100% afgekeurd ([***]) En op je zelf wonen en paard houden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danneke80

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:38

Zwart werken in combinatie met een uitkering vind ik not done. Ik hoop voor esmolove dat er hier geen uwv-er meeleest (zelf ben ik het intussen niet meer, maar wel geweest) want je kunt er een hoop gedonder mee krijgen.
Voor uitkeringsfraude kun je een strafblad krijgen, is dat het dan waard?

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:44

Ondanks dat ik sommige dingen krom vind zou ik het ook niet doen.
En ik ben op dat punt nu, dat ik weer iets wil gaan verdienen.
Dat terwijl ik er waarschijnlijk eerder op achteruit ga. >;) :O

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:54

moonfish13 schreef:
Ondanks dat ik sommige dingen krom vind zou ik het ook niet doen.
En ik ben op dat punt nu, dat ik weer iets wil gaan verdienen.
Dat terwijl ik er waarschijnlijk eerder op achteruit ga. >;) :O

Dat is ook krom.
Ga je werken, verdien je minder dan met een uitkering. :s
Er zullen altijd mensen zijn die hierdoor lekker blijven zitten ipv gaan werken, tot ze gedwongen worden te gaan werken.
Ik vind dat elke werk moet lonen (financieel), muv vrijwilligerswerk, maar ik ben geen regering.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 18:34

Het is ook krom...
Maargoed ik ga er niet voor zwartwerken, als ze je snappen ben je de sigaar.

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:21

superwoman schreef:
nova_zodiax schreef:
Over DA rekening, tja er zijn zat mensen die werken die hier ook niet voor sparen.


dus.....? dat maakt krom nog niet recht 8)7


iemand anders vroeg hoe doe je dat met een rekening van de DA als je een wajong hebt, wat ik bedoel is dat er ook mensen zijn die werken, en deze ook niet kunnen betalen, dus dat dat niet altijd samen hoet te hangen met een wajong..

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:12

ik krijg geen uitkering!!
werk 20uur en heb een schoolopleiding.
mijn vriend heeft vaak gevraagd of ie bv in winkel mocht werken en dan krijg je telkens een nee te horen!
of ze zouden het nakijken en dan kan je nog 100x bellen zonder een antwoord te krijgen.:S
wat moet je dan?
eten is niet voor niks :( dat gaan ze echt niet voor je betalen en de rekeningen lopen ook gewoon door!!
en ik betaal zelf alles voor me pony, hij schiet af en toe wat voor.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:20

nova_zodiax schreef:
iemand anders vroeg hoe doe je dat met een rekening van de DA als je een wajong hebt, wat ik bedoel is dat er ook mensen zijn die werken, en deze ook niet kunnen betalen, dus dat dat niet altijd samen hoet te hangen met een wajong..



Nee, maar dan moet je dus geen paard kopen omdat je de zorg niet kan betalen. Een d.a rekening hoort er namelijk gewoon bij.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:25

esmolove schreef:
ik krijg geen uitkering!!
werk 20uur en heb een schoolopleiding.
mijn vriend heeft vaak gevraagd of ie bv in winkel mocht werken en dan krijg je telkens een nee te horen!
of ze zouden het nakijken en dan kan je nog 100x bellen zonder een antwoord te krijgen.:S
wat moet je dan?
eten is niet voor niks :( dat gaan ze echt niet voor je betalen en de rekeningen lopen ook gewoon door!!
en ik betaal zelf alles voor me pony, hij schiet af en toe wat voor.



Je schreef dit:
esmolove schreef:
ik woon samen met mijn vriend op een camping, hij heeft ook een wayjong.
beiden verdienen een beetje zwart bij :)
ik heb voor mezelf een pony en ben prima in staat alles te betalen en te verzorgen. mijn vriend word momenteel opgeleid tot taxi schauffeur, en binnen een paar maanden heeft ie een hoger loon.
ik werk 20uur en zit daarbij nog eens 1dag op school.


Dus lees ik dat je vriend een uitkering krijgt, een opleiding betaald krijgt en zwart bijklust. En jij draagt ook niet over al je inkomsten belasting af. Of wel? Ik heb ook rekeningen, en zou het ook wel prima vinden om maar over de helft van mijn inkomen belasting te hoeven betalen, maar daar (en van slackers die wel kunnen maar niet willen werken) wordt het land niet beter van. En de mensen die echt een uitkering nodig hebben, ook niet.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:27

superwoman schreef:
nova_zodiax schreef:
iemand anders vroeg hoe doe je dat met een rekening van de DA als je een wajong hebt, wat ik bedoel is dat er ook mensen zijn die werken, en deze ook niet kunnen betalen, dus dat dat niet altijd samen hoet te hangen met een wajong..



Nee, maar dan moet je dus geen paard kopen omdat je de zorg niet kan betalen. Een d.a rekening hoort er namelijk gewoon bij.


Ik kan ook niet in 1 keer 2000 ophoesten hoor, betekend niet dat ik de zorg niet kan betalen? Zou het deels lenen of in termijnen betalen, we verdienen bovenmodaal maar al ons spaargeld wordt in het huis gestopt

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:30

Colway schreef:
Ik kan ook niet in 1 keer 2000 ophoesten hoor, betekend niet dat ik de zorg niet kan betalen? Zou het deels lenen of in termijnen betalen, we verdienen bovenmodaal maar al ons spaargeld wordt in het huis gestopt


Wanneer je het met een lening of met afbetaling kan oplossen prima, máár met een minimaal inkomen blijft er vaak niks (nauwelijks) over om dat soort bedragen op te vangen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:44

esmolove schreef:
ik krijg geen uitkering!!
werk 20uur en heb een schoolopleiding.
mijn vriend heeft vaak gevraagd of ie bv in winkel mocht werken en dan krijg je telkens een nee te horen!
of ze zouden het nakijken en dan kan je nog 100x bellen zonder een antwoord te krijgen.:S
wat moet je dan?
eten is niet voor niks :( dat gaan ze echt niet voor je betalen en de rekeningen lopen ook gewoon door!!
en ik betaal zelf alles voor me pony, hij schiet af en toe wat voor.

Als jullie je rekeningen niet kunnen betalen, terwijl je wel een paard hebt, dan liggen jullie prioriteiten in mijn ogen verkeerd.
Ik vind dit geen excuus om dan maar illegaal geld te gaan verdienen (structureel).

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 22:49

superwoman schreef:
Colway schreef:
Ik kan ook niet in 1 keer 2000 ophoesten hoor, betekend niet dat ik de zorg niet kan betalen? Zou het deels lenen of in termijnen betalen, we verdienen bovenmodaal maar al ons spaargeld wordt in het huis gestopt


Wanneer je het met een lening of met afbetaling kan oplossen prima, máár met een minimaal inkomen blijft er vaak niks (nauwelijks) over om dat soort bedragen op te vangen.

Mee eens.
Daar wil ik dan nog wel aan toevoegen dat het ook handig is dat je wel echt zeker weet dat je dat geld kunt lenen én afbetalen.
Dat je er niet vanuit gaat dat het wel kan, maar achteraf blijkt het niet te kunnen (om wat voor reden ook, hoeft niet persé het inkomen te zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:04

Wel apart hoe ver dit topic offtopic kan gaan en blijven :')
De openingspost vraagstelling:

"100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden. Hoe doen jullie dat?
Ik heb een wajong uitkering en hoe gaat dat als ik daarmee straks op me zelf zou willen?
Krijg je dan het zelfde of heb je recht op andere inkomsten door middel van instantie's en subsidie's...?
Kort om, hoe doen jullie dat?"

En eigenlijk wordt er vrijwel alleen maar gediscussieerd over vanalles en nogwat, maar antwoorden op de vraagstelling worden er nauwelijks gegeven (op een paar wajongers na dan).
-O-

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:07

superwoman schreef:
nova_zodiax schreef:
iemand anders vroeg hoe doe je dat met een rekening van de DA als je een wajong hebt, wat ik bedoel is dat er ook mensen zijn die werken, en deze ook niet kunnen betalen, dus dat dat niet altijd samen hoet te hangen met een wajong..



Nee, maar dan moet je dus geen paard kopen omdat je de zorg niet kan betalen. Een d.a rekening hoort er namelijk gewoon bij.


Nee, het punt is dat er ook genoeg mensen zijn zonder wajong, die geen spaar geld hebben voor als hun paard ziek wordt, dus dat dit niet altijd samen hangt. Er zullen er genoeg zijn met wajong, die wel spaar geld hebben en andersom.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:10

In mijn ogen moet je geen eigen paard nemen als je er de tijd, het geld of de kunde niet voor hebt.....

Ikkuh_Rolien
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:15

Ik heb ook een wajong uitkering maar ik zou niet weten hoe ik daarvan een pony moet betalen.
Ik woon dan nog thuis en heb een shetlander bij huis staan dus dat is niet erg duur.
Maar laatst wel 3 keer in 2 weken de dierenarts hier gehad.. Het is maar goed dat ik daarvoor aan het werk ben.
Doordat ik af en toe werk krijg ik wel minder wajong maar vind het niet erg.
Hoop dat ik ooit kan stoppen met de uitkering en gewoon net zo kan werken als ieder anders.. maar dat ligt aan mijn gezondheid.
Nou ben ik 45 - 55 % afgekeurd dus ik moet 6 uur per dag werken maar ik weet niet of dat in de toekomst minder wordt.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:53

nova_zodiax schreef:
Nee, het punt is dat er ook genoeg mensen zijn zonder wajong, die geen spaar geld hebben voor als hun paard ziek wordt, dus dat dit niet altijd samen hangt. Er zullen er genoeg zijn met wajong, die wel spaar geld hebben en andersom.


dat hoeft idd niet samen te vallen nee,maar dan is het gewoon niet eerlijk tegenover het paard.
Ik zie "het punt" niet zo, aangezien het hier wel gaat om iemand met een wajong

danneke80

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:12

esmolove schreef:
ik krijg geen uitkering!!
werk 20uur en heb een schoolopleiding.
mijn vriend heeft vaak gevraagd of ie bv in winkel mocht werken en dan krijg je telkens een nee te horen!
of ze zouden het nakijken en dan kan je nog 100x bellen zonder een antwoord te krijgen.:S
wat moet je dan?
eten is niet voor niks :( dat gaan ze echt niet voor je betalen en de rekeningen lopen ook gewoon door!!
en ik betaal zelf alles voor me pony, hij schiet af en toe wat voor.


Als jouw vriend graag wil werken, dan moet hij dat doen en zijn loonstroken opsturen aan het UWV. Dan kan UWV kijken of het werk van invloed is op zijn uitkering.
Ik vind dat zo'n passieve houding van: ik hoor niks, wat moet ik dan. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid en dat is om aan het werk te gaan als je dit kan. Daarvoor hoef je niet op UWV te wachten, je kunt ook pro-actief zelf werk gaan zoeken.
Jouw vriend is kennelijk in staat om te werken, dan is hij in mijn ogen ook in staat om dit op te geven bij UWV.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: 100% afgekeurd (wajong) En op je zelf wonen en paard houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:26

Precies..Er is toch werk zat. Alleen is het misschien niet het werk wat je helemaal geweldig vindt. Nou dan doe je even dat rotwerk en blijf je zoeken naar je "droom"baan. Maar zitten niksdoen terwijl er geld binnenkomt vind ik misbruik maken van het systeem.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:52

danneke80 schreef:
Als jouw vriend graag wil werken, dan moet hij dat doen en zijn loonstroken opsturen aan het UWV. Dan kan UWV kijken of het werk van invloed is op zijn uitkering.
Ik vind dat zo'n passieve houding van: ik hoor niks, wat moet ik dan. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid en dat is om aan het werk te gaan als je dit kan. Daarvoor hoef je niet op UWV te wachten, je kunt ook pro-actief zelf werk gaan zoeken.
Jouw vriend is kennelijk in staat om te werken, dan is hij in mijn ogen ook in staat om dit op te geven bij UWV.


Ben ik het ook mee eens!
UWV mag niet de makkelijkste organisatie zijn, maar ik vind wel dat je het niet kan maken om daardoor oneerlijk te zijn. Als hij kan werken, dan moet hij dat opgeven. Dat is ook wel zo eerlijk tegenover de mensen die niet kunnen werken en worden aangekeken op mensen zoals jouw vriend!
Ik vind het héél erg wat jouw (esmolove) vriend doet!

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:02

superwoman schreef:
danneke80 schreef:
Als jouw vriend graag wil werken, dan moet hij dat doen en zijn loonstroken opsturen aan het UWV. Dan kan UWV kijken of het werk van invloed is op zijn uitkering.
Ik vind dat zo'n passieve houding van: ik hoor niks, wat moet ik dan. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid en dat is om aan het werk te gaan als je dit kan. Daarvoor hoef je niet op UWV te wachten, je kunt ook pro-actief zelf werk gaan zoeken.
Jouw vriend is kennelijk in staat om te werken, dan is hij in mijn ogen ook in staat om dit op te geven bij UWV.


Ben ik het ook mee eens!
UWV mag niet de makkelijkste organisatie zijn, maar ik vind wel dat je het niet kan maken om daardoor oneerlijk te zijn. Als hij kan werken, dan moet hij dat opgeven. Dat is ook wel zo eerlijk tegenover de mensen die niet kunnen werken en worden aangekeken op mensen zoals jouw vriend!
Ik vind het héél erg wat jouw (esmolove) vriend doet!


wacht meer eens tot jij in zijn schoenen zou staan! hij mag NIET een baan zoeken omdat hij dan niet een opleiding krijgt.
maargoed nu zijn we ergens mee bezig dankzij mijn bijrijder zijn ouders :)
en wat iedereen erover denkt is jullie probleem en ff voor de duidelijkheid
ik werk 100% wit!!!!!
als ik voor mijn opleiding zwart mocht werken zou ik ergens anders terrecht zijn gekomen!!!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:21

esmolove schreef:
wacht meer eens tot jij in zijn schoenen zou staan! hij mag NIET een baan zoeken omdat hij dan niet een opleiding krijgt.
maargoed nu zijn we ergens mee bezig dankzij mijn bijrijder zijn ouders :)
en wat iedereen erover denkt is jullie probleem en ff voor de duidelijkheid
ik werk 100% wit!!!!!
als ik voor mijn opleiding zwart mocht werken zou ik ergens anders terrecht zijn gekomen!!!


Sorry? Dus hij krijgt ook een opleiding? Och wat heeft hij het slecht.
Zoals je het nu omschrijft kan ik geen medelijden krijgen...laat staan goed praten dat hij zwart werkt.
Wat iedereen er van denkt is wel iets waardoor de goede lijden onder de slechte...
en zwart werken terwijl je een arbeidsongeschiksheids-uitkering krijgt is iets wat voor ons als échte arbeidsongeschikte mensen een doorn in het oog is.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:24

pff heb ook een arbeids ongeschikt uitkering superwoman
Maar mij kan het echt niet schelen wat esmolove en haar vriend uitvoeren naast hun uitkering..
kzou gewoon lekker naar mezelf kijken :list:

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:12

superwoman schreef:
esmolove schreef:
wacht meer eens tot jij in zijn schoenen zou staan! hij mag NIET een baan zoeken omdat hij dan niet een opleiding krijgt.
maargoed nu zijn we ergens mee bezig dankzij mijn bijrijder zijn ouders :)
en wat iedereen erover denkt is jullie probleem en ff voor de duidelijkheid
ik werk 100% wit!!!!!
als ik voor mijn opleiding zwart mocht werken zou ik ergens anders terrecht zijn gekomen!!!


Sorry? Dus hij krijgt ook een opleiding? Och wat heeft hij het slecht.
Zoals je het nu omschrijft kan ik geen medelijden krijgen...laat staan goed praten dat hij zwart werkt.
Wat iedereen er van denkt is wel iets waardoor de goede lijden onder de slechte...
en zwart werken terwijl je een arbeidsongeschiksheids-uitkering krijgt is iets wat voor ons als échte arbeidsongeschikte mensen een doorn in het oog is.


Nou het is ook een doorn in het oog voor mensen die kei en keihard moeten werken voor hun centjes en belasting betalen voor het onderhoud van dit soort mensen. Sorry, ik kan hier écht niet bij, wat oneerlijk.. :n

danneke80

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-07
Woonplaats: Muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:38

esmolove schreef:
wacht meer eens tot jij in zijn schoenen zou staan! hij mag NIET een baan zoeken omdat hij dan niet een opleiding krijgt.
maar goed nu zijn we ergens mee bezig dankzij mijn bijrijder zijn ouders :)
en wat iedereen erover denkt is jullie probleem en ff voor de duidelijkheid
ik werk 100% wit!!!!!
als ik voor mijn opleiding zwart mocht werken zou ik ergens anders terrecht zijn gekomen!!!


Dat zal nooit gebeuren hoor Esmolove, ik houd er namelijk andere principes op na dan jouw vriend. Ik werk fulltime en betaal belasting voor mensen die dat niet kunnen. daar heb ik overigens geen enkel probleem mee. Mocht ik ooit onverhoopt in een uitkeringssituatie terechtkomen dan ben ik de werkenden daar dankbaar voor en zal ze zeker niet proberen te tillen door zwart te gaan werken.

Jouw vriend krijgt dubbel gemeenschapsgeld, geld in de vorm van een uitkering en geld in de vorm van een opleiding waar anderen een hoop geld voor moeten betalen. Als 'dank' bedondert hij dan ook nog diezelfde gemeenschap door zwart erbij te gaan werken. Dat vind ik op geen enkele manier goed te praten.

En helaas is het inderdaad mijn probleem, want ik betaal daar belasting voor samen met vele anderen. Jammer dat je dat zelf niet inziet.