkse sleur gehaald worden is voor ons denk ik zelfs goed
we gaan samen met mijn ouders dus scheelt ook in de kosten aangezien we ieder de helft betalen
niet dat wij het zo krap hebben ofoz maar wij vinden andere dingen gewoon belangrijker
zoals het huis opknappen waar we al 8 jaar wonen en nooit echt iets aan gedaan hebben
werd nu wel eens tijd :o

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 13:37

Dat is inderdaad wel eens nodig.
Wij hebben de mazzel dat ik een zeer handige vader hebben.
Keukens, dakkapel twee stuks, badkamers, aanbouwen, als het moet een compleet huis en auto's fixen..
Hij kan het allemaal. En dat scheelt een hoop geld kan ik je zeggen.

Onze dakkapel stond voor 2000 euro inclusief ophijsen met kraan. Stond binnen twee uur erop en waterdicht.
Ik ga meestal alleen op vakantie, scheelt wel dat je niet je hele gezin mee hoeft te nemen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:20

ja mijn man is ook wel handig hoor doet ook veel zelf
alleen zijn we er gewoon door omstandigheden nooit echt aan toe gekomen
nu hebben we echt doorgezet en zijn we al vanaf januari bezig met opknappen/verbouwen
hopelijk over 5 maanden echt helemaal klaar
oh alleen op vakantie zou ik niet kunnen hoor.
we gaan eigenlijk nog meer voor de kids dan voor ons zelf
maar stiekem heb ik er wel zin in
maar er zullen genoeg mensen zijn die dat dus niet kunnen
daarom probeer ik nooit te klagen omdat ik weet dat andere mensen het zwaarder hebben dan ik

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Marjo_Wystan

Berichten: 1819
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:08

Pascal schreef:
DDDMakkink schreef:
en toch ondanks dat ik zelf in een uitkering zit snap ik wel de reacties van ''buitenstaanders''
bij ons een paar blokken verder op wonen ook relatief veel mensen met een uitkering
wajong/wia etc
en als je dan langsrijd en je ziet wat voor auto's /tv's etc ze hebben dan denk je ???????????
hoe kan dat nou?
zo heeft onze buurjongen verder op ook een wajong (heeft hij zelf verteld)
en als je ziet wat hij allemaal kan kopen
vorige keer vertelde hij nog trots dat hij zijn nieuwe Bose systeem aan het uitproberen was
(wij gingen klagen omdat hij dat s'avonds om half 11 nog deed :o )
zo een systeem kost gewoon zoooooo veel geld (wij willen dat graag maar is gewoon zo duur)
dat je denkt hoe krijg je het voor elkaar
en zo ging er van de week weer een nieuwe LCD tv naar binnen
en ontvang ik bijna maandelijk pakketjes voor hem van een bol.com
dan denken wij ook wel eens van hoe doe je dat
mijn man heeft een goeie baan en zelfs wij kunnen niet alles wat we willen
ja na lang sparen maar we lopen niet even naarde winkel om een nieuwe tv te kopen
en daarom snap ik best dat mensen denken hoe kan dat,dan wel met een lage uitkering
maar die weten vaak niet dat je op veel dingen extra recht heb zoals toeslagen etc
wat je dan kan sparen en dan bv die tv kan kopen
mensen zien heel zwart wit het volgende:
uitkering-dus geen geld-wel nieuwe tv-onmogelijk
wie zegd dat je daar niet al een jaar voor aan het sparen was want dat staat er nergens bij
en natuurlijk heb je mensen die zichzelf helemaal wegcijferen voor hun paard of huisdieren
maar ik ben dan wel van mening dat je niet moet klagen of zielig moet gaan doen als je een rekening van de DA krijgt
dan moet je ook zo dapper en volwassen zijn om dat aan te nemen (je zal wel moeten)
en niet gaan zeuren dat je weer een rekening heb en dat je dan iets anders niet kan kopen/betalen
want dat zit mij dan nog het meeste dwars



Ja misschien heeft jou buurjongen dat wel van zijn ouders gehad??
Ik heb dan wel geen WAJONG maar ben wel alleenstaande moeder met een inkomen van 1500 per maand, en helaas is mijn tv ook overleden en nou krijg ik een nieuwe van mijn vriend, kreeg ik hem niet van mijn vriend kreeg ik hem van mijn vader.

Er zijn mensen die mij financieel helpen bij zulke dingen, die mazzel heb ik.

Dus wat dat betreft vind ik dat je daar niet over kan oordelen als je niet weet hoe de situatie bij iemand is...

1500 euro is toch lang het minimum niet? Dat is ver boven het minimum hoor.. (en dan zeg ik niet dat je daar makkelijk van rond moet kunnen komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:21

Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen?


Hoe ik weet dat jij onder mij staat? Heel simpel... als je 52% inkomstenbelasting had moeten betalen net als ik, dan had je wel 20 paarden makkelijk kunnen betalen en niet dit hierboven hoeven zeggen.

Nog een uitspraak van jou:
" Eh nee. In dit geval ligt het aan de economie en dat het erg moeilijk is voor een starter om aan werk te komen maar goed daar gaat het topic niet over en ik ga mezelf wat dat betreft verder ook helemaal niet verdedigen. "

Jaaa....jij kan jezelf echt een ferrari veroorloven :+

Nog een uitspraak van jou:
" Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven. "

Ja inderdaad, ik mag wel boven jou uitsteken maar moet daarvoor dus wel 18,5% meer inkomstenbelasting betalen. En voor types als jij heb ik dat eigenlijk niet over. Dus verkoop jij maar snel je paard want dat is voor jou overbodige luxe. Ga jij eerst maar net zoveel inkomstenbelasting betalen als ik (en dat is dus nog eens meer dan de helft van de belasting die je nu al betaalt erbij op) en als je dan nog geld overhoudt dan heb jij pas recht op je overbodige luxe paard.
En dat gaat je dan dus nooit lukken als het je nu, volgens jouw eigen zeggen, al nauwelijks lukt.

Want ik ga toch niet meer belasting voor jouw luxe betalen.... Je bent niet eens ziek!! Je bent gewoon gezond, dus dan kun je ook wel voluit meebetalen. Jij hebt geen extra ziekteonkosten.
Wel onverantwoordelijk hoor, nauwelijks een paard kunnen betalen en dan ook nog mensen met een hoger loon extra belasting voor jouw luxe laten betalen.
En dan ook nog afgeven op de zieken in deze maatschappij dat die aan een overbodig luxe paard zitten te denken terwijl je het zelf ook doet.

Maar waarschijnlijk snap je het allang al niet meer..... het is ook zo moeilijk te begrijpen wat ik allemaal schrijf :+
Volgens jou is het dan appels en peren vergelijken.

Volgens mij geef ik nu net zo op jou af als jij op de wajongers deed, alleen mag jij het bij hun wel en ik het bij jou niet want dan sta je meteen op je achterste poten of snap je het allemaal weer eens niet.

Ik heb je trouwens nog niet 1 fatsoenlijke tip zien geven aan TS
Bijvoorbeeld dat ze op deze site misschien iets kan vinden?
http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspx
...want uiteindelijk gaat dit topic daarover... :D

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:41

even misschien een domme vraag van mij hoor
maar wat maakt het uit of iemand nou 10 % belasting betaald of 50%?
dat maakt in mijn ogen een mens echt niet beter of slechter
iedereen is gelijk toch?
ik heb ook een uitkering ik voel me daar niet schuldig over maar baal er wel van dat het zo gelopen is
mijn man werkt daar in tegen zichzelf de tantjes om zijn vrouw en kinderen te kunnen onderhouden
dus die betaald feitelijk mee aan mijn uitkering
net als mijn ouders die bijde werken
dat is gewoon het systeem hier de werkende mensen betalen belasting zodat de mensen die niet kunnen werken ook een stukje geld krijgen
en ik als uitkering benutter ben de werkende mensen hier dankbaar voor want zonder hun had ik geen inkomsten gehad tijdens mij
ziekteverlof
maar ik voel me niet minder omdat een ander wel werkt en meer belasting betaald
en ik wens ook niet zo behandelt te worden
ben immers ook maar een mens die de pech heeft gehad met letsel te komen zitten
misschien moeten we daar eens aan denken voor we elkaar scheef gaan aankijken

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:04

DDDMakkink schreef:
even misschien een domme vraag van mij hoor
maar wat maakt het uit of iemand nou 10 % belasting betaald of 50%?
dat maakt in mijn ogen een mens echt niet beter of slechter
iedereen is gelijk toch?
ik heb ook een uitkering ik voel me daar niet schuldig over maar baal er wel van dat het zo gelopen is
mijn man werkt daar in tegen zichzelf de tantjes om zijn vrouw en kinderen te kunnen onderhouden
dus die betaald feitelijk mee aan mijn uitkering
net als mijn ouders die bijde werken
dat is gewoon het systeem hier de werkende mensen betalen belasting zodat de mensen die niet kunnen werken ook een stukje geld krijgen
en ik als uitkering benutter ben de werkende mensen hier dankbaar voor want zonder hun had ik geen inkomsten gehad tijdens mij
ziekteverlof
maar ik voel me niet minder omdat een ander wel werkt en meer belasting betaald
en ik wens ook niet zo behandelt te worden
ben immers ook maar een mens die de pech heeft gehad met letsel te komen zitten
misschien moeten we daar eens aan denken voor we elkaar scheef gaan aankijken


Ja daar heb je ook helemaal gelijk in, wat ik in mijn vorige post schreef is natuurlijk ook sarcastisch bedoelt.
Mij maakt het ook helemaal niets uit, nou ja.....eigenlijk wel... want hoe meer belasting je moet betalen, hoe beter het met je gaat :)
Ik vind het alleen zo jammer dat er mensen zijn die menen dat ze zich meer (luxe) mogen veroorloven omdat ze werken en dus belasting betalen en er niet bij stilstaan dat er andere mensen zijn die voor hun nog meer belasting moeten betalen omdat die mensen waar ik het in het begin van de zin over heb nog lang niet genoeg belasting in het laadje brengen.

Het gaat hier natuurlijk ook niet om belastinggeld. Het gaat om de visie. Die laat bij sommige mensen nogal te wensen over....

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:11

ja snapte wel dat je het met een knipoog bedoelde hoor
maar vond gewoon dat het maar eens gezegd moest worden
wit/bruin/geel
uitkering/baan
ziek/gezond
we zijn allemaal mensen met gevoel en sommige dingen kunnen behoorlijk hrd aankomen
ik vind dat je met een uitkering best een paard mag hebben op een paar voorwaardes na
1)ga niet zeuren als je het niet meer kan betalen
2)kom nietzo danig in de problemen dat je de schuldsanering in moet(dit kost dus ook veel geld wat van belastingcenten word gedaan)
3)en zorg dat je paard niks te kort komt en de zorg krijgt die deze nodig heeft ook als het ziek word
verder zal het mij een zorg zijn als iemand zelf op brood en water wil leven voor zijn paard moeten ze dat doen

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:25

Daar kan ik alleen maar in mee gaan..
Het iemand met een uitkering verdient/heeft geen recht op een paard verhaal vind ik helemaal niets.
Als iemand nou kleiner wil wonen, of wil uitsparen op andere dingen om dan een paard te kunnen houden..
Ik vind het prima en ik hoop ooit die mensen zelf te kunnen financieren. :Y)

Zelf heb ik alleen twee hobby's die niet niks kosten, en dan moet je een keuze maken.
En laat ik ook paard kunnen rijden zonder dat het me geld kost, dus dan maak ik die keuze.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:23

Lamar schreef:
Yellowcab schreef:
Ik gun ze ook wel iets maar ik kan zelf nauwelijks een paard betalen, moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen?


Hoe ik weet dat jij onder mij staat? Heel simpel... als je 52% inkomstenbelasting had moeten betalen net als ik, dan had je wel 20 paarden makkelijk kunnen betalen en niet dit hierboven hoeven zeggen.

Nog een uitspraak van jou:
" Eh nee. In dit geval ligt het aan de economie en dat het erg moeilijk is voor een starter om aan werk te komen maar goed daar gaat het topic niet over en ik ga mezelf wat dat betreft verder ook helemaal niet verdedigen. "

Jaaa....jij kan jezelf echt een ferrari veroorloven :+

Nog een uitspraak van jou:
" Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven. "

Ja inderdaad, ik mag wel boven jou uitsteken maar moet daarvoor dus wel 18,5% meer inkomstenbelasting betalen. En voor types als jij heb ik dat eigenlijk niet over. Dus verkoop jij maar snel je paard want dat is voor jou overbodige luxe. Ga jij eerst maar net zoveel inkomstenbelasting betalen als ik (en dat is dus nog eens meer dan de helft van de belasting die je nu al betaalt erbij op) en als je dan nog geld overhoudt dan heb jij pas recht op je overbodige luxe paard.
En dat gaat je dan dus nooit lukken als het je nu, volgens jouw eigen zeggen, al nauwelijks lukt.

Want ik ga toch niet meer belasting voor jouw luxe betalen.... Je bent niet eens ziek!! Je bent gewoon gezond, dus dan kun je ook wel voluit meebetalen. Jij hebt geen extra ziekteonkosten.
Wel onverantwoordelijk hoor, nauwelijks een paard kunnen betalen en dan ook nog mensen met een hoger loon extra belasting voor jouw luxe laten betalen.
En dan ook nog afgeven op de zieken in deze maatschappij dat die aan een overbodig luxe paard zitten te denken terwijl je het zelf ook doet.

Maar waarschijnlijk snap je het allang al niet meer..... het is ook zo moeilijk te begrijpen wat ik allemaal schrijf :+
Volgens jou is het dan appels en peren vergelijken.

Volgens mij geef ik nu net zo op jou af als jij op de wajongers deed, alleen mag jij het bij hun wel en ik het bij jou niet want dan sta je meteen op je achterste poten of snap je het allemaal weer eens niet.

Ik heb je trouwens nog niet 1 fatsoenlijke tip zien geven aan TS
Bijvoorbeeld dat ze op deze site misschien iets kan vinden?
http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspx
...want uiteindelijk gaat dit topic daarover... :D


Dat zegt nog niks over mijn inkomsten, ik heb ook andere uitgaven namelijk. Maar daar gaat het niet over. Sowieso ben ik ook een stuk jonger dan dat jij bent (volgens je profiel) dus dat is niet te vergelijken (komen we terug bij de appels en peren)
Een inkomen aan loon is heel wat anders dan een wajong uitkering. Sowieso is het grote verschil hier dat jij het op mij persoonlijk betrekt en ik had het over Wajongers in het algemeen. Ik ben niet de enige met deze punten maar blijkbaar moet jij alleen mij hebben.

Ik ben helemaal klaar met deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:07

Goedzo, je bent ook allang niet meer geloofwaardig. Je praat je steeds een slag in de rondte om je eigen kromme verhaal recht te l*llen.
Jij bent ook zo'n beetje de enige bij wie het snapvermogen wat trager is, zo traag dat je het nog steeds niet snapt.
Jij vindt dat je de rechten van zieken met gezonde mensen mag vergelijken... als je het over appels en peren hebt :Y)
:wave:

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:23

Uw laatste bericht gaat er helemaal over en en ga dit ook melden, is echt laag bij de grond.
Waarom kan iedereeen niet gewoon elkaars mening respecteren?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:50

denk dat de TS hier inderdaad weinig aan heeft, realisitisch zijn prima je kunt het verstandig of onverstandig vinden om een uitkering en een eigen paard te hebben.. je kan daar wat van vinden.

Maar laten we wel zijn als je het systeem in NL zo belachelijk vind dan mag je dat tijdens verkiezingen en zo laten weten. Niemand hier heeft dat systeem bedacht nog kan er wat aan doen dat mensen 52% belasting betalen on mensen die niet kunnen werken een uitkering te kunnen geven. Zo is het nu een keer.

Dit wordt toch een beetje moddersmijterij op persoonlijk niveau en dat zegt denk ik meer over de persoon die het schrijft dan over de mensen die er (met of zonder geld) nog wat van proberen te maken.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:34

Ik vind het systeem in nederland niet belachelijk hoor, in mijn vorige posts geef ik ook aan dat ik liever heel veel belasting betaal.
Ik kan er niks aan doen dat als ik dezelfde visie als Yellowcab hier neer zet dat door haar niet wordt begrepen en ze er na 20 posts nog steeds niets van snapt. Ik zeg precies hetzelfde als zij doet... alleen dan niet van werkende naar wajonger, maar van werkende naar werkende.
Daarbij heb ik al wél een aantal tips gegeven en ook al aangegeven dat dit topic daar juist over gaat. Maar dan wordt ik weer aangesproken met een hoop onzin en mag daar dan niet op anticiperen.
Oke goed..... blijkbaar heb ik het snapvermogen van meerdere mensen overschat.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:38

Je kan het echt niet laten om beledigende berichten te schrijven hé,

"blijkbaar heb ik het snapvermogen van meerdere mensen overschat.", deze zin vind je da normaal? Met andere woorden vind je dat iedereen die niet uw mening deelt dom?

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:45

Ik begrijp dit hele verhaal niet zo goed; als je afgekeurd bent ben je toch behoorlijk ziek of gehandicapt, hoe kun je dan uberhaupt voor een paard zorgen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Britta31, dust, furious, goesju, LolaTFB, nienke555 en 185 bezoekers