100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:28

DaniBanani schreef:
Maar ze zou toch bijv. kunnen oppassen oid? Is ook zwart werk, maar zijn genoeg ouders die niet het geld willen uitgeven voor een gediplomeerd iemand als ze ook zwart kunnen betalen. En misschien heeft ze zich suf gezocht naar gewoon werk maar bleek dat niet te vinden, en dit wel, en wil ze toch graag íets kunnen doen. En misschien werkt ze maar 3 uurtjes per week zwart, en dat is met een normale werkgever toch vrij lastig om zo weinig te werken.

En ik snap de (voor)oordelen wel, maar ook daarop zijn altijd uitzonderingen. Er zou best iets minder snel geoordeeld kunnen worden als je niet het hele verhaal kent..


Dan denk ik dat ze haar verhaal beter moet onderbouwen ipv alleen maar uitleggen dat er een uitkering is, daarnaast structureel zwart gewerkt/geld verdient wordt,
een pony gehouden wordt en ik vermoed een "vergoede" opleiding tot taxichauffeur daar dat veel gebeurd met wajong.
Dat schopt veel mensen tegen het verkeerde been. Er kan best begrip zijn maar begrip moet je ook zelf creeren denk ik.
Ik ben zelf ook chronisch ziek en kan me er aan ergeren dat er mensen zijn die het voor de goedwillige persoon verpesten.
Ik zeg niet dat ze dat doet maar ik krijg er wel een onderbuik gevoel van en de meeste denk ik wel ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 22-02-11 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:32

Ja, daar ben ik het ook mee eens hoor, dat het niet duidelijk geschreven staat. En ik krijg zelf ook een Wajong en ben heel hard op zoek naar werk wat ik wél kan, dus ik snap de irritatie ook heel goed. :j Maar om iemand dan meteen maar asociaal te noemen terwijl je de situatie niet kent..helpt de sfeer ook niet echt vooruit, zeg maar :D (is trouwens absoluut niet tegen iemand persoonlijk gericht hoor, bedoelde 't in het algemeen)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:33

DaniBanani schreef:
Ja, daar ben ik het ook mee eens hoor, dat het niet duidelijk geschreven staat. En ik krijg zelf ook een Wajong en ben heel hard op zoek naar werk wat ik wél kan, dus ik snap de irritatie ook heel goed. :j Maar om iemand dan meteen maar asociaal te noemen terwijl je de situatie niet kent..helpt de sfeer ook niet echt vooruit, zeg maar :D


Associaal heb ik nergens genoemd ;) wel dat ik het vreemd vind maar dat komt door haar eigen uitleg ;)

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:30

ik ben ook van mening dat als je zwart kan werken je ook wit kan werken
met hulp van het UWV is er dan echt wel een baantje te vinden
esmolove:
ik las dat je dan 20 uur werkt per week is dit dan volledig zwart of wel wit?

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:55

DaniBanani schreef:
Maar ze zou toch bijv. kunnen oppassen oid?


hmm, oppassen vind ik ook zwaar werk, tenzij hij/zij/ze al op bed ligt(gen) natuurlijk.
Heb ook wel eens een uurtje op mijn nichtje gepast (zonder vergoeding) , maar had daar echt wel een periode nog last van terwijl ik echt voorzichtig was geweest met mezelf/energie.
Toch vind ik het anders als je familie of vrienden een beetje helpt en daar iets voor krijgt. Echter moet je dan wel alsnog niet in staat zijn om te werken voor een baas (doordat je afspraken (dus ook werkdruk-tempo) niet kan nakomen door je gezondheid)

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:06

Dat stukje over de vriend snap ik wel, maar er staat nergens dat Esmolove ook een uitkering krijgt.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:21

Ik vind het jammer dat één zinnetje zo uitgemelkt wordt terwijl niemand het achterliggende verhaal kent.

Ik heb vroeger ook zwart gewerkt (idd oppassen), ben ik nu ook slecht? :=

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:57

Natuurlijk ben je niet slecht..

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:29

bromfiets schreef:
Ik vind het jammer dat één zinnetje zo uitgemelkt wordt terwijl niemand het achterliggende verhaal kent.

Ik heb vroeger ook zwart gewerkt (idd oppassen), ben ik nu ook slecht? :=


Nee dat zegt ook niemand ;)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 22-02-11 20:37, in het totaal 3 keer bewerkt

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:32

het was ook sarcastisch bedoeld, had ik misschien niet zo neer moeten zetten :)

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:38

@bromfiets Ik ging er even van uit dat je op mijn stukje doelde ;)
Ik zei nergens dat iemand slecht is die zwart werkt maar dat een situatie vreemd over komt als iemand nogal beknopte info geeft.
Ik ben zelf ook chronisch ziek en weet wat het is en wil niemand voor het been schoppen.
Van mij mag een ieder met z'n uitkering doen wat ie zelf wilt, als het mogelijk is dan van mijn part ook een paard.
Daar zul je mij nooit over horen.

Maar wanneer iemand heel beknopt schrijft over een uitkering en zwart werken dan is een oordeel snel gemaakt.
Men kan er ook zelf voor zorgen dat mensen niet snel over je oordelen door wat meer achterliggende info te geven en anders beter niet om zichzelf te beschermen lijkt me? :)
Laatst bijgewerkt door fl0wer op 22-02-11 20:43, in het totaal 2 keer bewerkt

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:40

Er is een groot verschil tussen als scholier af en toe een avondje zwart oppassen terwijl je vaste laten door je ouders betaald worden en structureel zwart er bij werken terwijl de samenleving je een uitkering geeft omdat je door je gezondheid niet in staat zou zijn om te werken. Dat laatste is gewoon fraude.

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:41

Oppassen is geen baan, vind ik, tenzij het 5 dagen per week is. Is gewoon een zakcentje bijverdienen, doet de halve wereld zonder op te geven.

Over uvw die iemand wel aan wit werk zal helpen: vraag me af, vroeger (ik oud) is daar voor mij nooit iets uit komen rollen, niemand wou mij hebben i.v.m. ziekteverleden. Heb toen nieuwe opleiding gedaan (op eigen kosten) en vrijwilligerswerk en ben uiteindelijk in ons eigen bedrijf gaan werken. Heb maar heel kort een uitkering gehad, heeft me een jaar gekost om die lui daar om te praten. Maar meisje, je hebt er recht op............maar toen dat dan gelukt was werd ik nergens aangenomen.

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:55

mysa schreef:
Oppassen is geen baan, vind ik, tenzij het 5 dagen per week is. Is gewoon een zakcentje bijverdienen, doet de halve wereld zonder op te geven.

Structureel zwart bijverdienen, of het nou oppassen is of wat anders, dat vind ik persoonlijk niet redelijk als iemand al een uitkering ontvangt. Af en toe een klusje doen vind ik wat anders, zoals iemand helpen met z'n computer installeren, een keertje oppassen, af en toe met de hond van de buurvrouw wandelen of whatever, dat doen we allemaal wel eens en soms krijgen we daarvoor een centje toegestopt, dat hoeft niemand op te geven.. dat zou ook wat overdreven zijn. Maar structureel zwart bijverdienen, met de nadruk op structureel, dat klopt gewoon niet helemaal als je een uitkering ontvangt ;)

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:04

Ja, nou, ik ga er vanuit dat het niet structureel is he? Iemand die ziek is (geestelijk of lichamelijk) kan dus niet structureel werken, wit, zwart of grijs

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:44

esmolove schreef:
ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)
ik heb voor mezelf een pony en ben prima in staat alles te betalen en te verzorgen. mijn vriend word momenteel opgeleid tot taxi schauffeur, en binnen een paar maanden heeft ie een hoger loon.
ik werk 20uur en zit daarbij nog eens 1dag op school.


het is ook even raar in elkaar gezet (voor ons dan ;) )
er staat dat ze beiden zwart bijverdienen
en er staat 20 uur in de week
is het 20 uur in de week wit werken en nog een beetje zwart om wat extra te hebben (staat idd niet of ze zelf ook een uitkering heeft)
want dan zou ik mezelf er wel in kunnen vinden
maar als je een uitkering krijgt en nog 20 uur in de week zwart erbij klust ben je in mijn ogen wel fout bezig want als je het op kan brengen om 20 uur zwart
te werken dan kan je het ook wit
maar er staat idd niet of ze een uitkering heeft en hoe het zit met die 20 uur
maar goed zo hebben de buren van ons (een heel jong stel met 3 kids) alle twee een WW uitkering en hij werkt gewoon 40 uur zwart erbij
dat vind ik gewoon echt niet kunnen

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:05

Even een stipje ga dit topic morgen even door lezen nu eerst even bijtanken. :z

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:14

DDDMakkink schreef:
maar goed zo hebben de buren van ons (een heel jong stel met 3 kids) alle twee een WW uitkering en hij werkt gewoon 40 uur zwart erbij dat vind ik gewoon echt niet kunnen

Zo'n persoon zou je toch aan willen geven... (snap dat dat heel moeilijk is hoor als je ze echt kent).

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:20

F_Orumster schreef:
DDDMakkink schreef:
maar goed zo hebben de buren van ons (een heel jong stel met 3 kids) alle twee een WW uitkering en hij werkt gewoon 40 uur zwart erbij dat vind ik gewoon echt niet kunnen

Zo'n persoon zou je toch aan willen geven... (snap dat dat heel moeilijk is hoor als je ze echt kent).


Ik ken iemand die is zelf een mega boot aan het bouwen in zijn achtertuin, die is dus ook afgekeurd vanwege een slechte rug. Waarom sta je thuis dan wel te klussen als je zo'n last van je rug hebt!

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:23

ik vraag me af of je een paard op je eigennaam mag hebben met een wajong, met een uitkering mag dat namelijk niet.
iedereen moet zelf weten wat hij/zij met zijn of haar geld doet, de een koopt kleren de ander een paard. Zolang je maar goed bent voor je paardje. Over DA rekening, tja er zijn zat mensen die werken die hier ook niet voor sparen.

echte vrienden zijn goud waard! zodiax(L)
Leven is het meervoud van lef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:30

https://twitter.com/WAJONGnet

Hoe het er komt weet ik niet maar..... ongeveer de 13de van boven staat dit topic. (ik kwam het toevallig tegen toen ik op "paard" en "wajong" zocht)
We worden beroemd...
Kijk dus maar uit wat je hier neerzet... wie weet leest de belastingdienst ook wel mee :\

dwaallicht

Berichten: 3552
Geregistreerd: 27-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 02:11

Lamar schreef:
https://twitter.com/WAJONGnet

Hoe het er komt weet ik niet maar..... ongeveer de 13de van boven staat dit topic. (ik kwam het toevallig tegen toen ik op "paard" en "wajong" zocht)
We worden beroemd...
Kijk dus maar uit wat je hier neerzet... wie weet leest de belastingdienst ook wel mee :\


Ach als het goed is heb je een wajong niet voor niks... dus eerlijke mensen hoeven zich geen zorgen te maken. Mensen die de boel belazeren, ja die mogen wat mij betreft tegen de lamp lopen. Die moeten zich sowieso al gaan schamen. Maar een wajong krijg je niet zo snel geloof ik.

Even wijziging: ik lees net over iemand die een wajong krijgt én er zwart bijwerkt? bij dat soort mensen hoop ik dat de belastingdienst/UWV er achter komt. Misbruik van de wajong verpest het voor de mensen die dit wel echt nodig hebben. Bah..

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:39

nova_zodiax schreef:
Over DA rekening, tja er zijn zat mensen die werken die hier ook niet voor sparen.


dus.....? dat maakt krom nog niet recht 8)7

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:47

Yellowcab schreef:
Ik ken iemand die is zelf een mega boot aan het bouwen in zijn achtertuin, die is dus ook afgekeurd vanwege een slechte rug. Waarom sta je thuis dan wel te klussen als je zo'n last van je rug hebt!


Aan de ene kant gaan mijn haren hier rechtop van staan, maar aan de andere kant kan het toch wel anders zijn dan het lijkt...
Misschien dat hij door het bouwen van die boot wel veel pijn heeft, maar dat wel de moeite waard vind. Dat hij het erg langzaam doet, maar dat hij hierdoor wel een doel in z'n leven heeft. Dat hij het werk aan de boot aanpast aan hoe hij zich per maand/week/dag en per uur voelt - iets wat je bij een baas natuurlijk nooit kan doen.
Ook kan hij zijn dat hij met bijv zittend werk ook veel pijn heeft..
Nogmaals ben ik ook iemand die in eerste instantie denkt dat het niet kan/mag, maar als ik naar mijn eigen beperkingen kijk zal dit voor een buitenstaander ook niet altijd even duidelijk zijn.

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:53

dat is ook wel zo maar het is wel raar om te zien/horen
afgekeurd ivm rugklachten en dan wel aan een boot werken
maar watje zegd hij kan er misschien wel jaren mee bezig zijn een uurtje per dag
zo zie je meer mensen waarvan je denk :? :? :?

Leer van de fouten van een ander je heb geen tijd om ze allemaal zelf te maken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Hootje, Kidde, Mutsie93, nano, pjer, PlukenKrul, Silly_Woman, xPabloBokt en 67 bezoekers