100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:31

Ga helemaal mee met u, Janski


Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:47

pinuts schreef:
lamar.. Hoezo is het kwetsend dat je geen paard zou kunnen betalen?? Ik bedoel.. omdat jij niet kan werken, moet je maar een luxe ontspanning hebben?? Nee, helaas het leven is hard. Ga naar een verzorgpaard als je niet met je wajong een paard kan onderhouden. Er zijn genoeg mensen die geen paard kunnen onderhouden, en dan moeten de mensen met een wajong wel 1 hebben omdat het zielig is?? Omdat ze niet meer kunnen krijgen?? Wees blij met wat je krijgt, en ga niet vragen om extreme luxe. ( ja zo noem ik een paard.. heb je echt NIET nodig..)


Helemaal mee eens!!

Veel wajongers in dit topic (of degene die het punt van de wajongers verdedigen) jullie zeggen allemaal dat wij jullie NIKS gunnen. Dit is helemaal niet waar en wordt ook nergens gezegd. Maar extreme luxe vinden we overdreven omdat veel werkenden dat ook niet kunnen betalen. Ja tuurlijk is het heel vervelend maar er zijn wel meer dingen niet eerlijk en verschil moet er zijn. Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:59

Janski: Ik ben het in het grootste gedeelte met je eens. :j
In mijn geval wegen de voordelen van mijn paard (en andere dieren) zwaarder dan het zuinig leven.
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook weleens gefrustreerd ben als ik halverwege de week al door mijn weekgeld heen ben.
Ik zou ook weleens boodschappen willen doen zonder eerst alles na te tellen in mijn portemonnee.
Maar als ik dan naar de manege ga en Kim begroet mij met een hinnikje, dan is het dat (in mijn geval) 300% waard. :)

Daarbij komt nog dat ik ruimte heb in mijn ziek-zijn.
Als ik te ziek ben om de deur uit te gaan of als ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis, dan is er geen nood aan de man.
Mijn paard staat namelijk 24 uur per dag buiten tussen ong. 20 andere paarden en pony's en ze krijgt gewoon onbeperkt hooi.
Als dit niet zo zou zijn en ik zelf elke dag heen zou moeten om bijv. uit te mesten, te voeren of beweging te geven, dan had ik geen eigen paard kunnen houden.
Ik verdien misschien zelf geen geld, maar ik probeer met mijn vrijwilligerswerk wel iets bij te dragen en dat lukt aardig en ik heb hierdoor het idee dat ik ook alles uit mezelf haal wat ik kan.

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:06

KoudbloedKim schreef:
Janski: Ik ben het in het grootste gedeelte met je eens. :j
In mijn geval wegen de voordelen van mijn paard (en andere dieren) zwaarder dan het zuinig leven.
Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik ook weleens gefrustreerd ben als ik halverwege de week al door mijn weekgeld heen ben.
Ik zou ook weleens boodschappen willen doen zonder eerst alles na te tellen in mijn portemonnee.
Maar als ik dan naar de manege ga en Kim begroet mij met een hinnikje, dan is het dat (in mijn geval) 300% waard. :)

Daarbij komt nog dat ik ruimte heb in mijn ziek-zijn.
Als ik te ziek ben om de deur uit te gaan of als ik opgenomen moet worden in het ziekenhuis, dan is er geen nood aan de man.
Mijn paard staat namelijk 24 uur per dag buiten tussen ong. 20 andere paarden en pony's en ze krijgt gewoon onbeperkt hooi.
Als dit niet zo zou zijn en ik zelf elke dag heen zou moeten om bijv. uit te mesten, te voeren of beweging te geven, dan had ik geen eigen paard kunnen houden.
Ik verdien misschien zelf geen geld, maar ik probeer met mijn vrijwilligerswerk wel iets bij te dragen en dat lukt aardig en ik heb hierdoor het idee dat ik ook alles uit mezelf haal wat ik kan.


Dat vind ik ook goed van je! Je draagt wel iets bij op die manier want het valt bij een hoop mensen denk ik toch wel verkeerd dat iemand fysiek wel in staat is een paard te verzorgen maar niet om te werken. Vrijwilligerswerk is een mooie manier om iets terug te doen en dat is voor jezelf ook alleen maar goed! Ik heb jouw site toevallig laatst bekeken @koudbloedkim wat een geweldig dier! Wat een grapjas ;)

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:14

En toch is het voor mensen met een betaalde baan/mensen zonder uitkering wel heel makkelijk praten.
Niemand wordt zomaar afgekeurd en ook al lijkt je ziekte voor de buitenwereld maar iets kleins, voor degene die die ziekte heeft is het soms gewoon ondragelijk.
Ten eerste moet je je ziekte(s) accepteren en dat is iets wat heel erg moeilijk is, want je wilt natuurlijk veel liever gezond zijn.
En bij het besef dat je dus echt ziek bent en steeds zieker wordt, kun je daar behoorlijk wanhopig door worden.
Bovendien is het vinden van een geschikte vrijwilligersbaan net zo moeilijk als het vinden van een echte baan.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:19

Het heeft denk ik niet eens wat met gunnen te maken ... Ik gun de hele wereld rijkdom en geluk. Ik gun kinderen in Afrika ook een paard (hoewel die eten ze waarschijnlijk eerder op dan dat ze het leuk vinden).. gunnen is het punt niet.

Voor sommige mensen is het zo vervelend dat ze ziek zijn en niet kunnen werken, in dit land wordt er dan gezorgd dat jij jezelf kunt onderhouden met een uitkering van de staat (in heeeeeel veen andere landen ben ja afhankelijk van man of familie). Dat de staat je er niet in voorziet een paard ook nog te onderhouden is logisch want andere mensen betalen jouw levensonderhoud. Het is cru zeker als je al de pech hebt ziek te zijn dat je afscheid zou moeten nemen van je dier. Maar het is ook fijn je hoeft niet ten koste van je gezondheid te werken en je hoeft niet bij je ouders te blijven wonen. Die uitkering geeft je ondanks je ziekte vrijheid in bepaalde basis keuzes. Veel mensen kijken alleen maar naar wat ze niet meer kunnen, niet meer hebben of nooit meer zullen krijgen.

maar kom op .. als je even de grens over kijkt en dan hoeft dat echt niet heel ver dan is er nog veel wat je gelukkig allemaal wel kan in NL. Geluk maak je zelf en dat dat voor ons hier makkelijker is mét een paard dan zonder daar zijn we het allemaal over eens. Maar zonder is niet onmogelijk en wel veel makkelijker op andere gebieden.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:21

Vrijwilligerswerk vind ik dan weer helemaal niets, dat is leuk als je jong bent vind ik.
Ik heb vanaf mijn vijftiende geld verdiend, en ben op mijn zestiende aan het werk gegaan en heb dus ook nooit onbetaald stage gelopen. Het feit dat mensen dus ook echt jaren voor niks stages lopen van een half jaar zou ik dus écht he-le-maal niks vinden.
Uitbuiting vind ik dat persoonlijk. :o
Vrijwilligerswerk zou ik alleen overwegen als tijdelijke oplossing, maar dan nog liever een nul uren contract.

Maargoed, ik heb meerdere plekken waar ik zo aan het werk kan als ik dat zou kunnen/willen.
En ik denk dat ik zo aan het werk ben buiten deze adressen om, maar dat is misschien de sector.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:28

:+

Soms is het ook fijn om iets voor een ander te doen zonder er iets voor terug te krijgen.....

@Yellowcab: Dankje.. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-11 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:28

KoudbloedKim schreef:
En toch is het voor mensen met een betaalde baan/mensen zonder uitkering wel heel makkelijk praten.
Niemand wordt zomaar afgekeurd en ook al lijkt je ziekte voor de buitenwereld maar iets kleins, voor degene die die ziekte heeft is het soms gewoon ondragelijk.
Ten eerste moet je je ziekte(s) accepteren en dat is iets wat heel erg moeilijk is, want je wilt natuurlijk veel liever gezond zijn.
En bij het besef dat je dus echt ziek bent en steeds zieker wordt, kun je daar behoorlijk wanhopig door worden.
Bovendien is het vinden van een geschikte vrijwilligersbaan net zo moeilijk als het vinden van een echte baan.


Ik ben al 6 jaar MS patient en ben bijna geheel halfzijdig verlamd geweest ik kan heel erg goed begrijpen wat het is om heel erg ziek te zijn.
Dat ik nog werk is medisch gezien wonderlijk.

Mij wacht bijna zeker in de toekomst vroeg of laat arbeidsongeschiktheid want ik wordt ook slechter met de tijd.

En ik heb nu een ruim koophuis (met dito hypotheek) een drachtige merrie en (vooruit) ik rijd in een dikke Audi. Als ik op het punt kom dat ik niet meer kan werken kan je nagaan wat ik dan allemaal moet inleveren... Da's niet alleen 2 paarden en een auto dat is een complete levensstijl die je inlevert.

Je bent niet de enige en er zijn zat mensen die dat echt wel begrijpen...
Maar weet je, hier op bokt zijn ook veel studenten die op kamers van hun stufi en hun baantje in de snackbar een paard willen onderhouden en dat gaat ook niet (en is minimaal erg onverstandig)

Is er geen manege waar je vrijwillig wat werk kan doen ?? zou denk ik nog wel eens heel perfect voor jou kunnen zijn als je wat administratie en wat licht werk op stal zou doen lekker bij de paarden.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:32

mooi gezegd janski. Ik gun iedereen ook het beste, mezelf ook.. maar helaas verschil moet er zijn. Daarnaast, als je echt iets wil bereiken, geloof ik wel dat het lukt, maar dan moet je het toch echt zelf doen.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:35

KoudbloedKim schreef:
:+

Soms is het ook fijn om iets voor een ander te doen zonder er iets voor terug te krijgen.....

@Yellowcab: Dankje.. :)

Eerlijk hé?
Daar ben ik denk ik niet zo van, ik wil heel graag weer wat opbouwen als dat enigsinds kan en gaat lukken.
En bepaald werk wat mensen doen als vrijwilliger, kan ook betaald.

pinuts: Dat zeggen er een hele hoop inderdaad. Maar helaas is dat niet altijd zo.
Misschien een standaard antwoord, maar wel de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:37

Janski: Heb je dat laatste tegen mij?
Ik werk namelijk al.. :)

Die levensstijl herken ik wel heel erg bij mezelf.
Daar heb ik ook voor moeten kiezen toen ik aan Kim 'begon'.
En ik vind dat helemaal niet erg, want ik wéét waarom ik niet meer geld te besteden heb. :j
Ik ga daarom ook niet zeuren over dat ik meer geld zou willen hebben, want dat verdien ik simpelweg niet, juist omdat ik al een eigen paard heb. :)

Maar wat zo moeilijk is; een lichamelijke ziekte kun je nog laten zien aan een ander.
Op mijn Epilepsie na, vallen mijn andere ziektes niet op aan de buitenkant.
Je kunt soms van binnen zó'n zware strijd leveren en er van buiten gezond of 'normaal' uit zien.
Daar komt soms echt onbegrip uit voort.

Moonfish13: Dan hebben we daar een andere mening over. :)
En dat geeft niks, je kunt het niet altijd eens zijn met een ander.

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:47

kim: jij kiest ervoor om veel op te geven voor je paard, en dat kan binnen je wajong. als jij je daar prettig bij voelt, moet je dat zeker doen. Ik vind dat ook goed. Ik vind het sowieso goed dat mensen met een beperking moeten worden geholpen, dat ze tussen de mensen komen, en ontspanning kunnen vinden vind ik een goed iets, want het is verschrikkelijk om niet gewoon een studie te doen, en een leuke baan te kunnen krijgen. Maar ik vind dat dat binnen het budget moet blijven, en het niet bijv. meer moet worden omdat mensen zeggen dat hun ontspanning meer geld zou kosten. ( daarbij bedoel ik dus overdreven luxe. )
Laatst bijgewerkt door pinuts op 17-02-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:48

Yellowcab schreef:
Veel wajongers in dit topic (of degene die het punt van de wajongers verdedigen) jullie zeggen allemaal dat wij jullie NIKS gunnen. Dit is helemaal niet waar en wordt ook nergens gezegd. Maar extreme luxe vinden we overdreven omdat veel werkenden dat ook niet kunnen betalen. Ja tuurlijk is het heel vervelend maar er zijn wel meer dingen niet eerlijk en verschil moet er zijn. Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken. Ze betalen toch belasting zodat mensen die het nodig hebben ook wat krijgen. Wat eerlijk is maar het moet wel in verhouding blijven.


Even een paar zinnen uit de vorige posts:

" Er zijn genoeg mensen die geen paard kunnen onderhouden, en dan moeten de mensen met een wajong wel 1 hebben omdat het zielig is?? Omdat ze niet meer kunnen krijgen?? "

" Wees blij met wat je krijgt, en ga niet vragen om extreme luxe."

" Waarom mag iemand die keihard werkt niet een klein beetje boven de rest uitsteken."

" moet ik dan ook nog meer belasting betalen zodat anderen dat wel kunnen "

" Als je als alleenstaande en alleenwonende wajonger zonder financiële steun van familie of vrienden een bedrag over kan houden van meer een paar tientjes is of de uitkering te hoog "

" daarbij vindt ik het ook onverantwoordelijk "

Als ik iemand wat gun dan heb ik niet dergelijke uitspraken. Dan denk ik meer in de zin van "Goh wat knap dat diegene zijn/haar best doet om een manier te vinden! Dat diegene goed met geld om kan gaan, waarschijnlijk beter dan menig hardwerkende laagverdiener! Wat fijn dat, ondanks dat vele dromen voor die persoon nooit werkelijkheid kunnen worden, hij/zij deze droom wel kan waarmaken!"

Wat fijn dat ik daarvoor 52% inkomstenbelasting mag betalen ipv jullie 33,5% zodat dat deel wat ik meer betaal bij mensen terecht mag komen zoals de wajongers die ook dromen hebben. Zijn er nog gezonde vrijwillige werkende mensen die ook 52% willen gaan afdragen? Of moet ik extra betalen voor jullie voorzieningen? 1 euro is voor mij ook 1 euro hoor, ik heb geen andere wisselkoers. Denk je daar even aan als je de volgende keer de ziektewet in gaat met een griepje? Daar kun je best mee verder werken hoor, is nog nooit iemand aan dood gegaan.
Waarom mag iemand die ietsje meer verdient niet boven de rest uitsteken en moet die dan zoveel meer belasting betalen? 8)7 }:0

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:52

KoudbloedKim schreef:
Janski: Heb je dat laatste tegen mij?
Ik werk namelijk al.. :)

Die levensstijl herken ik wel heel erg bij mezelf.
Daar heb ik ook voor moeten kiezen toen ik aan Kim 'begon'.
En ik vind dat helemaal niet erg, want ik wéét waarom ik niet meer geld te besteden heb. :j
Ik ga daarom ook niet zeuren over dat ik meer geld zou willen hebben, want dat verdien ik simpelweg niet, juist omdat ik al een eigen paard heb. :)

Maar wat zo moeilijk is; een lichamelijke ziekte kun je nog laten zien aan een ander.
Op mijn Epilepsie na, vallen mijn andere ziektes niet op aan de buitenkant.
Je kunt soms van binnen zó'n zware strijd leveren en er van buiten gezond of 'normaal' uit zien.
Daar komt soms echt onbegrip uit voort.

Moonfish13: Dan hebben we daar een andere mening over. :)
En dat geeft niks, je kunt het niet altijd eens zijn met een ander.


Ik vind jouw punten wel verhelderend al ben ik het ook niet overal mee eens maar je schiet in ieder geval niet meteen keihard in de verdediging. De meeste reacties in dit topic zijn van beide kanten meteen wel heel fel en niemand kijkt echt naar elkaars punt.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een ander verhaal vind als er op de goede momenten wel vrijwilligerswerk gedaan wordt hoor. Je doet het niet helemaal voor niks vind ik, je komt je huis uit en je doet nog enigszins iets voor je (wajong) uitkering. Want laten we heel eerlijk zijn, een paard houden is ook niet niks. Hoe je het ook wendt of keert dat kost ook een hoop energie en tijd waardoor je dus ook (al is het maar weinig of vrijwilligerswerk) wel iets van werk kunt doen zoals koudbloedkim dus ook doet.

@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? :? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:54

Nou Lamar..... komt de ondertiteling nog?

je blijft hetzelfde zeggen maar je voegt niks toe. Je komt niet met goede argumenten!

Mooie Brahma kuikens te koop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:58

Pinuts: Ik zou dolgraag een studie Grafisch Vormgeving willen volgen in Leeuwarden. :j
Dat dat niet kan is inderdaad frustrerend.
Volgens mij bedoel jij meer dat het of-of moet zijn en niet en-en.. of begrijp ik je verkeerd?

Yellowcab: En dat is precies hoe ik het ook voel; ik 'werk' voor mijn uitkering.
Dat kán ik en daarom doe ik het, maar er zijn ook periodes dat me dat niet lukt en dan is het juist zo fijn dat het vrijwillig is en je er best even tussenuit kunt om gezonder te worden.
Er zijn ook periodes dat ik 1 keer per week naar Kim kan en heel af en toe zelfs 1 keer in de twee weken.
Dat komt niet heel vaak voor, gelukkig, en Kim krijgt in die tijd niks minder dan anders (behalve mijn gezeur :+), maar frustrerend is het wel.

@Lamar; Ik snap jouw reactie ook niet en zoals ik het lees is het erg tegenstrijdig met elkaar(?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:02

Yellowcab schreef:
@Lamar ik snap jouw punt totaal niet en ik vind het ook niet erg sterk onderbouwt. Hoezo in de ziektewet met een griepje? :? Dat is echt niet te vergelijken. Zoals het meeste wat jij zegt, een cavia vind ik ook niet bepaald met een paard te vergelijken, of een kind.


Oke, als het erom gaat dat jij belasting moet betalen voor een ander dan snap je het wel, maar als het erom gaat dat een ander meer belasting moet betalen voor jou dan snap je het ineens niet meer.... ja zo kun je het ook spelen.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:07

Ik gun iedereen ook echt hun hobby, of het nu voetballen, breien of wereldreizen maken is. Het klopt gewoon niet in mijn, ogen dat bijstandsmoeders op droog brood leven om hun kinderen te eten te kunnen geven en de rijen bij de voedselbanken steeds langer worden, en aan de andere kant iemand anders paarden aan het houden is van haar uitkering.

Ik typte eerder dat de uitkering te hoog is als dat kan OF ten koste gaat van basisbehoeften.

Ik denk ook dat je door het houden van een paard terwijl je een uitkering hebt bijdraagt aan het beeld dat veel mensen toch al van "steuntrekkers" hebben: werkschuw tuig dat een beetje makkelijk het handje op houdt voor een bedrag waar een ander vele uren hard voor werkt, de hele dag van alles kan doen (in huis klussen, zwart werken, met andere steuntrekkers koffieleuten, beetje hobbyen) maar als het er op aankomt altijd te ziek zijn om te werken. Als je zelfs een paard kan houden van een uitkering dan zal zon uitkering, dan is dat bedrag ook niet zo laag en moeten alle mensen met een uitkering niet zo zeuren zullen de meeste mensen vinden.
Laatst bijgewerkt door odetteke op 17-02-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:10

En op zulke momenten is het zo jammer dat je niet even een dagje kunt ruilen.. :)

Rashja

Berichten: 1281
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: dicht bij de Loonse en Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:16

Ik ben ook 100% en heb een wajong uit kering.
En heb een eigen paard.
Misschien zelf dat ik binnen kort een 2de er bij krijg.
Moet zeggen het is niet altijd even makkelijk financieel.
Moet er veel voor laten maar het is het waard voor mij.
Ben niet iemand die graag op vakantie gaat (haat het zelfs) net als uit gaan.
Heb ook geen auto of rijbewijs doe alles op me fietsje.
Rook verder niet en drink niet hecht niet veel waarden aan kleding dus ook daar bespaar ik vaak veel geld aan uit.
Er zijn best wel eens dagen dat ik wel eens had zo heb van waar ben ik toch aan begonnen.
Maar ondanks dat zal ik me paardje niet weg willen doen.
Het is toch iets waar ik weer elke dag voor uit me bedje kom en de strijd weer aan ga.

Wat je kunt doen wat ik ook doe is door ander te helpen je vaak ook weer door ander geholpen kan worden.
Bv je stal baas.
Door dat ik vaak bij mij op stal mee help word ik door hun vaak geholpen.
En krijg veel voor elkaar.
Ben ze er echt heel dankbaar voor.
Wil ik de trailer lenen geen probleem wil ik graag ander voer zo geregeld ga maar zo door.
Sinds kort ben ik weer begonnen met vrijwilligers werk ook daar ook al werk ik er pas net word ik al veel geholpen.
Mag me men bewijs halen heb ik kapot tuig mag ik het zo brengen.
Verder is hij ook nog eens hoefsmid dus wie weet dat ik daar straks ook iets mee regelen.
In ruil voor een klusje of zo.
Wie zal het zeggen.
Als je berijd ben om mensen te helpen al laat het het maar zien dat je wil helpen (vaak) zijn dan ook ander berijd om jou te helpen.
Niet altijd hoor je wil niet weten hoe vaak mensen misbruik hebben gemaakt van me.
Dus er ook wel een beetje geluk bij kijken.
Maar ik durf nu hard op te zeggen dat ik het nu wel getroffen heb.
En natuurlijk had ik het graag ander gezien maar het is gewoon niet anders.
En als het op deze manier ook lukt waarom niet.

Sorry van de taalfouten heb dyslexie.
Voor mij geen dressuur maar ijsland vuur :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:18

@ suuzepuus, dat laatste over die 52% was sarcastisch bedoelt voor het geval je het niet snapt, het is waar, maar wel sarcastisch. Snap je het nu wel?

Ik denk dat er gewoon mensen zijn als koudbloedkim die goed met geld om kunnen gaan en een heleboel andere mensen die dat minder goed kunnen. Mensen die dat wel heel goed kunnen hoeven zichzelf daarbij niet te verwaarlozen, die zijn gewoon creatiever op dat vlak en misschien zelfs slimmer.
En een beeld vormen over iemand kun je pas echt als je de situatie van diegene grondig kent, anders ben je aan het veroordelen en als je je beeld over "steuntrekkers" en wajongers door dat laatste laat beïnvloeden dan kijk je echt niet verder dan je neus lang is.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:18

Ziek zijn is gewoon heel erg vervelend. gelukkig heb jij kim een fijne vrijwilligersbaan kunnen vinden. is het ook vrijblijvend? het lijkt me namelijk lastig om je ijn te roosteren!
jouw paardje staat in een fijne wei en heeft niet dagelijks zorg nodig. mocht dat wel zo zijn kun jij je paard niet houden en was je er waarschijnlijk niet aan begonnen. Heel fijn dat je het zo kunt redden met je super knol!!


Als je in je eentje dagelijks de zorg van je paard kunt doen, door weer en wind kun je ook werken lijkt mij. misschien niet voor 40 uur (kan ik helaas ook nog niet door ziekte) maar wel voor een deel.
Al is het thuis werk waar jezelf je tijden kunt bepalen. een paard verzorgen is zwaar. niet al het werk is zwaar!!

Mooie Brahma kuikens te koop!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:19

Ik zal je vertellen dat dag in dag uit " op je luie reet" liggen in bed/op de bank en je handje ophouden ook erg hard werken is...
Dat is 1 dag leuk, 2 dagen leuk.. en misschien als je overwerkt bent 2 weken leuk... maar geloof mij.. hard werken is het.

Er zullen best stiekemerds bijzitten.. maar laat de ' goeden" er niet de dupe van worden.

Niet banketstaaf maar poetsen.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:19

Citaat:
@ suuzepuus, dat laatste over die 52% was sarcastisch bedoelt voor het geval je het niet snapt, het is waar, maar wel sarcastisch. Snap je het nu wel?

ik had het niet over dat stukje maar over het hele bericht!!

Mooie Brahma kuikens te koop!