graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:59

SuperPepeijn schreef:

zijn er meer mensen die openstaan voor deze theorie of hun bedenkingen hierbij hebben, graag met argumenten, dan hoor ik ze graag.


enne.....als bedenkingen niet worden gewaardeerd....dan moet je er ook niet om vragen Knipoog Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 01:00

van: http://www.geocities.com/atlantispws/hoe.html

Citaat:
Charles Hapgood dacht dat een hevige aardbeving de oorzaak is. De aarde is constant in beweging. Ze bestaat uit platen die constant langs elkaar heen wrijven, waardoor er aardbevingen ontstaan. Zo lagen Afrika en Amerika 200 miljoen jaar geleden nog tegen elkaar aan. Heel soms beweegt de hele aardkorst in een keer. De aardkorst drijft namelijk op een zee van gesmolten steen en kristallen. We noemen de aardkorst
ook wel de 'lithosfeer' en de vloeibare steenmassa daaronder de 'Asthenosfeer'.

De gevolgen van zo'n aardkorstverschuiving zijn reusachtig. De wereld wordt getroffen door aardbevingen en zondvloeden en de hemel lijkt omlaag te komen. Dag in dag uit lijkt het alsof de zon aan een andere horizon op komt en onder gaat. Door de aardbevingen in zee ontstaan er grote vloedgolven, deze slaan tegen de kust en zo overstromen grote stukken land. Sommige stukken land verschuiven naar warmere klimaten, anderen drijven naar de poolstreken af. Alles wat leeft moet zich aanpassen, wegtrekken of sterven.

De aarde is zoveel in beweging dat de magnetische polen van onze aardkloot de laatste 80 miljoen jaar 170 keer is verschoven. Zo ligt de Noordpool nu op een andere plaats dan 100.000 jaar geleden.



Citaat:
Charles Hapgood had contact met Albert Einstein. Einstein geloofde dat de massa van het ijs niet gelijk over de polen verdeeld was. Hij schreef in 1953 dan ook aan Hapgood:"Ik vind uw theorie zeer indrukwekkend en heb de indruk dat ze juist is.

Men kan er nauwelijks aantwijfelen dat er herhaaldelijk en in korte tijd grote verschuivingen van de aardkorst hebben plaats gevonden". Nu denken geologen dat er in rond 2030 weer zo'n aardkorst verschuiving zal zijn. Dat omdat het magnetisme van de aarde afneemt en omdat de Noordpool elk jaar enkele meters richting Groenland verschuift.

Einstein schreef in 1958 in het voorwoord van een boek van Hapgood het volgende:
"In een poolstreek is er sprake van een voortdurende ijsafzetting, die niet symmetrisch wordt verdeeld over de pool. De rotatie van de aarde brengt onder invloed van deze asymmetrisch gelegen ijsmassa's een centrifugale kracht voort die overgebracht wordt op de dunne harde aardschors. Deze voortdurend toenemende centrifugale kracht zal op een
zeker moment een verschuiving teweegbrengen van de aardkost over de aardkern, en die zal de poolkappen plotseling doen verschuiven naar de evenaar en omgekeerd. Daardoor verdwijnen gebieden die in warmere streken liggen geleidelijk onder een snel groeiende ijskap".
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 13-08-03 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:02

is de precessie ook regelmatig?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 01:02

jazeker machie.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:02

Klinkt aannemelijk. Maar nog steeds theorie Knipoog

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:04

SuperPepeijn schreef:
jazeker machie.


dan blijf ik opzoek gaan naar iets natuurlijks wat niet regelmatig is... ik kan niet geloven dat alles regelmatig is. Maar als ik op google zoek, krijg ik alleen de menstruatie cyclus Boos! En dat die niet regelmatig is, wist ik zelf ook al...

Verder kan ik helaas niet meepraten, want zover heb ik me er nooit in vediept.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:05

Poeeeeeeeeeee veel te veel leuk materiaal om over door te gaan, kwam net die theorie over de orion gordel en sterrenbeeld ook weer tegen op die site van SP, dat is ook al zo'n gaaf onderwerp Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:06

Maar bijvoorbeeld een wereldwijde ebola-epidemie (alleen wereldwijd te verspreiden door technologische hoogstandjes van de mens door vliegtuigen etc) kan de ondergang van de mensheid door aardkostverschuivingen nog voor zijn geweest....en dat kan nu ook weer gebeuren.

Of wereldwijde overstromingen door broeikaseffect KAN ook de klap door precessie voor zijn geweest....en dat kan nog gebeuren ook.....

Allemaal slechts voorbeelden hoor van mogelijke andere oorzaken. Laten we ze gewoon niet vergeten en onderschatten Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 01:07

Citaat:
De Sfinx heeft een veel te klein hoofd ten opzichte van zijn lijf. Ook is hij niet alleen verweerd door zand, maar ook door water. Hij was er dus ook al toen het regende in Egypte. Dit zijn beide aanwijzingen dat de Sfinx heel oud is, en dat het klimaat toen anders was. Waarschijnlijk is de Sfinx ongeveer 16.000 jaar geleden gebouwd. Toen was Egypte nog geen woestijn maar regende het er nog en was het gras groen. Zijn lichaam is erg verweerd geraakt en later is er waarschijnlijk een nieuw hoofd uitgehakt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:07

machie schreef:
dan blijf ik opzoek gaan naar iets natuurlijks wat niet regelmatig is... ik kan niet geloven dat alles regelmatig is

In de natuur is alles regelmatig, als het niet regelmatig zou zijn, dan zou de aarde zichzelf kunnen verwoesten. De mens echter is in staat dingen zo te verdraaien dat de regelmatigheid zich verdraait, maar dat gaat slechts in 'kleine' gevallen en niet in zaken omtrend de draaiing van de aarde etc

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:08

Sypheron schreef:
Poeeeeeeeeeee veel te veel leuk materiaal om over door te gaan, kwam net die theorie over de orion gordel en sterrenbeeld ook weer tegen op die site van SP, dat is ook al zo'n gaaf onderwerp Haha!


vertel *LOL*

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, EspaƱa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:10

Ik ben het nog steeds met Franca eens..als het nou is gebaseerd op iets wat niet regelmatig is..dat we gewoon onze eigen ondergang tegenmoet gaan zonder het door te hebben..
Nog zo'n voorbeeld met overbevolkingen..dan komt er een epidimie..sars ofzo..de problemen lossen zichzelf op

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:10

Sypheron"]
[quote="machie schreef:
dan blijf ik opzoek gaan naar iets natuurlijks wat niet regelmatig is... ik kan niet geloven dat alles regelmatig is

In de natuur is alles regelmatig, als het niet regelmatig zou zijn, dan zou de aarde zichzelf kunnen verwoesten. De mens echter is in staat dingen zo te verdraaien dat de regelmatigheid zich verdraait, maar dat gaat slechts in 'kleine' gevallen en niet in zaken omtrend de draaiing van de aarde etc
[/quote]

Ik denk inderdaad niet dat de mens de draaiing van de aarde kan beinvloeden (nog niet tenminste). Maar de "kleine" verdraaiingen, zoals SYPH ze noemt.....kunnen al ernstig genoeg zijn om een beschaving ten onder te laten gaan (extreme rampen, virussen etc). Dus 5000 jr geleden zou dat ook gebeurd kunnen zijn ipv de precessie.

Soms lost het zichzelf op, maar er komt een keer een doodsklap veroorzaakt door onszelf.....sukkels die we zijn om daar niet bewust van te zijn. We gaan maar door en door met onze hang naar beheersing.... Boos!
Laatst bijgewerkt door Franca op 13-08-03 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:10

Als het onregelmatig zou zijn, dan zouden we toch gemakkelijk uit kunnen rekenen en JUIST merken dat die ondergang eraan zou kunnen komen?

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:10

Sypheron"]
[quote="machie schreef:
dan blijf ik opzoek gaan naar iets natuurlijks wat niet regelmatig is... ik kan niet geloven dat alles regelmatig is

In de natuur is alles regelmatig, als het niet regelmatig zou zijn, dan zou de aarde zichzelf kunnen verwoesten. De mens echter is in staat dingen zo te verdraaien dat de regelmatigheid zich verdraait, maar dat gaat slechts in 'kleine' gevallen en niet in zaken omtrend de draaiing van de aarde etc
[/quote]

mmm, eb en vloed is niet per defenitie regelmatig, maar als je op langer termijn kijkt weer wel...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 01:11

tuurlijk kan dat franca, maar heb jij de bewijzen die graham ook heeft?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:11

Eb en vloed is wel zeker regelmatig als je kijkt naar de stand van de maan.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:17

SuperPepeijn schreef:
tuurlijk kan dat franca, maar heb jij de bewijzen die graham ook hebt?


de bewijzen die Graham heeft zijn bewijzen van ondergang van de mensheid en de overstromingen etc. Dat dat gebeurd is weet iedereen dus nu wel.De oorzaak ervan is echter nog steeds gissen.....precessie...zou kunnen ja. De precessie bestaat. Maar of DAT de oorzaak vd ondergang is geweest is niet zeker. Het is een theorie Manuel....weet je wat dat betekent? Dat betekent niet de waarheid.... Ook klimaatveranderingen (smelten ijskappen) of andere oorzaken kunnen het zijn geweest. Iets kan de klap door de precessie nog voor zijn geweest...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 01:19

het smelten van de ijskappen kan, maar dat is een proces waar tientallen jaren overheen gaat en verwijdert niet in korte tijd een beschaving over de hele wereld, dus dat is niet waarschijnlijk. het moet een abrupt verschijnsel geweest zijn, dat is zeker.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:21

Anders zou het inderdaad wel gedocumenteerd zijn door verschillende beschavingen die wisten dat het er aan kwam, en zou er vast en zeker wel iets van gevonden zijn.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:21

Vloedgolven kunnen wel degelijk een beschaving in 1 klap wegvagen. Zo ook virussen en epidemieen. Maar hoe weet Graham zo zeker dat iedereen in dezelfde seconde tegelijk stierf en verdween???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:22

en er van uitgaande dat de wereld toen nog niet zo vol was als nu....(tenminste dat vermoedt ik....weet ik niet zeker)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:23

Wat voor vloedgolf heb jij in gedachte die zo krachtig is dat hij een een keer de hele wereld weg kan vagen? Ook virussen en epidemieen kunnen niet snel genoeg zijn om documentatie te voorkomen. Het enige wat snel genoeg kan zijn, zijn massa vernietigingswapens, of inslag van meteorieten, of natuurlijk een manier waarvan de mens nog niets afweet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:24

Franca schreef:
en er van uitgaande dat de wereld toen nog niet zo vol was als nu....(tenminste dat vermoedt ik....weet ik niet zeker)


ALS we er van uit gaan dat de mensheid die dagen intelligenter en verder ontwikkeld was dan nu, waarom zou het die dagen dan niet zo vol zijn?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 01:24

de documentatie kan ook weggevaagd zijn beste Syph Knipoog