Pleegmoeder gezocht voor jonge muizen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Pleegmoeder gezocht voor jonge muizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 19:15

Op stal had ik de poetskist opgeruimt, eerst schoot er al 1 muis uit. Op de bodem was er 'n andere muis die niet meer omhoog kwam, dus ik gevangen en buiten uitgezet. Niet zo slim, want onder 'n hoopje rotzooi lagen dus jonge muizen. Tsja, de ouders zouden toch niet meer terugkomen, dus ik heb ze maar meegenomen. Maar, wat moet ik er nou mee? Wat en hoe vaak moet ik ze voeren? Naar de dierenarts gaan wordt denk ik 'n beetje dure grap... Ze zijn trouwens volledig behaard en zo te zien staan de oogjes op 't punt open te gaan. Misschien 'n moedermuis zoeken en ze daarbij zetten??
Er waren helaas bijna geen topics te vinden via de zoekmachine.

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:21

Ik weet het ook niet, maar volgens mij had die muis wel terug gekomen hoor...... Verward

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:22

Idd, die ouders komen echt wel terug. Lekker slim, nu hebben ze waarschijnlijk maar een kleine kans van overlezen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 19:40

Rinske schreef:
Idd, die ouders komen echt wel terug. Lekker slim, nu hebben ze waarschijnlijk maar een kleine kans van overlezen.


De kist moest schoongemaakt worden en alle rotzooi was er al uit, had ik 't er weer bovenop moeten dumpen??

It never eats, it never sleeps, it never stops...

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:46

Muizen zat op deze wereldbol. Onder water houden en klaar. Of op de grond gooien, dan zijn ze ook dood.
Ja sorry hoor, ik vind muizen hartstikke leuke beestjes, ben er ook niet bang voor, maar ik heb wel een hekel aan de overlast die ze kunnen veroorzaken.

Ik denk sowieso niet dat een andere moeder die muisjes nog accepteert. Hoe groot zijn ze? Hebben ze al haar? Zijn het al echte muisjes of wormpjes? Als het al echte muisjes zijn, dan hebben ze in principe geen moeder meer nodig.
Zijn het nog wormpjes, dan kun je ze echt beter afmaken, want ze overleven het sowieso niet. Andere muizen vreten ze op en zelf groot brengen is ook praktisch onmogelijk. Dan kun je ze nog het best een snelle dood geven.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 20:08

Als ze haar hebben en de oogjes korstjes omdat ze bijna openen, dan kunnen ze waarschijnlijk ook zelfstandig eten en drinken. Bij ratten is dat tegen die tijd wel het geval, je kunt je omgekeerd op je hand leggen, met een pipetje een klein beetje 'soja' melk voor (mensen) baby's geven en dan met vingertop de maag in heel kleine rondjes 'masseren'... maar, dat doe ik vooral als ze nog kaal zijn ter bijvoeding en dan zie je ook het voedsel nog in de darmen gaan.

Ik zou nooit zomaar iets levend doden...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-03 22:17

Eentje is op de grond 'gesprongen', oftewel kroop razendsnel van m'n hand af tijdens poging tot voeren Huilen Het is er nu dus nog maar 1, helaas hebben we geen pipet, zal er morgen voor kijken als ie dan nog leeft Huilen

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Lianne007

Berichten: 2878
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 20:11

een pleegmoeder vermoord ze waarschijnlijk...en die ene die je nog hebt moet echt om de 2 uur voeding hebben anders gaat ze zowiezo dood,van verhongering...en das sneu


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: detos240, Dobby91, Felixity, Flippertje, karlli, Liselot, Maanon_, maringe, Marion_, MoniqueT, nikia, ReadTheRulez en 72 bezoekers