100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:11

Vinddik ook, maar één keer ontwormen is veel te weinig, ook al mest je elke dag uit, zelf bekappen, laat dit over aan mensen die ervoor gestudeerd hebben, ik ga dit echt zelf niet doen en andere zouden dit ook beter niet doen. Nu gaat het allemaal maar wat als uw paard met ouder slechtere tanden krijgt en moet bijgevoederd worden, gaat hij dat dan niet krijgen. Is maar een voorbeeld , kan er zo nog een paar opnoemen.
Zo kan je natuurlijk op alles besparen onder het het mom "hij heeft dit niet nodig"

Dhani

Berichten: 3643
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:13

ik heb ook een wajong en woon op mezelf! ;) ik kan het alleen niet bekostigen om een paard aan te schaffen en te onder houden.. ik heb respect voor de mensen die dat wel kunnen. een verzorgpaard van 50 euro in de maand kan ik al niet betalen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:15

Krachtvoer is niet nodig nee.....
en ik bekap mijn paarden zelf, gaat allemaal super, als je je verstand gebruikt.
Mijn fjord heeft een betere conditie dan menig 10 jarig paard.

http://www.paardnatuurlijk.nl/

(wel juiste link, lijkt erop dat de website even plat ligt??)

Het is maar net wat je je door de commercie laat wijsmaken :+
Pavo en subliem varen er wel bij.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-11 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:15

Wat jij wil...
:)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:22

De link doet het helaas niet.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:22

Dus als als ze geen hooi meer kunnen eten dan is dat maar zo, Amai, hoe enggeestig kun je zijn Het vriendje van mijn paard heeft slechte tanden en moet bijgevoederd worden (zemelen) anders is hij een wandelend geraamte, ik ben blij dat jij zijn baasje niet bent. En als dit niet hielp zou hij speciaal duur eten krijgen speciaal voor oudere paarden waar het ruwvoer en krachtvoer in zit verwerkt .

Wil maar aantonen dat er kosten kunnen bijkomen en je die ook moet kunnen:willen maken voor het welzijn van het paard

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:28

amanda2 schreef:
Het kan zijn dat de Wajong dat alleen doet als je werkt (werk jij?),
want ik werk met werkende Wajongers...
Het het huidige minimumloon even niet bij de hand.
:)

Bij 80-100% arbeidsongeschiktheid krijg je een uitkering van 75% van het minimumjeugdloon behorende bij je leeftijd. Vanaf je 23ste berekenen ze 75% van het minimumloon. Wanneer je extra hulp nodig hebt kan dit omhoog gaan, maar dat is niet standaard en loopt tot maximaal 100% van het minimumloon.

Wanneer je toch wat kunt werken vult de uitkering je loon aan tot maximaal 100% van het minimumloon. Als uitkering + werk dus boven het minimumloon komt wordt de uitkering verlaagd. Ik ben dan ook heel benieuwd waar die 110% vandaan komt?

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:29

Lamar schreef:
Inge_83 schreef:
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die kinderen hebben, en daarna ziek/arbeidsongeschikt worden.
De keuze voor kinderen hebben zij gemaakt in een totaal andere situatie dan waarin ze nu zitten.
Of moet je dan van tevoren maar niet aan kinderen beginnen omdat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je in een vervelende situatie terecht zou kunnen komen?


Als je dan 1 of 2 kinderen hebt en 1 persoon wordt arbeidsongeschikt dan ontvangt die een uitkering daarvoor. Als je daarvoor dan ook een verzekering hebt afgesloten dan ontvang je aanvullend geld. Dus een paard houden ligt dan financieel nog steeds in de mogelijkheden.
Twee ouders die tegelijk arbeidsongeschikt worden gebeurt vrijwel nooit, alleen bij een auto ongeluk ofzo, dus dat is wel een behoorlijke uitzonderingssituatie.
Als je al 4 kinderen hebt dan wordt het anders.... maar als je 4 kinderen neemt dan weet je een heleboel dingen van tevoren, je moet ze wel een toekomst kunnen bieden, ook als er wat fout gaat, dat is mijn mening. Ik heb er maar 1... bewust.

Maar waar halen jullie toch die hoge basiskosten van een paard vandaan? Wat betalen jullie dan wel allemaal???


dat ligt toch echt wel anders hoor
als jij ongeschikt raakt voor werk en je heb wel kinderen dan heb je ineens op van alles en nog wat recht
bv kinderkorting/kindertoeslag etc
maar dat soort dingen kun je niet aanvragen omdat je een paard
er bestaat geen paardentoeslag of paardenkorting :+
en nog vind ik het toch een heel verschil kinderen of een paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:38

chanel1985 schreef:
Dus als als ze geen hooi meer kunnen eten dan is dat maar zo, Amai, hoe enggeestig kun je zijn Het vriendje van mijn paard heeft slechte tanden en moet bijgevoederd worden (zemelen) anders is hij een wandelend geraamte, ik ben blij dat jij zijn baasje niet bent. En als dit niet hielp zou hij speciaal duur eten krijgen speciaal voor oudere paarden waar het ruwvoer en krachtvoer in zit verwerkt .

Wil maar aantonen dat er kosten kunnen bijkomen en je die ook moet kunnen:willen maken voor het welzijn van het paard


Krachtvoer is dan nog niet nodig, weekbare ruwvoerslobber voldoet ook.
Van krachtvoer alleen worden ze niet dikker omdat dat de darmflora alleen maar kapot maakt door middel van alle suikers en zetmeel en een paard is er niet op gebouwd om zich daar jarenlang op te handhaven, en dus worden ze uiteindelijk steeds dunner en dunner...
Als je hondenvoer kunt betalen kun je ook die ruwvoerslobber betalen voor een paard.
Ik kon vroeger 2 grote honden onderhouden en had dus ook wel de voeding van zo'n paard kunnen betalen ipv de honden.
Jee... ik kon toch nog behoorlijk wat als ik zo terugdenk aan de tijd dat ik een sociale dienst uitkering had van nog geen 1000 gulden toen mijn dochter nog heel klein was en er nog geen kinderopvangcentra waren (ja alleen voor rijke mensen). Ik had oa 2 honden en een auto en we gingen dagjes uit. Was ik flink creatief!!

@DDDMakkink, ik bedoelde als je rekent wat je dan overhoudt.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:40

lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
denk jij dat kinderen net zo duur zijn als een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:48

DDDMakkink schreef:
lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
denk jij dat kinderen net zo duur zijn als een paard?


Ligt eraan wat voor kind je hebt, die van mij is veel duurder dan mijn paarden.
Die heeft alleen al 2 medische apparaten van 6000 euro stuk nodig per jaar om te kunnen leven.
Ze zit nu op het Luzac omdat ze op andere scholen niet mee kon komen en er voor haar aandoeningen geen aangepast onderwijs is, ook geen aangepaste zorg (wat flink ellendig is).
En dat kost veel geld.
Dus neem ik er geen 2 of 3 kinderen bij want dit ga ik niet nog een paar keer zo doen.

Ik bedoelde, als je je leven al duur inricht door veel kinderen te nemen dan blijft er voor andere dingen niets meer over als er wat misgaat.
Als je wat voorzichtiger bent en het gaat mis dan heb je wat meer ruimte.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:50

Ik las ooit in een blad dat in guldens een kind een ton kost, dus tot hij/zij de deur uit gaat.Eeen kind is veeeeel duurder dan een paard.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:51

Lamar schreef:
DDDMakkink schreef:
lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
denk jij dat kinderen net zo duur zijn als een paard?


Ligt eraan wat voor kind je hebt, die van mij is veel duurder dan mijn paarden.
Die heeft alleen al 2 medische apparaten van 6000 euro stuk nodig per jaar om te kunnen leven.
Ze zit nu op het Luzac omdat ze op andere scholen niet mee kon komen en er voor haar aandoeningen geen aangepast onderwijs is, ook geen aangepaste zorg (wat flink ellendig is).
En dat kost veel geld.
Dus neem ik er geen 2 of 3 kinderen bij want dit ga ik niet nog een paar keer zo doen.

Ik bedoelde, als je je leven al duur inricht door veel kinderen te nemen dan blijft er voor andere dingen niets meer over als er wat misgaat.
Als je wat voorzichtiger bent en het gaat mis dan heb je wat meer ruimte.


oh zo bedoel je oke dan snap ik hem
maar je krijgt toch medische kosten vergoed???
mijn kinderen kosten echt niet veel per maand
er zullen wel uitspatters tussen zitten maar ik kom zo op de 100-150 per maand en dan zit ik ruim
zal misschien wel komen nog als ze ouder worden en meer nodig hebben maar voor nu zijn ze niet zo duur in mijn ogen

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:57

Dat is niet veel,ik moet mijn kind iedere dag brengen en halen naar school,dat loopt ook aardig op.Ik krijg een vergoeding maar dat is niet genoeg.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:58

marleen_usar schreef:
Ik las ooit in een blad dat in guldens een kind een ton kost, dus tot hij/zij de deur uit gaat.Eeen kind is veeeeel duurder dan een paard.



Mwah, dat is dus in 18 jaar 45.378, per jaar is dat 2.521,-

Ik heb mijn paard voor 650,- per maand staan, incl. stal, wei, voer, smid, les, enten en tandarts. Ex harnachement en aanschaf paard dus. Als ik dat doorbereken is dat per jaar 7.800,00 en in achtien jaar dus 140.400 (en stiekem nog meer want je koopt wel eens een dekje of een nieuw zadel ofzo :+ )

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:59

als het kan doe ik eht met de fiets
school is dichtbij
eten doen ze natuurlijk wel maar niet reuze veel
zijn geen grote eters
dus dat brood/groente aardappels en vlees zullen de hoogste kosten zijn
stookkosten zijn al laag bij ons dus dat is het geld ook niet
en ze krijgen ook niet elke maand speelgoed/kleding of wat dan ook
nee heb wel goedkope konderen vind ik zelf
ze zijn 2 en 7

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:59

maar we gaan nu toch niet kinderen met paarden vergelijken?? Een paard neem je, een kind krijg je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:01

DDDMakkink schreef:
lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
denk jij dat kinderen net zo duur zijn als een paard?


Ligt eraan wat voor kind je hebt, die van mij is veel duurder dan mijn paarden.
Die heeft alleen al 2 medische apparaten van 6000 euro stuk nodig per jaar om te kunnen leven.
Ze zit nu op het Luzac omdat ze op andere scholen niet mee kon komen en er voor haar aandoeningen geen aangepast onderwijs is, ook geen aangepaste zorg (wat flink ellendig is).
En dat kost veel geld.
Dus neem ik er geen 2 of 3 kinderen bij want dit ga ik niet nog een paar keer zo doen.

Ik bedoelde, als je je leven al duur inricht door veel kinderen te nemen dan blijft er voor andere dingen niets meer over als er wat misgaat.
Als je wat voorzichtiger bent en het gaat mis dan heb je wat meer ruimte.

Een aantal dingen worden vergoed, maar veel dingen ook niet. Ik ga hier vanwege haar privacy liever niet haar medische geschiedenis neerzetten maar het kan echt flink misgaan met een kind. Dan ben ik blij dat ik nu in de situatie zit dat ik haar kan helpen met alles.
En daarom wordt ik ook een beetje misselijk als ik mensen zie reageren alsof dat ze later geen recht zou hebben op luxe als ze niet zou kunnen werken. Ik ken beide kanten. Als ik nog in mijn oude situatie had gezeten dan was mijn kind nu tussen wal en schip gevallen en dan was er met zekerheid niets van haar terecht gekomen. Dan had het nu al vastgestaan dat iedereen flink veel belastinggeld voor haar zou moeten gaan betalen. Maar dat is even offtopic...

650,- per maand -O-
Dan doe ik het stukken goedkoper in de basis (heb ik het even niet over trailer en dat soort dingen). En met die van mij gaat het echt niet slecht hoor.

pinuts schreef:
maar we gaan nu toch niet kinderen met paarden vergelijken?? Een paard neem je, een kind krijg je

fout, een kind neem je ook.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:05

ja ik snap jou verhaal wel hoor
niemand zit te wachten op een kindje dat ziek word
sterkte ermee trouwens
zo zielig die kleintjes als ze iets hebben
maar dan is je kind wel duurder dan een paard ja
alleen een paard kan je nog verkopen als je het echt niet meer red bij een kind doe je dat niet
tja ben het wel eens met je dat je een kind neemt
tenslotte kies je er bewust voor en zijn het vaak geen ongelukjes maar echt geplande kinderen

pinuts
Berichten: 6865
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:05

lamar: wat is luxe? Als jouwn dochter later een paard zou kunnen betalen met haar wajong.. geen probleem.. Lijkt me alleen niet dat dat kan. Maar misschien krijgt ze een partner die bijbetaalt, misschien kan ze nog wel werken, misschien erft ze veel geld.. misschien... Luxe krijg je als je het wat ruimer hebt, en dat heeft verder niks met niet gunnen te maken, maar het is logisch als je weinig geld hebt, je het minder luxe hebt. Heb je een beperking? Dan krijg je wat minder geld, maar genoeg om van rond te komen.. Ik denk dat dat al een luxe is hier op de wereld. En ja dat je dan geen dikke tv, paard, zeilboot kan krijgen, ja helaas. Maar misschien ook wel! Als je het echt wil kan het vast wel, misschien lang sparen ofzo. Maar zeg nou niet dat wij haar geen recht willen geven op luxe:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:09

DDDMakkink schreef:
tenslotte kies je er bewust voor en zijn het vaak geen ongelukjes maar echt geplande kinderen


Even heel hard, en niet mijn manier van denken:
Zelfs een ongelukje is een keuze want je kan abortus laten plegen.
Ik persoonlijk zou dat dus nooit doen, heb toen ik 6 weken zwanger was en er alleen voor kwam te staan dus ook dat advies van verschillende mensen niet aangenomen en bewust voor haar gekozen.

Jammer trouwens dat ik niet meer zoveel creativiteit zie in het omgaan met geld en dat die creativiteit die er is meteen afgestraft wordt en afgedaan als onverantwoordelijk.
Mensen luxe gunnen is niet afgunstig worden over belastinggeld en zogenaamd te hoge uitkeringen en dat lees ik hier wel.

Een paard is misschien voor sommige mensen helemaal geen luxe maar een vriendje die ze door het leven helpt. Ze doen niet voor niks paardrijden met gehandicapten, dan hadden ze ook wel cavia aaien kunnen doen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:15

Lamar schreef:
DDDMakkink schreef:
tenslotte kies je er bewust voor en zijn het vaak geen ongelukjes maar echt geplande kinderen


Even heel hard, en niet mijn manier van denken:
Zelfs een ongelukje is een keuze want je kan abortus laten plegen.
Ik persoonlijk zou dat dus nooit doen, heb toen ik 6 weken zwanger was en er alleen voor kwam te staan dus ook dat advies van verschillende mensen niet aangenomen en bewust voor haar gekozen.

Jammer trouwens dat ik niet meer zoveel creativiteit zie in het omgaan met geld en dat die creativiteit die er is meteen afgestraft wordt en afgedaan als onverantwoordelijk.
Mensen luxe gunnen is niet afgunstig worden over belastinggeld en zogenaamd te hoge uitkeringen en dat lees ik hier wel.

Een paard is misschien voor sommige mensen helemaal geen luxe maar een vriendje die ze door het leven helpt. Ze doen niet voor niks paardrijden met gehandicapten, dan hadden ze ook wel cavia aaien kunnen doen.


ja heb je ook gelijk in hoor abortus kan ook nog

maar ik vind kiezen voor een kind toch echt heel wat anders dan een paard
ondanks dat de kosten in sommige gevallen gelijk zijn

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:15

Een paard kan je weg doen een kind doe je niet zo maar weg.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:16

chanel1985 schreef:
Dus als als ze geen hooi meer kunnen eten dan is dat maar zo, Amai, hoe enggeestig kun je zijn Het vriendje van mijn paard heeft slechte tanden en moet bijgevoederd worden (zemelen) anders is hij een wandelend geraamte, ik ben blij dat jij zijn baasje niet bent. En als dit niet hielp zou hij speciaal duur eten krijgen speciaal voor oudere paarden waar het ruwvoer en krachtvoer in zit verwerkt .

Wil maar aantonen dat er kosten kunnen bijkomen en je die ook moet kunnen:willen maken voor het welzijn van het paard

Het ging hiervoor over de basiskosten, wat jij noemt zijn extra kosten.
Maar ook basiskosten kunnen verschillen.
Er zijn paarden die weinig of geen krachtvoer nodig hebben, maar ook een hoop die het wel nodig hebben.
Hoeveel een paard nodig heeft is per paard verschillend, en is mede afhankelijk van hoe je hem /haar houdt en wat je er mee doet.
Het ene mens heeft ook meer (of andere) voeding nodig dan het adere mens, en dat is niet alleen afhankelijk van leefomstandigheden en ziekten.
Als je veel extra kosten hebt (mbt paard), heb je met een uitkering of minimum loon iemand nodig die bij kan springen, maar ik heb volgens mij niemand gelezen die het daar niet mee eens was.

Lamar, die 650,- ging dacht ik over de kosten voor op jezelf gaan en niet over het paard.
Ik kom daar ook wel aan met mijn huur, gas, water, electra, zorgverzekering, inboedel- en WA verzekering, internet, telefoon, televisie, mijn boodschappen, en de vaste lasten voor mijn autootje (ik woon in klein dorp zonder voorzieningen, dichtstbijzijnde bushalte is 4 km verderop (als die er nog is), supermarkt 8 km, en mijn werk 30 km, dus zonder auto ben ik nergens (letterlijk)).

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:19

Ik vind eigenlijk dat zelfs als het kiele kiele net gaat je het niet moet doen.
Wat doe je dan als je paard ziek word en er dure rekeningen van een dierenarts binnen stromen?
In laten slapen omdat je het zelf niet kan betalen? Dat lijkt me pas zuur....
Ik vind dat toch wel iets wat veel mensen vergeten als ze een paard kopen..
En geloof mij die rekeningen kunnen aardig hoog oplopen, zelfs met een fatsoenlijke baan kan dat wel is aardig lastig worden om het in eens op te hoesten.
Denk nooit van owww dat overkomt mij toch niet! Want helaas loopt iedereen met een paard dat risico.
Als je er voor kiest om een paard te nemen moet je ook deze conciquenties mee nemen in de beslissing.
Als je de stalling maar net kan betalen wat hou je dan achter de hand mocht er wat met je paard gebeuren?